Re: ktosi tu pred par tyzdnami pisal ze francuzi su patrioti
A kde myslíš, Toppore, prodávají na světě nejméně importovaných vozidel? Dám Ti na výběr ze 3 možností:
1 - Jižní Korea
2 - Jižní Korea
3 - Jižní Korea
abys to měl jednodušší
Re: ktosi tu pred par tyzdnami pisal ze francuzi su patrioti
A proto se každý rozumný západní výrobce tlačí do Číny? Proto se pro Čínu vyrábí lokální modely? Proto se v Číně staví továrny? Trochu nesmysl, nemyslíš?
ano, ale prakticky to samé (samozřejmě zatím až na tu ČR) se dá říci i o Seatu a jaké má prodeje a to i přes to, že model Ibiza je designově povedenější než Fabia a navíc je postaven na lepším podvozku než Fabia. Škodovka si zaslouží uznání :yes: budiš příkladem pro Seat :-)
"A" to nebude mít tak jednoduché... "B" je jediné prémiové MPV na trhu, "A" má přímou konkurenci v BMW 1 a Audi 3 (když zůstanu v Německu), navíc nevychází z prvních srovnávaček právě nejlépe. Mercedesu se ale na rozdíl od BMW povedl design, šance tady jsou. Nemyslím ale, že bude mít úspěch jako "B".
Navíc nezapomeň, že Mercedes zrušil starou A řadu (mimochodem velmi úspěšnou) jakožto malé MPV, takže B je skutečně jedinou prémiovou volbou.
Ale i tak, Mercedesu se doma daří, dobře se prodávají i C a E.
Dobrý a správný komentář. To znamená že nové B dokáže dokonale nahradit bývalé A a B. A nové A, které se teprve rozjíždí, je určité plus navíc. A že nové A jede, signalizuje i 100% využití fabriky a paralelní výroba ve Finsku. :yes:
Řekl bych, že nové A se na Německém trhu chytne slušně. Důvody jsou dva. A3 nic nového nepřináší, Tj vypadá skoro stejně a prodeje ( až 18. Příčka ) tomu nahrávají. Etalon BMW 1er, ač skvělý, zas moc krásy nepobral, takže MB A má velkou šanci se mu vyrovnat a hlavně kdo by odolal třícípé hvězdě na kapotě ;-)
Táto štatistika hovorí a aj vysvetľuje, prečo sú nemecké automobilky v takej dobrej kondícii.
1. Nemci kupujú väčšie autá (malé kompakty sú až na 6. a 16. mieste), na ktorých majú výrobcovia väčšie zisky.
2. Nemci kupujú hlavne nemecké autá. Prvé auto bez nemeckého pôvodu je Yaris na 25.mieste.
3. Nemecký štát našťastie nenapadlo šikanovať majiteľov veľkých a silných áut, ako sa to deje v stále v Taliansku, Francúzsku a nedávno aj na Slovensku. Nemci totiž vedia, že väčšie auto prinesie viac DPH do štátnej kasy (za auto, servis aj pohonné hmoty), a súčasne podporí aj nemecké automobilky väčším ziskom.
Stačí si pozrieť talianske, španielske či francúzske štatistiky, a tam štatistike dominujú malé kompakty veľkosti Punta, 207-ky či Clia. Snahy o absurdnú ekologizáciu výroby áut vedie okrem iného aj k tomu, že podrážajú nohy vlastným výrobcom áut.
Jo tak to je, v létě jsme projeli celé Španělsko a naše auto tam bylo největší, byla tam samá mrňavá auta. Ve Francii to bylo ještě jakž-takž.
Vrcholem státní regulace je Dánsko se 100% a větší daní. Ale i všichni ostatní jdou tvrdě do toho, aby zničili evropský automobilový trh. Dobrými úmysly jsou dlážděny cesty do pekel.
..skuste sa na to tiez pozriet v sirsom kontexte.
Automobil ako produkt nesie so sebou plno specifik s ohladom na zivotny priestor, ekonomiku statov a jednotlivca. To co si uviedol je fakt iba z jednej strany pohladu, ...kontinetalna Europa ma velmi silne zaludnenie na km2, ..vlasnit automobil znamena tiez dovoz komodit, ktore nemame, napr.Europa velmi nema ropu ...(dovoz Rusko,Norsko, atd) Ropovody koncia v D,F a GB
Vedcsina obyvatelstva v EU zije v mestach ..a tie maju svoje katastralne hranice, ale pocet obyvatelov v mestach stale stupa a to nie je najlepsia poda pre vzorec : 'kazdy ma pravo na automobil¨ ... Takze vozidla nizsich tried maju plne svoje opodstatenie... Je to na sirsiu diskusiu
Prikladom moze byt Japonsko, kde tuto otazku riesili uz pred desatrociami, ..a vysledkom je a velmi spravne podla mna, ..ak byvas v meste a chces vlasnit automobil, musis mat pevne parkovacie miesto, ak ho nemas, auto si kupit nemozes ! ..a to caka aj Europske velkomesta, zatial pocitame +\- do 5.mil.
Opacnim prikladom moze byt Moskva, kde sa toto v minulosti neriesilo, a ..logickym vysledkom bolo a su niekolko hodinove zapchy ..kde vodici nechavaju auta zaparkovane priamo v kolonach ... Beriem radcsej Japonsky model ;-) (odporucam ako dodovlenkovu destinaciu )