Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra - konečně něco hezkého

Ondřej Šuch
Diskuze (16)
Zopakují se u nového Nissanu Micra nájezdy koupěchtivých žen, jak je pamatujeme u Fordu Ka, Renaultu Twingo či Peugeotu 206?

Pokud je na druhé generaci Nissanu Micra něco sympatické, je to bezesporu nezakrytá snaha po originalitě a chcete-li, přiznaný asijský původ. Už nezaměnitelný vnější design je v době poevropšťování východních vozů sympatickou vyjímkou a ve třídě malých vozů lze i s tímto přístupem očekávat úspěch.

Čím tedy nová Micra bojuje s s konkurencí typu Toyota Yaris, Peugeot 206, Renault Clio ale i Škoda Fabia? Podívejte se na fotografie a rozdíl bude jasný. Micra s výrazně vypouklými světlomety a vysokými zadními retro-blatníky se od konkurence liší na první pohled a zvláště u žen bude vzhled vozu hrát pravděpodobně podstatnou roli. Podstatné jsou mimo jiné také malé rozměry vozu (Micra je o téměř čtvrt metru kratší než Fabia) a z toho vyplývající velmi dobré manévrovací schopnosti ve městě.

V interiéru ukrývá nejmenší Nissan precizně zpracované materiály, odkazující na to dobré, co se povedlo u Primery. Celkový dojem designérské čistoty sice trochu narušují drobné ovladače s matně stříbrným lakem, celkový dojem z ergonomického řešení i prostoru pro členy posádky vepředu je ale velmi příjemný. Kromě základního modelu nabízí Micra možnost posouvání zadního sedadla vpřed, díky čemuž se dá zvětšit zavazadlový prostor z 251 na 371 litrů. Na zadních sedadlech ale pak nezůstane téměř žádný prostor pro nohy, takže naději na pohodlí má v takovém případě jen dítě v sedačce…

Do České republiky přijíždí Micra se třemi zážehovými motory 1.0/48 kW, 1.2 59kW a 1.4 65 kW, přičemž ke dvěma nejsilnější je možno za 40.000,- objednat čtyřstupňovou automatickou převodovku. Od Renaultu převzal Nissan úspěšný a úsporný turbodiesel 1.5 dCi/48 kW, který s cenou 369.000 v pětidveřové verzi má rozhodně naději na úspěch.

Základní cena 292.000 za pětidveřovou verzi s motorem 1.0 obsahuje mimo jiné ABS, dva airbagy a elektrické ovládání oken v předních dveřích. Verze 1.0 a 1.2 mohou být i ve třídveřovém provedení, přičemž cena se sníží o 10.000,- Kč.

Vzhledem k nezáludnému řízení, velkému rozhledu, nadprůměrné manévrovatelnosti, příjemnému designu a vcelku příznivé ceně je možné vozu prorokovat i na zhýčkaném českém trhu značnou budoucnost. Jsme velmi zvědavi na redakční test.

Ondřej Šuch
Diskuze (16)