Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nevěrní majitelé hybridů: Dvě třetiny si ho podruhé nekoupí

Ač jsou někteří Američané in a jezdí hybridy, ne všichni si jej loni koupili znovu. Plných 65 procent zákazníků se vrátilo k vozům na tradiční fosilní paliva.
Zpět na článek
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2012 11:12
ale hlavne ze jazdia za 3 litre
;-) ale ze ich auto stalo o 5 tisic eur viac ako inych take iste velke a silne auto nevadi ;-) >:D ten pocit z usetrenia je na nezaplatenie >:D :yes:
Rozbalit vlákno
32
10. 4. 2012 11:25
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Tak je. Nech to stoji cokolvek, hlavne ze to usetri liter na spotrebe. Podobnej zasady sa drzia aj niektori majitelia aut s naftovymi motormi...
10. 4. 2012 11:32
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Usetri to v meste aj viac a kombinovana spotreba oproti trebars benzinom s podobnym vykonom je kludne 1,5-2 l na sto kilakov.
U nafty je to to iste, mala atmosfera 1,4-1,6 ti zozerie viac benzinu nez dvojlitrova nafta, a ak niekto toho najazdi viac, jasne ze tie uspory sa potom prejavia.
Kvoli rocnemu najazdu 10-15 tisic kilakov sa nafta neoplati a je to blbost, a zbytocnost, ale ak niekto da 2-3x tolko uz to nie je k zahodeniu.
10. 4. 2012 13:04
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Tak např. tchýně si loni koupila Hondu CR-Z a takřka v plný palbě to stálo 380tkč (honda měla velkou akci), tedy jako vybavená fabka a jako podnikatel z toho nemusí platit silniční daň, navíc jízda s takovým autem (nejen) po městě je až pekvapivě příjemná. Takže asi tak. Když je vhodná příležitost, tak klidně i hybrida ;-)
10. 4. 2012 11:28
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
tebe to asi tazko niekto vysvetli... Ale ak by oproti 7,5 litrom benzinu na 100 kilakov niekto mohol usetrit 2l, tak to mas tak zhruba 3 eura. Trebars clovek, ktory najazdi 200 kilakov denne, ma 6 ecok, priblizne 300 rocne pracuje, a vida nebvyhodenych 1800 euro, neviem ci si uz niekedy videl tolko prachov v jednej kope, ale celkom slusne sa da tak usetrit, po troch rokoch sa takemu clovekovi vrati ten rozdiel v cene, a o tom ani nehovorim, ze ten rozdiel v cene poznas aj pri predaji.

Takze, to, ze ty to auto nepotrebujes, alebo ti nevyhovuje, alebo na hybrida nemas, je tvoja vec, nikdo ti tvoj nazor neberie, ale niekomu to auto vyhovovat moze, akokolvek sa ti to zda byt neuveritelne.
10. 4. 2012 16:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
10. 4. 2012 11:40
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Každý má jiné hodnoty, vy všechno měříte penězi uživatelé těchto aut mají dobrý pocit, že šetří přírodu.
10. 4. 2012 12:35
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
a jak šetří tu přírodu?
10. 4. 2012 13:16
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Věří iluzi. ;-)
Avatar - gld
10. 4. 2012 14:33
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Prírodu ani nie. Ale verím tomu, že hybridy a plug-in elektromobily dokážu odľahčiť znečistenému ovzdušiu vo veľkomestách.
10. 4. 2012 14:49
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Jo, a za městem postavíme novou elektrárnu protože stávající zdroje a rozvody takovou zátěž neutáhnou. Máš taky dobře vymytý zelený mozek.
Avatar - gld
10. 4. 2012 14:56
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
No nie ty pako, kúpim sa passata v kamnech od áčiek a vykuchám z toho filter a čipnem to na 150 kw. Môžeš potom ísť za mnou a zbierať brikety..
10. 4. 2012 14:59
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
[odkaz]

Jen abys mohl porovnávat. :-!
10. 4. 2012 15:20
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Ono by to chtelo porovnavat i prinos znecustujicich elementu na jednu prepravenou osobu, nebo kg nakladu, a podobne. Bez tech lodi asi tezko muze fungovat efektivni preprava zbozi..., ale passat (nebo cokoli jinyho) v nafte stojici hodinu v Prazske zacpe...?!
Avatar - gld
10. 4. 2012 15:27
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Eh, a čo ma trápi viac, sadze z Emmy Maersk niekde v strede indického oceánu alebo susedovie tédéíčko ktorého čistý ťah po meste mi pomaly ale isto spôsobuje rakovinu.

