Nissan odhalil první oficiální snímky nového 370Z. Automobilka vsadila na evoluční změny tvarů oblíbeného sportovního modelu a pohonné ústrojí s motorem 3,7 V6, které se už dříve představilo v Infiniti G37.
No nevim, ale asi bych nemohl jezdit v aute, ktere se mi vylozene nelibi. Mozna je to smutne, ale 370Z je jedno z nich. Vylozene mi prijde odporne. Obzvlast oproti S2000, RX-8, Z4... :-(
Mě se i vcelku líbí (pravda, interiér je ze slabšího soudku), ale hlavně ve svojí cenový kategorii nemá reálnou konkurenci co se jízdních výkonů týče. RX-8 je poruchová (motory odcházejí) a baští benzín i olej jako blázen, S2000 ok, ale je už starší, je to cabrio a navíc tuším, že byla dražší (ale tohle nevím). Z4 se srovnatelným motorem je cenově jinde a navíc se mi nelíbí už vůbec. Cayman je ve verzi S dražší a standard je slabší a moc civilní, nemluvě o stigmatu "wannabe 911". Prostě pokud si chceš občas zalítat na okruhu a nechceš do toho vrazit víc, tak nemáš moc na výběr.
No, 350Z na okruh az tak neni - udajne mu odchazeji brzo brzdy... Na okruh je uplne stejne vhodny jako S2000 (ktera je mimochodem levnejsi o nejakych 400 000 myslim momentalne). Pak je tu jeste o neco levnejsi Boxter, ktery bude sice slabsi, stejne jak Cayman, ale nepochybne pro ridice zabavnejsi, co jsem cetl ruzne srovnavaci testy. RX-8 je poruchova jen kdyz se o ni nekdo nestara, je na ni poskytovana zaruka i 7 let (v kanade), respektive 150 000 nebo 200 000km, nevim presne, coz znamena, ze ma delsi zaruku nez Kia Ceed, co se tyce pohoneho ustroji. To je odpoved mazdy na ty famy... ;-) Ztko me nikdy moc neuchvatilo, prijde mi zbytecne vykone, vlastne si ani presne nedokazu vysvetlit proc jsem mu neprisel nachut, nicmene design se mi libil vzdycky, ted se mi nelibi. Ale auto jako takove respektuju a urcite bude velice dobre! >:-[]
Ja prece o BMW vubec nemluvil (Ztko znamena 350Z, respektive 370Z)! ;-) Ikdyz je pravda, ze i Z4, ktere se mi obecne nijak moc nelibi, mi prijde povedenejsi (designove) nez nove 370Z - alespon soude dle fotek. Opravdu se mi vylozene nelibi, obzvlast kdyz jako predloha byl design 350Z... :-(
No vyzerá to ako kombinácia 911 a GT-R... a to je dobre. Je tu tiez jasná dizajnová nadvaznost na predchodcu, co tiez u Japoncov nie je bezné. 350Z si spravilo dobré meno, z nicoho dostalo Nissan medzi výrobcov slusných sportových kupé (pre hnidopichov: ano, je mi známa minulost Z, ale to je uz dávno) a pripravilo do istej miery podu GT-Rku. GT-R teraz valcuje, tak preco nie odkaz na to, co je dobré? A urcitý náznak podoby s 911 len poukazuje na to, proti komu mieri. Je zrejmé, ze s 911 nikdy nebude rovnaká liga (to ani zrejme ani nehodlá), ale ponúkne nie výrazne horsiu dynamiku za menej ako polovicnú cenu. Takze :yes:
Nie az taká fantázia (zrejme narázas na 911): cisto technicky mi to nepríde ako taký rozdiel tried: súcasné 350Z: 3,5 V6- 230 kW, 0-100 za 5,7s, 911: 3,6 B6 - 239 kW, 0-100 za 5,2s. A rozdiel v cene 1,6 mil. Nie kazdý je ochotný za polse***vý rozdiel, image a históriu tolko priplatit. A pre tých je Z ako stvorené. BTW tí, co s tým jazili, casto spomínali Z a 911 v jednej vete, co sa zábavnosti jazdy týka.
P.S. v clánku to nebolo, ale 370Z by mala mat 243 kW (330k).
Hlavne si myslim, ze Z-ko je skor konkurencia ked uz, tak pre Cayman, ako pre 911. Pripadne TTS a ak bude roadster proti SLK...
Ziadnu podobu s 911 tam ale nevidim, skor som sklamany, ze to vyzera ako 350Z s pokazenymi svetlami
Samozrejme ze Ztko nemuze 911 konkurovat, ty auta jsou naprosto odlisna. 911 je mnohem civilnejsi a zaroven predpokladam, ze i znatelne rychlejsi. A taky ma trochu jinou vybavu... Jejim cilem je uplne jina cilova skupina, rekl bych. 350Z je dle meho nazoru spis autem zabavne diky svym nedostatkum, jako je prenos vykonu na silnici apod. Ale nevim, nejel jsem v nem a jenom bych psal dohady! Kdybych si mel vybrat mezi Boxterem, Caymanem a 350Z (370Z), ani vterinu nevaham a beru Cayman, popripade Boxter. Prijde mi, ze ty auta proste nabizi vetsi ridicske zazitky, ikdyz nebudou tak "crazy".
