Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NextEV plánuje konkurenta pro Teslu Model X. Za cenu Toyoty...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Čínská společnost NextEV hodlá pod značkou Nio do dvou let nabídnout elektrické SUV s výkony Tesla Model X a cenou odpovídají podobně velkým a výkonným vozům značky Toyota.

Společnost NextEV byla založena teprve v roce 2014 a veřejnosti se dostala do podvědomí nejprve díky svému angažmá v šampionátu Formule E a koncem letošního listopadu pak ohromila svět svým elektřinou poháněným supersportem EP9 s výkonem jeden megawatt, resp. 1359 koní.

Tento automobil sice vznikne jen v počtu šesti exemplářů, ale společnosti NextEV slouží mimo jiné i jako odrazový můstek pro novou značku Nio. Ta se představila spolu s EP9 a vedle něj ji ponesou i výrazněji dostupnější elektromobily, o nichž se materiály společnosti zmínili již při jejím listopadovém představení.

Nyní Automotive News přináší bližší informace o připravovaných vozech značky Nio. Ty zamíří nejprve na čínský trh a po něm se jich dočkají zákazníci v Severní Americe, která má být pro novou značku nejdůležitějším exportním trhem, zatímco do Evropy dorazí nejpozději.

Prvním velkosériovým zástupcem značky Nio na severoamerickém trhu se pak má stát SUV, které se má svými výkony i velikostí stát přímým konkurentem pro Tesla Model X. Při použití baterie s kapacitou 70 kWh má mít tento model dojezd na jedno nabití až 530 km.

Svou výbavou, zpracováním a použitými materiály se pak mají vozy značky Nio vyrovnat automobilům německých prémiových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz, ale na severoamerickém trhu se mají přitom jejich ceny pohybovat na podobné úrovni jako u mainstreamové značky Toyota.

Nio má vedle svých plánů ohledně výkonů a ceny i poměrně ambiciózní plány s termínem představení svého SUV a jeho uvedením na severoamerický trh. Odhalení tohoto modelu se má totiž odehrát již v příštím roce a prodej se pak má rozběhnout koncem roku 2018 nebo na začátku roku 2019.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
9. 12. 2016 16:50
Něco mi nesedí
Model X má hodně dobrý aerodynamický odpor a s kapacitou 75 kWh má dojezd 380 km. Takže buď jsou čarodějové nebo nevím, kde seberou u 70 kWh dojezd 530 km. i při použití uhlíkových vláken pochybuji, že by to auto mělo takový dojezd,pokud by mělo rozměrově být podobné Modelu X.
9. 12. 2016 15:13
Kopka
Jak obvykle. Někdo to vyvine, rýžožroutí okopčí a prodají za pár....
9. 12. 2016 08:19
Re: Kvalita
Mohli ještě napsat kolik to ujede samo, těch 530 kiláků se zřejmě myslí na odtahovce.
9. 12. 2016 08:05
Re: hm...
Verim, ze se to muze povest. Ono to zpracovani BMW vs Toyota ve vyssi tride a ne Aygo take nebude daleko od sebe. Jedine kde bude problem bude cena, tam maj predstavu ze bude nizka, ale nakonec pujde nahoru. Malo komu se povede uhlidat, kdyz chce nabidbnout nejaky TOP produkt s TOP materialy. Podivejme se minimalne na Qoros, ktery je tak nejak evropsky standard a cena neni moc lidova, konkurence schopna.
9. 12. 2016 07:33
No ...
Hlavně aby to nemělo design Toyoty