dokonce si myslím, že nissan je ve výrazně lepší kondici kdy byl a kdy byl i renault, takže na to má právo. jestli to tak bude a renault, resp. francouzská vláda to umožní je věc jiná...
Právo na to nemá. Smlouva-dohoda byla uzavřena za nějakých podmínek a její změnu musí odsouhlasit obě strany. Co se týče kondice a potenciálu, tak je nissan z japonských automobilek jeden z nejhorších. Věřím víc Mitsu i Mazdě a o Hondě, Toyotě nemá cenu mluvit. Snad jen Suzuki je podobně nemastná-neslaná.
ja som mal kedysi nissan tiez za moc oblubeneho japonca .. bejvavalo....... dnes uz mam tiez radsej mitsu suzuki toyotu alebo mazdu ..... chybaju mi tie stare dobre nissany ktore boli este skutocnymi nissanmi aj motormi aj dizajnom ( patrol, primera, terrano ) ..... ja nejak tieto kaskaje s dci a pulsary s tce moc uz nepovazujem za cistokrvne nissany ake chcem v eu od japoncov vidiet ... zlata mazda... zlate mitsu.... alebo toyota :yes:
No jo, jenže co naděláš když zrovna třeba ten "Kaškumkvaj" se prodává jak teplý housky na krámě a tím pádek tak nějak (spolu)vytáhl Nissan ze sr/problémů ;-)
Mitsu prodá zhruba milion a čtvrt aut ročně, což z ní dělá relativně malou automobilku mezi zavedenými značkami, nicméně je to firma tvořená hodně divizemi, ale ta automobilová je spíše průměr. Každopádně se Mitsu zaměřilo hlavně na SUV, pick-upy a off-roady a dále prodávají v rozvojových zemích levné automobily. Podobnou strategii má i Suzuki, které k tomu ještě nabízí motocykly, ale ty prodeje má asi na úrovni PSA, tj. 3 miliony. Mazda má prodeje kolem 1,5 milionu, spíše menší automobilka, Honda a Toyota prodají spolu s Nissanem nejvíce. A mají podobně široké portfolio modelů, rozhodně bych ale neřekl, že Nissan má malý potenciál. Ale každý to může vidět trochu jinak.
Tady jde jen o to snížit vliv francouzské vlády. Renault a Nissan jinak fungují jako celek. Mají i stejného CEO - C. Ghosna. Proto je pro tuto změnu i Renault. Nejde tedy o nějaký spor mezi Renaultem a Nissanem, ale spor mezi aliancí Renault-Nissan a fr. vládou.
Těžko říct, Nissan prodá daleko víc aut než Renault, je známější a hodnotnější značkou. Samozřejmě se obě firmy chtějí zbavit fr. vlády, která si tak zajišťuje třeba ochranu pracovních míst, atd. Každopádně si myslím, že i Nissan možná očekával od partnerství víc, nebo chce mít rozhodující hlas, kam se bude firma dále ubírat.
Četl jsi ten článek. Změnu chce jak Renault, tak Nissan - resp. Ghosn. Není to boji mezi Nissanem a Renaultem. Je to o boji mezi fr. státem a aliancí Renault-Nissan.
Myslím, že nikdo a tedy ani Nissan nečekal, jak úspěšné toto partnerství bude. Důkazem spokojenosti obou partnerů je čím dál těsnější spolupráce. jak už jsem psal, dnes jde už spíše o jeden koncern. Stavět proti sobě Renault a Nissan je nesmysl.
Teď jde jen o to zamezit tomu, aby fr. stát někdy v budoucnu nepřišel s nějakým nápadem, jak do toho alianci kecat. To účelové navýšení podílu bylo pro Ghosna silným varováním.
No to je hezké, že chtějí, ale francouzská vláda je největší akcionář Renaultu a Renault je největší akcionář Nissanu. Nissanu resp. Japoncům se to může nelíbit, ale to je tak všechno co s tím mohou dělat. Když dovedli firmu zu grund tak jim chechtáky od Renaultu bylo dobré, takže teď mohou jenom uctivě naslouchat co si přeje největší akcionář. Takže kluci japonský šup zpátky ke strojům a pořádně makat aby byly pořádné dividendy.
Ten podtitulek je blábol. Z toho odkazu je také zcela jasné, že změnu chce aliance. Jen si společně s Burešem pleteš Nissan s aliancí Renault-Nissan. Stejně tak si asi společně pletete francouzský vliv (vláda) s Renaultem. Změna se má uskutečnit proto, aby Nissan mohl hlasovat a zamezilo se tak vlivu francouzské vlády na Renault a tím i na alianci. Renault a Nissan jednají ve shodě proti francouzské vládě.
Číst ještě umím.
"Nissan Motor Co. is considering plans to restructure its alliance with Renault SA." Nikoliv Renault-Nissan aliance, ale Nissan Motor Co, jmenovitě pan Hiroto Saikawa.
