Neoplan Tourliner: Nový design i technika

 

Neoplan Tourliner se od svého uvedení na trh v roce 2003 prosadil do role oblíbené modelové řady. Díky tomu se nyní dočkal uvedení prakticky nové generace.

Neoplan Tourliner má ve své nové podobě vynikat vylepšením aerodynamických hodnot o více než 20 % a podle oficiálních materiálů je nyní hodnota jeho aerodynamického součinitele odporu vzduchu Cw = 36.

Za tento výsledek vděčí autobus novému designu přední i zadních partií a zmiňována jsou vnější zpětná zrcátka s novým tvarem svých krytů i ramen, na nichž jsou uchycena. K lepšímu proudění vzduchu pak přispívá i plynulejší přechod čelního skla do střechy nebo tvar předního nárazníku.

Pozornost ovšem přitáhne i nové provedení hlavních světlometů, u nichž je nově použito černého pozadí. Novinkou jsou pak i LED pro denní svícení, tvořící světelný prstenec okolo potkávacích světel.

Neoplan představil nový Tourliner nejprve v jeho základním dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12.113 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3840 mm a rozvorem náprav 6060 mm. Podobně jako u dosavadního provedení budou v nabídce i dvě delší verzí s větší počtem sedadel.

Nabídku rozšíří od příštího roku třínápravový Tourliner C dlouhý 13.373 mm s rozvorem náprav 6060/1470 mm. Vrcholem pak bude rovněž třínápravový Tourliner L s délkou 13.913 mm a rozvorem 6600/1470 mm. Šířka i výška těchto dvou provedení bude stejná jako u dvounápravové verze.

Přístup do interiéru zajišťují rozměrné dveře vpředu a zhruba v polovině délky autobusu. Nejkratší provedení nabídne kapacitu až 53 sedadel pro cestující. V případě středního provedení uvádí Neoplan až 57 sedících cestujících. Nejdelší verze pak může mít 63 sedadel. Samozřejmostí je ovšem možnost zcela jiné konfigurace s menším počtem sedadel a větší nabídkou prostoru pro jednotlivé pasažéry.

Barevně sjednocený interiér sází na kontrasty šedivých a béžových tónů. Cílem je dosažení pocitu ještě většího prostoru než velkoryse dimenzovaný interiér nabízí. K osvětlení prostoru cestujících slouží LED v lampičkách, které doplňuje bezprůvanová ventilace s individuálně nastavitelnými tryskami. Prakticky u všech sedel jsou dvojicí USB zásuvky.

Rovná podlaha rozšiřuje možnosti využití autobusu od linkového až po luxusní zájezdový autokar a zvyšuje komfort cestujících, jimž umožňuje pohodlnější přístup k zavazadlům. Nejen pro autobusy určené k využití na dálkových linkách je k dispozici výtah pro vozíčkáře v kombinaci s možností přemístění až šesti řad sedadel na kolejničkách k sobě s cílem získání místa až pro dva vozíčky.

Pracoviště řidiče bylo ergonomicky optimalizováno a došlo zde například k přepracování bočního panelu s ovládacími prvky, v němž jsou nyní větší odkládací schránky. Součástí výbavy autobusu může být druhá generace informačního systému Multi Media Coach (MMC) ve dvou provedeních MMC Basic či MMC Advanced s pěti nebo sedmipalcovými monitory. Nové je mimo jiné zadání jazyka či možnost současného propojení s až dvěma smartphony.

MAN a Neoplan: Luxusní zájezdové autobusy na míru (+videa)

K pohonu je použit inovovaný přeplňovaný řadový šestiválec D2676 LOH s optimalizovaným hnacím řetězcem, který se stará o až 10% úsporu paliva. K tomu přispívají mimo jiné dlouhý převod nápravy i=2,73 a dále optimalizovaná strategie řazení.

Pro dvounápravový Tourliner je motor o objemu 12.419 cm3 k dispozici s výkony 309 a 338 kW, jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 2100 a 2300 N.m. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatizovaná dvanáctistupňová MAN TipMatic. Třínápravové verze budou dostupné s výkonem 338 nebo 368 kW v kombinaci s převodovkou MAN TipMatic.

Pro nový Tourliner je k dispozici nová generace topografického tempomatu MAN EfficientCruise a s ním poprvé pro zájezdové autobusy nabízená funkce volnoběhu MAN EfficientRoll.

Samozřejmostí pro všechna provedení Neoplanu Tourliner bude široká výbava bezpečnostními a asistenčními systémy od ABS přes ESP až po EBA a systém kontroly tlaku pneumatik TPM i sledování jízdního pruhu. Poprvé je zde dostupný asistenční systém sledující pozornost řidiče MAN AttentionGuard.

Zvýšení pasivní bezpečnosti má zajistit zesílená struktura skeletu, která již nyní splňuje normu o převrácení autobusu ECE R66.02 platnou od roku 2017. Podle ní musí nástavba pojmout o 50 % více energie nárazů při převrácení, čehož je dosaženo za pomoci patentovaného konstrukčního řešení a využití vysokopevnostní oceli.

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky

Zatímco menší státy jako Španělsko, Irsko a Nizozemsko…

Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap

Ministerstvo financí jedná se dvěma zájemci o prodeji…

Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD

Plánovanému developerskému projektu společnosti JRD…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky Profi Video Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá

Ze spolupráce Toyoty a Subaru vzešlo jedno z…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 





 
Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Dnes 14:58

Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři body, vítěz nejdřív v neděli

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři…

Start Laver Cupu se blíží kvapíkovým tempem. Tenisová akce pořádaná jako pocta australské legendě Rodu Laverovi…

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je zdravý, řekl kouč

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je…

Neštěstí, náhoda, ale třeba i karma za zradu Dortmundu. Zranění nejdražší posily v historii Barcelony Ousmaneho…

 

Reflex.cz

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři týdny, politici selhali, říká novinářka Uhlová

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři…

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých zaměstnáních. Spojovalo je jedno: náročné podmínky a…

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví 95. narozeniny

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví…

Ve čtvrtek 24. července 1952 obletěla sportovní svět senzační (a z dnešního pohledu tak trochu i „pohádková“)…