Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2011 oficiálně na českém trhu

Diskuze (18)
V České republice byl oficiálně zahájen prodej Nissan GT-R v modernizovaném provedení modelového roku 2011. Ceny začínají na 2.411.550,- Kč za provedení Premium.

V pražském Nissan High Performance Center, které je součástí areálu Auto Palace Vysočany a je jediným oficiálním prodejcem Nissan GT-R v ČR, se včera představilo GT-R modelového roku 2011.

O modernizaci GT-R se bude nejčastěji hovořit v souvislosti se dvěma změnami: diodová světla pro denní svícení, která jsou neomylným rozpoznávacím znakem, a posílení motoru. Dvakrát přeplňovaný šestiválcový motor VR38DETT o objemu 3,8 litru posílil z 357 na 390 kW, vyjádřeno v koních z 485 na 530 k. Zároveň vzrostlo maximum točivého momentu z 588 na 612 Nm a je dosahován v širším spektru otáček – od 3200 až do 6000 min-1, tedy téměř k maximu výkonu v 6400 min-1.

Za nárůstem výkonu stojí několik změn na motoru. V prvé řadě je to přeprogramování řídící jednotky, dále změna časování ventilů a nakonec i zvětšení průměru škrtící klapky, které umožní motoru nasát více vzduchu. Nová verze motoru má navíc červeně lakovaný kryt sání, zatímco dosud Nissan používal černý – silnější GT-R každý snadno rozezná. Za motorem se dále nachází nová karbonová výztuha, která zlepšuje tuhost přední části karoserie.

Nissan GT-R 2011 - srovnání technických dat
ModelGT-R 2011GT-R 2010
MotorVR38DETT Euro 5VR38DETT Euro 5
Převodovka6° dvouspojková6° dvouspojková
Zdvihový objem [cm3]37993799
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]390/6400357/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]612/3200-6000588/3200-5200
Max. rychlost [km/h]315310
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,3*3,5*
Komb. spotřeba [l/100 km]-12,5

Údaje o zrychlení označené * jsou neoficiální.

Na první pohled kosmetické změny se dotkly také karoserie. Oba nárazníky jsou přepracované, ten přední nese již zmíněná diodová světla a nové drážky na rozích, které zlepšují obtékání vzduchu. Dále se rozšířil otvor v masce chladičů a zvětšil se spodní nasávací otvor – kvůli vylepšenému chlazení motoru. Zvětšily se také otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Přední nárazník má také méně kolmý sklon, tím se karoserie prodloužila o 5 mm.

Na zadním nárazníku se také objevují drážky kolem rohů, ještě významnější úpravou je ale zcela nový difuzor. Ten usměrňuje proudění vzduchu pod zadní částí auta a mimo jiné také, společně s odvětráváním v rozích nárazníku, dále vylepšuje chlazení zadních brzd a převodovky (menší změny v tomto smyslu provedl Nissan už v modelovém roce 2010).

Výsledkem vcelku nenápadných úprav karoserie je, společně s kompletním zakrytováním podvozku, snížení součinitele aerodynamického odporu z 0,27 na 0,26 při současném zlepšení chlazení a zvýšení přítlaku o 10 %. GT-R modelového roku 2011 se také v souvislosti s tím může pochlubit maximální rychlostí 315 km/h (+5 km/h).

Další technické změny zahrnují větší přední brzdy (průměr 390 místo 380 mm), upravené odklony, nové lehčí disky kol a pneumatiky Dunlop s nově vyvinutou směsí a dezénem běhounu. Pohonné ústrojí dostalo nový SAVE mód, který spoří palivo změnou mapy řazení a úplným odpojením pohonu předních kol. Díky vylepšeným adaptivním tlumičům Bilstein DampTronic je navíc režim Comfort pohodlnější a režim Race představuje tvrdší nastavení s lepší ovladatelností, než tomu bylo dosud.

