Nová Sonata má v USA problémy se spolehlivostí a zákazníci začínají být nespokojení. Když k tomu přidáme nepříliš dobrou formu Elantry, je podle průzkumu J.D. Power Hyundai pátou nejhorší značkou na americkém trhu.
Ve 12,00 se píše jak se soustředili na kvalitu a v 16,15 jak se jim to "povedlo".
Koukám že po Evropanech i Američané zjišťují jak je to s těmi nejkvalitnějšími auty doopravdy.
Pro toho, kdo tyto statistiky nebo ankety sleduje to není překvapení. Korejci vždy patří mezi nejhorší. Jediný zdroj, který tvrdil, že korejci dělají spolehlivá auta, je jejich reklama.
Neber to proti korejcom az prilis vseobecne, ved taka Kia Sportage dopadla v kvalite podla J.D. Power na spickovej urovni [odkaz] a myslim, ze sa umiestnila na tretom najlepsom mieste. Podobne Kia Soul [odkaz] a podobne i tu [odkaz] a podobne aj Kia Rio (v predchadzajucom odkaze tiez).
Skor sa pytam, ze preco figuruje Kia s troma modelmi na spicke kvality a Hy od tej istej firmi skor na dne. Je ta cast suciastok medzi oboma znackami az tak odlisna?
Mechanické a elektronické súčiastky sú totožne, takže asi pôjde o platenú reklamu.
Je to niečo ako porovnávať golf a octaviu.
Ale aj z ich dielov sa dá poskladať dobre auto, len ak sa testuje väčší počet aut tak je to horšie.
Problem nie je v suciastkach, ale v "skladateloch ". Jednoducho jednoduchi hispanci a cernosi skladajuci tie auta v USA rozoznaju hamburger od kfc, ale skrutka a matica je pre nich problem. V drahom americkom vehikle som videl spojku zlozenu lamelou k lozisku 8-s . A napriklad v europe slovaci mastia kie lepsie ako moravaci hyunaie, holt sme .... ale sikovni. A doba, ked hyundai potreboval presvedcit kvalitou a cenou, je prec. Teraz ide o zisk, to ostatne az potom. Takze z tejto novej generacie hyundai nekupim, tak ako som po rovnakej zmene priorit nekupil skodu a passat. Takze to bude premia, kvalitou neprekvapi, ale image ma. :-!
Aha...takze Kia si u troch modeloch (Sportage, Rio, Soul) podla teba tie ocenenia za kvalitu od J.D. Power kupila a Hy si ich od J.D. Power nekupil a tak ho potrestala :-!
Pisem, ze ja som kupil hyundai, ale to bolo presne v dobe ked sa presadzovali kvalitou a cenou ( aj ked 38tis eur za santafe 2006 bolo dost ). Teraz idu podla receptu VW, kozene sedadla po 15000km zodrana farba na kozu, tak daleko nie je ani vw. A k tej kvalite, santa po 110.00 km ma brzdy opotrebene iba na 50%, tycka stabilizatora menena az jedna, olej nezerie aj ked sa vzdy pozrie k obmedzovacu. Brat mal Santu 2009 a brzdy po 50000km kaput, tycky po 40000km, cievka zapalovania ko po 10000km ( viem, ze diesel cievku nema, ale brat mal 2,7 6valec benzin ), opadana farba z masky chladica. Takze medzi rokmi 2006 a 2009 doslo k posunu v kvalite. Teraz ma Sorento a bez problemov.
S tym zaplatenim od Kia za vyznamenanie kvality od J.D. Power som reagoval na GT11111, jeho citat: "Mechanické a elektronické súčiastky sú totožne, takže asi pôjde o platenú reklamu". ;-)
Inac k tomu Sorentu: Neviem, ktoru generaciu mas, ale tento (podla J.D. Power) sa az tak kvalitou pysit nemoze. Inac sa mozem priznat, ze som nad Sorentom (aktualnou faceliftovanou generaciou) vazne uvazoval. Bratovi k spokojnosti Sorenta gratulujem.
S tym GT1111 som to pochopil, tie ciarky su dost komplikovane :'-( . Sorento ma brat, je to 2012 pred faceliftom. Ja mam stale santu 2006, okrem ineho. A je tichsia, ako to Sorento.
Jenže,toto se nemusí stát zdaleka u většiny zákazníků.Fluktuace pro nespokojenost zákazníků s daným autem vždy byla,je a bude.Vyzkoušíš něco jiného a třeba budeš nadmíru spokojen,a nebo také ne.Příště opačně.Může být třeba 5 či 10 spokojených a 1 nespokojený.Proč ne?Od toho je volný trh.
Bylo by zajímavé porovnat fluktuaci zákazníků.
Neznám moc lidí s novým Hyundaem,spíše Kie a jsou naopak dost spokojeni.Auta v ceně od 400 000 výše.
Nechcem ich obhajovať, ale to ja za dlhú dobu jediný model u ktorého sa vyskytujú masovejšie problémy keď si dobre spomínam. Čo by za to dala taká Toyota v USA či iné akože kvalitnejšie značky. Taktiež súhlasím s určitou výpovednou hodnotou prieskumov J.D. Power, ale bral by som takéto rebríčky so značnou rezervou a nerobil predčasné závery.
