Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2011: Nové fotografie

Diskuze (2)
Nissan při americké premiéře modernizovaného GT-R zveřejnil další oficiální fotky.

Modernizovaný Nissan GT-R v Evropě známe jako modelový rok 2011 a poprvé se představil na autosalonu v Paříži. V USA se bude stejné provedené prodávat jako modelový rok 2012 a má premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles.

Nejviditelnější změnou je nový design přídě, Nissan se ale logicky v první řadě chlubí vylepšením motoru. Agregát VR38DETT, 3,8litrový šestiválec biturbo, posílil z 357 na 390 kW při 6400 min-1. Maximum točivého momentu má u modelu 2011 hodnotu 612 Nm mezi 3200 a 6000 min-1, to je zlepšení o 24 Nm.

Nové katalyzátory řízené mikroprocesorem pomáhají zvýšit výkon a přitom zlepšit složení emisí ve výfukových plynech. Změnou prošly i další části výfukového traktu, změněné časování ventilů a větší průměr sacích kanálů pomáhají dodat do válců více vzduchu a k tomu se přidává i vyšší plnící tlak turbodmychadel.

Úpravou prošel také pohon všech kol ATTESA. Režim Snow nahrazuje nový SAVE mode, který kombinuje bezpečnější charakteristiku režimu Snow a řazení převodovky pro co úspornější jízdu.

Poněkud problematickou Launch Control (po její aktivaci je potřeba provést mimořádnou servisní prohlídku) nahrazuje R-mode, který umožňuje maximální možnou akceleraci, avšak sleduje teplotu náplní a pokud olej v převodovce překročí kritickou mez, rozjezd s plným výkonem z bezpečnostních důvodů neumožní.

Při parkování, resp. zatáčení během jízdy rychlostí do 10 km/h se přední kola zcela odpojí. Tím se zlepšuje manévrovatelnost a možnost přesně ovládat auto – podobnou funkci má také aktuální generace xDrive od BMW.

Inovované GT-R má dále karbonovo-hliníkovou rozpěru mezi předními koly, která zvyšuje tuhost karoserie, upravenou geometrii obou náprav, odlišené nastavení předních tlumičů, pružin a stabilizátoru a také větší přední kotouče (průměr 390 mm/+10 mm).

Nissan GT-R dostane také nová lehčí a pevnější kola Rays a pneumatiky Dunlop SP Sport MAXX GT 600 DSST CTT s upravenou konstrukcí a zesílenými bočnicemi, které se vyznačují lepší směrovou stabilitou.

Nový přední nárazník nenese jen diodová světla, ale také stylizovaná křídélka v rozích. Ta společně s upraveným tvarem nasávacího otvoru generují o 10 % větší přítlak na přední nápravu. Stejným poměrem narostl také přítlak na zadní nápravě – může za to nový širší a delší difuzor, který zároveň zlepšuje odvod tepla od tlumiče výfuku, odsává vzduch ze zadních podběhů a pod autem zlepšuje proudění vzduchu, který chladí převodovku.

Přes všechny změny se součinitel aerodynamického odporu podařilo snížit z dosavadních 0,27 na 0,26.

V interiéru se nachází nový panel klimatizace s dekorem z pravého karbonu a matně černými tlačítky, úpravou prošlo zapuštění navigačního systému do palubní desky a novinkou jsou pádla řazení z hořčíku. Sedadla prošla také úpravou, na výběr jsou sportovní Recaro nebo bez příplatku komfortní sedadla.

Diskuze (2)
23. 11. 2010 22:17
Re: paráda
Krásný, to je. Ale má i pár much.

Ukrutně tvrdý podvozek i v komfortním režimu (to se teď snad zlepší?),
příliš krátké zpřevodování a tendence k podtáčení motoru,
málo místa vzadu, hlavně nad hlavou (chtělo by to větší oblouk střechy),
nekvalitní plasty, drnčení,
velmi omezený přístup do kufru (ten je sám v pohodě),
zbytečně vysoká hlučnost v kabině za jízdy (vadí při delších cestách).

Potřebovalo by zcivilizovat a z drsného pouličního rváče udělat suverénního gentlemana.
Ale toť jen můj osobní názor. Lekes
Avatar - pelikoš
23. 11. 2010 20:55
paráda
krásný auto :yes: