Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Leaf má kvůli nové EPA metodice nesmyslný dojezd

Budou snad odteď se změnami ve způsobu měření spotřeby oficiální parametry pro elektromobily reálnější a férovější? No, tak trochu...
Zpět na článek
22. 2. 2013 19:50
22. 2. 2013 21:29
22. 2. 2013 21:40
23. 2. 2013 00:40
23. 2. 2013 08:18
23. 2. 2013 15:17
23. 2. 2013 16:12
5. 3. 2013 09:02
23. 2. 2013 18:14
23. 2. 2013 12:13
23. 2. 2013 15:20
23. 2. 2013 15:31
23. 2. 2013 18:30
23. 2. 2013 18:46
23. 2. 2013 16:10
23. 2. 2013 18:12
23. 2. 2013 10:52
Avatar - pelikoš
22. 2. 2013 19:50
ale
ten dojezd není tak špatný ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
22. 2. 2013 21:29
Re: ale
přímo úžasný ..... >:D
22. 2. 2013 21:40
Hystericky clanek
Nejak tomu nerozumim. Jedna se o zpravu nebo osobni komentar? Prestoze hybrid ani elektromobil nemam, nijak mi, evidentne na rozdil od autora, podobne vozy nevadi, stejne jako mi nevadi EPA. Dokonce si myslim, ze je zcela OK, ze jsou z mych dani podporovana takova auta, jako je treba Leaf. Neni to proto, ze bych si predstavoval, ze kazdy, kdo ridi Prius vlastne zachrani kazdy rok jednoho ledniho medveda, zpusobi dest ve vysychajicich oblastech a narust masy vsech okolnich horskych ledovcu. Ani v nejmensim. Z meho pohledu se jedna o dlouhodobou investici do budoucich technologii a majitele se mj. rozhodli podporit jeden z nejslibnesich trendu. Posmivat se kolisajicimu zajmu o usporne automobily, (ktery vicemene kopiruje cenu pohonnych hmot, nebot prave uspora je velmi casto stezejnim duvodem nakupu), nebo jejich ruznym omezenim, je stejne pitome, jako se posmivat klesajicimu poctu koni a jejich neschopnosti dosahovat rychlosti, dojezdu, nosnosti a uzivatelskeho pohodli ve srovnani s automobily se spalovacim motorem.
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2013 00:40
Dojezd
A jaký to má dojezd v podmínkách jaké ponují v našich zeměpisných oblastech ? Tak třeba já , do práce to mám 60 kiláků . Dojel bych vůbec v zimě , v -10 nebo -20 když bych si v autě zatopil ? A jak bych dopadl kdybych po cestě ztvrdnul hodinu dvě ve stojící koloně u dopravní nehody jak se mi už taky stalo ???
Rozbalit vlákno
12
23. 2. 2013 08:18
Re: Dojezd
v "nasich" podminkach je hlavne idelani mit v aute nezavisle topeni, a to i v tech se spalovacim, zazehovim motorem, coz je otazka asi 15 tisic, treba od Webasto a prijde asi na 14 tisic a mas teplo presne jak chces kdy chces a se spotrebou do pul litru na hodinu pokud jede na maximum, treba predtim nez prijdes k autu aby se rozmrazilo, pokud pak jen udrzuje teplotu, tak cca 3 deci za hodku, dalkacem z okna zapnes predtim nez jdes k autu, nebo nastavic primo na urcitej cas jako budik, umistuje se to normalne v motorovem prostoru a napojuje primo na rozvod topeni auta se kterym to pak i spolupracuje, takze u nafty a benzinu to je schopno motor predehrat a vechvili kdy pak jiz neni treba se uplne vypne a topis si hlavni pohonnou jednotkou, cele to ma asi 4kg + nadrzka na palivo, delaj se 2-5 litrove tusim, takze v nejhorsim by sis mohl v zacpe topit az 10 hodin a zrejme by si mel vic tepla nez kdejakej beznej motorista ve svem aute za mensi spotrebu, ja to mam i ve sve Audi-A6 (pokud ma clovek naftaka, tak se to casto napojuje primo na nadrz auta, takze neni treba vlastni nadrzka na palivo)