Je potřeba rozlišovat US trh, o kterém je tento článek a EU. Na důležitých trzích v Evropě má Hyundai/Kia lepší pozici co se týče spokojenosti zákazníků než řada zavedených evropských značek a dokáže se držet někde kolem průměru nebo jen lehce pod ním. Viz třeba UK
[odkaz]
I kdyby se mi nic nesalo, ale měl bych třeba vysokou spotřebu, hlučný motor, málo místa na nohy nebo třeba otlačené koleno od středového panelu, asi moc spokojený nebudu.
To odráží co se vyrábělo tak před 5 a více lety, jakmile dojde na dnešní produkci tak H bude pod těmi Francouzi.
Ten Ford překvapil, že by se vracelo, jak říkali Němci před 10-ti lety : Fordem tam a vlakem zpátky?
Odráží to, jak jsou spokojení zákazníci té či oné značky dnes (2013) bez ohledu jak starým autem jezdí. Spolehlivost je jistě jednou z důležitých součástí spokojenosti zákazníků i když ne jedinou (spolehlivost je jeden z prostředků jak uspokojit klienta, nikoliv cíl, cílem je spokojenost).
A pod Renaultem asi jen tak nebudou, ten si nedokáže spokojenost zákazníků "ošéfovat" ani doma na vlastním písečku.
[odkaz]
Jednoduše, levná auta = spokojenost, jednoduchá auta = menší pravděpodobnost poruchy = spokojenost. Zákazníci asi nejsou odvázaní z celkové kvality (jízdní vlastnosti, interiér, design, nabízené motory etc.), ale zase si řeknou, když se auto moc ne.se.re, co bych za ty peníze chtěl. Naopak zákazníci Renaultu si asi říkají, jezdíme skoro stejným autem jako ty v Dacii, ale platíme jako mourovatí = nespokojenost. Podobný efekt je třeba vidět v UK nebo v Německu, kde je Škoda před VW.
To si lze vysvětlit tím, že sem dal Ham anketu z roku 2010. Dnes by byla asi výš. Možná hned za Renaultem. Ale Ham má talent i na základě starých dat, poskytnout vysvětlení, kterému by mu mohlo docela hodně lidí uvěřit.
Kdybych si kupoval Rollse, budu od něj čekat za ty prachy špičkovou kvalitu. Od Dacie tohle nečekám, tam mi ke spokojenosti stačí, když bude celkem spolehlivě jezdit a nerozpadne se.
Máš to z roku 2010 ty komiku. Ale pokud se chceš dovzdělat, tak ti dám letošní výsledky:
Top 100 Fiabilité Automobile Magazine 2014:
Renault
Audi
VW
Hyundai
Mazda
Mercedes
Seat
Ford
Toyota
Citroen
Skoda
Dacia
Peugeot
Chevrolet
Opel
Volvo
Fiat
Alfa
Fiabilité AutoPlus 2014:
1. Dacia
2. Renault
3. Chevrolet
4. Suzuki
5. Toytota
6. KIA
7. Nissan
8. Peugeot
9. Hyundai
10. VW
11. Ford
12. Opel
13. Citroen
14. Fiat
15. Mercedes
16. Mini
17. Skoda
18. Seat.
19. Audi
20. BMW
AutiBild.
1. Range Rover
2. Nissan
3. Renault
Nejhorší: Alfa, Škoda, KIA
Taky se můžeš podívat na výsledky letošní DEKRY. Tabulku se mně nechce nechce dělat. Jen tak z hlavy, ale mohu naznačit, že Scénic je nejlepší mezi MPV (4. celkově). Ten je mimochodem nejlepší i podle Britů v průzkumu, kde bylo 3x víc majitelů aut než v JD Power. Dobře dopadl i Mégane a Laguna.
Já mluvím o spojenosti zákazníků, kterou zkoumá nezávislá instituce (J.D. Power), nikoliv o žebříčcích spolehlivosti z časopisů, o jejichž "kvalitě" vypovídá už jen to, že v jednom se se značka umístí v popředí a v druhém na chvostu.
Nebudu tady rozebírat nezávislost institucí jako je třeba J.D. Power nebo ADAC. Podle mě na tom budou podobně jako ty časopisy. Pokud jde o ty rozdíly v umístění značek v různých průzkumech, tak je najdeš i u J.D Power.
No to raději nerozebírej, protože J.D. Power není ani autoklub ani časopis a podobné výzkumy nedělá zdaleka jen v Automotive a zdaleka ne jen v jedné zemi nebo na jednom kontinentu.
