11.8. 2015 ČTK

Němečtí politici chtějí dálniční mýtné i pro linkové autobusy

Němečtí politici chtějí dálniční mýtné i pro linkové autobusy

Německé vládní i opoziční strany žádají zavedení dálničního mýtného pro linkové dálkové autobusy.

Podle německých politiků je nepřípustné, aby autobusy byly po zpoplatnění dálnic pro osobní auta jediným druhem vozidla, který je od placení za užívání německých dálnic osvobozen. Ministr vnitra Alexander Dobrindt se zatím k zavedení mýtného pro autobusy nechystá.

"Je jen málo realistické, že by autobusy byly po zavedení mýtného pro osobní auta jedinými vozidly, které za užívání dálnic neplatí. Musíme proto najít způsob, jak do systému zpoplatnění dálnic zapojit i autobusovou branži," řekl bavorský zemský ministr dopravy Joachim Herrmann v rozhovoru pro deník Süddeutsche Zeitung.

Pro zpoplatnění dálkových autobusů je i sociální demokracie (SPD), která spolu s CSU a s Křesťanskodemokratickou unií (CDU) tvoří německou spolkovou vládu. "Potom, co se v říjnu rozšíří mýtné pro nákladní vozidla i pro auta od 7,5 tuny, bude třeba do mýtného systému zapojit i ostatní vozidla této váhové kategorie. Je třeba, aby se mýtné vztahovalo na autobusy, a to včetně linkových," řekla Kirsten Lühmannová.

Evropská komise prý chce napadnout německé mýtné u soudu

Pro zavedení dálničního mýtného pro autobusy se vyslovili i zástupci Zelených a Levice. Obě opoziční strany připomínají, že autobusy patří mezi velké znečišťovatele, co se týká jemného prachu, a že se kvůli své hmotnosti významnou měrou podílejí na poškozování dálnic, zejména mostů.

Ministr dopravy Dobrindt nicméně se zavedením mýtného pro linkové dálkové autobusy nesouhlasí. "V této chvíli nemáme žádné plány na mýtné pro dálkové autobusy. Podle předchozího ujednání koalice se na tom nic nezmění až do příštích parlamentních voleb na podzim 2017," prohlásil Dobrindt.

Zavedení mýtného pro autobusy podporují kromě politiků i němečtí železniční dopravci, zejména největší železniční společnost Deutsche Bahn. Podle železničních firem má autobusová branže nespravedlivou výhodu, protože vlaky musí platit za opotřebování kolejí, zatímco autobusy žádný podobný poplatek neodvádějí.

Německo: Hitlerovy dálnice mají 80 let

Dálkové autobusy na vnitroněmeckých linkách jezdí teprve od roku 2013. Do té doby platila na dopravním trhu omezení, která měla chránit státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Německá vláda opatření obhajovala mimo jiné tím, že železniční doprava je šetrnější k životnímu prostředí než autobusová.

Autobusová doprava ale nyní zažívá velký rozmach a přecházejí k ní zejména cestující z železnice, protože cesty autobusem jsou zpravidla až o polovinu levnější než jízdenky na vlak na stejných trasách. Loni dálkové linkové autobusy přepravily v Německu 19 milionů cestujících, letos se očekává až 30 milionů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky

Předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dana…

Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí

První zahraniční cesta prezidenta Trumpa vedla na Blízký…

Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) hospodařil v minulém roce…

Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině

Zubní lékaři, kteří vystudovali mimo Evropskou unii,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Dnes 10:58

Policie ČR měla BMW i8 testovat půl roku a ujet s ním 20.000 kilometrů. Kvůli nehodě se však byl test přerušen.




Blesk.cz

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou ženám uspíšit porod

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou…

Úterý bude tím nejteplejším a nejvíce zátěžovým dnem týdne. Vysoké teploty a výskyt bouřek v odpoledních…

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem je o 35 let starší kameraman

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem…

Režisérka Olga Špátová (33) před týdnem přivedla na svět dceru, která dostala jméno po své babičce,…

 

iSport.cz

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion i soupeři, trenér brečel

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion…

Byla to grandiózní rozlučka s profesionální kariérou. Když šel opavský obránce Zdeněk Pospěch v 90. minutě…

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál na Gretzkyho

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál…

Majitel brněnské Komety Libor Zábranský je českým fanouškům dnes známý jako šéf současného mistra, a těm trochu…

 

Reflex.cz

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony, jezdilo jen pár týdnů

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony,…

Policisté v noci na dnešek havarovali s autem BMW i8, které má policie zapůjčené a které stojí čtyři miliony…

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to zapomeňte, říká komentátor Záruba

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to…

Hráči si málo věří, v tréninku se světové špičce vyrovnají, ale v zápasech jim chybí sebevědomí, říká Robert…