Skús sa tiež najprv zamyslieť, než postneš článok, ktorý tu už každý pozná a bol tu omieľaný 100 krát.

A aby som nezabudol: :-!
10. 4. 2012 15:31
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Ten článek tu 100 krát nebyl, nebyl tu ani padesátkrát a dokonce ani desetkrát. Ale jestli si stojíš za svým, klidně sem postni pár linků s odkazy na něj. Ať se trošku obhájíš.

Akorát tu opět plácáš. :no:

PS: Jinak, životní prostředí máme jen jedno. Jestli jsi ty tak krátkorzraký a prokrytecký, že hodnotíš jen to, na co "vidíš", tak se už nedivím, že sem píšeš to, co sem píšeš.
Avatar - gld
10. 4. 2012 16:01
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Občas máš myšlienkové pochody na úrovni 5 ročného. Nechápeš alebo nechceš chápať? Ten článok o desiatich najväčších lodiach tu už bol VEĽA krát v rámci diskusii o životnom prostredí a znečistení spomenutý. Fráza "100 krát" bola použitá ako výrazový prostriedok označujúci, že si do pléna nepriniesol "žiadnu veľkú novinku". Comprende siňore?

Lokálne znečistenie ma vždy bude trápiť o čosi viac než to globálne. Rovnako ako ma bude viac trápiť moja finančná situácia, ako tá detí v etiópii.
Ľudstvo je zo svojej podstaty pokrytecké a jedného krásneho dňa túto planétu kompletne zničí. Počas môjho života mi stačí, ak môžem vyjsť pred barák a zhlboka sa nadýchnuť bez asistencie respirátora. Trebárs aj vďaka plug in elektromobilom obsluhujúcim dopravu v rámci miest.
10. 4. 2012 17:02
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Aha, takže opět nic.
Jak říkám, jen tu plácáš a ještě takové blbosti. 8-s
Nějakej passat v TDI je mi naprosto ukradenej, protože jsou tady mnohem větší problémy, které na ovzduší mají podstatně větší vliv.

PS: Klidně ten článěk, "čo tu bol veľakrát" nalinkuj. Ať se obhájíš.
Avatar - gld
10. 4. 2012 17:32
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Diskusia s tebou to je ako paralympiáda.

extenzívne užívanie slova "plácať", smajlíky sarkastické ako remeň a myšlienkami vždy aspoň 5 diskusných príspevkov pozadu.

Pekný deň prajem.

