Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 2,5 l hybrid: Elektromotor, kompresor a CVT

David Bureš
Diskuze (1)
První se nového hybridního ústrojí dočkají v Severní Americe, a to v roce 2013.

Nissan zveřejnil první informace o vyvíjeném hybridním ústrojí pro automobily s pohonem předních kol. Ten využije novou generaci převodovky Xtronic CVT s plynule měnitelným převodem, kterou bude možné kombinovat s dvoulitrovými až 3,5litrovými motory.

Součástí nového hybridního systému je kompresorem přeplňovaný 2,5litrový zážehový motor, elektromotor, lithium-iontové baterie, dvě spojky a nová generace převodovky Xtronic CVT.

Nissan tvrdí, že celý systém je velice kompaktní a nebude nijak omezovat prostor pro cestující nebo pro zavazadla. Podle japonské automobilky nabídne hybridní ústrojí výkon srovnatelný s 3,5litrovými motory, avšak s mnohem nižší spotřebou.

První hybridní Nissany s novým systémem se začnou prodávat v roce 2013 v Severní Americe. Na ostatních trzích začne jejich prodej až později. Prvním Nissanem, který bude možné pořídit s tímto ústrojím, bude pravděpodobně nová generace sedanu Altima.

Nová generace převodovky Xtronic CVT se v nabídce pro severoamerický trh objeví v průběhu příštího roku, zákazníci z ostatních částí světa se jí dočkají krátce nato.

Oproti současným převodovkám se bude vyznačovat nižším mechanickým třením a větším rozsahem převodových poměrů, což povede ke snížení spotřeby paliva. Mechanické tření mimo jiné snižují upravené komponenty a olej s nižší viskozitou.

Převodovka bude vybavena adaptivním řízením řazení ASC (Adaptive Shift Control), který upravuje převodový poměr podle jízdních podmínek a jízdního stylu řidiče.

Dosud Nissan používal v některých svých hybridních modelech licenční systém Hybrid Synergy Drive zakoupený od Toyoty.

David Bureš
Diskuze (1)
17. 10. 2011 10:31
Dobře TY
Škoda, že tak pozdě.Nějako jsme zaspali.