Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan GT-R 2017: Jízdní dojmy ze Spa-Francorchamps

Na zmoklém obávaném oldschoolovém belgickém okruhu s jedním z nejrychlejších aut na planetě? Jak tohle může dopadnout…
Zpět na článek
11. 6. 2016 18:07
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
11. 6. 2016 21:57
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
11. 6. 2016 15:13
11. 6. 2016 19:16
11. 6. 2016 16:09
11. 6. 2016 22:58
11. 6. 2016 23:32
12. 6. 2016 14:14
12. 6. 2016 14:25
11. 6. 2016 23:36
11. 6. 2016 18:15
11. 6. 2016 14:42
Pěkný článek,
ne jako ta vylizovačka lexusu. A hlavně asi super zážitek. Závidím vám, MF!

jinak z pár odstavců je zřejmé, že auto řídí napůl řidič a napůl elektronika, ale na druhou stranu je to auto pekelně rychlé, dost drahé a okruh z těch ne zrovna bezpečných. A článek o Lexu nebyl zase tak špatný, abychom MF přáli dopadnout ve Spa jako Stefan Bellof. >:D

Takže díky, tohle je pěkné víkendové čtení a takhle to má být. za mě :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2016 15:41
Re: Pěkný článek,
Nebuď De bil = tuhle je super a GS450h taky :yes:

Ta zoufalá křeč kdy paušálně odepisuješ všechny Lexusy a bleješ jak šílenej hodně povedenou variantu vozu vyšší střední = seš si fakt jistej že seš úroveň R8? >:D
11. 6. 2016 16:50
Re: Pěkný článek,
Já prostě Lexus nenávidím, budu na něj blejt, nikdy se to nezmění a ušetříš si čas, když se tím nebudeš zabývat. Neboť jakkoliv se budeš snažit, nemůžeš s tím udělat nic jiného, než se s tím naučit žít nebo si mě dát na hate list. Zoufalá křeč? - klidně. je mi to jedno. Dotazy na úroveň? je mi to jedno. Palce? Ale prosím tě.

Takže extra pro tebe, abys to pochopil:
Lexus je h hromada hnoje na kolečkách, nejubožejší a nejtrapnější značka aut na světě a lidi, co v nich jezdí jsou vylízaný paka.

Stačí?
Doufám, že ano. :-)
A je mi šumák, jak se tím shazuju, jsem směšnej, trapnej nebo se prozrazuje, jak malý mám péro. Nebo cokoliv si kdo o tom myslí. Je to můj názor a nikdy ho nezměním. :-!

A čím víc lexusáků nas..ru, tím líp.
Hotovo, vyřízeno, nazdar >:D >:D >:D
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
11. 6. 2016 18:07
Re: Pěkný článek,
Ale ano, staci... Dokazal si, a myslim, ze hovorim za vacsinu diskuterov, prakticky vsetko, co sme si o tebe mysleli.
11. 6. 2016 18:25
Re: Pěkný článek,
>:D :-!
Já nebudu tak velkohubý, já prostě mám svůj názor a nemám potřebu vytrubovat, že mluvím za většinu. Mluvím za sebe. A jestli se ti můj názor nelíbí, je to tvoje plné právo a máš samozřejmě svůj. Akorát na rozdíl ode mě máš potřebu ho proklamovat za většinový a za objektivní pravdu. Což je špatně, Sheldonku. Bazinga. >:D
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
11. 6. 2016 21:57
Re: Pěkný článek,
Ty uvazujes o nazoroch v rovine paci/nepaci?
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2016 09:41
Re: Pěkný článek,
Kdepak nevyřízeno = co je důvod týhle neracionální zběsilý nenavisti?

