Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Druhá generace Nissanu Leaf je tu. Dojede mnohem dále a vypadá podstatně lépe

Vedle nových baterií pro delší dojezd nabízí druhá generace Leafu také množství jízdních asistentů usnadňujících řízení.
Zpět na článek
6. 9. 2017 10:13
6. 9. 2017 11:43
6. 9. 2017 14:49
6. 9. 2017 10:37
6. 9. 2017 10:41
6. 9. 2017 10:49
6. 9. 2017 13:04
6. 9. 2017 11:41
6. 9. 2017 12:52
6. 9. 2017 22:56
6. 9. 2017 16:18
neregistrovaný "SR20"
6. 9. 2017 17:04
6. 9. 2017 19:18
6. 9. 2017 10:13
Moc pěkné
:-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Đawson
6. 9. 2017 10:24
Re: Moc pěkné
To ano, klíčová ted bude cena. Dokázal bych si to představit v garáži :))
Avatar - nalimer
6. 9. 2017 11:36
Re: Moc pěkné
ako je to s legislativou v ČR?
pri nákupe plného elektrického vozu je v SR nenávratná štátna dotácia 5.000€, pri plug-ine 2.000€.
6. 9. 2017 11:43
Re: Moc pěkné
Zatím nic, jenom pro veřejné instituce. Osobně si myslím, že by se žádné dotace, které by směřovaly do kapes automobilek dávat prostě neměly.
Tady je cosi o jakémsi plánu:
Vláda chystá sérii opatření na podporu elektromobilů. Navrhuje, aby nemusely platit dálniční známky či registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center měst. Mezi návrhy je také možnost zrychleného odepisování pro podnikatele nebo možnost kombinace dotace na pořízení s operativním leasingem.
6. 9. 2017 14:49
Re: Moc pěkné
jakakoliv přímá dotacni podpora je spatne, uplne staci ulevy na nekterych smesnych poplatcich ktere spise potesi ze se o to clovek nemusi starat, to o co by se stat mel postarat hlavne je budovani site rychlonabijecich stanic kuprikladu diky statni firme jako je CEZ a kde na to maji prachu habadej (ted ty prachy utracej tak ze tlacha par lidi jakoze na "konferenci" a pak to nauctujou v obrich sumach), tedy tam kde to zpocatku prodelava, ale casem se z toho muze stat vydelecny program pro danou firmu, v pripade podpory soukromych firem zase opet ne nesmyslne davat dotaci na vystavbu neverejne nabijecky, ale verejne a s multifunkcni platebni moznosti, tedy zadne uzavrene klubove karty a podobne, ale moznost platit na danem stojanu jakoukoliv platebni kartou (Visa/Mastercard) a nebo pomoci telefonu, tak aby nevznikali nesmysli jake maji treba v italii nebo Francii kde si firma poridi jednu dve nabijecky za dotace od statu, ale bez klubove karty dane firmy si u ni nenabije nikdo, takze to pak slouzi ciste pro danou firmu a jeji auta a ne verejnosti

za dobrou podporu pro neco jako je elektromobil povazuju odpusteni drobnych poplatku typu dalnicni znamka, silnicni dan, bezplatny vjezd do center mest, ale jen na urcitou dobu, treba do 4 let od porizeni, aby lidi vedeli ze to nebude navzdycky

neprimo by pak stat mel stejne jako podporoval vznik benzinek (a EU to i dotovala az 60% z ceny projektu v pripade ze dana cerpaci stanice bude prodavat i biopaliva) by mel podporovat i vznik nabijeci infrastruktury, treba i jen zjednodusenim legislativnich kroku, ktere jsou dnes nejvetsim peklem pro ty co chteji rychlonabijeci stani postavit (je to slozitejsi nez ziskat stavebni povoleni na cinzak)

