Neoplan Tourliner: Nový design i technika

 

Neoplan Tourliner se od svého uvedení na trh v roce 2003 prosadil do role oblíbené modelové řady. Díky tomu se nyní dočkal uvedení prakticky nové generace.

Neoplan Tourliner má ve své nové podobě vynikat vylepšením aerodynamických hodnot o více než 20 % a podle oficiálních materiálů je nyní hodnota jeho aerodynamického součinitele odporu vzduchu Cw = 36.

Za tento výsledek vděčí autobus novému designu přední i zadních partií a zmiňována jsou vnější zpětná zrcátka s novým tvarem svých krytů i ramen, na nichž jsou uchycena. K lepšímu proudění vzduchu pak přispívá i plynulejší přechod čelního skla do střechy nebo tvar předního nárazníku.

Pozornost ovšem přitáhne i nové provedení hlavních světlometů, u nichž je nově použito černého pozadí. Novinkou jsou pak i LED pro denní svícení, tvořící světelný prstenec okolo potkávacích světel.

Neoplan představil nový Tourliner nejprve v jeho základním dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12.113 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3840 mm a rozvorem náprav 6060 mm. Podobně jako u dosavadního provedení budou v nabídce i dvě delší verzí s větší počtem sedadel.

Nabídku rozšíří od příštího roku třínápravový Tourliner C dlouhý 13.373 mm s rozvorem náprav 6060/1470 mm. Vrcholem pak bude rovněž třínápravový Tourliner L s délkou 13.913 mm a rozvorem 6600/1470 mm. Šířka i výška těchto dvou provedení bude stejná jako u dvounápravové verze.

Přístup do interiéru zajišťují rozměrné dveře vpředu a zhruba v polovině délky autobusu. Nejkratší provedení nabídne kapacitu až 53 sedadel pro cestující. V případě středního provedení uvádí Neoplan až 57 sedících cestujících. Nejdelší verze pak může mít 63 sedadel. Samozřejmostí je ovšem možnost zcela jiné konfigurace s menším počtem sedadel a větší nabídkou prostoru pro jednotlivé pasažéry.

Barevně sjednocený interiér sází na kontrasty šedivých a béžových tónů. Cílem je dosažení pocitu ještě většího prostoru než velkoryse dimenzovaný interiér nabízí. K osvětlení prostoru cestujících slouží LED v lampičkách, které doplňuje bezprůvanová ventilace s individuálně nastavitelnými tryskami. Prakticky u všech sedel jsou dvojicí USB zásuvky.

Rovná podlaha rozšiřuje možnosti využití autobusu od linkového až po luxusní zájezdový autokar a zvyšuje komfort cestujících, jimž umožňuje pohodlnější přístup k zavazadlům. Nejen pro autobusy určené k využití na dálkových linkách je k dispozici výtah pro vozíčkáře v kombinaci s možností přemístění až šesti řad sedadel na kolejničkách k sobě s cílem získání místa až pro dva vozíčky.

Pracoviště řidiče bylo ergonomicky optimalizováno a došlo zde například k přepracování bočního panelu s ovládacími prvky, v němž jsou nyní větší odkládací schránky. Součástí výbavy autobusu může být druhá generace informačního systému Multi Media Coach (MMC) ve dvou provedeních MMC Basic či MMC Advanced s pěti nebo sedmipalcovými monitory. Nové je mimo jiné zadání jazyka či možnost současného propojení s až dvěma smartphony.

MAN a Neoplan: Luxusní zájezdové autobusy na míru (+videa)

K pohonu je použit inovovaný přeplňovaný řadový šestiválec D2676 LOH s optimalizovaným hnacím řetězcem, který se stará o až 10% úsporu paliva. K tomu přispívají mimo jiné dlouhý převod nápravy i=2,73 a dále optimalizovaná strategie řazení.

Pro dvounápravový Tourliner je motor o objemu 12.419 cm3 k dispozici s výkony 309 a 338 kW, jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 2100 a 2300 N.m. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatizovaná dvanáctistupňová MAN TipMatic. Třínápravové verze budou dostupné s výkonem 338 nebo 368 kW v kombinaci s převodovkou MAN TipMatic.

Pro nový Tourliner je k dispozici nová generace topografického tempomatu MAN EfficientCruise a s ním poprvé pro zájezdové autobusy nabízená funkce volnoběhu MAN EfficientRoll.

Samozřejmostí pro všechna provedení Neoplanu Tourliner bude široká výbava bezpečnostními a asistenčními systémy od ABS přes ESP až po EBA a systém kontroly tlaku pneumatik TPM i sledování jízdního pruhu. Poprvé je zde dostupný asistenční systém sledující pozornost řidiče MAN AttentionGuard.

Zvýšení pasivní bezpečnosti má zajistit zesílená struktura skeletu, která již nyní splňuje normu o převrácení autobusu ECE R66.02 platnou od roku 2017. Podle ní musí nástavba pojmout o 50 % více energie nárazů při převrácení, čehož je dosaženo za pomoci patentovaného konstrukčního řešení a využití vysokopevnostní oceli.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky Profi Video Autobusy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…