Nissan GT-R 2011 oficiálně na českém trhu
V pražském Nissan High Performance Center, které je součástí areálu Auto Palace Vysočany a je jediným oficiálním prodejcem Nissan GT-R v ČR, se včera představilo GT-R modelového roku 2011.
O modernizaci GT-R se bude nejčastěji hovořit v souvislosti se dvěma změnami: diodová světla pro denní svícení, která jsou neomylným rozpoznávacím znakem, a posílení motoru. Dvakrát přeplňovaný šestiválcový motor VR38DETT o objemu 3,8 litru posílil z 357 na 390 kW, vyjádřeno v koních z 485 na 530 k. Zároveň vzrostlo maximum točivého momentu z 588 na 612 Nm a je dosahován v širším spektru otáček – od 3200 až do 6000 min-1, tedy téměř k maximu výkonu v 6400 min-1.
Za nárůstem výkonu stojí několik změn na motoru. V prvé řadě je to přeprogramování řídící jednotky, dále změna časování ventilů a nakonec i zvětšení průměru škrtící klapky, které umožní motoru nasát více vzduchu. Nová verze motoru má navíc červeně lakovaný kryt sání, zatímco dosud Nissan používal černý – silnější GT-R každý snadno rozezná. Za motorem se dále nachází nová karbonová výztuha, která zlepšuje tuhost přední části karoserie.
Nissan GT-R 2011 - srovnání technických dat | ||
Model | GT-R 2011 | GT-R 2010 |
Motor | VR38DETT Euro 5 | VR38DETT Euro 5 |
Převodovka | 6° dvouspojková | 6° dvouspojková |
Zdvihový objem [cm3] | 3799 | 3799 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 390/6400 | 357/6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 612/3200-6000 | 588/3200-5200 |
Max. rychlost [km/h] | 315 | 310 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,3* | 3,5* |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 12,5 |
Údaje o zrychlení označené * jsou neoficiální.
Na první pohled kosmetické změny se dotkly také karoserie. Oba nárazníky jsou přepracované, ten přední nese již zmíněná diodová světla a nové drážky na rozích, které zlepšují obtékání vzduchu. Dále se rozšířil otvor v masce chladičů a zvětšil se spodní nasávací otvor – kvůli vylepšenému chlazení motoru. Zvětšily se také otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Přední nárazník má také méně kolmý sklon, tím se karoserie prodloužila o 5 mm.
Na zadním nárazníku se také objevují drážky kolem rohů, ještě významnější úpravou je ale zcela nový difuzor. Ten usměrňuje proudění vzduchu pod zadní částí auta a mimo jiné také, společně s odvětráváním v rozích nárazníku, dále vylepšuje chlazení zadních brzd a převodovky (menší změny v tomto smyslu provedl Nissan už v modelovém roce 2010).
Výsledkem vcelku nenápadných úprav karoserie je, společně s kompletním zakrytováním podvozku, snížení součinitele aerodynamického odporu z 0,27 na 0,26 při současném zlepšení chlazení a zvýšení přítlaku o 10 %. GT-R modelového roku 2011 se také v souvislosti s tím může pochlubit maximální rychlostí 315 km/h (+5 km/h).
Další technické změny zahrnují větší přední brzdy (průměr 390 místo 380 mm), upravené odklony, nové lehčí disky kol a pneumatiky Dunlop s nově vyvinutou směsí a dezénem běhounu. Pohonné ústrojí dostalo nový SAVE mód, který spoří palivo změnou mapy řazení a úplným odpojením pohonu předních kol. Díky vylepšeným adaptivním tlumičům Bilstein DampTronic je navíc režim Comfort pohodlnější a režim Race představuje tvrdší nastavení s lepší ovladatelností, než tomu bylo dosud.
Několik změn provedl Nissan i v interiéru. Mezi ně patří karbonový panel rádia a klimatizace, v tomto případě se ovšem jedná jen o tenkou vrstvu na původním plastovém dílu. Vzhled interiéru se tím nicméně posouvá dál, opačný efekt má ale nahrazení hliníkové části volantu obyčejným černým plastem.
Podrobnější informace najdete v článku Představujeme, který právě připravujeme.
GT-R se i nadále bude nabízet ve dvou provedeních: Premium a Black Edition. Premium představuje bohatou komfortní a luxusní výbavu s xenonovými světlomety, audiosystémem Bose, navigací s HDD, telemetrií, Bluetooth hands-free, tempomatem, dvouzónovou klimatizací, koženým čalounění a elektricky nastavitelnými předními sedadly.
Black Edition za příplatek 50 tisíc korun přidává skořepinová sedadla Recaro čalouněná v kůži se specifickou kombinací černé a červené barvy.
Mimo to Nissan připravuje uvedení dvou dalších verzí: výkonnostně orientované Club Track, která by měla potrápit Porsche 911 GT2 RS, a luxusně zaměřené edice Egoist s možností široké individualizace barevného provedení interiéru, ručně zpracovávaným čalouněním a výběrem z několika druhů sedadel.
Nissan GT-R 2011 - ceny na českém trhu | |
Model | GT-R 2011 |
Převodovka | 6° dvouspojková, 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 3799 |
Válce/ventily | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 390/6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 612/3200-6000 |
Max. rychlost [km/h] | 315 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,3* |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - |
Cena Premium [Kč] | 2.411.550,- |
Cena Black Edition [Kč] | 2.461.550,- |