Několik změn provedl Nissan i v interiéru. Mezi ně patří karbonový panel rádia a klimatizace, v tomto případě se ovšem jedná jen o tenkou vrstvu na původním plastovém dílu. Vzhled interiéru se tím nicméně posouvá dál, opačný efekt má ale nahrazení hliníkové části volantu obyčejným černým plastem.

Podrobnější informace najdete v článku Představujeme, který právě připravujeme.

GT-R se i nadále bude nabízet ve dvou provedeních: Premium a Black Edition. Premium představuje bohatou komfortní a luxusní výbavu s xenonovými světlomety, audiosystémem Bose, navigací s HDD, telemetrií, Bluetooth hands-free, tempomatem, dvouzónovou klimatizací, koženým čalounění a elektricky nastavitelnými předními sedadly.

Black Edition za příplatek 50 tisíc korun přidává skořepinová sedadla Recaro čalouněná v kůži se specifickou kombinací černé a červené barvy.

Mimo to Nissan připravuje uvedení dvou dalších verzí: výkonnostně orientované Club Track, která by měla potrápit Porsche 911 GT2 RS, a luxusně zaměřené edice Egoist s možností široké individualizace barevného provedení interiéru, ručně zpracovávaným čalouněním a výběrem z několika druhů sedadel.

Nissan GT-R 2011 - ceny na českém trhu
ModelGT-R 2011
Převodovka6° dvouspojková, 4x4
Zdvihový objem [cm3]3799
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min-1]390/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]612/3200-6000
Max. rychlost [km/h]315
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,3*
Komb. spotřeba [l/100 km]-
Cena Premium [Kč]2.411.550,-
Cena Black Edition [Kč]2.461.550,-

Diskuze (18)
Avatar - davy
18. 11. 2010 09:11
Re: smysl GT-R
44 kW zase už považuji za nebezpečné, např. při předjíždění je potřeba mít koně pod kapotou, když se v protisměru znenadání vyhoupne kamion... nebo s takovým autem raději nepředjíždět:-)
Je fakt, že po odeslání příspěvku jsem si uvšědomil, že jsem sám sebe dostal do slepé uličky:-) Ale ono to souvisí i s věkem, zkušeností a uspořádávání priorit. V tomto ohledu se názory i na auta a jejich použitelnost mění. S tím GT-R jsem to myslel tak, že ze supersportů je nejtěžší a tudíž nejméně vhodné pro krátké okruhy. A k tomu má zase tvrdý podvozek, nepoužitelný pro město, ale i naše okresky. kromě Nordschleife super na německé dálnice, a silnice typu Route Napoleon a alpské průsmyky vůbec. Ten smysl pro něj je těžké hledat na CZ silnicích.
Ano, Tebou vyjmenované supersporty do města kvůli zpomalovákům nemohou, ale přes to v Pařížské jich denně najdeš dost:-) Pro tento účel je ale vhodnější právě F, Lambo, Bentley a pod.:-)
Na závěr tedy přemýšlím o supersportu, který by byl vhodný pro všechny výše jmenované situace a tam opravdu nejlépe vychází dle mých zkušeností 911 Turbo S, ale za to je potřeba tvrdě zaplatit...
S novým GT-R si dám předváděcí jízdu a dám vědět, jestli už se ve vlastnostech blíží k Turbu, protože pak je asi lepší dát 1/2 cenu proti 911 a smířit se s dražším servisem.
Závěr je asi takový, že ideální je mít pro každou příležitost vhodné auto a nesnažit se to kombinovat.
Za mne ideál bez ohledu na cenu a náklady a v závorce ekonomická varianta.
1.rodinné celoroční - Porche Cayenne Turbo/ Panamera Turbo (Touareg/ Passat)
2.okruhy F3000/ Porsche CUP (Radical)
3.letní výlety a občas okruh Carrera GT/ GT2RS (GT-R/ 911 Turbo/ M3 CSL)
4. drifty M3

