Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan představil hybridní Infiniti, elektromobil a nové lithiové články

Diskuze (4)
Nissan představil prototyp auta na elektrický pohon a prototyp hybridu na základě Infiniti G37. Podle ambiciózního plánu Nissan GT 2012 by sériová výroba elektromobilu měla být spuštěna v roce 2010 a o dva roky později by se měl prodávat po celém světě.

Zkušební elektromobil i hybrid používají moderní lithium-iontové baterie vyvinuté společně s firmou NEC. Jejich kompaktní laminátová konstrukce umožňuje uložit dvojnásobek energie ve srovnání se stejně velkou konvenční NiMH baterií. Navíc jsou lithiové akumulátory bezpečnější, spolehlivější a levnější.

Elektromobil má tyto kompaktní baterie namontované v podlaze, takže neubírají prostor pro cestující ani zavazadla. O pohon se stará 80kW elektromotor, který pohání přední kola. Sériová podoba se představí v roce 2010 a bude mít vlastní design a konstrukci nezávislou na součastných modelech.

Hybridní Infiniti je prvním hybridem od Nissanu s pohonem zadních kol. Automobilka má už tímto druhem pohonu zkušenosti – prvním modelem byl pro japonský trh určený Tino Hybrid z roku 1999, od roku 2006 se v USA nabízí Altima Hybrid s licencovaným pohonným ústrojím.

Prototyp Infiniti byl celý vyvinut Nissanem. Elektromotor je zapojen paralelně a s motorem a převodovkou ho spojují dvě spojky. Podle měnících se jízdních podmínek se také mění zapojení elektromotoru. Na volnoběh pohání benzinový motor, při akceleraci poskytuje výkon navíc a při plynulé jízdě dobíjí baterii a rekuperuje energii při brzdění. Paralelní koncepce nepotřebuje konvenční hydrodynamický měnič a díky tomu má pohonné ústrojí lepší odezvu.

Kromě vývoje elektromobilu a hybridu pracuje Nissan na dalších způsobech snižování spotřeby. Investuje do rozvoje bezestupňových převodovek CTV, systému variabilního časování a zdvihu ventilů, čistých dieselů a palivových článků.

Diskuze (4)
Avatar - davy
11. 8. 2008 14:06
nice
Uz aby tu byl...
10. 8. 2008 23:37
Carlos Ghosn - vizionar a manager
Vse je v lidech. Zatimco ostatni automobilky (s par vyjimkami) vedou cifrspioni bez odvahy, v cele Nissanu je clovek ve kterem se spojuji vize, odvaha, a bystre managerske mysleni. Nissan a Renault pujdou v nasledujicich letech dopredu. To je jiste. Protoze vse je v lidech.
10. 8. 2008 20:11
mňo
safra ... nemůžu si pomoct ale nějak se mi ta G řada öd infi líbí čím dál víc ... :yes: