Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Leaf 2013: Výrazně lehčí a s novým motorem

Od uvedení Nissanu Leaf do prodeje uplynuly teprve dva roky a Japonci už dopřáli svému elektrickému imageovému modelu technický "facelift". A nikoli nevýznamný.
Zpět na článek
21. 11. 2012 10:40
22. 11. 2012 09:06
21. 11. 2012 12:05
21. 11. 2012 12:45
21. 11. 2012 13:05
21. 11. 2012 14:27
21. 11. 2012 15:15
21. 11. 2012 14:43
21. 11. 2012 15:48
21. 11. 2012 19:30
21. 11. 2012 13:20
22. 11. 2012 10:48
21. 11. 2012 13:37
21. 11. 2012 13:56
21. 11. 2012 14:55
21. 11. 2012 15:17
21. 11. 2012 15:45
21. 11. 2012 15:52
21. 11. 2012 16:01
21. 11. 2012 16:18
21. 11. 2012 16:52
21. 11. 2012 20:04
21. 11. 2012 20:37
21. 11. 2012 21:32
21. 11. 2012 22:40
21. 11. 2012 23:01
22. 11. 2012 09:27
22. 11. 2012 09:46
22. 11. 2012 10:13
22. 11. 2012 09:39
22. 11. 2012 09:53
22. 11. 2012 10:02
22. 11. 2012 11:24
22. 11. 2012 11:26
22. 11. 2012 16:28
23. 11. 2012 08:22
21. 11. 2012 16:50
21. 11. 2012 18:25
21. 11. 2012 19:06
21. 11. 2012 19:14
21. 11. 2012 19:27
21. 11. 2012 15:38
21. 11. 2012 16:02
21. 11. 2012 16:07
21. 11. 2012 16:54
21. 11. 2012 18:09
21. 11. 2012 19:37
21. 11. 2012 19:48
22. 11. 2012 08:11
22. 11. 2012 09:48
22. 11. 2012 09:54
22. 11. 2012 10:16
22. 11. 2012 10:26
22. 11. 2012 11:23
22. 11. 2012 20:14
24. 11. 2012 19:03
16. 1. 2013 15:02
22. 11. 2012 09:27
21. 11. 2012 21:44
21. 11. 2012 23:35
21. 11. 2012 23:38
22. 11. 2012 00:28
22. 11. 2012 08:16
22. 11. 2012 10:42
21. 11. 2012 10:40
Mrtvý projekt
Poslední záchvěv elektromobilu - čistý elektromobil je již mrtvým projektem, již to přiznává sám Carlos Ghosn.
Rozbalit vlákno
27
21. 11. 2012 11:52
Re: Mrtvý projekt
nemyslím, záleží přece na konrétné situaci.
Jako druhý auto do rodiny na ježdění do práce a zpět mi to přijde naopak ideální.
21. 11. 2012 13:02
Re: Mrtvý projekt
to je, ale ty jsi ho nekoupíš a poptávka je velmi malá.
21. 11. 2012 14:54
Re: Mrtvý projekt
No jediný důvod, proč si ho nekoupím ale je, že doplácím byt ve městě, kde nemám možnost elektrifikovaný garaže.
V dohledné době mám v plánu rodiný dům někde na okraji dění, kde už to možný je a pak váhat nebudu...

Nevím sice jestli leaf..ale elektromobilu bych se na pravidlný krátky trasy prostě nebránil.
22. 11. 2012 09:06
Re: Mrtvý projekt
:yes: měl jsem možnost se projet v Peugeotu i-on a musím říct, že navzdory podivnému tvaru jsem byl z jízdy nadšen. Vlastně nechápu, proč jich po městech nejezdí stovky :-)
21. 11. 2012 12:05
Re: Mrtvý projekt
elektromobil je teprve v zacatcich, kdyby si mysleli ze je to mrtvej projekt, tak by nervali takove castky do vyzkumu baterii :-! elektrina je budoucnost lidstva do doby nez ji neco nahradi, tedy je prozatim i budoucnosti dopravy

no copak asi bude delat clovek se spalovacim/zazehovim motorem, kdys donej nebude mit diky cene palivo a vedle nej bude jiny clovek s elektromobilem co si natankuje za par minut "palivo" na nekolik tisic kilometru a za par supu :-) a je ted celkem jedno jestli takova situace nastane za 50 nebo 100 let, baterie a elektromotory zazivaji momentalne nejvetsi boom a do jejich vyzkumu se cpou castky ktere by mohl zavidet kdejaky spalovaci/zazehovi motor, a cpou je tam hlavne ti, co vydelavaji momentalne na tom palivu pro ty spalovaci a zazehove motory :-)
Avatar - Papír1
21. 11. 2012 12:20
Re: Mrtvý projekt
Pro mě je důležitá uživatelská přívětivost. To znamená že chci, aby to mělo rozumný dojezd, stačí Praha Brno a zpět, jelo to 140, topilo to, případně chladilo bez obavy, že mi klesne dojezd o 50%. A to dneska žádné EL auto nemůže poskytnou ani na 50%. A o ceně se nemá cenu vůbez bavit.

Leav je na dnešní poměry mrtvý projekt.
21. 11. 2012 12:45
Re: Mrtvý projekt
Četl jsem v časopisu Koktejl malou zprávičku,že na Ulsanském národním institutu (J.Korea) vymysleli systém,jak nabít nový typ Li-Ion 120krát rychleji něž běžné typy Li-Ion.
Takže uvidíme.
21. 11. 2012 13:05
Re: Mrtvý projekt
dej tomu par let, spise desitek let (ostatne soucasne zazehove a spalovaci motory maji tu dekadu kdy se opravdu vyvyjeli taky v desitkach let, a to ze elektromobil je tu nejake to stoleti neznamena ze se za tu doby nejak podstatne vyvyjel, nebo ze se vyvyjeli baterie) a elektromobil bude mit na jedno nabiti trvaci minuty dojezd par tisic km :-)

zaroven bych predpokladal ze neco jako benzinove pumpy skonci, proc jezdit tankovat nekam kde musi bejt obsluha? a hlavne nekam za tankovanim vubec jezdit? na parkovistich jiz taky zadne vrátné nemame a o vse staraji jen automaty, tedy budoucnost bude spise v indukcnim dobijeni primo ve vozovce a popripade v "parkovacich" stojanech u kazdeho stani kde si majitel proste necha elektromobil nabit, ac i tam by byla indukce asi levnejsi variantou, a zaplati necim jako je platebni karta, ci spise v te dobe platebni cip v mobilnim telefonu, hodinkach nebo sve ruce, sak bezkontaktni platebni karty jsou jiz dnes :-)

jak jsem tu psal k jinemu clanku, jiz do nekolika malo let se chystaji clanky ktere soucasne baterie posunou do role outsideru a jejich kapacita bude cca 10 nasobna pri stejne velikosti a vaze jako ty soucasne, prozatim sice planovane pro spotrebni elektroniku kde se to bude testovat v provozu, ale takove baterie by kuprikladu u zde psaneho Nissanu Leaf znamenalo dojezd na jedno nabiti az nejakych 2200km
Avatar - Papír1
21. 11. 2012 13:58
Re: Mrtvý projekt
Mluvím o dnešku, ne co bude za pár let, až to tu obsaděj mohamedáni. :-) Měl jsem telefon co jsem nabíjel 2x do týdne a běžel 24h denně. Nyní mám telefon s lepší baterii, konstrukkčně maldší o 8 let a nabíjím každý den.
21. 11. 2012 14:27
Re: Mrtvý projekt
tak sis asi spatne vybral, ten mobil

ja presel ze Sony Ericson 810i ktery vydrzel na jedno nabiti s mim "provozem" cca 6 dni, baterie 900mAh a telefon slouzil ciste pro telefonovani a sms, presel jsem na LG Optimus 4X ktery ma baterii 2100mAh, frekvence volani a sms se mirne zvetsila (spise jen sms, ale nijak drasticky) volani tak pul hodky tydne a tak 2-5sms z puvodne 1-5 denne, dale ho pouzivam na emaily, tedy spustene wifi tak 10-30 minut denne, a pri prenaseni pouzivam NFC ktere asi na baterii nijak zasadne trpet nebude, ale i tak mam dobijeci ciklus prozatim 8 dni, tedy ja si rozhodne polepsil

vsechny a tedy i nynejsi mobil jsem pouzival jako hodinky a budik, tedy kuknu na display kvuli casu tak 30-50x za den a temer kazde rano me telefon budi

co je to 24h denne? to jako nekdo telefon vypina? ja snad kazzdy svuj mobil od roku 96 kdy jsem si poridil prvni, pouzival 24h denne, k cemu by pak jinak mobil byl ze :-)
21. 11. 2012 14:57
Re: Mrtvý projekt
Iphone 4s, během dne cca 60 minut hovoru, 30sms, wifi + net, obcas nejaka hra/aplikace a jsem rád, když vydrží do druhýho dne...
21. 11. 2012 15:15
Re: Mrtvý projekt
a na predchozim jsi vyuzival wifi + net, obcas nejakou hru/aplikaci? pokud ne, tak je jasny kde mas zakopaneho psa >:D

jinak to ze jsou iphouni zravejsi je celkem zname, maj s tim problem snad vsichni co znam a maji nejakyho iphouna :-) proto jsem pri vyberu sveho noveho telefonu iPhony vyradil, ona by me stejne nakonec odradila jejich porizovaci cena a nemoznost rozsireni pameti ktera stoji v podobe karet doslova pakatel a ja ji na fotky a hudbu vyuzivam docela dost
Avatar - Blue Sun
21. 11. 2012 16:51
Re: Mrtvý projekt
A taky ho určitě využíváš jinak, než ten předchozí, že? Tak se pak nediv a neplácej tu nesmyslné kraviny.
21. 11. 2012 18:58
Re: Mrtvý projekt
čo to máte za smartphony? mám samsung wave, na wifi som cca. 1,5 hodiny, pretelefonujem cca 40 min, 1 hodinu sa hrám a telefón vydrží 6 dní, ak ho používam len ako hodiny tak 2 týždne :), ale je pravda, že baterku keď chcem dokážem zničiť aj za deň
16. 1. 2013 16:15
Re: Mrtvý projekt
Tvuj pribeh s telefonem z hlediska elektromobilu nevypovida vubec o nicem. Spotrebu v mobilu mas vyssi protoze ma vykonnejsi procesor (on ten beh na vyssi taktovaci frekvenci neni zadarmo) mozna i vetsi display, ktery je treba podsvitit.
U auta je to fyzikalne porad o tom samem - rozpohybovat teleso o nejake hmotnosti na nejakou rychlost a nasledne tu rychlost pres dany odpor vzduchu (a dalsi ztraty v pohonnem systemu ...) udrzet.
21. 11. 2012 14:24
Re: Mrtvý projekt
Problém je v tom, že i když jejich kapacita bude desetinásobná, pořád se nevyrovná "kapacitě energie" benzínu nebo nafty. Čili s 1 kg baterek nedojedeš tak daleko jako s 1 kg běžného paliva. A hlavně se ještě zvýrazní problém s dlouhým nabíjecím časem - dnes nabíjíš domácí nabíječkou elektromobil 5-10 hodin, s 10násobnou kapacitou by to trvalo 50-100 hodin.
Bez masivních dotací by elektromobily byly tam, kam patří - v muzeu historie 19. století.
Ono se stačí podívat na elektromobily ze začátků 20. století - měly úplně stejný dojezd jako ty dnešní. Ano, baterky se sice zlepšily, ale auta jsou dnes těžší, jezdí rychleji a cestujcí chtějí mít v autě teplo a jiné "komfortní" prvky, takže dojezd elektromobilu se za 100 let nikam neposunul.
21. 11. 2012 14:43
Re: Mrtvý projekt
dobijeci casy se samozdrejme take zmensuji a zmensi, u typu baterii co jsem psal, respektive kondenzatoru jak je nazivaji sami tvurci se dobijeci cas krati az 30x, coz by samozdrejme dnes nemelo sanci na uspech jinde nez prave v elektronice kde ty kapacity nejsou takove aby to zvladli dnesni el.site, anergeticke spolecnosti ale jiz tohle zacinaji resit a vedi ze nanich bude stat celej tenhle kolotoc a oni budou ti, kdo z toho bude mit obrovske zisky

a ono v Leafu neni neco co nema bezne auto, to jen k tomu komfortu, pac ja tam klimatizaci zahledl a zima me v nem take nebyla :-) ac jsem s autem mel moznost se svest jen cca 60km v Norsku, tak tuto vzdalenost zvladl i s teplem pro posadku (letos v breznu)
21. 11. 2012 15:18
Re: Mrtvý projekt
Ano, je tam topění, klimatizace, prostě všechen běžný komfort. A to je jeden z důvodů, proč Leaf dojede tak daleko, co jeho 100 let staří předchůdci :-)
21. 11. 2012 15:48
Re: Mrtvý projekt
ale Leaf neni auto urcene na cestovani po Evrope, je to komfortnejsi auto urcene do mesta, na cesty do prace, vecer s rodinou za kulturou a podobne, proste trasy ktere denne nepresahnou treba 100km, a nato mu vpohode postacuje to co ma pod kapotou ;-)

to ze to nekteri vidi jako auto ktere by snad melo jezdit kruizem krazem zemekouli je jejich problem, vyhodou je, ze takovej clovek by si ho stejne nekoupil ani kdyby nanej mel milionkrat a nikdo s nima taky nepocita :-)
21. 11. 2012 19:21
Re: Mrtvý projekt
Ne. Problém je v tom, že se to Nissan snaží protlačit i do států jako USA nebo Austrálie, kde jsou běžné denní nájezdy i ve městech dost vysoké nebo do severských států, kde polovinu kapacity vyplýtvají na topení.
Jo a aještě na jeden argument jsem zapomněl. Zatímco objem palivové nádrže se nemění, kapacita baterek klesá. U mobilu nebo notebooku baterku vyměníš. U elektromobilu co ?
21. 11. 2012 19:30
Re: Mrtvý projekt
mam takovej pocit ze tu byl na auto.cz clanek kde prumerny denni najezdt v USA byl do 40 mil a to podle tusim automobilky Chevrolet, mam dojem ze to bylo v souvoslosti s dojezdem Voltu na baterie
16. 1. 2013 15:15
Re: Mrtvý projekt
Jestli by nebylo lepsi s tou hmotnosti mluvit o hmotnosti celeho pohonu ;-)
21. 11. 2012 13:05
Re: Mrtvý projekt
citace: "Firma už od počátku roku umíněně odmítala přiznat zaostávající prodeje a fakt, že i masivními dotacemi vyšroubovaná poptávka je příliš malá na to, aby se mohl letos odbyt Leafu zdvojnásobit oproti roku 2011. Nissan loni prodal 9 679 těchto aut a do konce roku 2012 jich mělo najít své majitele dalších 20 tisíc. Problém byl v tom, že do letošního října se našlo pouze 6 791 zájemců, o šestnáct procent méně ve srovnání se stejným obdobím. „Naše prognózy nenaplníme,“ přiznal lakonicky Carlos Ghosn minulý týden v rozhovoru pro televizi Bloomberg. "

"Co bude dál? To dnes nikdo přesně neví, každopádně Nissan má problém a to nemalý. Podle The Detroit News automobilka dostala úvěr ve výši jeden a půl miliardy dolarů na výstavbu nové továrny vyrábějící baterky a modernizaci fabriky ve městě Smyrna, v americkém státě Tennessee. Zástupci podniku pozvali novináře, aby se zúčastnili slavnostního otevření, jenže ceremonie byla bez dalšího vysvětlování neočekávaně zrušena. Že by signál k ústupu? Nic jiného Nissanu asi nezbude..."

Myslím si, že Renault-Nissan v tom nevydrží a projekt jako takový opustí.
21. 11. 2012 13:20
Re: Mrtvý projekt
Leaf se neprodava tak dobre (prilis luxusni pojeti a prislis velke auto prozacatek, cos znamena vetsi cenu a tim i mensi poptavku, na svetove popularite mu moc neprida ani "Japonsky" design, to auto se moc lidem nelibi), naproti tomu elektricke Renaulty cupuji puvodni predpoklady prodeju, a je po nich vetsi poptavka nez puvodne Renault planoval :-)

Nissan to mel prodavat jako Infinity a pro Nissan mel pripravit decentnejsi design co by prilakal nejen Japonce a podivyny, a hlavne co bude vychazet z modelu ktery ma i spalovaci a zazehove motorizace, Leaf je odzakladu eletromobilem a to je jeho nejvetsi slabina co se prodeju tyce
21. 11. 2012 13:56
Re: Mrtvý projekt
Dalším velkým problémem je infrastruktura, ale ta se nyvybuduje, pokud elektroauta nebudou. Těch však bude pořád víc a problémů bude pořád míň. A počáteční nezdary se alianci Renault- Nissan časem vrátí. Když ne tady, tak v Asii určitě.
21. 11. 2012 19:35
Re: Mrtvý projekt
Od decembra 2010 do októbra 2012 Nissan predal 42.700 kusov Leafov po celom svete, Leaf je na svete najpredávanejšie auto na elektrický pohon.
Výroba bola prerušená na niekoľko mesiacov, od marca 2011 v dôsledku zemetrasenia a cunami v Japonsku, preto Nissan nebol schopný v roku 2011 dosiahnuť svoj výrobný cieľ 50.000 kusov.
Závod Smyrna v USA očakáva výrobu 150.000 až 200.000 kusov ročne a začne vyrábať v decembry 2012.
Leaf sa bude tiež vyrábať v závode Nissanu v Sunderlande v Anglicku od roku 2013. Tento Leaf sa bude predávať len v Európe a očakáva sa, nižšia cena a iný európsky design. V Sunderlande sa má vyrobiť 50.000 kusov ročne.
Nissan očakáva zníženie ceny Leafu na európskom trhu do roku 2013.
Ak chceš viac [odkaz]

No neviem či je to opúšťanie projektu??????
22. 11. 2012 10:48
Re: Mrtvý projekt
42tisic aut celosvetove by byl dobry vysledek pro vyrobce na pomezi seriove a kusove vyroby, neco mezi Smartem a Lotusem.

Rozhodne to neni nic co by mohlo byt zajimave a rentabilni z hlediska narocneho vyvoje, ktery kazdy elektromobil vyzaduje (v radech miliard Euro na kazdy model)
21. 11. 2012 13:37
hehe
Nedavno mi tu nekdo doporucil vymenu partnerky, ze prej jsem zaujatej proti elektromobilum :-)

A co tu mame ? 1235ty clanek v poradi o epochalnim aute, ktere v praxi ujede 40km bez topeni a klimovani, ale radeji pocitejte jen 35km, protoze nabijeni baterii nad 80% znamena, ze vam do roka odejde 25% kapacity baterek.

Jo a muzete je dobit za 2h, ale na stanici s pripojkou 300Amper, kterych je asi 20kusu v USA, 5 v Japonsku a mozna jedna nebo dve v Evrope.
Ale radsi to opet nedelejte, protoze pocet rychlodobijecich cyklu co ta baterka snese je asi tak 10, prinejlepsim 50. Takze dobijejte pekne pomalu pres noc doma v grazi 16hodin na pripojce 20 Amper, pokud vam ji rozvodna sit povoli.

Cena provozu je tez bezva, jezdite za 25haliru kilometr, akorat auto ktere normalne stoji kolem 150tisic poridite za nejakych 800tisic pokud ho teda EU zadotuje.
jeho zivotnost bude tak 5 let, coz pri tech pojizdkach kolem 35km za den znamena, ze kdyby jste jezdili denne, najedete prinejlepsim za rok nejakych 8tis km, za 5 let 40 tisic, cena za elektriku 10.000 Kc ale cena za amortizaci 800tisic. Za ty prachy muzu jezdit 4 roky v libovolnem aute stredni az vyssi stredni.

Je to tez hrozne eko, protoze kour nejde pres EURO5 kat vyfukem, ale z hnedouhelne elektrarny bez katu, akorat ten popilek CO2 a oxid siricity nevznikaji v centru mesta, ale asi 250km daleko a cely ten smradlavy oblak tam zanese vitr mozna s dvouhodinovym zpozdenim, pritom po ceste jeste stihne odlesnit hrebeny hor...
Rozbalit vlákno
45
21. 11. 2012 13:56
Re: hehe
Sice trošku přeháníš, ale nasměrovaný to máš dobře. :-)
21. 11. 2012 14:55
Re: hehe
35km? ty asi jezdirs s jedinou polohou plynoveho pedalu ze? jj je pravda ze kdys dam svemu autu na okruhu naloz, tak taku ujede na nadrz sotva 100km >:D

kupec a uzivatel takoveho auta s tim pocita a vi ze na dobijeni ma celou tu dobu kdy v aute neni, takze treba celou noc, nebo celej den kdy sedi v kanclu

cena provozu je bezva, ale teda nevim ze by nekdo prodaval auto velikosti a vybavy Leafu za 150 tisic, jo leda tak jako 2-4 let starou ojetinu, jo ty se v tomto segmentu Golfů k tem 150 tisicum blizej, a jako clovek co zna majitele jednoho takoveho Leafu vim ze ho denne pouziva k najezdu cca 80km, a co je nejhorsi, elektrinu ma zadarmo, to je ale nespravedlivi co >:D ty Norove jsou ale zoufalci ze doma jim to dovolej nabijet zadara a v praci pak taky >:D

o tech katech a nebo filtrech se u starsich aut muzes klidne rozepsat vic, kolik dieselu asi tak bude mit filtr pevnych castic rekneme v rukou 2 majitele, jo vlastne diky EURO5 uplne kazdej co >:D , a to ze nektere zeme jedou prevazne na hnedym uhli neni problem automobilky, to je problem toho statu a jeho politiky v oblasti energii ;-)
21. 11. 2012 15:17
Re: hehe
[odkaz]

doporucuju 4:55 - 5:12 a 6:00 -7:00 - i kdyz zkouknout by to stalo za to cele :-)
21. 11. 2012 15:45
Re: hehe
a jeje dalsi exot co bezmezne veri TG >:D

tpo te fakt netrklo ani trosku ze je TG hrana show? takova mala indici, Jeremi mluvi a jeho hlas je sliset tak jak se da ocekavat ze to bude sliset pri jizde v aute, jakysi hlas z rekroduktoru je ale sliset lepe a bez ruchu okoli, jakto >:D

a to ze Jeremi neumi pouzit navigaci kde ma ulozene dobijeci stanice je holt fakt, ale co by tak asi bylo zajimave divacky natom, ze by proste jen dojeli s elektromobilem nekam a nemohli tam mit nejakou scenku, TG je zabavny porad a oni prosrte potrebuji divakum nabidnou zabavu ;-) ale tak treba ti to nekdy dojde samo odsebe a nebude potreba zvedat nohy aby jsme ti nestali na vedeni :-)
Avatar - JirkaVejrazka
21. 11. 2012 15:52
Re: hehe
Osobne nejsem velky fanda Leafu, ale tady to TopGear hodne prestrelil. Meli s tim dost popotahovani na BBC, protoze cela reportaz o Leafu byla hodne okate natocena tak, aby z ni Leaf vysel hodne spatne, viz treba [odkaz] .
21. 11. 2012 16:01
Re: hehe
nemuzu si pomoct, ale trh a siroka uzivatelska obec ridicu dala navzdory BOHAPUSTE masirce EU, lobbistu, a ekofasistu jednoznacne TOP GEARU za pravdu, ze tahle auta jsou v podstate k nicemu.