ps- ten článok o lodiach som tu pridával aj ja. Ak nemáš čo robiť, prehľadaj všetky moje príspevky za posledný rok-dva ;-)
10. 4. 2012 17:34
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Já vím, že bys strašně moc chtěl napsat něco, co by mělo nějakou hodnotu, bohužel, tebe diskvalifikuje vlastní mozek, který ti dává falešný pocit neomylnosti a toho, že jakože něco znáš. Neznáš. :-!
Avatar - gld
10. 4. 2012 17:37
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Ešte dákeho frajerského smajla sem daj. Možno sa mi aj rozklepú diskusné kolená.
Avatar - Katikakus
10. 4. 2012 23:35
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Jelitaku, tim clankem sis docela nabehl na vidle - rozebiral se tady opravdu nescetne krat. Jeho informacni hodnota je trener nulova, jelikoz nebere v potaz mnozstvi prepraveneho zbozi. A pak divis, ze jsi vsem k smichu.
10. 4. 2012 16:38
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Jestlize nekoho trapi jen to co vidi, je porad lepsi, nez kdyby ho nic netrapilo. Kdyby se kazdej staral aspon o to, aby byl porad v jeho okoli, tak by to i v globalu mohlo vypadat jinak.
Ale zrovna treba smog v Praze nema nic spolecnyho s tou lodi...
10. 4. 2012 17:08
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Já tvrdím ale to, že mě trápí i to, co nevidím. Proto ten link.
A pokud dovedeš vidět dál a v souvislostech, tak si pod onou lodí představ třeba nějakou fabriku ve městě. Ta je na tom naprosto stejně.
Avatar - gld
10. 4. 2012 17:34
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Jelito teba netrápi zásadne nič okrem toho, aby si mal v diskusii tú povestnú "pravdu".
10. 4. 2012 17:35
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Starej se raději o ty linky. Protože zatím jen dokazuješ, že šermuješ opět něčím, o čem nemáš ani páru - chlapečku. :-!
Avatar - gld
10. 4. 2012 17:39
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Linky si hľadaj sám jelito. Ja som ti povedal, že ten článok som určite pridal. Takže ak ti to nedá spávať- prehľadaj si históriu mojich príspevkov. Ja nie som tak blbý, aby som to robil. A už vôbec nie kvôli tebe.
10. 4. 2012 18:09
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Jestli si to sem dal ty sám, tak zajistě víš kam a nebude pro tebe problém se obhájit. Zatím to vydím na to, že si ani nepamatuješ, co kam napíšeš. :-!
Avatar - Stefič
10. 4. 2012 19:49
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
hele mistře, ty tvoje "příspěvky" je fakt radost číst... Přečetl jsem celé vlákno, ale vůbec nechápu, jaké názory tu vlastně zastáváš. Přestaň pořád dokola urážet a konečně se vyžvejkni
Avatar - Katikakus
10. 4. 2012 23:40
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Jelito zadne nazory nezastava, on zadne nema, Pouze dokola papouskuje, co cetl od nekoho jineho, prip. prechazi do urazek.
10. 4. 2012 15:13
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
_
10. 4. 2012 15:12
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
Když chceš šetřit přírodu, tak si nekoupíš nové auto. Nejekologičtější auto je to nevyrobené.
10. 4. 2012 12:45
Re: ale hlavne ze jazdia za 3 litre
No ja nevim, ale spotreba neni jediny parametr vozu. I proto nechapu oblibu dieselu, ktere sice zerou min, ale na servisu si vyzadaji mnohem vice penez, ekologicke to zrovna take moc neni (netvrdim, ze benzin nebo hybrid je 100% cisty, ale je na tom lip)... Ja bych o hybridu klidne uvazoval uz treba proto, ze mam rad netradicni veci :-)
Avatar - Lonestarstate
10. 4. 2012 11:49
Zelená póza, úspora žádná
Nevěřím, že si někdo kupuje hybrid, aby ušetřil na benzínu. Při amerických platech a nizoučké ceně benzínu, to nedává smysl. Navíc hybridy si nekupují zrovna lidi, co jezdí dlouhé štreky. Jakákoliv úspora na benznínu je navíc nekolikanásobně znehodnocena trojnásobnou pořizovací cenou oproti benzínovému autu. Takže koupě tohoto vozu je čistě ekologistickou pózou a ničím jiným. Zejména pro lidi jako Al Gore, co znečišťují planetu 10x více než průměrný američan a jako páté auto do garáže si koupí ještě ten Prius. :no:
Rozbalit vlákno
7
10. 4. 2012 12:42
Re: Zelená póza, úspora žádná
Pokud si nekdo z ekologickeho hlediska koupi udajne trikrat drazsi auto, pak jen at je takovych lidi vic :-) Otazkou samozrejme zustava, o kolik je hybrid ekologictejsi (na provoz je to urcite jedna z nejekologictejsich variant, otazkou je ta vyroba). Ja sam bych i o hybridu uvazoval.
Avatar - Stefič
10. 4. 2012 13:14
Re: Zelená póza, úspora žádná
1. představa o extremních amerických platech není zcela přesná. Obrovský plat, stejně jako tady, rozhodně nemají všichni. Navíc je vše kompenzováno vysokou cenou věcí nebo služeb, které jsou tady zdarma (školství třeba, nebo víceméně zdravotnictví - rozuměj, že pojistka je směšná v porovnání s tím co dostaneš).
2. Současná cena benzinu v USA vychází na cca 21,- Kč. To není zrovna málo, když si uvědomíš, že američan jede za kámošem na kafe klidně 200 mil daleko. Navíc ještě nedávno stál galon polovinu co teď.
3. proč pózou? Je fakt, že ceny hybridů jsou hodně vysoko, ale já osobně bych byl o tomto autě ochotný seriozně přemýšlet. Konkrétně Opel Ampera...Jediné co mě odrazuje je startovací cena 42000€. Ale to je všechno otázka času. Rozhodně mi hyrid připadá přijatelnější než přeplňovaný jednoválec 0,2 litru, hexa turbo
Avatar - Lonestarstate
10. 4. 2012 14:19
Re: Zelená póza, úspora žádná
1. Služby "zadarmo" mívají nevalnou hodnotu. Zdravotní péče poskytovaná "zdarma" připomíná seriál Dr. House svojí arogancí (během operace, kdy není pacient v plné narkóze, si povídají o tom, jak je to v týhle nemocnici už ale vážně nebaví), nicméně nepřipomíná tento seriál už odbornou úrovní (titulovaní doktoři neumí přečíst ani laborky). Školství zadarmo byly roky ztraceného života, které člověk musel dohánět sebezvděláváním později. Věci zdarma...tak to vážně nevím, které myslíte. Mně nikdo žádnou věc zadarmo nedal.

2. 21 korun za litr je levný benzín. Nebo tankujete levněji?

3. Pózou z důvodů, které už jsem napsal. Výroba je extrémně náročná, proto jsou ta auta drahá a extrémně zatěžují životní prostředí. Navíc ta elektřina se taky odněkud musí brát. V Evropě v nemalé míře z uhelných elektráren. Takže jezdit na elektřinu je stejně tak ekologické, jako jezdit na černé uhlí. >:D :no:

Nemá s tebou cenu polemizovat. Úmyslně přeháníš, abys podpořil absurdní tvrzení. Jet na kafe 200 mil? Ses asi zcvoknul. I kdyby jel 100% času po highway, tak tam bude za 3,5 hodiny >:D :no:
10. 4. 2012 15:09
Re: Zelená póza, úspora žádná
Zdravotnictvi, u nas, nebo kdekoli ve stredni evrope je skoro zdarma, a co se urovni tyce neni na tom o moc hur nez v USA. Skolstvi, pokud ja vim zdarma je, az na nektere soukrome skoly pro pornoherecky a deti z povolani, kterym dostat se na mimochodem taky docela kvalitni statni skoly je nedosazitelna meta.

A mohl bych pokracovat. Cca 50 tacu mesicne na ceske pomery je uz celkem slusny vydelek, v USA jsou 3000 babek mesicne celkem malo, i kdyz i tam by se z toho dalo v pohode vyzit, ale american way of life to nedovoluje. A jestlize neco stoji dvakrat tolik jako rok predtim, a treba 3krat tolik jako pred peti lety, tak to je drahy. Pro ne minimalne.