Násilí spáchané na původní drsné eleganci 350Z je příliš evidentní, nesmyslně komplikovaný tvar předních světel, zborcená původní silueta kvůli musu připodobnit zetko GT-R. Škoda, ale ani tohle zasiatštění designu nezabrání zetku v tom, aby bylo skvělým autem, motor jsem zkusil v G37 a je to lahůdka, a vůbec za každou řidičskou zadokolku je třeba děkovat, Nissan to určitě nepřežene s cenou, takže 370Z jako levnější alternativa k Z4M, caymanu nebo TTS bude stejně úspěšná jako první generace. ;-)
Ja tu teda vobec nevidím "zborenie" povodnej siluety Z-ka, naopak dizajnové gény sú evidentné. Rovnako je logické dizajnové priblízenie GT_R (robí to Audi, BMW, Skoda, ze svoje modely vzájomne viac ci menej vydarene priblizujú - naopak prílisná dizajnová odlisnost jednotlivých generácií sa Japoncom s oblubou vycíta).
A 370Z nebude konkurentom pre TTS (mozno pre budúce TTRS) a podobné, na to je o stupienok vyssie (iba ak cenovo podobné, co je len dobre).
Jistě, že se nejedná o zboření genů Z. Jen člověk nesmí vidět pouze 350Z. A že automobilka použije podobné tvary světel, nebo sloupků je přeci běžná praxe... O jízdních vlastnostech toho zatím víme pramálo, ale pevně věřím, že bude 370 lehčí než 350 a že budou líp připraveny brzdy ;-):yes:
Silueta je zborcená, ponton víceméně zůstal, ale vršek od A sloupku až po C sloupek je zmenšenina GT-R. 350Z [odkaz] má oblý A sloupek a pozvolně klesající siluetu kupé s odtrhovou hranou, 370Z [odkaz] má kolmější A sloupek s ostrým přechodem do střechy a záď bez odtrhové hrany, to auto je i výrazně kratší. Jistěže tam jsou geny Nissanu, to nerozporuju, ale ta původní silueta tam prostě není, jde o docela rozdílné pojetí, a to, jestli se mě to nelíbí a tobě ano, je věc každého z nás.
Co se týká konkurence, nevidím důvod, proč by 370Z neměl být konkurent pro TTS, pokud se TTS bere i jako konkurence pro Cayman, každé z těch malých kupé má své pojetí, pokud bys rigidně trval na srovnatelných koncepcích a stejné síle motoru, pak by se 370Z dalo srovnávat jen se Z4M, ale tak to na trhu nefunguje. Nissan přijde se svým konceptem all inclusive, takže za těch jeden a čtvrt mega dostaneš to co v TTS za jednačtyři, řekněme, prostě ten cenový rozdíl tam bude, a bude jen na kupci, jestli bude chtít více nebo méně puristické auto, my můžem být jedině rádi za tyhle možnosti výběru.
tiez nevidim dovod, preco by 370Z namala byt konkurencia pre TTS. V minulych genercii bol mozno 350Z znacne lepsi (ale zas kto si moze dovolit vypnut ESP ako Clarkson ze ano), teraz sa to asi vyrovna, aj ked AUDI bude vzdy uhladenejsie a Z-ko hardcore
no když odhlédnu od kvalit obou aut, tak si nedokážu představit že by měl někdo volbu 50/50 mezi Turbo dvoulitrem a atmosférou 3.7, mezi quatrem a zadokolkou, "holčičím kupátkem" a "Zorrem". Říkám, na silnici budou možná vyrovnaný, ale z komunity "Z" po TTSku nikdo ani očkem nehodí - můj názor.
no a z komnuity TTS zas nikto mozno na 370z... Ako ja by som mal jasno, 370z (aj napriek dizajnu, 150z sa mi pacil viac). Atmosferu ja milujem, zadnokoky obdivujem... Len az taky zorro so stale zapnutou ESP by som asi nebol...
A nove TTS od holcicieho kupatka ma uz pekne daleko.
ad ESP, tak normální člověk s hlavou si ho vypne, když je na letišti a chce si pilovat jízdní styl. A asi není lepší auto než 350Z na "seznámení se zadokolkou".
TTS, jediný hranatý je v něm volant , takže prostě pořád působí zženštile :-! Ne že by jinak nebylo nabroušený. Ale je to prostě jako hořká vs. mléčná čokoláda.
najlepsie auto na zoznamenie s RWD je MX-5 :-) Nema tak brut vykon, takze s tym moze jazdit skoro kazdy a nezabije sa.