Pokud na me chcete jit s temito nazory, tak se podivejte, kde je ION ... V ZUMPE, UZ SE NEVYRABI.

A kde je Leaf ? Taky v zumpe, pres veskere danove zvyhodneni a dotace jeho prodeje skomiraji.

Jedine k cemu ty auta jsou dobre je nafotit to do katalogu a prospektu.
A i na to foceni na prospekty je vozi odtahovkou, sam jsem toho byl svedkem, takze asi tak...
Avatar - JirkaVejrazka
21. 11. 2012 16:18
Re: hehe
Jasne, zatimco ostatni auta na foceni dojedou po vlastni ose a umejou a vylesti se na miste, ze? ;-)

Ja nevyzdvihuju Leaf. Ale davat reportaz TopGearu jako ukazku jeho nepouzitelnosti je proste zcestne.
21. 11. 2012 16:52
Re: hehe
fotil jsem nekolik aut, a na vsechny ty foceni auta prijeli na korbe, vlastne ne, na foceni interieru to po vlastni ose privezli, ale to se fotilo do hry, takze bylo fuk jestli je to upatlany nebo ne >:D
21. 11. 2012 20:04
Re: hehe
JJ jasně, použitelnost čistého elektromobilu je mizivá. Zrovna dnes jsem dal cestu Praha - Hradec Králové - Jaroměř a zpět. Mít elektromobil, potřeboval bych na to i s nabíjením cca 3 dny >:D >:D >:D To by byla efektivita :no:
21. 11. 2012 20:37
Re: hehe
to ale jiste pocitas s maximalnim nabijenim a jen elektromobili s nejmensim dojezdem ze? pac treba Tesla by to dala zcela vpohode, a vetsina elektromobilu co se da koupi ma i dobijeci cikli kratsi nez hodinu s tim ze baterie je pak nabita treba jen na 80%

Praha-Jaromer je cca 120km (casto jezdim Trutnov-Praha a zpet, tedy prez Jaromer), tedy ikdyz by se pocitalo treba 50 po Praze, tak se dostaneme na necelich 300km, Tesla ma dojezd prez 400km, zde zminovany Leaf jeste pred "faceliftem" ma udavany dojezd cca 160km, tedy na cestu do Prahy z jaromere by to melo stacit, rychlonabijecna by mela byt schopna Leaf dobit na 80% za 30 minut, tedy ikdyby na spatecni ceste bylo potreba dobijet, tak nabijeni v ten den nezavete vice nez rekneme 1 hodinu, kde jsi tedy prisel na ty 3 dny? ja v tech udajich vidim, ze bych bezproblemu zajel celou tu cestu co jsi napsal v tom samem dni, jen by to trvalo o treba 2 hodiny dele nez tobe

je opravdu potreba lhat nejen sobe do kapsy, ale i v diskuzich tak zbytecne? nebo vam, tem co elektromobili evidentne fakt nemusite, neco takove nesmysli co pisete v diskuzich nejak prospivaj, nebo neco prinasej? navic a to je tu jiz nekde napsano, kuprikladu Leaf neni auto urcene na dlouhe cestovani, nikdo ho s timto zamerem neprodava, neni tak nabizeno a zakaznik ktery si ho koupi (a jakykoliv elektromobil vcetne Tesly) je obeznamen s tim jaky ma auto dojezd v urcitych ciklech a zatizeni a take je to pravdepodobne zakaznik, ktery ma takove auto jako nekolikate a ne jedine

mimochodem z Citroenem C-Zero jsem dojel z Trutnova do Prahy zcela vpohode a jeste me zbejvalo nejakych 30km na mestsky provoz, z udavanych 200km, jsem tedy uirazil cca 180km a to z vice nez poloviny po dalnici, na dalnici pripadalo 99km, tedy "faceliftovany" Leaf by s tim problem mit take nemel, ma udavany max dojezd o cca 20-30km delsi nez prave C-Zero
21. 11. 2012 21:32
Re: hehe
Ale no tak, tomu co si napsal, sám nevěříš. Teoretický dojezd 160km je v praxi dost nereálný, při standardní jízdě po dálnici 130-140km/h se dohrabeš k dojezdu max 120km, navíc budeš dávat bacha aby sis omylem ne zapnul klidu nebo autorádio.

Za druhé Praha 6 - Jaroměř je cca 145km, ještě jsem vyzvedával kolegu, takže to bylo 151km, Tj ani omylem bych nedojel >:-[] Ano v Hradci je dobíječka ČEZ ale proč bych se měl hodinu zdržovat? To neni "user friendly" pro uživatele. Když se něco vyskytne na trase, budeš muset objíždět k nabíječce to nezvládneš.

