reklama


Nissan GT-R 2011 oficiálně na českém trhu

Nissan GT-R 2011 oficiálně na českém trhu

 
 

V České republice byl oficiálně zahájen prodej Nissan GT-R v modernizovaném provedení modelového roku 2011. Ceny začínají na 2.411.550,- Kč za provedení Premium.

V pražském Nissan High Performance Center, které je součástí areálu Auto Palace Vysočany a je jediným oficiálním prodejcem Nissan GT-R v ČR, se včera představilo GT-R modelového roku 2011.

O modernizaci GT-R se bude nejčastěji hovořit v souvislosti se dvěma změnami: diodová světla pro denní svícení, která jsou neomylným rozpoznávacím znakem, a posílení motoru. Dvakrát přeplňovaný šestiválcový motor VR38DETT o objemu 3,8 litru posílil z 357 na 390 kW, vyjádřeno v koních z 485 na 530 k. Zároveň vzrostlo maximum točivého momentu z 588 na 612 Nm a je dosahován v širším spektru otáček – od 3200 až do 6000 min-1, tedy téměř k maximu výkonu v 6400 min-1.

Za nárůstem výkonu stojí několik změn na motoru. V prvé řadě je to přeprogramování řídící jednotky, dále změna časování ventilů a nakonec i zvětšení průměru škrtící klapky, které umožní motoru nasát více vzduchu. Nová verze motoru má navíc červeně lakovaný kryt sání, zatímco dosud Nissan používal černý – silnější GT-R každý snadno rozezná. Za motorem se dále nachází nová karbonová výztuha, která zlepšuje tuhost přední části karoserie.

Nissan GT-R 2011 - srovnání technických dat
ModelGT-R 2011GT-R 2010
MotorVR38DETT Euro 5VR38DETT Euro 5
Převodovka6° dvouspojková6° dvouspojková
Zdvihový objem [cm3]37993799
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]390/6400357/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]612/3200-6000588/3200-5200
Max. rychlost [km/h]315310
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,3*3,5*
Komb. spotřeba [l/100 km]-12,5

Údaje o zrychlení označené * jsou neoficiální.

Na první pohled kosmetické změny se dotkly také karoserie. Oba nárazníky jsou přepracované, ten přední nese již zmíněná diodová světla a nové drážky na rozích, které zlepšují obtékání vzduchu. Dále se rozšířil otvor v masce chladičů a zvětšil se spodní nasávací otvor – kvůli vylepšenému chlazení motoru. Zvětšily se také otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Přední nárazník má také méně kolmý sklon, tím se karoserie prodloužila o 5 mm.

Na zadním nárazníku se také objevují drážky kolem rohů, ještě významnější úpravou je ale zcela nový difuzor. Ten usměrňuje proudění vzduchu pod zadní částí auta a mimo jiné také, společně s odvětráváním v rozích nárazníku, dále vylepšuje chlazení zadních brzd a převodovky (menší změny v tomto smyslu provedl Nissan už v modelovém roce 2010).

Výsledkem vcelku nenápadných úprav karoserie je, společně s kompletním zakrytováním podvozku, snížení součinitele aerodynamického odporu z 0,27 na 0,26 při současném zlepšení chlazení a zvýšení přítlaku o 10 %. GT-R modelového roku 2011 se také v souvislosti s tím může pochlubit maximální rychlostí 315 km/h (+5 km/h).

Jake.auto.cz: Vše o Nissan GT-R

Další technické změny zahrnují větší přední brzdy (průměr 390 místo 380 mm), upravené odklony, nové lehčí disky kol a pneumatiky Dunlop s nově vyvinutou směsí a dezénem běhounu. Pohonné ústrojí dostalo nový SAVE mód, který spoří palivo změnou mapy řazení a úplným odpojením pohonu předních kol. Díky vylepšeným adaptivním tlumičům Bilstein DampTronic je navíc režim Comfort pohodlnější a režim Race představuje tvrdší nastavení s lepší ovladatelností, než tomu bylo dosud.

Několik změn provedl Nissan i v interiéru. Mezi ně patří karbonový panel rádia a klimatizace, v tomto případě se ovšem jedná jen o tenkou vrstvu na původním plastovém dílu. Vzhled interiéru se tím nicméně posouvá dál, opačný efekt má ale nahrazení hliníkové části volantu obyčejným černým plastem.

Podrobnější informace najdete v článku Představujeme, který právě připravujeme.

Za volantem: Nissan GT-R (Autofun)

GT-R se i nadále bude nabízet ve dvou provedeních: Premium a Black Edition. Premium představuje bohatou komfortní a luxusní výbavu s xenonovými světlomety, audiosystémem Bose, navigací s HDD, telemetrií, Bluetooth hands-free, tempomatem, dvouzónovou klimatizací, koženým čalounění a elektricky nastavitelnými předními sedadly.

Black Edition za příplatek 50 tisíc korun přidává skořepinová sedadla Recaro čalouněná v kůži se specifickou kombinací černé a červené barvy.

Mimo to Nissan připravuje uvedení dvou dalších verzí: výkonnostně orientované Club Track, která by měla potrápit Porsche 911 GT2 RS, a luxusně zaměřené edice Egoist s možností široké individualizace barevného provedení interiéru, ručně zpracovávaným čalouněním a výběrem z několika druhů sedadel.

Nissan GT-R 2011 - ceny na českém trhu
ModelGT-R 2011
Převodovka6° dvouspojková, 4x4
Zdvihový objem [cm3]3799
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min-1]390/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]612/3200-6000
Max. rychlost [km/h]315
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,3*
Komb. spotřeba [l/100 km]-
Cena Premium [Kč]2.411.550,-
Cena Black Edition [Kč]2.461.550,-
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps

Na zmoklém obávaném oldschoolovém belgickém okruhu s…

Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav Nissan GT-R Nismo 2017: Ani ostrá verze nezůstala bez úprav

Japonská Godzilla se nedávno dočkala další cizelace. Ta…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama