Nissan Juke-R: První statické dojmy

Nissan Juke-R: První statické dojmy

 
 

Čekání na sériové novinky vyplňuje Nissan plně funkčním prototypem super-Juka. Seznámení s unikátním automobilem na premiérovém pódiu je už za námi.

Více než roční pauza mezi uvedením poslední a nejbližší příští velké produktové novinky není pro žádnou značku nic milého. V takových případech se mnohdy ukazují designové studie, nebo předprodukční verze příštích modelů.

Nissan zvolil náročnější cestu. Padlo rozhodnutí vyrobit plně funkční supersportovní verzi malého crossoveru Juke s technikou GT-R.

Cíl? Vzbudit pozornost, podpořit sportovní image značky, postrčit image Juku a to vše s využitím skvělého jména GT-R. Prvních 5 videí už jste asi na auto.cz viděli, teď je tady více informací o konstrukci, nové snímky a nastínění plánu, co bude s Jukem R dál.

Náročná, ale kvalitní přestavba

Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.

Ruční práce na stavbě podobných prototypů nebo závodních strojů ne vždy znamená vysokou viditelnou kvalitu, ale to není případ Juku.

Čtyřmetrový crossover vypadá, jakoby mu jen trochu povytáhli lemy blatníků, přidali nový nástavec předního nárazníku, prahy a dvoudílné zadní křídlo. Ve skutečnosti došlo na zásadní přestavbu celého auta.

Až vám někdo bude tvrdit, že do malého auta velikosti Fabie není možné instalovat vidlicový šestiválec za přední nápravu, pošlete ho k Nissanu a do britského RML. Když zvednete kapotu Juku R, vykukuje na vás úhledně zastavěný přeplňovaný super-motor nejnovější japonské konstrukční školy.

Jakoby tady byl odjakživa! Aby se tato „svatba“ tak hladce povedla, muselo dojít na přestavbu celé podlahové plošiny, na kterou se teprve instalovala upravená a ocelovými trubkami vyztužená karoserie Juku. Karoserie dostala prozatím černou prototypovou fólii, ale většina dílů karoserie zůstala z plechů, jen přídavné aerodynamické prvky jsou z vyztužených plastů.

Extrém pro dva

Uvnitř je skoro vše jinak. Do konstrukce karoserie promluvil velký motor vpředu, ale přístrojová deska původního Juku v autě, navzdory modifikacím, zůstala. Před řidičem je přístrojový štít z kupé GT-R, rychloměr končí číslicí 340 km/h. Skořepinová sedadla s pětiprvkovými bezpečnostními pásy jsou tady oprávněně. Za nimi už není mimo trubek zhola nic.

Automobil, který Nissan předvedl novinářům ve Španělsku, není zdaleka hotov! Čeká jej ještě několik týdnů ladění. Jízda s tímto Jukem prý nesmí být kompromisem. Ten, kdo přesedne z GT-R do Juku R, má být nadšen, ne-li ohromen. Uvidíme.

Z vystaveného auta jde respekt. Vypadá trochu jako zvětšená hračka nebo zhmotnělý sen virtuálního tunera, ale podrobnější prohlídka vás přesvědčí. 20palcová kola z GT-R jsou obrovská, podobně jako síly, které budou přes ně přenášeny. Pohled pod sukně odhalil rudý stabilizátor na přední nápravě, jehož průměr nebyl příliš vzdálen od rozměru lešenářské trubky…

Jakmile bude první prototyp naladěn, máme čekat nejen jízdní videa, ale taky podrobnější technické specifikace. Jestliže GT-R umí stovku pod 3 sekundy, dá se předpokládat, že Juke bude ve sprintu ještě rychlejší! Horší aerodynamika jej ale zřejmě v maximální rychlosti přibrzdí…

Co bude dál?

K prvnímu Juku R, který má volant na levé straně, se přidá jeho dvojče s volantem vpravo. Proč? Je to jednoduché. Nissan chce oba prototypy v roce2012 ukazovat na světových autosalonech včetně domácího Japonska. Tam i ve Velké Británii (kde je značka taky tak trochu doma, kvůli závodu v Sunderlandu) by nebylo úplně schůdné, aby byla prezentována evropská verze.

Dalším důvodem pro dva exempláře je to, že Nissan jde do projektu naplno, hodlá s Jukem opravdu jezdit po okruzích a ne jen ukazovat nefunkční maketu. Detailní plán zatím není k dispozici, ale očekáváme, že za volant se mimo testovacích jezdců dostanou i některé další osoby a možná i několik novinářů.

Příloha Nissan Juke a Qashqai – Videa, technická data, ceníky ke stažení

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

Přijde Nissan Juke o naftové motory? Přijde Nissan Juke o naftové motory?

Nissan finišuje vývoj druhé generace modelu Juke a…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…