Všechny seriozní agentury uvedly do titulku, že Nissan chce omezit vliv Renaultu, takže Bureš nic nezkreslil a určitě není ten co tady blábolí.
[odkaz]
Tak si to přečti až do konce. Nebo budeš číst jen titulky jako Bureš. To že to řekl druhý muž Nissanu Saikawa (mimochodem i člen představenstva Renaultu) ještě neznamená, že jde o akci Nissanu. Jen je asi logické, že na Tokyjském autosalónu promluvil Japonec. Jinde o tom zase mluví třeba Libanonec.
Než zase něco napíšeš, tak se zkus trošku zamyslet. Titulky ti všechno neřeknou.
Ano četl jsem to až do konce, v nadpisu, stejně jako v celém článku se mluví o Nissanu jako o tom, kdo s touto změnou přišel. Nikde není ani slovo o tom, že je to návrh aliance Renault-Nissan. Libanonec mluví o tom, že je potřeba uchránit alianci. A zástupce největšího akcionáře Renaultu mluví o tom, že je potřeba udržet alianci v rovnováze.
Začni trošku přemýšlet. Jak může Nissan o něčem rozhodovat. Kdo je CEO Nissanu? Kdo je CEO Renaultu. To jde dle tebe Ghosn proti Ghosnovi? Každému, kdo se o alianci trochu zajímá, je jasné že jde o střet mezi aliancí a francouzskou vládou. Ghosn potřebuje, aby podíl Renaultu v Nissanu klesl pod 40% a Nissan tím získal hlasovací práva. V opačném případě by mohl být pro alianci nebezpečný vliv francouzské vlády (kvůli zákonu Florange má dlouholetý vlastník akcií dvojnásobek hlasovacích práv a tím i blokační vetšinu).
Pokud to chceš vidět i na titulcích, tak ti jich pár dám. A pokud si to pročteš, tak snad pochopíš, že tento spor už nějaký měsíc trvá.
Macron et Ghosn en guerre sur l'Alliance Renault-Nissan
[odkaz]
Renault-Nissan: Ghosn joue l'apaisement sur la gouvernance
[odkaz]
Renault: Nissan soutient Carlos Ghosn face ŕ l'État français
[odkaz]
L’Etat refuse de modifier l’alliance Renault-Nissan
[odkaz]
Ano, spor nějaký měsíc trvá, přesně od doby, kdy si fr. vláda koupila dalších cca 5% akcií Renaultu, ale až teď dal Nissan návrh změnit poměry v alianci, které mu nevyhovují. Nissan samozřejmě může dávat návrhy jaké chce, rozhodovat co se bude nebo nebude realizovat bude Renault potažmo největší akcionář Renaultu, tedy fr. vláda.
Ty jsi to asi nečetl. Pokud by jsi to četl, tak by jsi zjistil, že ten návrh jde z aliance Renault-Nissan a zazněl dávno před autosalonem. Vedení Renaultu potřebuje hlasovací práva Nissanu. Ten Burešův článek je blábol. Ještě jednou a naposled. Nejde a aktivitu Nissanu.
Ty jseš prostě tatar. Dal jsem ti sem pár odkazů, které jasně ukazují, že jde o boj Renaultu s fr. vládou. Snížení podílu Renaultu v Nissanu je od začátku hlavní zbraň Ghosna proti vládě. Kdyby jsi si to přečetl, tak tady nebudeš plácat nesmysly. Pořád se točíš kolem jedné části celku - vyjádření představitele Nissanu, aliance Renault-Nissan a Renaultu na japonském autosalónu. Toto vyjádření je jen další epizodou v tomto sporu.
Boj Renaultu s fr. vládou? Nebuď pro smích, žádná firma na světě nedokáže bojovat se svým největším akcionářem.
Dal jsem ti pár odkazů, kde je jasně deklarováno, že návrh na změnu aliance vypracoval Nissan. Klidně si to zpochybňuj, je to tvůj boj.
Podle tebe to boj není. Podle tebe přišel Nissan, jako dceřiná firma Renaultu, poprosit francouzskou vládu o změnu. A určitě tento prosík není myšlen jako nátlak na vládu, aby upustila od uplatnění zákonu Florange. Ale podle tebe to fr. vládu trápit nemusí. Když už nic nemůže změnit ani Renault, tak Nissan už tuplem ne. V tom případě však nechápu, proč se Marcon omlouvá, že ještě neprodal těch 5% akcií.
Číst někdy nestačí. Musíš u toho taky myslet a snažit se hledat souvislosti.
To co píšeš mi moc smysl nedává, ale až budeš vědět, kdo v tom "boji" mezi Renaultem a fr. vládou vyhrál, tak dej vědět. Jsem celý napnutý jestli "zvítězí" Renault nad fr. vládou nebo naopak. :-)