Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Maxima měl namále, modelu hrozil konec

Michal Fokt
Diskuze (27)
Nový Nissan Maxima sází na atraktivní design a sportovní styl, moc ale nechybělo a vůbec nemusel vzniknout. Poděkujte americkému viceprezidentovi značky pro plánování.

Nissan představil v New Yorku novou generaci midsize sedanu Maxima 2016 a aktuálně se nás v rámci své reklamní kampaně snaží přesvědčit, že jezdí lépe, než sedany prémiových značek. Ovšem moc nechybělo a nic z toho by nebylo.

Šéf severoamerického Nissanu pro produktové plánování Pierre Loing řekl deníku Automotive News, že automobilka chtěla model Maxima úplně škrtnout z nabídky. V roce 2012, kdy Loing přišel do Nissanu, se automobilka nacházela ve fázi zefektivňování a zaměřovala se na využití globálních platforem a do této politiky Maxima vůbec nezapadala.

Tento sedan se podle Loinga prodával až na pár výjimek výhradně v Severní Americe a to ještě nijak zvlášť dobře, takže se zvažovalo, že se úplně zruší. Nově příchozí manažer však dokázal prosadit jeho další existenci a to z důvodů, které se dneska už moc nenosí - Maxima je nedílnou součástí historie Nissanu v USA, nabízí se od roku 1981 a tato tradice způsobuje, že toto označení vnímáno snad dokonce lépe, než Nissan samotný. Z hlediska image je tedy Maxima v USA takřka nepostradatelná.

Současně si nelze nevšimnout změny charakteru modelu, jenž se dá vnímat jako návrat je kořenům, kdy byla Maxima spíše sportovně laděný model a teprve časem vykrystalizovala v komfortní limuzínu, zdá se tedy, že image vozu automobilku těší, ale současně chce s vidinou lepších prodejních čísel vyzkoušet něco nového. Není totiž vůbec jisté, že by podobné argumenty obstály i za dva-tři roky, až se bude řešit nástupce...

Michal Fokt
Diskuze (27)
Avatar - lamal
28. 5. 2015 12:09
Re: Sestra budúcej Laguny/Latitud
to je kravina, Maxima je auto mimo globalnej platformy, takze reanault moze zabudnut na jeho techniku... aj preto hrozilo, ze maxima nebude pretoze nezdiela globalnu platformu ...
28. 5. 2015 10:49
Sestra budúcej Laguny/Latitud
V každom prípade keď si uvedomíme, že Nissan má v EU koncernového brata Renault, a dáme si do súvisu správy, ktoré ohlasujú predstavenie nového sedanu strednej triedy v júli tohto roka, či už sa bude volať Laguna, Atalans, alebo na nás Renault vytiahne nejakú novú skomoleninu typu Kadjar, je jasné že sa technicky veľmi podobné auto bude predávať aj na starom kontinente. Stačí si pozrieť fotografie maskovaných prototypov, a jednoznačne podobné proporcie je vidieť na prvý pohľad. Dokonca aj interier napovedá, že ide o technicky zhodné modely. 3,5l V6 sa asi nedočkáme, na druhej strane, súčasná Laguna ho na začiatku ponúkala, ale nikto to v EU skutočne nekupoval. A tu máme aj odpoveď na to, prečo Maxima nebola pochovaná. Stane sa v podstate globálnym modelom, Renault sa s ním plánuje zamerať nie len na EU ale hlavne na Čínsky trh (dôvod, prečo nástupca Laguny nebude tradičný liftback). Ja osobne sa na tento model od Renaultu veľmi teším, a dúfam že sa bude naďalej volať Laguna. Podľa špionážnych fotografií, súčastného designu nových Renaultov a podoby Nissanu Maxima, koncernového súrodenca, sa máme na čo tešiť.
27. 5. 2015 20:13
Re: ano,ano,ano
Tak jsem to také myslel, i když jsem to vysloveně nenapsal, tedy: na full-size mi přijde malá a Camry, což je mid-size, je podobně velká.

Že zmiňuješ Avalon... když půjdeš na stránky Nissanu, tak tam mají porovnání s konkurenty Maximy a za Toyotu tam nemají Camry, ale právě Avalon. :-)
Avatar - MadPete
27. 5. 2015 15:38
Re: ano,ano,ano
Camry berou jako mid-size, full je Avalon, jestli se nemýlím.
27. 5. 2015 14:25
Re: ano,ano,ano
Také mi přijde na full-size malá. Camry je podobně velká. 300C má přes 5 metrů. Možná to někdo v tom testu, co jsem četl, popletl. Americké weby automobilek mi typicky lezou na nervy, takže se na ně moc nekoukám. Z webu Nissanu jsem vyloudil jen "Luxury Sedan."