Bavíme se o automobilce která je v mnohym před a nad D3 = nebo to je ten důvod? >:-[]
12. 6. 2016 11:17
Re: Pěkný článek,
Nechápu, proč čtete článek o Lexusu GS450h, když tuto značku tolik nenávidíte?
Nějak mně to hlava nebere, co člověka k tomu donutí…. Musíte mít opravdu velký problém, který bych nepodceňoval a to myslím naprosto vážně.
12. 6. 2016 13:21
Re: Pěkný článek,
Už jsem chtěl napsat, že ti zřejmě přebral holku nějaký chlápek v Lexusu. Ale podle úrovně tvé nenávisti vidím, že ti tu holku přebral Lexus. >:-[]
Avatar - speedfred
11. 6. 2016 15:13
Pozerám
že to má ešte klasickú parkovaciu brzdu,také high tech auto. :yes:
Pekne popísané zážitky.
PS:kolko litrov má nádrž ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pelikoš
11. 6. 2016 19:16
Re: Pozerám
74 litrů přesně
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2016 16:09
Hmm...
GT-R, GT-R... Co si o tebe mysliet ?
Uz davno som cital ( o jeho starsich modelovych rocnikoch ) ze je to nejnesupersportovejsi supersport a Miso mi to teraz len dokazuje. Ked ho nemecki novinari tlacili k jeho limitom, spominali, ze limit je fakt uuuplne inde, nez si myslite a ze tam, kde by ste isli na brzdy, treba ist na plyn. Lebo elektronika potrebuje vykon motoru, aby ho potom cez nuly a jednicky v programe mohla poslat do tych 3 diferakov a tie uz si svoju robotu urobia ( poväcsinou ) spravne. Toto nieje pristup, ktory by som mal rad - teda ze slapnem na plyn a nejaky kompiuter-pocitac to za mna urobi a ja neviem ako.
Ja chcem vediet ako, aby som pri takej istej nasledujucej situacii vedel, co treba robit !
Pre toto nemam rad vsetky tie "Haldexoidy" a podobne elektronicke hracky, ale poctive mechanicke diferaky.
Je ale treba napisat, ze nemci ho mali vtedy na suchu. Na mokre neviem, ci by dokazali doverovat vypoctovemu vykonu elektroniky a jej spravnemu smerovaniu toc. momentu na to dane konkretne koleso.
Tu sa ale asi stala nejaka zmena. Podla toho co Miso pise, sa Godzila stala asi trochu viac citatelna, ked si s nou dovolil tolko co pisal. Za to maju u mna v Nissane obdiv. :-! :yes:
A nielen za to. Pri pohlade do kabiny to vyzera fakt lepsie ako pred par rokmi !
Zeby teda platilo to klasicke - najlepsie na koniec ? OK, som rad.
Len preco musi vyzerat tak, ze by som o nom nikdy anilen neuvazoval ?
Pritom ked sa pozriem do minulosti, vidim krasny 300ZX !
Preco nemoze GT-R vyzerat podobne ?!
Nic, necham tak.
Misovi dakujem, ze znova pozitivne prekvapil.
Kuwaaa, chlape, preco nedokazes takto pisat stale ?! :-! :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Michal Fokt
11. 6. 2016 22:58
Re: Hmm...
Já ale píši testy (sportovních aut) už roky stále stejně, tedy tak, jak to cítím. Takže asi více záleží na tom, kdo to čte a jaký má k testovanému exempláři a k autorovi vztah. ;-)

Ke GT-R - to, co jste citoval, je pochopitelně nadnesené, řízení auta a fyzika má svá pravidla. Před zatáčkou se prostě musí brzdit a plyn se musí přidávat až za apexem. Spíše jde o to, jak se GT-R dokáže vypořádat se svou váhou (ba dokonce ji využít ve prospěch trakce), jak dokáže pomocí řešit případné krizovky a jaký pocit jistoty umí v řidiči vyvolat.

Jinak ale souhlas - z divného supersportu je velmi slušné GT se schopnostmi plnohodnotného superauta. Teď je ten pravý čas to koupit. :-)

Ještě k elektronice - také ji nemám rád, právě pro její obtížnou čitelnost a předvídatelnost. Ale ona většinou funguje dobře a je v zásadě jedno, jestli je to elektronicky řízená mechanika, softwarový "samosvor", čtyřkolka, aktivní řízení zadních kol nebo brake vectoring. Horší je, když je opravdu občas nevypočitatelná, jako se povedlo Fiestě ST mě párkrát vyděsit. Takže je to o schopnosti jejího vyladění. Ostatně musíme ve schopnost to vyladit bezmezně věřit, protože co nevidět to budou mít v nějaké podobě všechna auta. ;-)
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2016 23:32
Re: Hmm...
Michale, citoval som len to ( ten plyn miesto brzdy ) ako to ( asi nadnesene ) prezentovali pocas testov nemci. Opakujem - nemal som zatial tu cest, to auto ma nelakalo, ale z toho co som cital a videl mi je jasne, ze je to pekelne rychly peklostroj.
Asi je to moja "chyba", alebo staromilskost ku poctivej mechanike, ale fakt neviem, ci by som mal tie "gule" doverovat tej elektronike aj v situaciach, kedy by som na apexe zatacky citil, ze este nieje ten spravny cas na zarazenie plynu do podlahy tak, ako to opisovali ti nemci - ze to auto si to proste preberie a posle ten vykon presne tam, kam treba.
V autach, kde je ( aj ked mozno nedokonalejsia, ale ) mechanika, si dovolim o dost viac, lebo mechanika je vzdy proste zavisla na fizykalnych javoch, kde plati akcia ->reakcia vzdy rovnako vypocitatelne. Vdaka tomu sa viem vytrenovat, vycibrit tak, ze nejednemu spolujazdcovi sa zdalo, ze uz sme za limitom. :-)
Jo a vaha - ano. Aj ja som zvyknuty na vyssiu hmotnost aut a viem, ze ked sa s nou clovek nauci pracovat, dokaze byt obcas aj prinosna. Jasne ze v absolutnych cislach je ale kazde kilo navyse nevhodne, ale v beznych seriovych autach, kde niesom ochotny koli lahsiemu predku vyhadzovat klimu, sa na nu da zvyknut a prisposobit sa jej. Proste je to vzdy nieco za nieco. :-!
Elektronika a buducnost... 8-s Verim, ze budu stale vyrobcovia aut, ktori ( napr. pri mnou preferovanom pohone 4x4 ) budu stale pouzivat poctivu mechaniku ( teda 3 diferaky miesto nejakeho Haldexoidu ). Ak nie, budem sa teda musiet jo sakra zapriet, aby som tym nulam a jednickam prejavil doveru, ako tej mechanike. ...a este to aj prezil... 8-s >:D
Avatar - Michal Fokt
12. 6. 2016 14:14
Re: Hmm...
Souhlas :-)

Jen k tomu závěru - i ty tři diferenciály už dneska mají elektronické řízení a reagují na aktuální situaci. Doba, kdy to bylo natvrdo 50:50 nebo 60:40/40:60 už je také dávno pryč. Možná bychom se divili, kdybychom si sestavili seznam aut, které mají na podvozku nějakou tu elektroniku (vyjma ESP). Můžeme více věřit "mechaničtějšímu" technickému řešení, ale nejsem si jistý, jestli to nebude placebo. ;-)
Avatar - AUDIRS6
12. 6. 2016 14:25
Re: Hmm...
Miso, ale ja hovorim fakt o tych mechanickych: Torsen, Kronenrad.
Tie totiz svoju svornost menia fakt mechanicky. Ich elektronicke uzamknutie je mozne len do rychlosti 40 kmh, potom uz pracuje ich mechanicka svornost, ktoru viem "citat".
No a vdaka tomu viem, ako sa to dane auto zachova zakazdym podla toho, ako som s nim zžitý / vytrenovany. Elektronika tieto 2 neriadi. Precitaj si clanok od T. Dusila, alebo ja neviem..., ale to co popisujes maju vozy, ktore pouzivaju diferencialy inej konstrukcie, a ich svornost fakt riadi elektronika. O tych ale ja nepisem.
Zadny Audi-SportDiferencial ma zase pomerne jednoduchy "algoritmus", kde v momente natocenia volantu vie hned, ktore koleso je vonkajsie a "prepne" v nom na neho rychlejsi prevod. A tiez ma svoju vlastnu svornost. Takze aj tu som v klude.

Elektronikou obchadzat mechaniku sa snazia skor ti "lacnejsi". Ale to by si mal vediet. ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Hmm...
To je strašně zjednodušeně řečeno, řídil jsem GT-R týden a není pravda, že PC udělá vše za řidiče, ty žvásty, že je to Playstation , většinou říkají šoféři, kteří ho buď neřídili, nebo se nedokázali dostat k limit auta, je pravda, že na to musí mít člověl pořádný koule, mě se to povedlo opravdu jen párkrát a na chvilku, navíc by to šlo i ještě rychleji. Neznám jiný auto, který je tak drtivě rychlý, efektivní, dá se použít denně, vypráší prakticky vše, co mu přijde do cesty a to vše za "pár" drobnejch
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2016 23:36
Re: Hmm...
nech je aj pre teba odpovedou moja odpoved Misovi 23:32 ;-)
Ano, GT-R je zaujimave a isto aj dobre, ale pre mna nieje pritazlive. :-!
A ked sa chystas vyhodit ( ani neviem kolko : 70, 80, 100 t.€ ? ) za poriadny voz, musi ti byt nejakym zadostucinenim jeho vlastnictvo. No a to by u mna nefungovalo. :-!
vid moj povzdych za 300ZX-om. :-(
Avatar - pelikoš
11. 6. 2016 18:15
jo
jo dobrý článek a ještě k tomu suprovým autě...
bravo gt-r :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Test Godzilly
M.Fokt - Docela pěkně napsáno, přeskočil jsem ty pasáže popisu jednotlivých zatáček ve Spa, připadalo mi to šíleně dlouhý a ne moc poutavý. Věta :"Problém GT-R byl od začátku v tom, že Nissan vlastně nevěděl, co vlastně chce vyvinout"- je "trošku" nesmysl, pan Mizuno přesně věděl co chce vyvinout a jako málokomu se to povedlo do puntíku. Pan Mizuno chtěl totiž vyvinout supersport, který bude každodenně použitelný,bude víc než konkurenceschopný k ostatní supersportům, zvládnou ho řídit i normální řidiči, v kabině se bude dát komunikovat i při rychlosti přes 250 km a to vše za dostupnou cenu. To byl cíl.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Michal Fokt
11. 6. 2016 23:02
Re: Test Godzilly
Text je opravdu extrémně dlouhý, pojal jsem to jako příběh. Respekt každému, kdo to v dnešní době je ochotný přečíst celé. Pokud to nemá v celé délce správný spád, tak se omlouvám, ale Spa je legenda, je to mé první seznámení a měl jsem pocit, že se o to musím podělit, tím spíš, že to není trať, kde si čeští řidiči podávají vjezdovou bránu. U Mostu bych si to odpustil. ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Test Godzilly
Asi mi tam chyběl ten spád, ale uznávám, že Spa je legenda a nedá se okecat dvěma větami ;-)
Avatar - Michal Fokt
11. 6. 2016 23:07
Re: Test Godzilly
Ještě k tomu vývoji - jistě, jenže on moc každodenně použitelný kvůli tvrdému podvozku nebyl a ani neměl agilitu supersportů. Takže plán je splněn až teď. :-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Test Godzilly
M-Fokt - jezdil jsem první generací, nepřipadalo mi přehnaně tvdé, samozřejmě při měkčím nastavení podvozku, navíc, co pro někoho může připadat tvrdé, je pro jiného měkké ;-)
Avatar - iudex
13. 6. 2016 08:43
Pochvala (autora i auta)
Pochvala autorovi za pekný test, konečne viac ako párriadkový text, na rozdiel od mojita som si ho prečítal celý a s chuťou.
Oceňujem hlbší ponor a skúmanie vlastností auta, takto sa mi to páči, žiadna (na ACZ bohužiaľ dosť častá) povrchnosť. Takže dnes (z mojej strany pomerne výnimočný a o to zaslúženejší) palec hore autorovi. :-)
K autu samotnému mám taký ambivalentý vzťah: tiež sa mi extra nepáči (čo by športové auto malo), ale na druhej strane bez výhrad uznávam jeho schopnosti, nemal som to šťastie ho šoférovať, ale na okruhu som ho stretol viackrát a videl tie šialené rýchlosti, v akých zvláda zákruty; tiež je mi sympatický ten poctivý prístup výrobcu s neustálym zdokonaľovaním a v neposlednom rade value for money, keď za cenu bežnej 911 ponúka dynamiku 911 Turbo (a ako sa z textu zdá, aj jeho univerzálnosť).
Takže tiež bravo GT-R!
:yes:
Rozbalit vlákno
0