reklama


Nissan a Fiat se přou kvůli tvaru svých elektromobilů

Nissan a Fiat se přou kvůli tvaru svých elektromobilů

Velké automobilky vedou mediální válku ohledně elektromobilů a hybridů. Do slovní pře se dostal japonský Nissan s italským Fiat skrze svá americká zastoupení.

Turínský koncern hodlá novotou vonící elektromobil na základě malého modelu 500 prodávat jen za mořem kvůli přísným kalifornským emisním limitům, a to i přesto, že očekává ztrátu 10 tisíc dolarů (necelých 193 tisíc korun) na každém autě. V Evropě jej alespoň prozatím nabízet nebude.

Fiat si ovšem pěkně rýpl do konkurence, minulý týden označil evropský Vůz roku 2011 Nissan Leaf za „vizuální znečištění“. Nejde zde tedy ani tak o ekologii, jako spíše o design samotného auta. Šéf amerického marketingu italského výrobce Matt Davis řekl na autosalonu v L.A. v rozhovoru pro Bloomberg News řekl doslova: „Buďme upřímní, ošklivost je pravděpodobně jednou z nejhorších forem znečištění. Fiat 500e dokazuje, že u auta na elektrický pohon se nemusíte vzdát elegantního vzhledu.“ Nebyl sice nijak konkrétní, ale přece jen je celkem zřejmé, koho měl na mysli. Byť Leaf a 500 nejsou svou velikostí přímými soupeři, přece jen se k sobě blíží více než jiné elektromobily.

Nissan opáčil: „Kdopak to mluví?“ Vedoucí globální marketingové komunikace Simon Sproule si narážku nenechal líbit a přes server Automotive News Davisovi vzkázal: „Přiznejme si, Fiat se zrovna nedokáže vystříhat kontroverzního stylu. Mnoho lidí by dokázalo jejich produkty také označit za vizuální znečištění. Podívejte se například na Doblo!“ To je ale účelovou dodávkou a jako elektromobil se sériově nevyrábí, takže Mr. Proule tak trochu míchal dva druhy „ovoce“. Byť mu šlo zřejmě hlavně o tvary. Nenechal navíc nitku suchou ani na „ pětistovce na baterky“ : „Oni si vybrali pro elektrickou konverzi jejich nejmenší vozidlo, zatímco Leaf je plně funkčním autem pro rodiny s dětmi. Nemyslím, že si mohou za svým prohlášením stát!“

Mluvčí Fiatu v Turíně ponechal tento výrok bez komentáře. Koneckonců, ani Nissan není s Leafem nijak obchodně úspěšný. Prestižní titul je jedna věc, nezájem zákazníků druhá. Sám Carlos Ghosn nedávno uznal, že hranice dvaceti tisíc prodaných Leafů v USA během letošního roku byla příliš optimistická. Od ledna do listopadu 2012 jich našlo zákazníky jen 8.330, což je o 5 % méně než ve stejném období letopočtu 2011. Sproule pak prohlásil, že se do klesajícího odbytu promítla spíše obava potenciální klientely z nedostatečné infrastruktury, nikoli to, že by se jim Leaf nelíbil. Jak si povede jeho menší elektrický konkurent z jihu Evropy, to teprve uvidíme.

Není to zdaleka první případ mediální přestřelky v „zelené“ kategorii. Ford totiž nedávno napadl Toyotu kvůli hybridnímu Priusu, prohlásil že je škodlivější než C-Max Energi.

Fiat 500e: Elektrická pětistovka na prvních fotografiích

Spolupracujeme s TipCars.com
Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu přijdou k moci i…

V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka

V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne…

Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze

Kyjev překvapivě zastavil stavbu zdi na hranici s Ruskem,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan a Fiat se přou kvůli tvaru svých…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 






 
Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Dnes 13:56

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.




Blesk.cz

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v kroji! To je pohled

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v…

V dalším díle Ano, šéfe se Zdeněk Pohlreich (59) vydal na Pálavu do kempu. Během natáčení si vyzkoušel místní…

 

iSport.cz

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát ale dnes nebude

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát…

Česká hokejová hvězda poslední dekády je znovu o něco blíž svému návratu na led. Zbrusu nový dres Komety se…

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve světě mimo tenis

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Ještě v červnu měl Novak Djokovič v držení tituly ze všech čtyř grandslamů. Dnes mu zbývá už…

 

Reflex.cz

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

Hrozba sociálních sítí: Jste si jisti, že nemáte internetového stalkera?

Hrozba sociálních sítí: Jste si jisti, že nemáte…

Denně ho využíváme jako zdroj informací nebo pro zábavu. Sdílíme jeho prostřednictvím své pocity, nálady,…

 
 
reklama