Nissan Micra: Možná podoba páté generace

 

Nissan Micra se chystá na střídání stráží, nástupce bude vycházet z konceptu Sway. Theophilus Chin nakreslil jeho pravděpodobnou podobu.

Na první hranatou řadu K10 už se pomalu zapomnělo. Druhá oblá zaujala natolik, že coby první japonský vůz získala titul evropského Automobilu roku. To bylo před dvaadvaceti lety. Třetí generace K12 nabídla extravagantní design s vyboulenými předními světlomety, poněkud zvláštní kupé-kabriolet dokonce i ostrou verzi 160 SR. Čtvrtá se globálním baculatým designem vrátila ke K11 a přišla o třídveřové provedení, které tvořilo zlomek prodejů. Ačkoli soupeři dávno narostli přes čtyři metry, Micra je pořád skutečným malým vozem, vždyť měří jen 3,78 m. To je na ní velmi sympatické.

To, že Nissan chystá v jejím životopise tvarovou revoluci, naznačil konceptem Sway nedávno v Ženevě, Netajil se tím, že studie má šanci na sériovou výrobu a základní tvary zdědí právě nová Micra. To, že by japonská automobilka zariskovala a změnila tradiční název, je velmi nepravděpodobné. Doma v Japonsku se supermini říká od začátku produkce March.

Theophilus Chin za pomoci svého počítače a programového vybavení nakreslil spekulativní render. Vlastně Sway pro sériovou výrobu jen trochu zcivilizoval. Zmizel dvoubarevný lak, příď je méně agresivní, orámování masky nezasahuje až pod diodová světla, ale končí zhruba na jejich úrovni. Nárazník dostal konvenčnější tvary, lízátko na jeho spodní hraně má nad sebou ještě větrací mřížku. Chin nabízí pouze přední boční pohled, ze kterého je patrné, že i kliky dveří jsou běžné, koncept měl ty zadní schované. A to je vlastně vše... Samozřejmě není jisté, zda si Micra K14 zachová tolik, nebo jenom některé linky, ale rozhodně se máme na co těšit. Doufejme, že i rozměry předních sedadel budou konečně odpovídat tělnatějším evropským postavám. Tahle autíčka totiž neřídí jen štíhlé drobné ženy, jak by se mohlo na první pohled zdát...

Výroba Micry pro evropské trhy se příští rok přesune do francouzské továrny Renaultu ve Flins nedaleko Paříže. To už víme od dubna 2013, tedy skoro dva roky. V plánu je 132 tisíc aut ročně, což není malé číslo. Podvozky ale budou vznikat v Le Mans, alianční partner Nissanu zde proinvestuje 7 milionů eur (přes 192 milionů korun). Momentálně se auta pro starý kontinent rodí v indickém Čennaj, kde lokální produkce určitě zůstane. Současná Micra vyjíždí také ze závodů v Číně, Thajsku, Indonésii a Mexiku. V Evropě se vyráběla naposledy generace s pořadovým číslem III, konkrétně v britském Sunderlandu.

JAKE.AUTO.CZ: Nissan Micra K13 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: TheophilusChin.com, Wiki, WCF
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 







 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…