nektera mesta jsou v tomto pokrokova a problemy nedelaji, jinde naopak zbroji jako by snad na fosilnich palivech byli zavisli co se zisku tyce >:D mam treba zkusenost ze znamej z HK chtel aby mu mesto povolilo nabijeci stojan na parkovisti co patri mestu a je kousek od domu jejich SVJ, vse by hradil ze sveho a mel stanovisko od CEZ ze to pujde, mesto mu nabidlo ze mu dane misto pronajme tak jako kazdemu kdo o to pozada na SPZ daneho auta, ale stojan tam zadnej mit nesmi >:D ja podobne zadal u nas ve meste a nejen ze me obec klidne da dane misto zdarma a zaplatil bych si jen znacku pro vyhrazene stani, ale i by me zaplatili elektroinstalaci a platil bych jen ten nabijeci sloupek, proste nekde to jde a nekde to nejde, proste je to o lidech co rozhodujou >:D (predpokladam ze u nas to jde protoze starosta ma elektromobil a neni mu to tedy jako tema cizi)
6. 9. 2017 10:24
Re: Moc pěkné
Áno. A dobré je aj zachovanie hmotnosti pri zväčšení rozmerov, dojazdu a výkonu. Bravo.
Avatar - lamal
6. 9. 2017 10:37
Leaf
Nevyzera tak zle... v ramci elektromobilu sa to da skusnut, interier vyzera konecne hodnotnejsie + vykonovy dopping je celkom vyrazny ... skoda tej torzky v zadu...to je asi trend elektromobilov okrem priusu ten sa vratil chvalihodne k multilinku v zadu...
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 10:41
u me dobry
tak uvidime jak to nacenej, udajne to ma kopirovat soucasne ceny soucasne verze 30kW

skoda jen absence lepsi palubni nabijecky, sak mohli klidanko pouzit tu z Renaultu Zoe, tech asi 20 kilo navic by myslim spouste lidem nevadilo pri moznosti nabijet 3 fazove az 22kW z bezne 400V zasuvky
Rozbalit vlákno
2
6. 9. 2017 10:49
Re: u me dobry
Třeba to bude v příplatkové výbavě. Podle mě by to ale mělo být v základu....
6. 9. 2017 13:04
Re: u me dobry
jako priplatkova je prave 6kW nabijecka, v zakladu bude jen 3kW, tedy vpodstate jen pro beznou domaci zasuvku s plnym jistenim
6. 9. 2017 11:10
Konečně koukatelné auto
Tak co se týče designu, tak je to pokrok o světelné roky, jelikož ta první generace je opravdu odporná. Toto je vcelku přijatelný design. :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 11:41
můj názor
designe neřeším (to je subjektivní a mě se japonci nelíbí)
ale stejně tady často vystupuju proti elektromobilům...
ale nejsem odp§rce, jsem jen odpůrce systému jak se prosazují. Lřží žvástů.
Ale tudy podle mě vede cesta. Asi dostupný, praktický a servisovatelný EV který se prosadí sám tím, čím je. Ne aby snižoval flotilové emise nebo vylepšoval image. Je dělanej "aby holidi koupili" je to plnohodnotné zboží na konkurenní trh.
Chvíle, kdy to bude na zvážení pro někoho, kdo nejezdí denně dálniční tahy se limitně blíží. Mám za to, že tohle je naprosto v pořádku a menší subvence (odpuštění silniční daně atd) mi taky nevadí.
nekupím si ho, ale je to krok správným směrem.
A jak píšete výše - bude záležet na ceně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
6. 9. 2017 11:45
Tesla Model 3 Killer
Leaf 2018 ma lepsi dojazd, lepsiu vybavu a pritom nizsiu cenu a hlavne je to realne auto zo skutocnej automobilky so znamou kvalitou spracovania a neproblemovou kapacitou vyroby. Leaf je najuspesnejsie EV historie a v poslednej dobe sa nepredaval halvne kvoli uvedeniu novej generacie. Jeho predaje pojdu prudko hore a moze ho ohrozit akurat tak drahsi Bolt s lepsiom dojazdom kym nepride 60kWh verzia na konci 2018.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2017 12:03
No konečně...
40 kWh ve spojeni s lepsi efektivitou pohonneho retece je rozhodne OK, dulezita bude samozrejme i cena, pokud bude zaklad za mega, tak sorryjako. Co me u Leafu a v podstate vsech dalsich e-aut (krome Tesly a BMW i3) nejde do hlavy je to, ze konstrukteri neumi - nebo nechteji - vyuzit prostor pod predni kapotou jako dalsi ulozny prostor treba na kabely a podobne veci. Proste sbouchaji elektromobil uplne stejne, jako spalovaci auto :-( Otevru kapotu a koukam na bednu a draty - kruci proc jako?! To je to fakt takovy problem?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - lamal
6. 9. 2017 12:23
Re: No konečně...
videl si obrazky ? ta riadiaca a vykonova cast je vysoka ako spalovaci motor, elektro motor je uplne na spodu... kam by si dal TY riadiacu vykonovu cast systemu ? v podlahe a pod zadnymi sedadlami su baterie nic ine tam nevojde, kufor je nastastie plnohodnotny nie ako na hybridoch vychadzajucich z konvecnych vozov...

jedine miesto je pod prednou kapotou a z hladiska bezpecnosti/deformacnych zon a chladenia si myslim, je nejakych 100l ulozneho priestoru v predu kravina...
6. 9. 2017 13:03
Re: No konečně...
Hele ten přední kufr v Tesle je skvělá věc - co jsem s tim jezdil, ani už jsem nedával věci dozadu - do parkovacích míst couvám, takže to bylo i pohodlnější.
U P85+ je vepředu místa na týdenní letní dovolenou, u D-čkových modelů je to samozřejmě podstatně horší, aspoň tam zase nelítá nákup.
Je fakt škoda, že eGolfy, Ioniqy apod. tenhle potenciál nevyužívaj.
Avatar - lamal
6. 9. 2017 13:24
Re: No konečně...
kazdy priestor sa zide... konstrukcne to Leafu moc nevyda... resp ani inym autam v tejto triede
6. 9. 2017 13:09
Re: No konečně...
ten malej prostor vepredu by se dal vyuzivat kuprikladu na redukce a kabely, tedy to co stejne elektromobilista v aute vozi, a vetsinou vzadu v kufru v nejake tasce, praveze tech ani ne 100 litru by tam bylo prijeknych, kor u Nissanu ktery ma v prvni generaci nabujeni pod prednim znakem, podle fotek ma tato 2 generace nabijeni pod malou kapotkou nad grillem, tedy opet vepredu
6. 9. 2017 14:51
Re: No konečně...
Nepochopils - nejde primarne o dalsi zavazadlovy prostor, aby byla hezci cisla ve srovnavacich tabulkach, ale lidem spadne huba, kdyz jim to predvedes, to za prve, a za druhe - pisu o tom, ze konstrukteri sice navrhli auto na pohon elektrinou, ale vyrobni postupy jsou uplne stejne, jako u konvencnich aut, proto ten motor vcelku s prevodovkou a managementem vpredu napric, byt elektromobil ze sve podstaty umoznuje udelat celou konstrukci auta podstatne jednodussi. Jedini, kdo tu rukavici zvedl jsou Tesla a BMW, ostatni se proste neodvazuji zmenit zabehnute vyrobni postupy a to je proste nevyuzita sance.
6. 9. 2017 15:03
Re: No konečně...
Tady nejde o odvahu, ale o peníze. Řešení Tesly nebo BMW je prostě dražší.
6. 9. 2017 22:27
Re: No konečně...
První generaci Leafu dělali s tím, že ji zvládnou montovat na stejné lince, na které dělají konvenční auta. Kvůli nákladům, samozřejmě, protože by bylo dražší, kdyby měl vyhrazenou linku. Tím spíš, když ho plánovali vyrábět ve třech koutech světa. A svazovalo by jim to ruce, pokud jde o kapacitu. Tesla konvenční auta nedělá a BMW nemělo takové ambice tlačit na cenu.

Osobně oceňuji jejich pragmatismus. A nevím, jestli bych mluvil o jednodušší konstrukci v souvislosti s uspořádáním elektroniky. Předek tam stejně být musí a konstrukčně tam jde hlavně o ochranu posádky a pak o zavěšení kol a uložení motoru/ převodovky/ diferenciálu. Nepřijde mi, že by jiné umístění elektroniky nějak zjednodušilo konstrukci.
Avatar - lamal
7. 9. 2017 08:59
Re: No konečně...
hlavne ked si vezmes, ze Leaf aj ideologicky ma nahradit bezny hatchbag a nie efekt ala ´´ale lidem spadne huba, kdyz jim to predvedes´´
8. 9. 2017 11:14
Re: No konečně...
Mas recht, je dulezity nahradit ten "hatchbag"
8. 9. 2017 11:19
Re: No konečně...
Ne ze jine umisteni elektroniky zjednodusi konstrukci, ale fakt, ze je vse elektronicke umoznuje umistit komponenty vsude mozne, ne jen tam, kde je maji klasicke predokolky.
Ze ty dve bedynky plne kremiku nejak prispeji k ochrane posadky se mi moc nehce verit a objem prace je porad stejny - jedno, jestli ty dve bedynky namontujes na motor a pak to jako celek namontujes do karoserie, nebo namontujes kazdou bedynku nekam zvlast...
6. 9. 2017 12:35
Re: No konečně...
Principielně je tohle auto hlavně na ježdění po aglomeracích. ne na výpryvy za dobrodružstvím. jeden standardní kufr většině zákazníků bohatě stačí. není to nutné. nikoho, kromě tebe to asi nezajímá a myslím, že si to ani nekoupíš. protože lidi, co postujou odkazy na Teslu....nikdy elektroauto nemají.
6. 9. 2017 14:52
Re: No konečně...
Ted jsi me dostal, fakt se stydim, ze jsem se tak trapne odkopal a asi radeji pujdu na Novinky, tam je takovejch luzru hromada a snad se mezi nimi ztratim, buuuu :'-( :'-( :'-(
Avatar - Cuba66
6. 9. 2017 12:52
Tak tohle jo
Fakt, líbí se mi to a díky tomu, že můžu dobíjet doma v garáži, stejně tak i v práci, tak naprosto v pohodě. Pokud by se reálný dojezd dostal v zimě na 250 km a v létě na 300 km, neměl bych s tím problém ani na dovolené po ČR. Stačí malá trocha plánování :-)
Rozbalit vlákno
3
6. 9. 2017 13:11
Re: Tak tohle jo
A je to tady
cink cink
1) kdo tam "dobrý den, mohl bych si u vás dobít auto?"
2) Dobrý den, co je to tu za kabel? ...ehm, to je můj, připojil jsem si auto
3) vy tady máte ale krásně, a jídlo bylo také moc dobré. Prosím, mohl bycj si u vás dobít auto?