jaký by byl Tvůj výběr?
Avatar - iudex
18. 11. 2010 08:23
Re: smysl GT-R
Ano, nedá sa s ním dodržiavať 50-90-130 a je veľmi rýchle, ergo je úplne nah.vno a treba zostať pri 44 kW, ktoré zvládne každý. >:-[]
P.S. Samozrejme chápem, kam si - aj keď trochu chaoticky - svojimi úvahami smeroval. Ale ver, že daným zmýšľaním sú úplne nepoužiteľné i všetky Ferrari, Porsche či Lamborghini, z nich zadokolky ešte viac, ako štvorkolka GT-R. Zmysel tohto auta je v tom, že Ti poskytne takú dynamiku a pocit z jazdy, ako dvakrát drahšie autá od menovaných automobiliek. Ale samozrejme na vhodnom mieste. Ani jedno z nich som totiž v centre mesta nevidel (neprejdú cez spomaľovacie prahy). ;-)
Avatar - davy
17. 11. 2010 19:01
smysl GT-R
Ještě jedna úvaha, která vychází ze zkušenosti několika desítek majitelů GT-R v ČR. Trochu postrádám smysl tak rychlého a těžkého auta. Pro běžný provoz se příliš nehodí, jednak je opravdu hodně tvrdé a jednak je tak rychlé (zrychlení), že je při jídě na plný plyn nebezpečné nejen pro ostatní účastníky silničního provozu, ale i pro majitele samotné. V dnešní době je stejně lepší snažit se alespoň trochu dodžovat silniční předpisy a mít tak klid při cestování a to i vůči ostatním řidičům. A garantuji vám, že s ním 50-90-130 nepojedete, to aouto se při těchto rychlostech dusí a vámj to nedá plyn sešlápnout. A to můžete mít předsevzetí jakékoliv. No a na krátkých okruzích se přehříva převodovka, praskají kotouče a před očima mizí destičky. Na sněhu při driftování se zase přehřeje a rozpojí mezinápravová spojka a vyzve vás k okamžitému zastavení a vychlazené, jinak se odpojí a z auta je prakticky zadokolka. Jediné jeho správné umístění je Nordschleife. Tam je jako doma a z produkčních vozů nemá konkurenci. Ale není to málo? Možná má větší šanci tento facelift, jestli opravdu zcivilnili podvozek a vychytali vady auta.
Avatar - davy
17. 11. 2010 18:51
Re: v pořádku
Prosím porovnávat srovnatelné. Lehce zajeté GT-R teď prodávalo několik přátel kolem mne za cenu kolem 1,5M, tedy poměr 2 GT-R za jednoho Turbo zůstává.

1. souhlas
2. take sedi
3. ve zpracovani interieru GT-R jsem nenasel chybu, rucni obsivani kuze, detaily, za extremni jizdy bez vrzani. Ba naopak, GT-R je tak odhlucnene, ze neni temer slyset motor, coz lze ocenit na dlouhych cetach. Ale vadilo mi to pri sportovni jizde.
Zazitek v Porsche je vetsi, ale i kvuli vetsi hlucnosti- slysis svuj motor a take proto, ze 911 je mnohem narocnejsi ridit, po 2 hodinach sportovni jizdy jsi opravdu unaven, porad delas korekce v zatackach, prece jen je to civilnejsi podvozek. U GT-R je to az nuda. Auto se prilepi a elektronika odpracuje vse za Tebe.

Ta palubka je vec nazoru, stejen etka jako design GT-R vs. 911. Mne se libila a nova v karbonu je cool.

17. 11. 2010 18:48
Re: v pořádku
To mas tak, vsetky auta vychadzaju z chrobaka dokonca aj citroen ds, ale ja som to nevymyslel, to prosim najznamejsi diskuter na auto.cz.
A nepluvem na koncert momentalne, len proste momentalne porsche nemusim tie pre mna skoncili turbom 996.