Nissan Maxima měl namále, modelu hrozil konec
Nissan představil v New Yorku novou generaci midsize sedanu Maxima 2016 a aktuálně se nás v rámci své reklamní kampaně snaží přesvědčit, že jezdí lépe, než sedany prémiových značek. Ovšem moc nechybělo a nic z toho by nebylo.
Šéf severoamerického Nissanu pro produktové plánování Pierre Loing řekl deníku Automotive News, že automobilka chtěla model Maxima úplně škrtnout z nabídky. V roce 2012, kdy Loing přišel do Nissanu, se automobilka nacházela ve fázi zefektivňování a zaměřovala se na využití globálních platforem a do této politiky Maxima vůbec nezapadala.
Tento sedan se podle Loinga prodával až na pár výjimek výhradně v Severní Americe a to ještě nijak zvlášť dobře, takže se zvažovalo, že se úplně zruší. Nově příchozí manažer však dokázal prosadit jeho další existenci a to z důvodů, které se dneska už moc nenosí - Maxima je nedílnou součástí historie Nissanu v USA, nabízí se od roku 1981 a tato tradice způsobuje, že toto označení vnímáno snad dokonce lépe, než Nissan samotný. Z hlediska image je tedy Maxima v USA takřka nepostradatelná.
Současně si nelze nevšimnout změny charakteru modelu, jenž se dá vnímat jako návrat je kořenům, kdy byla Maxima spíše sportovně laděný model a teprve časem vykrystalizovala v komfortní limuzínu, zdá se tedy, že image vozu automobilku těší, ale současně chce s vidinou lepších prodejních čísel vyzkoušet něco nového. Není totiž vůbec jisté, že by podobné argumenty obstály i za dva-tři roky, až se bude řešit nástupce...