Somr somr somr bojs, prej se zmohli na rojsrojs.
>:D >:D >:D
Avatar - Cuba66
6. 9. 2017 15:08
Re: Tak tohle jo
Ještě jsem neviděl nikoho, že by musel u dobíjecího stojanu klepat a prosit, aby si dobil...
Ale nastane doba, kdy bude tlačenka právě u těch nabíječek :-)

P.S.: Mimochodem, ještě za komančů jsem zažil noční jízdu z Drážďan do Prahy naší Škodou 105L v podstatě na páry, protože pumpa nebyla jediná otevřená a na naše ťukání na baráky po vesnicích "prosím vás, nemáte pár litrů benzínu?" nás všichni slušně posílali do zádele.

P.P.S.: A když byl spalovací motor v plenkách, řešilo se to samý - malý dojezd, velká spotřeba, v podstatě nulová síť benzinových pump. A vidíš, přeci to nakonec šlo.
6. 9. 2017 22:56
Re: Tak tohle jo
A proto tenkrát normálně jezdily i elektromobily. Jak se však vyřešila distribuce benzínu, což nebyl ani tak technický problém, jako spíš ekonomický, a vývoj spalovacích motorů pokročil, tak elektromobily utřely nudli. Nedokázaly udržet krok.
Avatar - Jopino
6. 9. 2017 15:30
Pěkný progress
Minulý týden toto někdo nafotil, jak to vyjíždělo odněkud z parkovistě. Říkal jsem si, tohle je asi nějaký pokus o vtip, tak pěkný Leaf 2 asi nebude. A ono jo!!! Tohle se moc povedlo, oproti předchůdci designový skok o stovky mil. Fakt slušné, exteriér, interiér... Dosah fajn, dostatečný výkon, 144 km/h VMax asi taky bude stačit. Neměl bych s tím autem asi problém
:yes: Ale bude to zřejmě cenová raketa.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
6. 9. 2017 18:48
Re: Pěkný progress
Souhlasím s hodnocením designu. Už to vypadá jako auto a hlavně jako pěkné auto, exteriér podařený, interiér ničím neuráží, kapacitabaterie fajn, snad konečně i dojezd přes 300km je už něco, co se dá v klidu používat. Ale nesouhlasím s tou max rychlostí, proč to sakra má jen 144km/h maximálku? Ideál by byl 160km/h ;-)

Na českých dálnících to znamená pravý pruh mezi kamiony, realita je někde mezi 150-160km/h jako optimální cestovní rychlost. Nejde o předpisy, ale o každodenní realitu...

