Diskuse

Nové baterie pro elektrododávku. Kolik ujede vylepšený Nissan e-NV200?

3.10.2017

Nissan si pro svůj lehký užitkový elektromobil připravil zásadní novinku v podobě nové baterie. Ta má zajistit prodloužení dojezdu na jedno nabití oproti dosavadnímu provedení o více než 100 km.

 

  • 22 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 03.10.2017  19:52

    Jo, takhle mi to smysl dává...

    Malá dodávka, s docela normálním výkonem... na rozvoz rohlíků nebo pošty po městě super.
    Takhle mi elektrika smysl dává.

    Škoda jen, že je o půl milionu dražší... což zrovna tady znamená skoro trojnásobná cena.

    To už vyžaduje hodně nadšení pro věc...
    • 21 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 03.10.2017  20:36

      « Re: Jo, takhle mi to smysl dává...

      to je pro EV nadšence jen drobnost.
      • 21 Reagovat !

        foto jiras-

        jiras_ 03.10.2017  20:39

        « Re: Re: Jo, takhle mi to smysl dává...

        Však se jim na dotace složej i uklízečky z daní, no neberte to!
  • 31 Reagovat !

    foto eLzyx

    eLzyx 03.10.2017  20:09

    nulový vývoj baterií

    a pak že je nulový vývoj baterií. Rozměry stejné, hmotnost nejspíše také a přitom skoro dvojnásobná kapacita. Jen tak dále.
    Já si začínám dělat zálusk na Fiat 500e. Jako ojetina je zatím relativně drahý, ale za 3 roky by to mohlo být pro mě za zajímavé peníze (pod 200) jako zajímavé vozítko do práce (50km denně).
    • 12 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 03.10.2017  20:35

      « Re: nulový vývoj baterií

      Hustota baterií je vyšší, tedy hmotnost je vyšší. Fyziku a chemii neošálíš. Prostě nacpali víc do menšího rozměru.
      • 20 Reagovat !

        foto eLzyx

        eLzyx 03.10.2017  20:44

        « Re: Re: nulový vývoj baterií

        mohli ušetřit na obalech. Jinak samozřejmě souhlas. Každopádně ten nárůst hmotnosti baterií nebyl takový, aby se muselo upravovat užitečné zatížení ...
        Když porovnám třeba bateriový blok Samsung SDI o 63Ah (ten je ve Fiatu 500e) s novějším typem s 94Ah, tak při stejných rozměrech je tam rozdíl 120g (1,88 vs. 2kg). Celá baterie Fiatu má 97 těchto bloků, tj. nárůst hmotnosti je o 11,6kg. Za 60km k dobru je to relativně zanedbatelné.
        EDIT: na rok 2018 má prý už Samsung připravené 120Ah bloky ve stejném rozměru
      • 02 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 03.10.2017  20:57

        « Re: Re: nulový vývoj baterií

        No ty si zabil...čo si mal v škole z fyziky? Sedmičku?
  • 16 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 03.10.2017  20:25

    diesel je stále nejekologičtější...

    ...variantou pohonu. Jeho účinnost se blíží tepelným elektrárnám, nedochází ke ztrátám při přenosu energie, palivo se dobře skladuje, provozní náklady oproti elektromobilu (včetně provozních nákladů a odpisů 1/N elektrárny a přenosu energie) jsou zanedbatelné, užitečná hmotnost výrazně vyšší, navíc se s tím lépe jezdí (ta hmotnost akumulátorů je v chování vozu cítit...). A tak by bylo možné pokračovat...

    Nicméně, nejsem proti autům na baterky nijak negativně vymezen. Až bude elektromobil bez dotací stát do půl milionu Kč, ujede na jedno nabití z Plzně do Ostravy a zpátky (a to i v zimě a s nákladním přívěsem) a jeho výkon bude přitom nad 100kW a krouťák okolo 400Nm, bude to pro spoustu lidí zajímavé. Zatím to zajímavé není a ani být nemůže.
    :no:
    • 11 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 03.10.2017  20:36

      « Re: diesel je stále nejekologičtější...

      Při bouračce diesel nevybuchuje ....... a nehoří.
    • 11 Reagovat !

      foto bez-prislusnosti

      bez_prislusnosti 03.10.2017  23:15

      « Re: diesel je stále nejekologičtější...

      Elektro jsou zatím pro některé aplikace..
      krátké jízdy po městě kde nepotřebuji výkon (lepší golfový vozík)
      b) luxusní auta.. Tesla S má zrychlení jako M3. Stojí skoro stejně.. po 300.ooo km ušetříte oproti M3 25%.
      Nová Tesla 3, cena kolem milionu zrychlení 5.6sec. Kolik aut za mega to dá? A kolik pak vyjde do nich palivo, oleje, svíčky (rozvody) za 10 let?? U elektro auta Kwh stojí v nočním proudu 2.5 Kč a spotřebujete jich do 20/100 km.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 04.10.2017  14:31

        « Re: Re: diesel je stále nejekologičtější...

