11.8. 2015 ČTK

Němečtí politici chtějí dálniční mýtné i pro linkové autobusy

Němečtí politici chtějí dálniční mýtné i pro linkové autobusy

Německé vládní i opoziční strany žádají zavedení dálničního mýtného pro linkové dálkové autobusy.

Podle německých politiků je nepřípustné, aby autobusy byly po zpoplatnění dálnic pro osobní auta jediným druhem vozidla, který je od placení za užívání německých dálnic osvobozen. Ministr vnitra Alexander Dobrindt se zatím k zavedení mýtného pro autobusy nechystá.

"Je jen málo realistické, že by autobusy byly po zavedení mýtného pro osobní auta jedinými vozidly, které za užívání dálnic neplatí. Musíme proto najít způsob, jak do systému zpoplatnění dálnic zapojit i autobusovou branži," řekl bavorský zemský ministr dopravy Joachim Herrmann v rozhovoru pro deník Süddeutsche Zeitung.

Pro zpoplatnění dálkových autobusů je i sociální demokracie (SPD), která spolu s CSU a s Křesťanskodemokratickou unií (CDU) tvoří německou spolkovou vládu. "Potom, co se v říjnu rozšíří mýtné pro nákladní vozidla i pro auta od 7,5 tuny, bude třeba do mýtného systému zapojit i ostatní vozidla této váhové kategorie. Je třeba, aby se mýtné vztahovalo na autobusy, a to včetně linkových," řekla Kirsten Lühmannová.

Evropská komise prý chce napadnout německé mýtné u soudu

Pro zavedení dálničního mýtného pro autobusy se vyslovili i zástupci Zelených a Levice. Obě opoziční strany připomínají, že autobusy patří mezi velké znečišťovatele, co se týká jemného prachu, a že se kvůli své hmotnosti významnou měrou podílejí na poškozování dálnic, zejména mostů.

Ministr dopravy Dobrindt nicméně se zavedením mýtného pro linkové dálkové autobusy nesouhlasí. "V této chvíli nemáme žádné plány na mýtné pro dálkové autobusy. Podle předchozího ujednání koalice se na tom nic nezmění až do příštích parlamentních voleb na podzim 2017," prohlásil Dobrindt.

Zavedení mýtného pro autobusy podporují kromě politiků i němečtí železniční dopravci, zejména největší železniční společnost Deutsche Bahn. Podle železničních firem má autobusová branže nespravedlivou výhodu, protože vlaky musí platit za opotřebování kolejí, zatímco autobusy žádný podobný poplatek neodvádějí.

Německo: Hitlerovy dálnice mají 80 let

Dálkové autobusy na vnitroněmeckých linkách jezdí teprve od roku 2013. Do té doby platila na dopravním trhu omezení, která měla chránit státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Německá vláda opatření obhajovala mimo jiné tím, že železniční doprava je šetrnější k životnímu prostředí než autobusová.

Autobusová doprava ale nyní zažívá velký rozmach a přecházejí k ní zejména cestující z železnice, protože cesty autobusem jsou zpravidla až o polovinu levnější než jízdenky na vlak na stejných trasách. Loni dálkové linkové autobusy přepravily v Německu 19 milionů cestujících, letos se očekává až 30 milionů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Soud ve Francii obvinil ruského senátora Kerimova. Připravil ji o desítky milionů eur Soud ve Francii obvinil ruského senátora Kerimova. Připravil ji o desítky milionů eur

Francouzský soudce formálně obvinil ruského senátora a…

Zápisník Daniela Nováka: Zlatá česká nafta Zápisník Daniela Nováka: Zlatá česká nafta

Vývozu hodinek ze Švýcarska se opět daří. Je nejvyšší za…

Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič

Na stavebním projektu se podílí mnoho různých účastníků…

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil…

 





 
Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Dnes 08:00

Mladoboleslavská automobilka za socialismu několikrát koketovala s autem pro armádu. Ani Škoda 972 se však nedočkala realizace.




Blesk.cz

Řidiče v Maďarsku překvapili jeleni na silnici: Byly jich stovky

Řidiče v Maďarsku překvapili jeleni na silnici: Byly…

Skoro nekonečný proud vytvořily stovky jelenů, přebíhajících přes silnici poblíž maďarské obce Udvar u…

Sexuální obtěžování mezi dětmi: Chtějí zkoušet to, co vidí v pornu

Sexuální obtěžování mezi dětmi: Chtějí zkoušet to,…

Britská statistika odhalila šokující trend – silný nárůst sexuálních útoků mezi dětmi, jak uvedl web Daily Mail.…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví postup, PSG smetlo Celtic 7:1

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví…

Senzační úspěch slaví švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým, když doma zdolala Manchester United…

 

Reflex.cz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi jen okopávají kotníky, říká Franz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi…

Hudební skladatel a výtvarník Vladimír Franz zatím netuší, koho podpoří v prezidentské volbě. Miloši Zemanovi…

Babišův nejdůležitější úkol: Dostat Zemana znova na Hrad

Babišův nejdůležitější úkol: Dostat Zemana znova na Hrad

Jsou to nejpodivnější povolební vyjednávání od roku 1992. Neví se, kdo bude sedět v budoucí vládě, neví se ani,…