To, ze by nekde mohlo stat vajicko 15 korun jeste neznamena, ze nase, diky EU-regulaci, 6 korunove vajicko neni drahe. Minimalne oproti tomu kolik to stalo pred rokem a pul treba.
10. 4. 2012 16:39
Re: Zelená póza, úspora žádná
Pozri sa na svoju vyplatnu pasku, kolko ti stahuju na zdravotne poistenie, ak teda pracujes a potom uvidis to "zdarma". A co za to dostanes ? V Nemecku urcite kvalitu, no v Cechach ci na Slovensku asi tazko. Ak mas znamych doktorov a zaplatis si za extra starostlivost, potom je to vcelku v pohode. No nie kazdy ma na takuto "standardnu starostlivost" peniaze.
Neviem odkial si prisiel na to, ze v Amerike je 3000$ normalny plat. Ani zdaleka ho nedosahuju vsetci a mnoho ludi musi prezivat aj za dost menej a nove auto si nekupia nikdy v zivote, proste na to nemaju.
Benzin momentalne kupujem za 4,65$ za galon a je to uz celkom dobra palka -120 $ do plna. Je pravda ze moj GC ma nadrz na 90 litrov, no spotreba po meste je na hranici 18 l/100. Jazdim malo, no ajtak urobim mesacne tak tisic km. Takze 240 $ ja, 260 $ manzelka (jazdi viac, no ma uspornejsie auto), takze 5 stoviek na benzin kazdy mesiac. Poznam rodiny, ktori nemaju take stastie na pracu a pracuju dalej a tak ich iba dojazdy do prace a na bezne nakupy stoja tak 7 stoviek mesacne.
Avatar - gld
10. 4. 2012 17:36
Re: Zelená póza, úspora žádná
Čo tak kúpiť auto, ktoré nežerie 18 litrov? :-O
11. 4. 2012 20:28
Re: Zelená póza, úspora žádná
V8 v Grand Cherokee skratka zerie tolko. S tym nic nenarobim. Ak chces vykon v skoro 2,5 tonovom aute tak tam nemozes dat jednastyrku v turbe. V8 v Tuaregu ci MB zerie tak isto. BTW, ja sa na spotrebu nestazujem, to bolo iba konstatovanie. Pokial cena benzinu nevyskoci na dvojnasobok, tak nemam dovod to riesit. Ak by som chcel nieco usporne, tak by som si nekupil Jeepa. A ja som GC chcel. Stejne menim auta zhruba kazdy rok, takze uvidime co sa mi zapaci nabuduce.
10. 4. 2012 14:04
Nečti článek, stačí nadpis.
Článek dokumentuje 2 věci.
1) jak snadno lze nadpisem zcela změnit smysl sdělení. Závěr článku dáva zcela jiný význam, než se mu autor v nadpisu pokuší vnutit. A pokouší se úspěšně, protože většina diskutujících ten článek evidentně nečetla.
2) že všichni výrobci hybridů stále ztrácí na Toyotu cca 15 let . To je ta doba, kdy se všichni zbylí výrobci vysmívali Toyotě a prohlašovali, že hybrid nemá smysl, a kdyby se náhodou někdy ukázalo, že ano, tak prostě přidají elektromotor a tím je to vyřešeno. Zákazníci evidentně ukazují že není, a že jediný smysluplný hybrid vyrábí stále jenom Toyota.
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2012 16:38
Re: Nečti článek, stačí nadpis.
Tak za tohle mas, Drapaliku, jasne :yes:
Bohuzel jsou mezi nami stale taci, kteri veri nesmyslum jako vysoke americke platy vs. nizoucka cena benzinu, vyroba hybridu je extreme narocna, ze 5 nejvetsich lodi sveta znecisti centra mest vice nez tezka doprava, apod.
Realita je takova, jak jsi ji napsal a nekteri maji s jejim pochopenim velke problemy.
10. 4. 2012 17:04
Na druhou stranu
Pořád je 2,4% nových registrací hybridy. Takže tržní podíl nějaký mají a pokud se toyotě i hondě zaplatil vývoj (daného modelu, ne celé technologie) tak nevím co je za problém.

A pokud si priusa koupilo znovu 30% jeho majitelů (číslo odhaduju ze 40% věrných hybridistů) tak je to úspěch. Nebo znáte nějaké auto kde si 30% řidičů koupí novější model stejného auta, když mu předchozí doslouží?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
10. 4. 2012 21:00
Nejsprávnější alternativou je diesel
Proti hybridu mensi spotreba v dalničním provozu, vetší radost z jízdy. :yes:

