Diskuse

Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!

3.1.2017

V jednom z minulých vydání jsme si stručně představili v současnosti nejrozšířenější typy zadních náprav. Jak jistě víte, konstrukcí vznikla za léta celá řada. Ne všechny se ale uchytily…

 

  • 10 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 03.01.  08:37

    Pán Dusil ...

    neviete si spomenúť, ktorý/ktoré vozidlá mali vzadu pozdlžne rameno, ktoré zabraňovalo predo-zadnému nakláňaniu? :-)
    • 12 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 03.01.  08:49

      « Re: Pán Dusil ...

      Sice neví, ale ví, že určitě byly francouzské... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto 125S

      125S 03.01.  10:20

      « Re: Pán Dusil ...

      To musíte více rozepsat, takových typů náprav je hodně. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 03.01.  11:48

        « Re: Re: Pán Dusil ...

        No, tak sem s nimi. Stačia tie, ktoré sa používali v bežných sériových vozidlách ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto OndraGT

    OndraGT 03.01.  09:32

    Kliková náprava

    Nepoužíval ji náhodou i Renault?
    • 00 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 03.01.  11:51

      « Re: Kliková náprava

      Neviem. Marí sa mi, že to mali niektoré Alfy v 80-tych rokoch.
      Len to akosi neviem nájsť. Asi som málo trpezlivý. ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto Greeny

    Greeny 03.01.  13:57

    Netradiční?

    Moc nechápu jak se může článek jmenovat Netradiční konstrukce, když jsou v něm zmíněny některé vyloženě tradiční konstrukce - například kyvadlová úhlová byla v 80tých letech vyloženě standardem u zadokolek, stejně tak pohlásit, že kliková náprava u PSA kterých se vyrobily desítky milionů kusů je netradiční řešení které se nechytlo je hodně ujeté. To samé platí i u klikové nápravy u Fiatu.

    Myslím že se daly najít mnohem zajímavější a opravdu atipické řešení - podíval bych se třeba na Rover P6 a jeho De Dion s pevnýma poloosama a teleskopickým nosníkem nápravy nebo třeba na vrchol jednoduchosti v podání Citroenu 2CV nebo původního Mini. Zajímavá je třeba taky volně uložená těhlice u Mazdy RX7 FC nebo třeba monstrozní Jaguar IRS. Opravdu se daly vybírat netradiční nápravy.
    • 20 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 03.01.  16:10

      « Re: Netradiční?

      Jj už ten nadpis "Netradiční konstrukce zadní nápravy. Tyhle se nechytly!" evokuje že to byly nápravy kterých se vyrobilo minimální množství v maximálně jednom typu aut. A ejhle opak je pravdou. Více modelu, výrobní cyklus i třicet let atd.
    • 00 Reagovat !

      foto Papezja

      Papezja 03.01.  18:46

      « Netradiční?

      Přesně tak, tohle mělo být pokračování minulého článku... Nadpis je vyloženě zavádějící... Mimochodem vyjmenovává hlavně to, co jsem ja sám a jiní uživatelé sepsal v komentářích... A ještě ne úplně všechno...
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 03.01.  20:05

      « Re: Netradiční?

      No tak zase autora nemusíte tak usilovně chytat "za slovíčko", že. Netradiční z pohledu dnešní vrcholně unifikované automobilvé doby tyto konstrukce už určitě jsou. A pokud vás tento nadpis tak rozhodil, tak si prostě místo něj představte slova "Méně obvyklé konstrukce náprav" a je to. Jinak článek považuji za jednoznačně přínosný, díky, pane Dusile! :-) :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Papezja

    Papezja 03.01.  18:58

    Opět faktické chyby

    Chapmana náprava se od macphersonu liší jednou zásadní věci - chapmanova používá samotnou hnací hřídel jako rameno (Chapman byl posedlý maximální jednoduchosti a lehkostí svých vozů). To že se hodí macphersonu dozadu z něj nedělá Chapmana.

    Dále úhlová náprava není evoluci kyvné nápravy. Spíš jsou kombinací kyvné a vlečené, s tím, že kombinují jejich výhody (změna odklonu je záměr a ne chyba). To že Škodovky používaly stejně podélné rameno pro oba typy náprav je pouhá snaha o šetření nákladů.

    Kyvadlova náprava má úplně jinou konstrukcí. Hlavní nosné prvky tvoří převodovka a poloosy (resp jejich pouzdra), podélná ramena jsou jen pro přenos hnacích sil - pokud vůbec nějaká jsou, takové Tatrovky, rámové škodovky a Renaulty je nemají vůbec.

    Úhlová ramena jsou uchycena přímo do karoserie a do hnacího ústrojí nijak nezasahují - na rozdíl od kyvadlové mohou být použita i na neznámé nápravě.

    Je škoda, že jste doplnili jen část náprav, kterou čtenáři vyjmenovali a na rarity, které sliboval nadpis, vůbec nedošlo...
  • 00 Reagovat !

    foto topan

    topan 03.01.  20:29

    Multilink od Nissanu

    Mozem potvrdit. Mam najazdene Almerou N16a 100t km a zadna naprava bola uzasna. Sice samotna Almera nebola komfortnym autom, ale na idealnom povrchu hltala zakruty s velkou radostou. Skoda, sucasne Nissany uz tak nejazdia.
    • 00 Reagovat !

      foto 125S

      125S 03.01.  22:29

      « Re: Multilink od Nissanu

      S Almerou N16 mám také něco odjezděno, a musím souhlasit. Jenom někdy si cestující na zadních sedadlech stěžovali na nepohodlí od nápravy, ale na danou třídu to nebylo zas tak zlé. Ale jak píšete, pokud byla dobrá silnice, jízdní vlastnosti byli perfektní a čitelné.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte doma nábytek zajištěný?

IKEA po smrti 8 dětí stahuje z trhu komody. Máte…

Švédský nábytkářský řetězec IKEA stahuje ve Spojených státech a Kanadě z trhu 29 milionů prádelníků a komod,…

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý sesadit ministra vnitra

Ozbrojenci na Ukrajině obklíčili Luhansk. Chtějí prý…

Ozbrojenci v úterý obklíčili centrum Luhanska, jednoho z center proruských separatistů v Donbasu na východě…

 

iSport.cz

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon stejně vyhraje

Kodeš: Novotná mi řekla, ať nebrečím, že Wimbledon…

Zpráva o úmrtí Jany Novotné (†49) ho velmi zasáhla. Jan Kodeš na českou tenisovou legendu vzpomíná jako na…

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci pro jiný tým

Řepka znovu o kase ze Sparty: Peníze šly na motivaci…

O této kauze se už mluví pět let. Nyní Tomáš Řepka přináší údajně konečnou verzi příběhu o tom, kam zmizely…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…