Dokud nebudou mít elektromobily alespoň 50-60% dojezd jako normální auta a trochu normálnější cenu, tak jsou nepoužitelné. Natankuji plnou nádrž nafty a ujedu bez nutnosti doplňování 800-1000km podle stylu jízdy. To je user friendly ;-)
21. 11. 2012 22:40
Re: hehe
cetl jsi vubec clanek ke kteremu prizpivas? novej Leaf, tedy i ten ktery si potencionalne muzes moci zakoupit v Cr ma mit dojezd 228km ;-) takze 150km s nim fakt nebude problem

s C-Zero jsem dohromady najezdil cca 400km, a dobijel jsem ho jen jednou prez noc nez jsem ho odvezl do Prahy, takze nevidim duvod proc by tedy takove auto nemelo ujet tech tvich 151km ;-) ja narozdil odtebe s elektromobily obcas mam moznost jet

je zajimave naco vsechno lidi pouzijou "user friendly" >:D anglictinar nejsem onic lepsi nez cestinar, ale u auta kde ujedu na nadrz 1000km bych to teda fakt nepouzil >:-[]

a opet a znova, Leaf neni auto na celodenni cestovani, nebo na firemni svazeni kolegu, pokud to nechapes, tak s tim asi nikdo nic nenadela
21. 11. 2012 23:01
Re: hehe
Pokud Leaf neni auto na celodenní cestování, což opravdu není, pak nechápu nadšení některých jedinců a novinářů, kteří o něm hovoří jako o plnohodnotném autu, čímž není >:-[]

1000km dojezd je fajn věc, u mě v podstatě znamená, že týden nemusím k pumpě, když to Leaf budu muset dobíjet každý večer jak telefon. Pokud je to jen auto do města, standardni argumentace, proč utrácet milion za Leaf, když si můžu za 1/4ceny koupit nějaké mini s odjezdem 600km a ještě ušetřím ;-)

Poslední argument, který na mě můžeš vytáhnout je ekologie a to se ti pak opravdu začnu smát ;-)
22. 11. 2012 09:27
Re: hehe
milion? dalsi prehnanost?

a proste jsi nepochopil ocem takove 3 auto do rodiny je :-)
22. 11. 2012 09:46
Re: hehe
Jistě, každý v ČR má na třetí auto do rodiny cca milion korun >:D V UK stojí Leaf 31k Ł = 980k CZK, což je skoro milion. Státní podpora v ČR na elektromobily není a určitě nebude. V UK je podpora 5k Ł, což je slušné, ale pořád je to na třetí auto do rodiny moc 26k Ł = 821k korun >:D btw nezapomněli jsme ještě na měsíční pronájem bazerií a platbu za vysoké účty z elektřinu? ;-)

Takže pokud už potřebuje třetí auto do rodiny nebo ho nutně mít musí, tak věř že Leaf to nebude. Ale třeba Up, Smart, Aygo, Adam, Panda nebo Citigo, popřípadě nějakou ojetinu. Min 500 tis pak ušetří a může jet na několik dovolených... Takže pokud tu někdo něco nepochopil, tak ty.

Elektromobily jsou pro nadšence nikoli pro běžný provoz. Upřímně pokud se nějaký komerční produkt musí dotovat z daní, aby se vůbec prodával, tak nemá na trhu co dělat...
22. 11. 2012 10:13
Re: hehe
koukam na stranky Nissanu v UK a sviti tam name cenovka 25900, baterie u Leafu pokud vim v pronajmu nejsou, touto cestou jde Renault

jinak ja to mam takto, prvni auto do rodiny je sportovnejsi kombik (Audi, BMW) v soucasnosti Audi, druhe auto je sportacek pro zabavu, v soucasnosti MX5 a pribude bugyna na rallyecros, a tretim je elektromobil, proste 100 lidi 100 chuti

Ceska republika je tam mizivej trh, ze je z pohledu elektromobilu naproto a uplne nezajimava

ucty za eletrinu me netrapej, za kazdy spotrebovany kW me plati zeleny bonus, tedy elektromobil by v mem pripade kazdym uketym km vydelaval

pokud nemaji na trhu delat co dotovane veci, tak v tom pripade by na soucasnem trhu nebylo k sehnani naprosto nic, a tim nemyslim auta, ale opravdu naprosto vsechno, tedy vlastne nic >:D
22. 11. 2012 09:39
Re: hehe
Je prostě spousta lidí, co denně cestují 50 km do práce, cestou dom do obchodu a vyzvednout děcka, večer mají nalítáno něco přes kilo a tohle elektromobil suše zvládne a je to dokonce velice userfriendly (nedělá to randál, krásně zrychluje, nesmrdí, neotřásá se) a je to aji pedestrianfriendly (je tichý, nesmrdí) (za předpokladu, že toho chodce nezajede, to pak musí mít vysokou pedestrian safety). Beru, že cena elektromobilů je dnes ještě pořád docela vysoká, ale to samé platilo třeba pro plochou televizi před pár lety. Kdyby každý na věc koukal tvým pohledem, čučím dnes na 40 cm trubicovou bednu, nemám mobil ani nb.
22. 11. 2012 09:53
Re: hehe
Pargi to je blbost, co píšeš. Pokud se elektromobil stane reálně použitelným, tedy srovnatelný s konvenčním autem, nemám s tím problém a klidně si ho koupím ;-) ale to zatím neni, a to ani přijatelnou cenou či většinou UFO designem... Navíc se musí státem dotovat aby se prodával :no:
22. 11. 2012 10:02
Re: hehe
Pro mnoho uživatelů by se ale konvenčním autem mohl klidně stát. Jako jediné auto do rodiny bych ho nechtěl (pro můj způsob užívání je nevhodný, pro tvůj taky), ale je opravdu hodně lidí, co koupí pro manželku malé dieslové auto do města 8-s to autíčko najezdí do 12 000 km ročně po krátkých štrekách, povětšinou v městské džungli a sám musíš uznat, že na to by byl elektromobil vhodnější. Beru, že cena je zatím pořád vysoká a vzhled...no...Leaf se mi docela líbí, ale i-on, který jsem vyzkoušel, je opravdu těžce stravitelnej (ale jízda to byla nádherná :-) )
22. 11. 2012 11:24
Re: hehe
No ja s nim v podstate problem nemam, jen mi vadi slepe vyzdvihovani elektromobilu, kdyz jeste nejsou pouzitelne jako normalni auta. Pokud se dojezd prodlouzi nad 400km a cena spadne na normalni hladinu, napr dnesnich hybridu jako je treba Auris Hybrid. Tak fajn
22. 11. 2012 11:26
Re: hehe
Já mám spíš pocit, že jsou pořád do nebe vyzdvihované auta na naftu :-) ale jinak ok :yes:
22. 11. 2012 16:28
Re: hehe
No mám ji doma taky, ale i turbobenzin, viz moje auto ;-)
23. 11. 2012 08:22
Re: hehe
Já zatím ne, úspěšně odolávám :-)
21. 11. 2012 16:50
Re: hehe
ono tam nekde dokonce je videt ze na jedno nabiti najeli vice nez 77mil, takze zbytek te show je vlastne prave dost k smichu , ale asi jim to za ty divaky stoji no
21. 11. 2012 18:25
Re: hehe
Co to máš proboha za auto, které dokáže sežrat nádrž do 100 km ?
21. 11. 2012 19:06
Re: hehe
A6 Avant, ale ber to jako extrem, takhle snad nikdo nejezdi

