Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

New Flyer Xcelsior Charge: Elektrobus s kapacitou baterií 885 kWh

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Severoamerická společnost New Flyer představila novou generaci svých elektrobusů Excelsior Charge. Nejdůležitější novinku přitom představuje kapacita baterií.

Společnost New Flyer byla založena v roce 1930 v Kanadě a patří k tradičním severoamerickým výrobcům autobusů. Firma působící na kanadském i severoamerickém trhu se již téměř deset let věnuje elektrobusů a v letošním roce ukončila výrobu vozidel s konvenčními vznětovými motory.

Modelová řada elektrobusů Xcelsior byla poprvé odhalena v roce 2008, ale podle oficiálních materiálů společnosti byl prototyp vozidla blízkého sériové produkci představen v roce 2012 a dodávky dopravcům byly zahájeny o dva roky později.

V letošním roce uvádí New Flyer novou generaci vozidel Xcelsior Charge. Ta zahrnuje dvojici dvounápravových elektrobusů s celkovou délkou 11,05 m a 12,50 m, které doplňuje kloubové provedení s celkovou délkou 18,54 m. Pro všechna tři provedení je shodná šířka 2,6 m a výška 3,3 m.

Kapacita elektrobusů Xcelsior Charge je v případě nejkratšího provedení až 32 sedících a 33 stojících osob a u téměř třináctimetrové verze pak až 40 sedících a 43 stojících cestujících. Pro kloubový elektrobus je uvedeno až 61 sedících a 62 stojících osob. K dispozici jsou i provedení s nižší kapacitou cestujících a zvýšeným počtem dveří pro výstup.

Standardem pro všechna tři provedení je pohonný systém Siemens ELFA2 v kombinací s přední nápravou MAN VOK 07 a zadní nápravou MAN HY-1350.

Společnost New Flyer neuvádí, jakým výkonem disponuje použitý pohon, ale zmiňuje nabízenou kapacitou lithium-iontových baterií. Základem nabídky je 150 kWh pro dvounápravová vozidla a 250 kWh pro kloubový elektrobus. Na vrcholu nabídky je pak 600 kWh pro střední délku a 885 kWh pro nejdelší verzi.

New Flyer Xcelsior Charge může mít díky bateriím s nejvyšší nabízenou kapacitou dojezd kolem 460 km na jedno nabití v závislosti na zatížení a profilu trasy, na níž je provozován. Dobíjení pak může probíhat klasicky kabelem v garážích nebo za využití pantografu na střeše a dobíjecích stanic v koncových zastávkách.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Barry Lyndon
24. 10. 2017 00:00
Re: Dojezd
no nevím, taky se mi to nezdá. Ale na druhou stranu, běžné auto spotřebuje cca 5 litrů nafty a nebo 20 kWh na 100 km....
23. 10. 2017 20:37
Dojezd
Přijde mi trochu šokující, že autobus s kapacitou baterie 885 kWh má dojezd jenom 460 km. Nemělo tam být minimálně mil? To by byla spotřeba skoro 200 kWh na 100 km! Ekvivalentem je spotřeba asi 100 litrů nafty na 100 km... A za tolik snad ty busy nejezdí.