Neoplan Tourliner: Nový design i technika

 

Neoplan Tourliner se od svého uvedení na trh v roce 2003 prosadil do role oblíbené modelové řady. Díky tomu se nyní dočkal uvedení prakticky nové generace.

Neoplan Tourliner má ve své nové podobě vynikat vylepšením aerodynamických hodnot o více než 20 % a podle oficiálních materiálů je nyní hodnota jeho aerodynamického součinitele odporu vzduchu Cw = 36.

Za tento výsledek vděčí autobus novému designu přední i zadních partií a zmiňována jsou vnější zpětná zrcátka s novým tvarem svých krytů i ramen, na nichž jsou uchycena. K lepšímu proudění vzduchu pak přispívá i plynulejší přechod čelního skla do střechy nebo tvar předního nárazníku.

Pozornost ovšem přitáhne i nové provedení hlavních světlometů, u nichž je nově použito černého pozadí. Novinkou jsou pak i LED pro denní svícení, tvořící světelný prstenec okolo potkávacích světel.

Neoplan představil nový Tourliner nejprve v jeho základním dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12.113 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3840 mm a rozvorem náprav 6060 mm. Podobně jako u dosavadního provedení budou v nabídce i dvě delší verzí s větší počtem sedadel.

Nabídku rozšíří od příštího roku třínápravový Tourliner C dlouhý 13.373 mm s rozvorem náprav 6060/1470 mm. Vrcholem pak bude rovněž třínápravový Tourliner L s délkou 13.913 mm a rozvorem 6600/1470 mm. Šířka i výška těchto dvou provedení bude stejná jako u dvounápravové verze.

Přístup do interiéru zajišťují rozměrné dveře vpředu a zhruba v polovině délky autobusu. Nejkratší provedení nabídne kapacitu až 53 sedadel pro cestující. V případě středního provedení uvádí Neoplan až 57 sedících cestujících. Nejdelší verze pak může mít 63 sedadel. Samozřejmostí je ovšem možnost zcela jiné konfigurace s menším počtem sedadel a větší nabídkou prostoru pro jednotlivé pasažéry.

Barevně sjednocený interiér sází na kontrasty šedivých a béžových tónů. Cílem je dosažení pocitu ještě většího prostoru než velkoryse dimenzovaný interiér nabízí. K osvětlení prostoru cestujících slouží LED v lampičkách, které doplňuje bezprůvanová ventilace s individuálně nastavitelnými tryskami. Prakticky u všech sedel jsou dvojicí USB zásuvky.

Rovná podlaha rozšiřuje možnosti využití autobusu od linkového až po luxusní zájezdový autokar a zvyšuje komfort cestujících, jimž umožňuje pohodlnější přístup k zavazadlům. Nejen pro autobusy určené k využití na dálkových linkách je k dispozici výtah pro vozíčkáře v kombinaci s možností přemístění až šesti řad sedadel na kolejničkách k sobě s cílem získání místa až pro dva vozíčky.

Pracoviště řidiče bylo ergonomicky optimalizováno a došlo zde například k přepracování bočního panelu s ovládacími prvky, v němž jsou nyní větší odkládací schránky. Součástí výbavy autobusu může být druhá generace informačního systému Multi Media Coach (MMC) ve dvou provedeních MMC Basic či MMC Advanced s pěti nebo sedmipalcovými monitory. Nové je mimo jiné zadání jazyka či možnost současného propojení s až dvěma smartphony.

MAN a Neoplan: Luxusní zájezdové autobusy na míru (+videa)

K pohonu je použit inovovaný přeplňovaný řadový šestiválec D2676 LOH s optimalizovaným hnacím řetězcem, který se stará o až 10% úsporu paliva. K tomu přispívají mimo jiné dlouhý převod nápravy i=2,73 a dále optimalizovaná strategie řazení.

Pro dvounápravový Tourliner je motor o objemu 12.419 cm3 k dispozici s výkony 309 a 338 kW, jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 2100 a 2300 N.m. Převodovka může být šestistupňová manuální nebo automatizovaná dvanáctistupňová MAN TipMatic. Třínápravové verze budou dostupné s výkonem 338 nebo 368 kW v kombinaci s převodovkou MAN TipMatic.

Pro nový Tourliner je k dispozici nová generace topografického tempomatu MAN EfficientCruise a s ním poprvé pro zájezdové autobusy nabízená funkce volnoběhu MAN EfficientRoll.

Samozřejmostí pro všechna provedení Neoplanu Tourliner bude široká výbava bezpečnostními a asistenčními systémy od ABS přes ESP až po EBA a systém kontroly tlaku pneumatik TPM i sledování jízdního pruhu. Poprvé je zde dostupný asistenční systém sledující pozornost řidiče MAN AttentionGuard.

Zvýšení pasivní bezpečnosti má zajistit zesílená struktura skeletu, která již nyní splňuje normu o převrácení autobusu ECE R66.02 platnou od roku 2017. Podle ní musí nástavba pojmout o 50 % více energie nárazů při převrácení, čehož je dosaženo za pomoci patentovaného konstrukčního řešení a využití vysokopevnostní oceli.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky Profi Video Autobusy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění ukončili až policisté

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění…

Opravdu netradiční zábavu si našli tři opilí mladíci ve slovenském Martinu. Na mušku si vzali přenosné dopravní…

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí burky na oslavu svobody

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí…

Bojovníci arabsko-kurdské koalice, kterou podporuje mezinárodní letecká koalice vedená Spojenými státy, se dál…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…