ja s IONem vpohode dojel Trutnov-Praha, tam nabil zadara v obchodnim centru a dojel zase spatky, tedy ciklus, okresky cca 40km, dalnice cca 100km a mesto cca 15km jedna cesta, tam se nabijel cca 2 hodky
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2013 15:17
Re: Dojezd
Ty Tvoje "cikly", to je paráda. Myslím že pokud mají tvoje názory hodnotu kvaliy Tvého mateřského jazyka, nemůže je nikdo brát vážně.
23. 2. 2013 16:12
Re: Dojezd
nastesti na pravopis jakehokoliv jazyka maji potrebu reagovat jen cesi, jsme fakt dementni narod co se tyce naseho rodneho jazyka :-!
5. 3. 2013 09:02
Re: Dojezd
Ale blbost...
Znalost svého rodného jazyka se považuje za samozřejmé i kdekoliv jinde ve světě. Nejznámější příklad ze zahraničí je asi viceprezident Dan Quayle, který při návštěvě základní školy neuměl na tabuli správně napsat "brambora".
23. 2. 2013 18:14
Re: Dojezd
Ani ten "zážehoví motor" taky není špatný.
23. 2. 2013 12:13
Re: Dojezd
60 km v mrazech ano, s několika hodinovým stáním by to bylo na hraně, možná ani nedojel. Motor samotný při stání nic nespotřebuje, ale topení, to je jiná. V zimě v provozu s častými rozjezdy při průměrné rychlosti 24 km/h a teplotě -10°C má Leaf ujet zhruba 100 km. Otázka také je, jestli by ti vůbec topení Leafu stačilo. Ve Finsku testovali standardní verzi a při -15 ujeli ve městě 59 kilometrů. Evropská verze, která přijde, by měla za stejných podmínek ujet 90-100 (z velké části díky přepracovanému topení). Jinak typický majitel Leafu najede 60 km za den a 11 km na cestu. Byl bys celkem daleko nad průměrem. :-) Řekl bych, že nejsi cílová skupina.

Jak říká SamanAR, ideál je nezávislé topení. I v normálním autě.
Avatar - WinDiesel
23. 2. 2013 15:20
Re: Dojezd
Nechápu logiku - prsit se s elektromobilem a spalovat v bufíku spoustu nafty - to mi teda hlava nebere. Tak buď je to auto kompletní se vším všudy a umí i zatopit a někam dojet, nebo ne. A pokud tedy ne, tak je to auto opravdu k ničemu. Dobré maximállně jako technologická hračka pro nadšence, kteří si mohou dovolit TAKOVÉ druhé auto do rodiny.
23. 2. 2013 15:31
Re: Dojezd
Nezávislé topení může být i elektrické (u normálního auta jen těžko, protože bez běžícího motoru nemá dost elektrické energie). V elektromobilech (pro chladné klima) musí být, protože mají málo odpadního tepla. Také bych nedával nezávislé topení na naftu do elektromobilu. Odporuje to jeho účelu (v mých očích). Ale pokud plánuješ stát hodiny v mrazu a chceš auto, které pro tebe není úplně vhodné, tak ti dnes možná nic jiného nezbyde. Když to vezmu z praktického hlediska, zase tolik nafty nespálí.

Pokud jde o nezávislé topení, elektromobily mají většinou možnost (a Leaf mezi ně patří) předehřát kabinu před odjezdem, dokud jsou ještě připojené k síti. Tedy stejnou funkci, jako klasické nezávislé topení, jen s tím rozdílem, že tady ti neubývá "palivo z nádrže". Toho je dobré využívat.
23. 2. 2013 18:30
Re: Dojezd
Navíc mám dojem, že se u elektromobilu považuje za efektivnější způsob vytápení přímé vyhřívání sedaček (velká plocha s nižší teplotou versus ohřívání vzduchu na vyšší teplotu a jeho "rozhánění" po interiéru s další spotřebou enegie)
23. 2. 2013 18:46
Re: Dojezd
Nejenom elektromobily, ale -20 mít v kabině prostě nemůžeš. Proto jsem psal, že je otázkou, jestli by mu topení stačilo. Auto se totiž bude snažit šetřit energii.
23. 2. 2013 16:10
Re: Dojezd
jakou spoustu nafty? tobe jako prijdou 5-3 deci za hodinu jako spousta nafty? v dobe kdy jsem auto pouzival denne (pracovni dny) a kazde rano si ho nechal asi 15 minut predtim nez jsem k nemu prisel vyhrat a rozmrazit, a tu 4 litrovou nadrzku jsem doplnoval jednou za mesic, mesicni nabeh topeni byl okolo 10-11 hodin, tomu teda rikam spusta nafty >:D ropne spolecnosti zeme museli vyzdimat opravdu "spoustu" baksise >:D
23. 2. 2013 18:12
Re: Dojezd
Pokud jde jen o výrobu tepla můžeš spalovat kde co (relativně čistým a "obnovitelnym" lihem počínaje).
Avatar - guze
23. 2. 2013 10:52
EPA
EPAAAAA, EPAAAAAA, tisícero očí, na věky v pasti!!!!!!!!!! >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
24. 2. 2013 23:26
A navíc
je ten samohyb hnusný jak nějaký rendlík :no:
Rozbalit vlákno
0