Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 370 Z – První oficiální informace

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Na autosalonu v Los Angeles má dnes světovou výstavní premiéru Nissan 370 Z. Při této příležitosti zveřejnila japonská automobilka o nástupci modelu 350 Z první oficiální informace.

Prodej nového kupé začne ve Spojených státech v lednu 2009, o základní ceně zatím přesné údaje nepadly, ale má se pohybovat kolem hranice 30.000 dolarů. Za Velkou louží budou k mání dvě výbavy – základní a luxusnější Touring. Třistasedmdesátka se dočká i otevřené verze, která má následovat krátce po kupé, do showroomů se dostane s modelovým rokem 2010.

Srdcem nového sportovního kupé japonské automobilky je vidlicový šestiválec s označením VQ37VHR, jehož objem se oproti předchůdci zvýšil o 0,2 l na 3,7 litru, což koresponduje i s typovým označením vozu. Největšího výkonu 248 kW (332 k) dosahuje motor při 7000 ot/min, točivý moment vrcholí hodnotou 366 Nm při 4800 ot/min. Celkem se v agregátu změnilo zhruba 35 procent dílů. Novinkou je i systém VVEL, který optimalizuje otevírání a zavírání sacích ventilů a zajišťuje tak lepší spalování pohonné směsi, což má pochopitelně pozitivní vliv i na spotřebu paliva.

Převodovky jsou na výběr dvě. Sedmistupňová samočinná disponuje systémy DRM (Downshift Rev Matching) a ASC (Adaptive Shift Control). Šestistupňová přímo řazená je vybavena elektronickým systémem s funkcí, kterou Nissan nazývá SyncroRev Match. Ta kontroluje a upravuje otáčky motoru při řazení. Spotřeba je pro obě ústrojí shodná, Nissan 370 Z spolyká ve městě průměrně 13,1 l/100 km, na dálnici pak jen 9 l/100 km. Samozřejmě, tyto hodnoty platí pro americkou specifikaci.

Japonská novinka má oproti předchůdci kratší rozvor náprav (2550 mm), s celkovou délkou 4244 mm je i kompaktnější, o necelých 7 cm kratší. Zadní náprava byla totiž přesunuta dopředu. Mírně se ovšem zvětšila šířka (o 33 mm), rozchod zadních kol pak narostl již více, o 56 mm). Střecha je naopak asfaltu blíže o 8 mm.

Při vývoji a stavbě karoserie bylo štědře využito lehké hliníkové slitiny, například na dveřích či kapotě, která byla u třistapadesátky kombinovaná s ocelí. Ze stejného materiálu je i výklopná zadní stěna. Kryt chladiče je pro změnu karbonový. Redukční dietou prošel i výfukový systém, palivová nádrž a devatenáctipalcová kola, takže je novinka o 43 kg lehčí. Jen pro zajímavost, tuhost karosérie je přitom vyšší o 30 %. Součinitel odporu vzduchu se nezměnil, stále dosahuje hodnoty 0,30, se sportovním paketem pak o setinu nižší. Na karosérii zaujmou bumerangová světla, vpředu pochopitelně s bi-xenonovými výbojkami. Sportovní paket pak obsahuje přední a zadní spoiler a větší kotoučové brzdy vpředu i vzadu. Nový vůz bude na americkém trhu k mání celkem v sedmi barevných odstínech.

V interiéru přivítají řidiče větší a přehlednější přístroje, přímo před ním je otáčkoměr, vpravo pak tachometr, který je samozřejmě ocejchován jak v mílích, tak i v kilometrech za hodinu. Sedadlo řidiče se od spolujezdcova odlišuje i designem zejména přední části, která má zaručit lepší pozici při akceleraci. Je také umístěno níže. Samozřejmostí je bezklíčový systém, motor se startuje tlačítkem. Kožené čalounění je bez příplatku pouze ve vyšší výbavě Touring. Zákazníci, kteří zvolí tuto luxusnější verzi, se mohou těšit na audio systém značky Bose s měničem na 6 CD, osmi reproduktory a subwooferem, který podporuje i přehrávání MP3 a WMA a má integrované Bluetooth hands-free. Navigační systém s dotykovou obrazovkou, harddiskem o kapacitě 9,3 GB a rozhraní pro iPod jsou pak na přání a za příplatek.

Ještě k technice - na řidiče také dohlíží při jízdě několik elektronických pomocníků, kromě protiblokovacího systému ABS jsou to například rozdělovač brzdné síly EBD a brzdový asistent. Změny prodělalo i zavěšení, Nissan opustil přední nápravu typu Multi-link ve prospěch dvojitých lichoběžníků, vzadu jsou pak čtyřprvkové závěsy. Při jejich konstrukci také posloužil jako hlavní stavební materiál hliník.

Američané tedy nové zetko dostanou jako opožděný vánoční dárek. Kdy se dočkáme i my Evropané, Nissan zatím nezveřejnil.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
19. 11. 2008 14:27
Re: pekne ano, motor ?
Nevim zda to tady nekde bylo jiz receno ale udajne nove zetko pry je o 150kg lehci.
19. 11. 2008 12:44
Re: pekne ano, motor ?
Ano, ano, absolutní rychlost 350Z..... Tohle by bylo na hodně dlouhou debatu někde u piva (vína ?) jak se má vlastně chovat a jezdit ( a vypadat ) sportovní auto. A vsadim se, že by sme stejně došli k preferencím toho kterého uživatele. Pro někoho je sportovní dálniční hyperraketa a pro někoho Caterham. A ano, 350 se mi prostě líbí víc.....
19. 11. 2008 12:37
Re: pekne ano, motor ?
>:D Ja bych chtel i ten "ctyr hrnek", skvela hlaska. Ja vlastne mam doma ctyr hrnek co to melu. >:D
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 12:22
Re: pekne ano, motor ?
Podle toho, co píšou o rozdílech mezi 350Z a 370Z, není pochyb, že směřují k větší zábavnosti v kombinaci s větší účinností, což byl snad jediný "problém" 350Z, některá míň zábavná auta byla prostě rychlejší. Tady čtem o zkrácení rozvoru, zvětšeném rozchodu, změněném zavěšení, auto je kratší, já bych se vůbec nebál, a že je tam velký šestiválec, no super, na oturbené čtyřhrnky jsou tu jiní, je z čeho vybrat. U 370Z se mi jen nelíbí design, třistapadesátka je rozhodně elegantnější.
19. 11. 2008 11:28
Re: pekne ano, motor ?
Ono obecně jap. automobilky se s tou individualizací příliš netrápěj. Každopádně díky Z se Nissan zase vrátil mezi sportovní auta a hlavně o tom přesvědčil spoustu lidí. :-)