Oni na to prijdou i Americane... je to jen otazka casu. :-!
Vzdyt Amici jsou za Evropou vzdy ponekud zaostali...
Rozbalit vlákno
6
11. 4. 2012 00:07
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
Jen pro doplneni:
* V Evrope (temer vsude) je pokrokove mensi dan na naftu nez na benzin.
* V Evrope jsou pokrokove mekci emisni normy pro naftove motory. To si prosadili evropsti vyrobci, aby je neohrozily japonske benzinove hybridy 8-s
* Nafta ma vyssi litrovou vyhrevnost, proto je snazsi dosahnout mensi litrove spotreby.
* Pokud je hybrid spatny a diesel dobry, je dieselovy hybrid spatny nebo dobry?
Avatar - Ada je zase tady
11. 4. 2012 00:44
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
Kdyby hybridni vozy mely stajne danove zatizeni, jako diesely, nebyl by na silnici ani jeden.

Diesel ma lepsi ucinnost, nez benzinovy, natozpak benzinove hybridni pohon predevsim z duvodu vyssi komprese. A fyziku neohnes.

Vyroba elektricke energie, jeji skladovani a nasledna konverze na kinetickou energii je vzdy provazena ztratami a proto jiz z fyzikalniho principu neni provoz hybridu efektivnejsi, nez provoz osobniho vozu s dieselovym motorem. Trikem hybridniho vozu je ukladani energie, jinak ztracene v teplo, ziskane pri brzdeni a jeji opetne pouziti. To lze ale resit i jinak - napriklad kompresorem a tlakovou nadrzi, coz je urcite ekonomictejsi a ekologictejsi varianta, nez dnesni hybridni vozy s jedovatym akumulatorem, plnym tezkych kovu

Dieselovy hybrid se hodi snad jen do mesta - rozvazka zbozi a pod. neni to zadne stesti. Hybridni automobil s benzinovym motorem je ekologickym i ekonomickym nesmyslem.
11. 4. 2012 10:30
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
Ano, vyssi kompresni pomer a moznost provozu na chudou smes je vyhodou dieselu, kterou benzinove motory pomalu eliminuji. V soucasne dobe skoro vsechny vyznamne automobilky s vlastnium vyvojem delaji na HCCI.