350Z - no prave, kym sa to naucis, tak mozno letisko kde si sam, lebo teda na okruhu by som to neriskoval (pomyslenie, ze skrabnes nejake to porsche a samemu Ti neplati havarijna poistka je fakt nic moc...)
hmm, těch míst pořád ubývá, a na těch co zůstávají je pak zácpa. Já mám štěstí, tady máme na levou ruku málo frekventovaný kruhák, ze kterého je vidět na všechny strany a má slušný průměr, na pravou ruku zapomenutá zatáčka před lesem, kde není v pravo příkop a v levo je vyasfaltovaný plac, no a na předzimní hrátky parkoviště letního koupaliště které se neprohrnuje. Ještě byla ve vedlejším městě ohromná plocha, ale tam si někdo udělal motokárové závodiště, tak ta je v tahu.
No, hoši. MX-5 mi nepřijde zrovna ideální. Sice výkon nízký, za to krátký rozvor a špatně se to chytá někomu bez zkušeností. Naopak se Z se dá jezdit v pohodě bez ESP, protože to prostě zadkem cítíš. Navíc se dobře koriguje a smyk chytneš, když víš, co udělat a nejedeš jak bezmozek. Na okruhu jezdím zásadně s vypnutým ESP a o rozhodně nemám pocit strachu o Porsche >:-[]
sice nemuzu pusobit asi na nikoho objektivne, kdyz si zadek vozim v MX-5, ale ma povest jako hodne citelne auto. A jestli nejaka zadokolka neni kousava, tak MX-5, nebudeme-li brat v uvahu auta, jako BMW, ktera jsou vetsinou zamerne nedotaciva, pochopitelne... Ztko ma povest neposedneho auta, co se tyce zadnich kol, coz se u nej da snad povazovat za plus, ne? Je to takovy rostak... MX-5 je zase MX-5. Prijde mi zbytecny tyhle dve auta popisovat, protoze mam dojem, ze maji obe naprosto vyhraneny charakter a rozhodne dost odlisny. Moje zkusenosti s MX-5 jsou takove, ze je spis neutralni. Nekdy nedotaciva, nekdy pretaciva. Zalezi na okolnostech. Ale ve vetsina pripadu neutralni. Smyk citi ridic "ze sedacky" okamzite a je lehce zvladatelny, ale tezce udrzitelny diky vykonu, pochopitelne. U Ztka bych typoval, ze do smyku pujde snaze (bude prevazne pretacive) a pujde v nem lepe udrzet, ikdyz to nebude asi pro zacatecnika. Ale nerekl bych, ze by zase cloveka "nakoplo" v prni zatacce pod plynem... ;-)
350Z není nic nezvladatelného. V nájezdu do zatáčky má chování standardního sportovního auta = nedotáčivé. Není problém ho ale utrhnout a udělat z něj přetáčivé. Pak už je jen na řidiči, co si dovolí a jak zvládá přetáčivý smyk. Pro mě osobně je snazší na zvládnutí takového smyku silnější 350Z než MX5, které se prostě výkonu nedostává. Jsou ale borci, kteří jedou v driftu i s MX5... Ale jak jsem řekl, u MX5 je kratší rozvor, tudíž máš méně času na reakci. A na mokru kouše až až. Jo a výkon 350Z bych snesl klidně větší >:-[]
nevim jak je to s 350Z, ale s MX-5 jezdim 365dni v roce bez zadne elektroniky, krom ABS, a nijak kousave auto to neni, to mi ver! ;-) Smyk zachytis okamzite a staci dat lehke kontra, aby se auto zacalo zase okamzite vracet do zpravne stopy...
>:D Po dlouhé době se mrknu na tenhle server a musím se smát. Úroveň přispěvovatelů na bodu mrazu, nemluvě o kvalitě autora článku. Čekal jsem, že toho o historii Z budete vědět víc. [odkaz] Tak co? Už? ;-)
PS: Víc fotek jako tradičně zde: [odkaz]
tenhle novej 350Z ukazuje naplno že základní tvary toho auta jsou fakt obludný... todle je samozvanej vítěz soutěže o nejošklivější-dobře-jezdící(to aspoň všichni tvrdí) auto, co jsem kdy viděl. S2000 je oproti tomuhle, i předchozímu, královna krásy. Nepochopitelnej přední nárazník, šílená přední světla a tragická silueta. O tom co je nad pontonem výše ani nemluvim. Ucházející zadek to opravdu nezachrání...
Mne sa to páči. Podoba s 911 je práve taká ako napríklad s Crossfire, štýl je proste podobný. Niekomu sa tu nepáčili svetlá, tie by som, naopak, vyzdvihol, vpredu i vzadu sú v tvare bumerangu, vyzerá to výborne. Celkovo je to trochu iný zjav ako 350Z, ale dizajn je svieži, hodnotím ho kladne.