ja mam na okruhu dosazene maximum 68 litru na 100, pri beznem jezdeni se drzim na 10 na 100 a kdyz se tomu da nadlabnout na dalnici (Nemecke samozdrejme) tak pri 230-240 si bere okolo 30-35 na 100, takze bych pak dal asi tak 200km na nadrz
21. 11. 2012 19:14
Re: hehe
Dík. Ještě jakej motor ?
21. 11. 2012 19:27
Re: hehe
2.4 V6 ale krapet poladeny a skombinovany s technikou z 2.8
21. 11. 2012 15:38
Re: hehe
Zoe má mít nabíjecí časy 30 min, 1 hodinu, 9 hodin - dle nabíjecí stanice. Je i možnost během 3 min vyměnit baterie. Navíc Zoe používá lepší baterie než Leaf.
21. 11. 2012 16:02
Re: hehe
:-) :-) :-) :-) :-)

takovych svalnatych prohlaseni tu mame od ekofasistu a elektrolobby 10 do tydne...
21. 11. 2012 16:07
Re: hehe
Buď rád, že do elektroaut evropské automobilky investují, jinak by jsi za pár let smlouval cenu s nějakým Číňanem. Ale to lidem, jako jsi ty, kteří žijí ze dne den, dojde až tam budeš stát.
Avatar - Blue Sun
21. 11. 2012 16:54
Re: hehe
Ty máš v palici fakt slušne vykradeno...
Avatar - WinDiesel
21. 11. 2012 18:09
Re: hehe
Nevím co je na tom tvrzení nepravdivého. Na "svalnaté" prohlášení Merkelové o tom, že chce do několika let na silnicích 1 milion elektromobilů reagoval "svalnatým" prohlášením Sarkozy - Frantíci budou mít 2 miliony.
Do teď jezdí v obou zemích maximálně několik tisíc elektromobilů, Frantíci si nezachránili výrobu aut prostřednictvím elektromobilů Renaultu a PSA, Němci si nezajistili odbyt pro zbytečně vyráběnou větrnou elektrickou energii - a domící výrobci VW, Daimler a BMW se na ně "vyprdli"..... >:D
21. 11. 2012 19:37
Re: hehe
Stále ale hovoríš len o ľudskej zadubenosti, skostnatenosti a neschopnosti, o neochote oželieť niečo zo svojho luxusu v prospech života a zdravia svojho a svojich detí a budúcich generácií. Istota peňazí je až na prvom mieste a to je zlé, veľmi zlé...
21. 11. 2012 19:48
Re: hehe
Tuším, že to bude už rok (nebo déle?), co jsem se tu s tebou bavil, kde jsi tvrdil, že zrovna ty si pro elektrické auto půjdeš, až bude ke koupi. Ptám se, už jsi se byl alespoň svézt? ;-)
22. 11. 2012 08:11
Re: hehe
pochopte jednu vec.

pulka lidi me tu krive vnima jako odpurce elektromobilu.

ja nejsem odpurce elektromobilu, jen chci, aby na ne nebylo shlizeno pokrivenou optikou.
elektromobil je vyreseny cca 20 let. Mame vhodne elektromotory, mame ridici elektroniku, lehkou, spolehlivou, ucinnou a dokonce levnou na beznych prumyslovych komponentech. Bohuzel k tomu nemame baterie.

Diky tomu jsou elektromobily krasne koncept cary vhodne na pojizdeni v okruhu 30km od nabijecky jako reklamni poutace samy na sebe. To je dneska jedine realne a komercne zajimave pouziti.

Bohuzel je tu banda darmoslapu, politiku, novinaru a dalsich ichtylu, kteri se nam snazi namluvit, ze prave TOTO je jedina cesta do budoucna a pomoci svych tunelu dotaci a vlivu je za nase penize masove tlaci do provozu a automobilky samo tenhle byznys podporuji.

Zatim dosahli jedineho.. presvedcili sirokou verejnost, ze auta ke svemu provozu potrebuji realnou a realne doplnitelnou energii, ne snusku ekozvastu.

Jako je napriklad epochalni zprava tohoto clanku, ze rozmery nabijecky a motoru byly zmensene o 30 procent. Az budu stat s Leafem nekde v polich s prazdnou baterkou, tak mi to bude platne jak mrtvemu zimnik.

