Neoplan Tourliner: Nový design i technika

 

Neoplan Tourliner se od svého uvedení na trh v roce 2003 prosadil do role oblíbené modelové řady. Díky tomu se nyní dočkal uvedení prakticky nové generace.

Neoplan Tourliner má ve své nové podobě vynikat vylepšením aerodynamických hodnot o více než 20 % a podle oficiálních materiálů je nyní hodnota jeho aerodynamického součinitele odporu vzduchu Cw = 36.

Za tento výsledek vděčí autobus novému designu přední i zadních partií a zmiňována jsou vnější zpětná zrcátka s novým tvarem svých krytů i ramen, na nichž jsou uchycena. K lepšímu proudění vzduchu pak přispívá i plynulejší přechod čelního skla do střechy nebo tvar předního nárazníku.

Pozornost ovšem přitáhne i nové provedení hlavních světlometů, u nichž je nově použito černého pozadí. Novinkou jsou pak i LED pro denní svícení, tvořící světelný prstenec okolo potkávacích světel.

Neoplan představil nový Tourliner nejprve v jeho základním dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12.113 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3840 mm a rozvorem náprav 6060 mm. Podobně jako u dosavadního provedení budou v nabídce i dvě delší verzí s větší počtem sedadel.

Nabídku rozšíří od příštího roku třínápravový Tourliner C dlouhý 13.373 mm s rozvorem náprav 6060/1470 mm. Vrcholem pak bude rovněž třínápravový Tourliner L s délkou 13.913 mm a rozvorem 6600/1470 mm. Šířka i výška těchto dvou provedení bude stejná jako u dvounápravové verze.

Přístup do interiéru zajišťují rozměrné dveře vpředu a zhruba v polovině délky autobusu. Nejkratší provedení nabídne kapacitu až 53 sedadel pro cestující. V případě středního provedení uvádí Neoplan až 57 sedících cestujících. Nejdelší verze pak může mít 63 sedadel. Samozřejmostí je ovšem možnost zcela jiné konfigurace s menším počtem sedadel a větší nabídkou prostoru pro jednotlivé pasažéry.

Barevně sjednocený interiér sází na kontrasty šedivých a béžových tónů. Cílem je dosažení pocitu ještě většího prostoru než velkoryse dimenzovaný interiér nabízí. K osvětlení prostoru cestujících slouží LED v lampičkách, které doplňuje bezprůvanová ventilace s individuálně nastavitelnými tryskami. Prakticky u všech sedel jsou dvojicí USB zásuvky.

Rovná podlaha rozšiřuje možnosti využití autobusu od linkového až po luxusní zájezdový autokar a zvyšuje komfort cestujících, jimž umožňuje pohodlnější přístup k zavazadlům. Nejen pro autobusy určené k využití na dálkových linkách je k dispozici výtah pro vozíčkáře v kombinaci s možností přemístění až šesti řad sedadel na kolejničkách k sobě s cílem získání místa až pro dva vozíčky.

Pracoviště řidiče bylo ergonomicky optimalizováno a došlo zde například k přepracování bočního panelu s ovládacími prvky, v němž jsou nyní větší odkládací schránky. Součástí výbavy autobusu může být druhá generace informačního systému Multi Media Coach (MMC) ve dvou provedeních MMC Basic či MMC Advanced s pěti nebo sedmipalcovými monitory. Nové je mimo jiné zadání jazyka či možnost současného propojení s až dvěma smartphony.

MAN a Neoplan: Luxusní zájezdové autobusy na míru (+videa)

K pohonu je použit inovovaný přeplňovaný řadový šestiválec D2676 LOH s optimalizovaným hnacím řetězcem, který se stará o až 10% úsporu paliva. K tomu přispívají mimo jiné dlouhý převod nápravy i=2,73 a dále optimalizovaná strategie řazení.

Pro dvounápravový Tourliner je motor o objemu 12.419 cm3 k dispozici s výkony 309 a 338 kW, jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 2100 a 2300 N.m. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatizovaná dvanáctistupňová MAN TipMatic. Třínápravové verze budou dostupné s výkonem 338 nebo 368 kW v kombinaci s převodovkou MAN TipMatic.

Pro nový Tourliner je k dispozici nová generace topografického tempomatu MAN EfficientCruise a s ním poprvé pro zájezdové autobusy nabízená funkce volnoběhu MAN EfficientRoll.

Samozřejmostí pro všechna provedení Neoplanu Tourliner bude široká výbava bezpečnostními a asistenčními systémy od ABS přes ESP až po EBA a systém kontroly tlaku pneumatik TPM i sledování jízdního pruhu. Poprvé je zde dostupný asistenční systém sledující pozornost řidiče MAN AttentionGuard.

Zvýšení pasivní bezpečnosti má zajistit zesílená struktura skeletu, která již nyní splňuje normu o převrácení autobusu ECE R66.02 platnou od roku 2017. Podle ní musí nástavba pojmout o 50 % více energie nárazů při převrácení, čehož je dosaženo za pomoci patentovaného konstrukčního řešení a využití vysokopevnostní oceli.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jany Havligerové: Zeman si notoval s Okamurou Zápisník Jany Havligerové: Zeman si notoval s Okamurou

Prezident Miloš Zeman zavítal na konferenci hnutí Svoboda…

Soud rozhodl o osudu Poldi, huť jde do konkurzu Soud rozhodl o osudu Poldi, huť jde do konkurzu

Zadlužená kladenská huť Poldi půjde do konkurzu.…

Růst cen zpomaluje, zelenina dokonce zlevnila Růst cen zpomaluje, zelenina dokonce zlevnila

Meziroční růst spotřebitelských cen v listopadu zpomalil…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky Profi Video Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 





 
To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Dnes 08:00

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší slávy patřila k výrobcům těch nejluxusnějších automobilů.




Blesk.cz

Zákulisí seriálu Dáma & Král: Vybavení za 15 milionů!

Zákulisí seriálu Dáma & Král: Vybavení za 15 milionů!

Kriminální seriál Dáma & Král pravidelně kraluje obrazovkám a získává tak sledovanost televizi Nova.…

Otec od rodiny se oběsil na Štědrý den! Mrtvého ho našel 12letý syn

Otec od rodiny se oběsil na Štědrý den! Mrtvého ho…

Na Vánoce se těší jak velcí, tak malí. Jsou to svátky, kdy se má sejít celá rodina a posedět u štědrovečerního…

 

iSport.cz

Lukaku po derby terčem posměchu: konečně zařídil góly, jenže pro City!

Lukaku po derby terčem posměchu: konečně zařídil…

Jestli mělo nedělní derby o Manchester nějakého smolaře, byl jím Romelu Lukaku. Belgický obr na hrotu United se…

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za německé dávky užívají v Česku, díky bohu za Zemana

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za…

Současné hlavě státu fandí, do prezidentské volby přesto jde. Hudební producent Petr Hannig by se prý choval…

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…