        To je tedy porovnání. Je zřejmé, že jsi v M3 nejel. Mohl sis vybrat něco smysluplnějšího, aut je na trhu dost.
    • 00 Reagovat !

      foto Majkl1

      Majkl1 04.10.2017  11:52

      « Re: diesel je stále nejekologičtější...

      Až bude k dispozici auto o velikosti Superbu s výkonem nad 100 kW a krouťákem okolo 400Nm stát jako základní Fabie, začnu uvažovat o koupi novýho vozu. :-) No tak, trochu realistické uvažování.
      Už jen z principu elektromobil je postaven jinak, u spalováku jsou vstupní náklady nižší, protože udělat nádrž nestojí skoro nic, ale zase drahé výdaje (např. benzín), elektromobil je při vstupu logicky dražší, protože baterie stojí víc než nádrž, avšak elektřina i údržba auta jsou o dost levnější. Proto mi přijde nesmyslný počítat, že by elektromobil o větších rozměrech a váze než nějaký golfový vozík měl stát půl mega a přitom ujet normální rychlostí přes 800 km na jedno nabití.

      Během následujících několika let bude běžný dojezd přes 300-400 km za cenu srovnatelnou jako spalovací konkurence, např. taková Tesla Model 3.
      Možná, že díky masovější produkci elektromobilů cena baterií ještě výrazně klesne a dojezd se zvýší k 500 km za auto do mega, ale jednak si nemyslím, že to většina lidí bude často využívat - tím pádem to pro ně tak podstatný požadavek jako pro Vás nebude, a ani si nemyslím, že by to byla otázka několika málo let.
      • 10 Reagovat !

        foto 1975ak

        1975ak 04.10.2017  20:53

        « Re: Re: diesel je stále nejekologičtější...

        Přečti si problémy v Norsku, kde zvýšili počet elektroaut a už neví co s tím, protože je nemají kde nabíjet, začíná tam chybět infrastruktura, posléze zjistí, že nemají ani dost výkonu aby to uživili z elektráren. Následně začnou problémy s bateriemi, protože ty mají svoji životnost.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 04.10.2017  14:35

      « Re: diesel je stále nejekologičtější...

      Uvědomuješ si, že typický elektromobil má dopředu jediný převod?
      • 00 Reagovat !

        foto 1975ak

        1975ak 04.10.2017  20:55

        « Re: Re: diesel je stále nejekologičtější...

        Problém elektromotoru nejsou otáčky,, to je spíše výhoda,,, že se může točit "donekonečna". Problémem je váha baterií a jejich životnost. V zimním období je rychle snižující kapacita.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 05.10.2017  01:00

          « Re: Re: Re: diesel je stále nejekologičtější...

          Ty jeho parametry (100 kW/ 400 Nm) však vypadají, jako by si specifikoval konvenční diesel. Alespoň mně to tak přijde. Ale možná si to uvědomuje a opravdu by to takhle chtěl. Možná by k elektromotoru chtěl převodovku. Kdo ví.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 05.10.2017  01:07

        « Re: Re: diesel je stále nejekologičtější...

        Tak bez fofrklacku si Ada logicky nekoupí nic, elektromobil nevyjímaje... ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život prodloužit, ale nemělo to smysl

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život…

Slavný kardiochirug Martin Kostelka (60) o víkendu pohřbil tatínka, oblíbeného herce Lubomíra Kostelku (†91)…

11 + 1 klenot ze Škodovky! Který vůz končí výrobu, kdo má největší kufr, kolik jich jezdí po silnicích?

11 + 1 klenot ze Škodovky! Který vůz končí výrobu,…

Škodovka táhne! Mladoboleslavská automobilka minulý týden odhalila nový model Scala, což znamená schody. Vedou…

 

iSport.cz

MS v Praze lámalo rekordy. Florbal se posouvá, říká šéf. Co Kettunen?

MS v Praze lámalo rekordy. Florbal se posouvá, říká…

Plusový moment: divácké rekordy. Minusový moment: Češi znovu bez medaile. Mistrovství světa florbalistů v Praze…

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v komfortní pozici

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v…

Na Letné působil jako asistent či skaut. Jednu dobu byl pravou rukou Zdeňka Ščasného, který na něj nedal…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Velká Británie může jednostranně stáhnout své rozhodnutí o brexitu, potvrdil soud EU

Velká Británie může jednostranně stáhnout své…

Soud Evropské unie dnes potvrdil, že Velká Británie může jednostranně stáhnout svůj záměr odejít z EU.…