Leaf 2 už bych se nestyděl mít před garáží. Nissan novým designem (mimo Juku) boduje :yes:
Avatar - Jopino
6. 9. 2017 20:06
Re: Pěkný progress
Moc jsem to nestudoval dále, myslím elektromobilitu v tomto segmentu (až na Toyo CH-R 1.8 - která je stejně v jiném segmentu a navíc hybrid), takže netuším jak je na tom konkurence s maximální (nejvyšší povolenou) rychlostí. Tedy pokud se zde v daném segmentu vůbec nějaká konkurence profiluje ;-) Soul EV, i3, Ioniq, Prius Prime, Zoe, e-Golf... Snad jen ten Golf, ale ten je za milion. Jo a jeho maximálka je jen 150 km/h, taky "žádné dálniční terno". Hold ta auta máme používat hlavně v městě a okolí, občas dálnici.
neregistrovaný "SR20"
6. 9. 2017 16:18
Odpadnem...
Vizuálne zlepšenie o 200%, za mňa palec hore.
Technické údaje tiež nie sú zlé.
Len aby to nezabila cena.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 23:37
Re: Odpadnem...
dojazd je za mna stale slaby.. kusok na to slapnes.. zapnes klimu ... vonku protivietor dazd.. a zrazu nedojdes ani z kosic do ziliny... ach jo... za mna radsej hybrid...

ale uznavam ze dizajnovo sa mi leaf paci... vadi mi u neho nadalej slaby dojazd a proste na tak velke auto aj mala maximalka ... ale tak ja som skutocny detailista takze bud v pohode... iste si najde leaf kopec zakaznikov ako tomu bolo aj doteraz...... navyse tento novy je uz konecne fakt aj pekny :yes:
6. 9. 2017 17:04
nissan.de
nissan.de ma naceneno na od €31.950 (soucasna generace 30kW zacina na €31.265)

s prihlednutim k inflaci a ze druha generace bude mit v zakladu mnohem vetsi vybavu a lepsi nektere parametry to je relativne pozitivni cena, zdrazeni o necelych €700 neni nijak silene
Rozbalit vlákno
1
6. 9. 2017 19:18
Re: nissan.de
Tak to je něco kolem 830tis Kč. Tak ještě 200tis Kč dolu a bude to mít smysl :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2017 23:34
za mna radsej hybridne auto
predsa len hybridy maju kusok vacsiu maximalku.. nie som pretekar.. ale aj napriek tomu mi maximum na urovni 144km za hodinu pride pre mna proste malo... navyse nejde tu o ziadne malicke mestske auto ale uz o docela rodinny voz ktory sa isto nebude pohybovat len v mestskych ulickach.... take hybridne niro ma uz aspon tych 162 maximalku pritom ani to stale nie je nijako vela ale uz by to malo vacsine aj mimo mesta v pohode stacit aby neboli brzdou na rychlych dialniciach
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2017 12:10
Re: za mna radsej hybridne auto
pol roka sa uz vozim na Outlanderi PHEV, na dialnici som este nebol, maximalka za mestom v pohode 175 dosiahnuta, tankovane max 5x po 20 EUR a prejazdenych 5000km, nie je problem ist aj 130 na EV aj tadat nebrzedny prives 750kg, ale na dlhsie vzdialenosti radsej na Mazde CX-5 2,2D 150k, tam je maximalka aj 200, s privesom tiez nie je problem prejst aj cele Slovensko a pohodlie sedenia vpredu lepsie a vzadu aj pre troch co v Outladerovi je problem aj kvoli uchytenie ISOFIX, lebo ostava vela miesta medzi dvermi a detskou sedackou a potom je uz stredne sedadlo vzadu nepouzitelne, vyhoda je standardne dodavany ISOFIX vpredu na mieste spolujazdca
7. 9. 2017 12:14
Re: za mna radsej hybridne auto
Niro som skusal viackrat aj vsetky hybridne Toyoty vratane Prius+ a vsade aj s detskou sedackou, by som ruky lamal konstrukterom za dostupnost ISOFIXov, vela aut som vyskusal ale nespominam si kde to bolo bezproblemove, koncernove vozy som so sedackou neskusal
8. 9. 2017 02:05
Pokrokový i zastaralý.
elektromotorová jednotka tvarově kopírující spalovací motor - to jako z důvodu, že se čeká konec elektromobilů a udělali to tak, že se tam nacpe i normální motor a místo baterek nádrž? Promarněná šance - mohli dát do auta 2 menší motory, dopředu a dozadu, čímž by vznikla parádní 4x4. Proč nezakryli z boku zadní kola jako měl třeba Citroen CX? Aerodynamice to pomůže celkem dost a u elektromobilu by to zákazníci zkousli asi v pohodě.
Proč neudělali už kompletně elektronickou přístrojovku? Nechávat v elektromobilu analogový budík je nesmysl. Praktičtější design s lépe přístupným a větším kufrem bych si taky uměl představit - hodt auto trochu do stylu MPV by určitě prospělo.
Rozbalit vlákno
0