Nissan představil hybridní Infiniti, elektromobil a nové lithiové články
Zkušební elektromobil i hybrid používají moderní lithium-iontové baterie vyvinuté společně s firmou NEC. Jejich kompaktní laminátová konstrukce umožňuje uložit dvojnásobek energie ve srovnání se stejně velkou konvenční NiMH baterií. Navíc jsou lithiové akumulátory bezpečnější, spolehlivější a levnější.
Elektromobil má tyto kompaktní baterie namontované v podlaze, takže neubírají prostor pro cestující ani zavazadla. O pohon se stará 80kW elektromotor, který pohání přední kola. Sériová podoba se představí v roce 2010 a bude mít vlastní design a konstrukci nezávislou na součastných modelech.
Hybridní Infiniti je prvním hybridem od Nissanu s pohonem zadních kol. Automobilka má už tímto druhem pohonu zkušenosti – prvním modelem byl pro japonský trh určený Tino Hybrid z roku 1999, od roku 2006 se v USA nabízí Altima Hybrid s licencovaným pohonným ústrojím.
Prototyp Infiniti byl celý vyvinut Nissanem. Elektromotor je zapojen paralelně a s motorem a převodovkou ho spojují dvě spojky. Podle měnících se jízdních podmínek se také mění zapojení elektromotoru. Na volnoběh pohání benzinový motor, při akceleraci poskytuje výkon navíc a při plynulé jízdě dobíjí baterii a rekuperuje energii při brzdění. Paralelní koncepce nepotřebuje konvenční hydrodynamický měnič a díky tomu má pohonné ústrojí lepší odezvu.
Kromě vývoje elektromobilu a hybridu pracuje Nissan na dalších způsobech snižování spotřeby. Investuje do rozvoje bezestupňových převodovek CTV, systému variabilního časování a zdvihu ventilů, čistých dieselů a palivových článků.