Kdyz si vzpomenu na nase nedavne diskuse o statistikach a jejich duveryhodnosti, resp. vypovidaci hodnote, napada me jedine - docela si s*res do huby... 8-s
a redakce ACZ by si jako profi médium mohla dát tu námahu a agenturní články si aspoň přečíst celé + si je sama porovnat s dalšími zdroji. Zde citované info pravděpodobně pochází z Reuters, tady jsem našel +/- obsah toho, co asi R, zveřejnili: [odkaz]
Vyplývá z toho, že šlo o Initial Dependability Study vozů vyrobených v r. 2011 (a zveřejněnou letos). Tedy nejde o aktuální ročníky. Hyundai vyjádřil naději, že v hodnocení ročníku 2012 už dopadne lépe. Právě problémy kolem r. 2011 vedly před nějakým časem Hyundai k prohlášení, že už nechce dál masivně zvyšovat objemy výroby, aby se neutavil jako Toyota, a chce se zaměřit především na kvalitu. V té souvislosti před časem i rezignoval jejich ředitel pro výzkum a rozvoj (který se teď ale záhadně po 3 měsících vrací do funkce, to bude Hyundai asi ještě muset nějak odůvodnit...).
Naproti tomu v jiném žebříčku JD Power Sales Satisfaction Index 2013 - tedy žebříčku spokojenosti s nákupem - poskočil Hyundai z 11. (2012) na 5. místo (2013).
[odkaz]
Nebaví mě dál se v tom párat, tak ať si to každý přebere podle sebe.
Patriku, diky za vneseni svetla do problematiky. Snad to prinuti redakci a nektere zdejsi ctenare pouzit pri interpretaci cisel a souvislosti hlavu. :yes:
....je mi z tebe zle. Jako existence jsi nepotřebný chudák. Ale, bohužel.... i takoví mají dokonce volební právo.... :no: vyhráváš anketu Tupec roku.... 8-s
To víte ono je to jednoduchý ... udělejte reklamu - pomluvte v ní ostatní automobilky - řekněte že vaše auto je nejlepší na světě - prodávejte tisíce aut (mluvím o našem trhu) Hyundai na to šel chytře a jednoduše a na našich jednoduchejch spoluobčanech královsky uspěl ...
Hyundai na to šel hlavně tak, že nenechal jediného dealera značky vydělat, Takže se majitelé těchto aut se mají na co těšit... záruka 5 let jim toho rok od roku bude zaručovat méně a méně, neboť dealer, který nevydělá na prodeji auta a nevydělá ani na servisní zakázce, bude šidit práci, náhradní díly a celkově veškerý použitý materiál. Až příliš mnoho větších prodejců této značky v loňském a letošním roce ukončilo ( dobrovolně či nuceně ) spolupráci s importérem Hyundai... kdo by se jim také divil... Bůh buď milostiv majitelům těchto automobilů
Ja vidím problém v MADE IN USA... Z tamojších továrni vychádzajú dosť chrobačné autá aj iných značiek, svoje o tom vedia aj BMW, VW, Audi, Mercedes atď. ;-\
Zajímavé, že ostatní, například Cadillac, Buick, Lexus, Toyota, Lincoln, Honda atd atd žádné problémy se spolehlivostí nemají. Ostatně i zmiňovaná Hyundai se propadla na dno žebříčku ve srovnání s ostatními vozy povětšinou Made in USA. :-) Ale chápu, že potřebuješ najít obětního beránka. >:-[]:no:
No, Lonesi a nei to tim, ze tebou zminovane znacky maji ty tovarny v US trochu delsi dobu? Jinak je obecne znamy fakt, ze treba Forestery s presunem vyroby do statu taky mely problemy s kvalitou, stejne jako VW z Mexika. Pred tydnem jsem mel z pujcovny Focuse (byt priznam, ze prime srovnani s evropskym nemam) a trochu me vydesilo jen zpracovani - jak z venku - plechy i licovani plastu uvnitr. Kdyz jsem mistnim tvrdil, ze v Evrope je brany FF jako vcelku normalni auto, vsichni se mi smali, ze tak mozna do 50t, pak okamzite prodat.
Říká se to... my doma máme zaoceánský VW (pro změnu Mexiko), rozdíl v kvalitě zpracování nevidím, ale už odešla Lambda (35 tisíc km) a brzdové destičky (což může být i vlivem jízdy, nicméně na jiných autech vydržely 2x tolik). Bohužel má auto malý nájezd, takže je těžko soudit....
Nevyhoda premiovych znacek v techle pruzkumech je, ze za ty penize co se prodavaji ocekava zakaznik spickovou sluzbu a pritom jsou to velmi slozita auta na kterych se ma hodne co potento. Vlastne akorat Lexus dlouhodobe zmaknul vyrobu premiovek pri zachovani spolehlivosti, coz se ostatne projevuje i u nas na cene ojetych Lexusu, ktera je vyssi nez u nemecke konkurence. Zajimavy je vysledek Mercedesu, ktery se hodne zlepsil po katastrofe z minule dekady, ale tam to bylo hodne o krizovem managementu ne o dlouhodobem zamereni na kvalitu jako u Lexusu.
kde je toper a jeho OCD, vacsinou byva v clankoch o jeho svete prvy
"aj manazeri zistili, ze nemusia kupovat nudu ale, ze mozu mat kvalitu a luxus uz to zistili kvalitu a luxus. A v USA to vedia uz dlho len europa je stale pozadu a kupuje nudu a pritom by mohli mat kvalitu a luxus."