reklama


Nissan Juke-R: První statické dojmy

Nissan Juke-R: První statické dojmy

 
 

Čekání na sériové novinky vyplňuje Nissan plně funkčním prototypem super-Juka. Seznámení s unikátním automobilem na premiérovém pódiu je už za námi.

Více než roční pauza mezi uvedením poslední a nejbližší příští velké produktové novinky není pro žádnou značku nic milého. V takových případech se mnohdy ukazují designové studie, nebo předprodukční verze příštích modelů.

Nissan zvolil náročnější cestu. Padlo rozhodnutí vyrobit plně funkční supersportovní verzi malého crossoveru Juke s technikou GT-R.

Cíl? Vzbudit pozornost, podpořit sportovní image značky, postrčit image Juku a to vše s využitím skvělého jména GT-R. Prvních 5 videí už jste asi na auto.cz viděli, teď je tady více informací o konstrukci, nové snímky a nastínění plánu, co bude s Jukem R dál.

Náročná, ale kvalitní přestavba

Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.

Ruční práce na stavbě podobných prototypů nebo závodních strojů ne vždy znamená vysokou viditelnou kvalitu, ale to není případ Juku.

Čtyřmetrový crossover vypadá, jakoby mu jen trochu povytáhli lemy blatníků, přidali nový nástavec předního nárazníku, prahy a dvoudílné zadní křídlo. Ve skutečnosti došlo na zásadní přestavbu celého auta.

Až vám někdo bude tvrdit, že do malého auta velikosti Fabie není možné instalovat vidlicový šestiválec za přední nápravu, pošlete ho k Nissanu a do britského RML. Když zvednete kapotu Juku R, vykukuje na vás úhledně zastavěný přeplňovaný super-motor nejnovější japonské konstrukční školy.

Jakoby tady byl odjakživa! Aby se tato „svatba“ tak hladce povedla, muselo dojít na přestavbu celé podlahové plošiny, na kterou se teprve instalovala upravená a ocelovými trubkami vyztužená karoserie Juku. Karoserie dostala prozatím černou prototypovou fólii, ale většina dílů karoserie zůstala z plechů, jen přídavné aerodynamické prvky jsou z vyztužených plastů.

Extrém pro dva

Uvnitř je skoro vše jinak. Do konstrukce karoserie promluvil velký motor vpředu, ale přístrojová deska původního Juku v autě, navzdory modifikacím, zůstala. Před řidičem je přístrojový štít z kupé GT-R, rychloměr končí číslicí 340 km/h. Skořepinová sedadla s pětiprvkovými bezpečnostními pásy jsou tady oprávněně. Za nimi už není mimo trubek zhola nic.

Automobil, který Nissan předvedl novinářům ve Španělsku, není zdaleka hotov! Čeká jej ještě několik týdnů ladění. Jízda s tímto Jukem prý nesmí být kompromisem. Ten, kdo přesedne z GT-R do Juku R, má být nadšen, ne-li ohromen. Uvidíme.

Z vystaveného auta jde respekt. Vypadá trochu jako zvětšená hračka nebo zhmotnělý sen virtuálního tunera, ale podrobnější prohlídka vás přesvědčí. 20palcová kola z GT-R jsou obrovská, podobně jako síly, které budou přes ně přenášeny. Pohled pod sukně odhalil rudý stabilizátor na přední nápravě, jehož průměr nebyl příliš vzdálen od rozměru lešenářské trubky…

Jakmile bude první prototyp naladěn, máme čekat nejen jízdní videa, ale taky podrobnější technické specifikace. Jestliže GT-R umí stovku pod 3 sekundy, dá se předpokládat, že Juke bude ve sprintu ještě rychlejší! Horší aerodynamika jej ale zřejmě v maximální rychlosti přibrzdí…

Co bude dál?

K prvnímu Juku R, který má volant na levé straně, se přidá jeho dvojče s volantem vpravo. Proč? Je to jednoduché. Nissan chce oba prototypy v roce2012 ukazovat na světových autosalonech včetně domácího Japonska. Tam i ve Velké Británii (kde je značka taky tak trochu doma, kvůli závodu v Sunderlandu) by nebylo úplně schůdné, aby byla prezentována evropská verze.