Pokud jsi pochopil tohle, mohl bys pochopit i to, ze hybridni pohon umoznuje provozovat motor skoro stale v optimalnim pracovnim bode a tim _podstatne_ zvysit ucinnost, dale umoznuje rekuperovat energii pri brzdeni. Vyhnutim se prechodovym jevum eliminuje emise, ktere se v ustalenem stavu optimalizuji mnohem snaze. Elektricky motor spojeny se spalovacim motorem pres diferencial muze suplovat spojku a prevodovku a tim se cela soustava spis zjednodusi nez zesloziti. Pohonne ustroji soucasneho Priusu neni o nic tezsi a nejspis ani vyrobne drazsi nez srovnatelny konvencni motor.
11. 4. 2012 10:34
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
Hehe a ja bych naopak rekl, ze hybrid je dnes nejekologictejsi bezna varianta pohonu (byt ne s nejak vyraznym naskokem) a diesel to nejvetsi svinstvo :-)
Avatar - runner42
12. 4. 2012 08:44
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
Opravdu uvažujete celý životní cyklus hybridu, nebo jen jeho jízdu městem?
Já měl taky ekologickou ledničku třídy A+++. Nežrala skoro žádný produ. Ale teda občas sem musel vyměnit olej v kompresoru a vylejt ho na zahradě. A včera se prouchala tak sem ji odvezl do lesa.
Ale byla hrozně ekologická, fakt. ;-\
11. 4. 2012 20:31
Re: Nejsprávnější alternativou je diesel
To si ale nemyslel uplne vazne, ze nie ?
10. 4. 2012 22:41
Proc odmitat hybrid?
Nedavno jsme si porizovali Avensis s 2l D, ktery prevaznou cast sveho zivota stravi na dalnici. Par tydnu zpatky Auris HSD. Motivace byla jednoducha - snadne auto na ovladani, ktere bude mit ekonomicky provoz ve meste. Kdyz jsme pro auto jeli tak ja byl nadseny z nove technologie, kolega rikal jak bude auto line a na dalnici to bude zrat. Prvnich 100km pa D1 pri tachometrove 140km/h 6l/100km, z Chodova do Dejvic 2l/100km (je to z kopce ;-)). Nebyla situace, kdyby Auris nestacil Avensisu. Nyni, kdyz jsme se s Aurisem naucili jezdit, tak mestska spotreba je pod 5l, mimo mestska osciluje kolem 4.2l a D1 z Brna do Phy pri tach. 140km/h 5.5l/100km. To veru neni spatne na ten zatracovany hybrid, ne? A pri poskakovani mestem clovek zjisti kolik paliva se spotrebuje bezucelovym postavnaim na semaforech. V nasem pripade to muze byt az 2/3 doby, kdy auto jezdi na baterku. A joo, ja zapomel na ty silene baterky! Kolik baterek montuje do vsech notebooku, iPadu, iPhonu apd.? Nad tim nikdo nelamentuje :-)
Hybridni auto je pohodove na ovladani (primarni ridic je zena), jezdi za hubicku a kdyz je treba ma i dostatecny vykon. Komfort provozu je nesrovnatelny s cimkoliv. Neresite rozjezdy, poskakovani v kolonach, hluk... Skoda, ze sejkove maji poradne baterky zamcene v supliku ;-)
Nevidim duvod, proc do normalniho auta neporidit hybridni pohon. Mustang asi kazdy bude chtit s V8. O tem zadna :-)
Rozbalit vlákno
6
11. 4. 2012 08:47
Re: Proc odmitat hybrid?
a) Šejkové němají baterky zamčené v šuplíku. Většina vývoje baterek je Asie, Evropa a USA a jakmile by někdo objevil baterii se "zázračnou" kapacitou, okamžitě by se ji snažil dtá do výroby, aby vydělal miliardy a miliardy ;-)
b) Ta spotřeba až tak zázračná není. Jasně, ve městě celkem slušné, zvláště pokud vezmeme v úvahu "automatickou" převodovku, ale mimo město a na dálnici je srovnatelná s dieselem a ani proti nějakému slušnému benzíňáku nic moc.
Takže já to vidím takhle: kdo chce "automat" a jezdí často po městě, hybrid může být k zamyšlení. Pro všechny ostatní je hybrid zbytečnost.
11. 4. 2012 09:37
Re: Proc odmitat hybrid?
Sejkove = ropne lobby. Asi je blahove si pripustit, ze od dob Apolla jde vyvoj computeru milovymi kroky, kdezto baterie se nikterak zazracne nezdokonaluji ;-) Ty miliardy a miliardy jsou ukryte pod piskem a pokud se daji zpenezit, tak se bude jezdit na ropne produkty.
Hybrid neni o spotrebe, ale o pohodli a tak trosku i o jinem uvazovani. Skoda, ze Evropa je tak zabednena. A to neplati jen o hybridech :-)
11. 4. 2012 10:40
Re: Proc odmitat hybrid?
Tvuj zaver - pochopil jsi princip hybridu :-) BTW. pokud se nepletu, Honda CR-Z ma manualni prevodovku a je to hybrid. Nicmene pokud se podivat treba na Spritmonitor, pak ti, kteri si koupili hybrid, asi vi, proc tak udelali. Kdyz se podivam na cca 90-100kW Auris (tzn. benzinova 1,6, turbodiesel 2,0 a hybrid), tak vidim spotreby cca 8,0 benzin, 6,7 diesel, 5,3 hybrid. To jen pokud jde o tu spotrebu.
Avatar - runner42
12. 4. 2012 08:38
Re: Proc odmitat hybrid?
Takže z pohledu celkových nákladů... musíte za deset let životnosti baterie najet půl milionu kilometrů, aby se vám vyšší vstupní náklady na hybrid a ztráta při následném prodeji zaplatily. Hodně štěstí ;-)
12. 4. 2012 10:38
Re: Proc odmitat hybrid?
A co kdyz mi nevadi zaplatit si za to, ze budu jezdit o neco ekologicteji? Ted je jeste otazkou, jak moc neekologicka je vyroba baterii ve srovnani s usetrenym benzinem, o tom se zatim vsichni prou.