Doufam, ze jsem to napsal dost jasne....
22. 11. 2012 09:48
Re: hehe
My všichni, samozřejmě, víme, že ty s prázdnou baterkou v polích stát nebudeš, ty tam budeš stát s prázdnou nádrží.
22. 11. 2012 09:54
Re: hehe
s prazdnou nadrzi jsem stal za zivot asi 2x, na tech zhruba 800.000km co jsem najezdil se to da... staci sebrat kanystr a udelat si pulhodinovy vylet na nejblizsi pumpu... ;-) ;-)
oproti pul dne dobijeni co 150km rozhodne lepsi alternativa.
22. 11. 2012 10:16
Re: hehe
ja sice nenajel 800tisic km, pocitam asi tak pulku, ale ani s pradnou nadrzi, ani s prazdnou baterii jsem nikdy nestal, kde je ten problem ze se nekomu podari vyjet nadrz? >:D

hele kde furt berete ty dny a puldny na bobijeni? to mate tuhle blbost napsanou nekde vedle displaye a opisujete ji pokazdy kdys se nekde objevi slovo elektromobil?
22. 11. 2012 10:26
Re: hehe
No nevím, vyjet nádrž (baterku taky), to vyžaduje hodně...jak to pojmenovat? To v těch autech nebyl nějaký ukazatel, že už jedeš na výpary? :-)
Avatar - Blue Sun
22. 11. 2012 11:23
Re: hehe
Bohužel, i ty jsi obětí nějaké slušné masáže, nejspíš ze stran neobjektivních novinářů, kteří nechtějí elektromobily a hybridy vnímat tak, jak vnímány být mají. Přemýšlím, čím to je, že ve skutečně vyspělejších zemích, než je náš absurdistán a Evropská uhnije, mají elektrické vozy své dobré a nezastupitelné místo a lidi je vnímaj%AOd počátku současného masového nasazení jsou myšleny jako způsob, jak zlepšit ovzduší v dusících se městech. Proč asi Japonci nedělají naftové hybridy, které by přeci měli ještě nižší papírovou spotřebu? Proč se snaží cpát elektřinu i do co nejmenších aut? Ale hlavně... proč to, sakra, nikdo nechápe? Nebo nechce chápat?
22. 11. 2012 20:14
Re: hehe
clovece drahej, az si ujasnis rozdil mezi HYBRIDY a ELEKTROMOBILY, tak dej vedet.

A zrovna Japonci jsou dost spatny priklad protoze zrovna Japonci maji zalibu v kei cars, coz jsou svete div se konvencni benzinaky do 660ccm a 47kW plus limitovane rozmery karoserie. Do preplnenych aglomeraci kde je mensi zazrak vubec nekde zaparkovat, natoz zaparkovat u nabijecky zatim nikdo nic lepsiho nevymyslel.
24. 11. 2012 19:03
Re: hehe
Hlavne by si si to v hlave mal usporiadať ty, blue.sun sleduje myšlienku, ty to trháš a pletieš piate cez deviate...
Avatar - Norge
16. 1. 2013 15:02
Re: hehe
.. to je skoda hadzat hrach na stenu.

Elbil ako sa im hovori v Norsku, je plne funkcny sposob prepravy ludi. Nakolko som sa k tomu uz, vyjadroval, nemam chut to pisat dokola... V praci mame tiez Elbili a funguju v najlepsom poriadku a uplne spolahlivo. Mnozstvo firiem ponuka dobyjanie gratis, ...verejna siet funguje na pricipe, jedno rychlo-nabytie pre Leaf je asi 30.min., a stoji 30,-nok co je cena zakladneho listka na Mhd/metro ..atd. na jednu hodinu, alebo dva litre nafty ... Pricom dojaz mam na rychlo nabytie asi 120km, tak o com tu plkate kecalkove ?!..potrebujete kalkulacku ?
Elbil ma zvihodnene vjazdy do mesta a centra - gratis, ..vyhradene parovanie - gratis, zlavu na poistenie ...atd ... Pokial sa jedna o bytost ci rodinu, ktora zije v meste je projket Leaf-u ...plna funkcny a akceptovatelny.

Problem je skor vo vasom vnimani dopravy v mestkych agromeaciach, ..pre mna je lepsie ist 500km letadlom, na letisko sa odviest rychlovakom , atd ...vsetko bez starosti a v pohodli a komforte ... Vo vasom vnimani je to nacerpat plnu, a vyrazit ...

Mimichodom Nissan Leaf stoji cennikovo rovnako ako Golf, Octavia ..atd. ...

Takze, ANO, nerozumiete ..., ani nemozte, zijete na rope ! ..my v Norsku zijeme inak, a dakujem za to .
21. 11. 2012 21:44
topeni
Jeste stoji za zminku, ze faceliftovany leaf ma zlepsenou tepelnou izolaci kabiny a topeni tepelnym cerpadlem.
Rozbalit vlákno
4
21. 11. 2012 23:35
Re: topeni
A taky vylepšili efektivitu dobíjení - v místě kde byla nabíječka je teď za příplatek kolečko ve kterém běhá křeček. Spotřeba křečka je pouze 0,1 Kg obilí na týden a dokáže v souladu s pravidly udržitelného rozvoje dobít baterie na polovinu kapacity za přijatelných 2 244 821 hodin. Přibyla také kontrolka, která upozorňuje na nutnost výměny křečka v případě snížení výkonu kvůli vysokému opotřebení nebo dokonce poruše - výkon křečka průběžně monitoruje počítač. Výrobce v manuálu důrazně upozorňuje, že je nutné koupit křečka jako nový díl od výrobce, jinak nemůže garantovat správnou funkčnost automobilu a majitel použitím neznačkového křečka okamžitě pozbývá záruky na celý vůz.
21. 11. 2012 23:38
Re: topeni
Tak to si mě pobavil >:D :yes:
22. 11. 2012 00:28
Re: topeni
Neznačkový křeček. >:D
22. 11. 2012 10:42
42.5%
to je cislo pro facelift Leafu :yes:
Rozbalit vlákno
0