Dalším důvodem pro dva exempláře je to, že Nissan jde do projektu naplno, hodlá s Jukem opravdu jezdit po okruzích a ne jen ukazovat nefunkční maketu. Detailní plán zatím není k dispozici, ale očekáváme, že za volant se mimo testovacích jezdců dostanou i některé další osoby a možná i několik novinářů.

Příloha Nissan Juke a Qashqai – Videa, technická data, ceníky ke stažení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii zasáhla série silných zemětřesení, v Římě evakuují metro Itálii zasáhla série silných zemětřesení, v Římě evakuují metro

Střední Itálii postihla série zemětřesení o síle vyšší…

Atomové dělo v Košicích? I to tvrdí nově odtajněné dokumenty CIA Atomové dělo v Košicích? I to tvrdí nově odtajněné dokumenty CIA

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) zveřejnila na…

Glosa Martina Čabana: Tvář Theresy Mayové Glosa Martina Čabana: Tvář Theresy Mayové

Tvář Theresy Mayové Projev britské premiérky byl hezky…

Tahanice o drážního superšéfa: Ťok přehodil odpovědnost na Sobotku Tahanice o drážního superšéfa: Ťok přehodil odpovědnost na Sobotku

Obsazení postu šéfa nového Úřadu pro přístup k dopravní…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Nissan Juke-R 2.0: První opravdové jízdní dojmy Nissan Juke-R 2.0: První opravdové jízdní dojmy

Konečně to klaplo! Absolvoval jsem dvě kola na skutečném…

Nissan Juke: V příští generaci i jako elektromobil s generátorem Nissan Juke: V příští generaci i jako elektromobil s generátorem

Druhá generace crossoveru Juke dostane i eko-verzi v…

 



 
Porsche Panamera 4S Diesel – Pětidveřová 911, nebo něco víc?

TEST: Porsche Panamera 4S Diesel – Pětidveřová 911, nebo něco víc?

Dnes 10:51

Druhá generace Porsche Panamera je prezentovaná jako sportovní limuzína. Dokáže však nabídnout nejen dynamické jízdní vlastnosti, ale také komfort?




Blesk.cz

Před 40 lety režim zneužil přední umělce proti Chartě 77: Podepsali a styděli se!

Před 40 lety režim zneužil přední umělce proti…

Komunistickým papalášům nebylo nic svaté! Dokonce ani umělecké legendy. Klidně je zneužili. Ze strachu z Charty…

Matka z Mníšku pod Brdy zabila svou novorozenou holčičku: K soudu přišla v paruce

Matka z Mníšku pod Brdy zabila svou novorozenou…

Andrea Strnadová po porodu zabalila své novorozené děvčátko zabalila do igelitu a odložila do kontejneru, dítě…

 

iSport.cz

Kristýna Plíšková jde na světovou jedničku. Je k poražení, tvrdí

Kristýna Plíšková jde na světovou jedničku. Je k…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Plíšková – Kerberová, finále posledního US Open je na programu už ve 3. kole australského…

Finále LM přinese Spartě prestiž i peníze, ale doma si ho nezahraje

Finále LM přinese Spartě prestiž i peníze, ale doma…

První cíl sezony je splněn! Sparta se po vítězství 4:0 nad švédským Växjö v domácí odvetě semifinále hokejové…

 

Reflex.cz

Telička byl zvolen jedním z místopředsedů Evropského parlamentu

Telička byl zvolen jedním z místopředsedů Evropského…

Český europoslanec Pavel Telička (za ANO) dnes byl zvolen jedním z místopředsedů Evropského parlamentu. V…

OSN pod nadvládou muslimů? Její učebnice pro Palestince úplně vymazaly Izrael z mapy

OSN pod nadvládou muslimů? Její učebnice pro…

Snem mnoha Palestinců a muslimů je vymazat z mapy světa Stát Izrael. V rámci učebnic OSN určených pro pásmo…

 
 
reklama