Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?
32
/
92
Prohlédnout znovu
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Velmi jednoduše navržená grafi ka usnadňuje orientaci, palubní počítač zobrazuje méně informací – chybí mu například čas jízdy nebo teplota oleje.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Japonci si dali na interiéru záležet a nápaditosti i materiály micra ibizu válcuje. Obsluha palubních systémů však není tak intuitivní a přes širší přední sloupky je hůře vidět.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Parkovací kamera nabízí i pohled z ptačí perspektivy. Samotný multimediální systém však příliš rychlými reakcemi neoplývá a nepotěší ani malá tlačítka na bocích.
|
acz
K přesnosti řazení nemáme výhrady, byť dráhy jsou o něco delší
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
K ovládání tempomatu slouží tlačítka vpravo na volantu.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Jednozónová klimatizace v micře se ovládá jednoduše, na rozdíl od ibizy však nemá oddělená tlačítka pro směřování vzduchu do různých směrů
|
acz
Intenzita podsvícení se reguluje kolébkovým tlačítkem vlevo od volantu.
|
acz
Micra nabízí na jednom místě vstup USB, Aux i 12 V zásuvku, díky čemuž nemusíte tahat napájecí kabely přes řadicí páku dozadu
|
acz
Kontrastně zbarvená sedadla micry jsou sice nepatrně menší, ale méně sevřená než v ibize a více vyhoví korpulentnějším postavám. Pásy mají výškové nastavování.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
nissan seat srovnavacitesty svetmotoru malevozy
|
acz
Do micry se velká láhev vejde bez problémů, avšak trochu koliduje s dveřním madlem. To je samo o sobě dlouhé a může vadit levé noze.
|
acz
U micry se elektricky ovládají pouze přední okna, samočinně vyjíždí jen to u řidiče. Vzadu mají všechny verze kličku.
|
acz
Specialitou micry je reproduktor v hlavové opěrce dodávaný za 13 000 Kč. Bohužel však zcela chybí ozvučení vzadu.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Naladění micry je více přetáčivé a od řidiče žádá větší součinnost, stabilizace zasahuje zvolna a vůz zcela nezkrotí. Tuhý podvozek dovoluje větší zvedání zadního kola, což podporuje ustřelování zádě. Chválíme přesné řízení.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Důkladně čalouněný zavazadelník nabízí velmi dobrou výšku, v ostatních rozměrech však ztrácí, nejvíce pak v ložné délce. Chyběly nám háčky na bocích.
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Motor 0.9 IG-T vyznává jednoduchou techniku, chybí mu přímé vstřikování i proměnné časování výfukových ventilů. V nižších otáčkách moc nejede a žádá více paliva než ibiza
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Nissan Micra 0.9 IG-T
|
acz
Stupnice rychloměru není ve vyšších rychlostech úplně názorná, mezi přístroji se nachází tradiční displej palubního počítače. Ovládá se velmi intuitivně tlačítky na pravé straně volantu.
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Palubní deska vyznává jednoduché tvary. Proti předchůdci působí stroze i trochu fádně a nepotěší tvrdými plasty. Zlepšila se však ergonomie i přehlednost.
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Základní audiosystém bez navigace nabízí jen 5“ displej, ke snadnosti ovládání však připomínky nemáme. Zpětnou kameru doplňuje piktogram zobrazující data z parkovacích čidel.
|
acz
Řazení v ibize funguje velmi lehce a přesně. Dráhy jsou krátké a kulatá hlavice se dobře drží.
|
acz
Tempomat se nastavuje levou páčkou pod volantem.
|
acz
Kvůli ztlumení jasu však musíte do menu palubního systému.
|
acz
Ovládání klimatizace nemůže být jednodušší. V případě samočinné verze dostanete rovnou dvouzónové provedení, což je mezi malými vozy ojedinělé.
|
acz
V praktické schránce před řadicí pákou se nacházejí konektory USB a AUX, napájecí zásuvka je neprakticky až u ruční brzdy
|
acz
Univerzálně tvarovaná sedadla se v ramenech trochu zužují. Výplně jsou měkčí, avšak záda z nich nebolí. Stejně jako většímu leonu chybějí i ibize výškově stavitelné pásy.
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Mělká palubní deska umožňuje blízké přisunutí, aniž by bylo řidičovo koleno v ohrožení. Vyšším jedincům může vadit menší možnost vysunutí hlavové opěrky.
|
acz
Na poměry malých aut je prostor před koleny královský a dozadu hodně protažená střecha nechává i hodně místa ve vertikálním směru.
|
acz
Rozměrná kapsa v předních dveřích ibizy pojme velkou láhev jako nic a ve schránce stále zbývá spousta místa
|
acz
Elektrické ovládání zadních oken se u ibizy nabízí standardně od výbavy Style, automatické dojezdy nahoru i dolů jsou všude
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Na změnu směru reaguje ibiza okamžitě a bez náznaků těžkopádnosti, záď vybočuje jen lehce a nežádá výraznější korekce. Stabilizace zasahuje jemně, příliš práce ale nemá. Řízení však neposkytuje tolik informací jako v micře.
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Kufr ibizy je velmi dobře skladný a půdorysem i objemem patří k největším ve třídě. Schod po sklopení opěradel lze vyrovnat dvojitým dnem (4900 Kč).
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Litrovému tříválci se sice nelíbí úplně nejnižší otáčky, kde trochu duní, avšak silně táhne už od 1500 ot./min a spokojí se s přídělem kolem 6 l/100 km.
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Seat Ibiza 1.0 TSI
|
acz
Land Rover chystá špičkový Defender Octa. Má být nejlepší za všech podmínek
Mini představuje poslední díl skládačky. Aceman je elektrický elegán
BMW 4 a i4 Gran Coupé jsou hezčí a mají modernější multimédia
Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu
Karbonu není nikdy dost? Do rukou Mansory už padl i Rolls-Royce Spectre