Nissan Juke-R: První statické dojmy

Nissan Juke-R: První statické dojmy

 
 

Čekání na sériové novinky vyplňuje Nissan plně funkčním prototypem super-Juka. Seznámení s unikátním automobilem na premiérovém pódiu je už za námi.

Více než roční pauza mezi uvedením poslední a nejbližší příští velké produktové novinky není pro žádnou značku nic milého. V takových případech se mnohdy ukazují designové studie, nebo předprodukční verze příštích modelů.

Nissan zvolil náročnější cestu. Padlo rozhodnutí vyrobit plně funkční supersportovní verzi malého crossoveru Juke s technikou GT-R.

Cíl? Vzbudit pozornost, podpořit sportovní image značky, postrčit image Juku a to vše s využitím skvělého jména GT-R. Prvních 5 videí už jste asi na auto.cz viděli, teď je tady více informací o konstrukci, nové snímky a nastínění plánu, co bude s Jukem R dál.

Náročná, ale kvalitní přestavba

Projekt známý pod pracovním názvem SupeR Juke je dílem inženýrů britského NTC-E (Nissan Technology Centre for Europe), kteří se ovšem spojili s firmou Ray Mallock Limited (RML). Ta s Nissanem spolupracuje už 20 let, postavila například závodní Primeru, která dominovala britskému šampionátu cestovních vozů na konci dvacátého století.

Ruční práce na stavbě podobných prototypů nebo závodních strojů ne vždy znamená vysokou viditelnou kvalitu, ale to není případ Juku.

Čtyřmetrový crossover vypadá, jakoby mu jen trochu povytáhli lemy blatníků, přidali nový nástavec předního nárazníku, prahy a dvoudílné zadní křídlo. Ve skutečnosti došlo na zásadní přestavbu celého auta.

Až vám někdo bude tvrdit, že do malého auta velikosti Fabie není možné instalovat vidlicový šestiválec za přední nápravu, pošlete ho k Nissanu a do britského RML. Když zvednete kapotu Juku R, vykukuje na vás úhledně zastavěný přeplňovaný super-motor nejnovější japonské konstrukční školy.

Jakoby tady byl odjakživa! Aby se tato „svatba“ tak hladce povedla, muselo dojít na přestavbu celé podlahové plošiny, na kterou se teprve instalovala upravená a ocelovými trubkami vyztužená karoserie Juku. Karoserie dostala prozatím černou prototypovou fólii, ale většina dílů karoserie zůstala z plechů, jen přídavné aerodynamické prvky jsou z vyztužených plastů.

Extrém pro dva

Uvnitř je skoro vše jinak. Do konstrukce karoserie promluvil velký motor vpředu, ale přístrojová deska původního Juku v autě, navzdory modifikacím, zůstala. Před řidičem je přístrojový štít z kupé GT-R, rychloměr končí číslicí 340 km/h. Skořepinová sedadla s pětiprvkovými bezpečnostními pásy jsou tady oprávněně. Za nimi už není mimo trubek zhola nic.

Automobil, který Nissan předvedl novinářům ve Španělsku, není zdaleka hotov! Čeká jej ještě několik týdnů ladění. Jízda s tímto Jukem prý nesmí být kompromisem. Ten, kdo přesedne z GT-R do Juku R, má být nadšen, ne-li ohromen. Uvidíme.

Z vystaveného auta jde respekt. Vypadá trochu jako zvětšená hračka nebo zhmotnělý sen virtuálního tunera, ale podrobnější prohlídka vás přesvědčí. 20palcová kola z GT-R jsou obrovská, podobně jako síly, které budou přes ně přenášeny. Pohled pod sukně odhalil rudý stabilizátor na přední nápravě, jehož průměr nebyl příliš vzdálen od rozměru lešenářské trubky…

Jakmile bude první prototyp naladěn, máme čekat nejen jízdní videa, ale taky podrobnější technické specifikace. Jestliže GT-R umí stovku pod 3 sekundy, dá se předpokládat, že Juke bude ve sprintu ještě rychlejší! Horší aerodynamika jej ale zřejmě v maximální rychlosti přibrzdí…

Co bude dál?

K prvnímu Juku R, který má volant na levé straně, se přidá jeho dvojče s volantem vpravo. Proč? Je to jednoduché. Nissan chce oba prototypy v roce2012 ukazovat na světových autosalonech včetně domácího Japonska. Tam i ve Velké Británii (kde je značka taky tak trochu doma, kvůli závodu v Sunderlandu) by nebylo úplně schůdné, aby byla prezentována evropská verze.

Dalším důvodem pro dva exempláře je to, že Nissan jde do projektu naplno, hodlá s Jukem opravdu jezdit po okruzích a ne jen ukazovat nefunkční maketu. Detailní plán zatím není k dispozici, ale očekáváme, že za volant se mimo testovacích jezdců dostanou i některé další osoby a možná i několik novinářů.

Příloha Nissan Juke a Qashqai – Videa, technická data, ceníky ke stažení

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

Přijde Nissan Juke o naftové motory? Přijde Nissan Juke o naftové motory?

Nissan finišuje vývoj druhé generace modelu Juke a…

 



 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…