Nissan Micra: Možná podoba páté generace

 

Nissan Micra se chystá na střídání stráží, nástupce bude vycházet z konceptu Sway. Theophilus Chin nakreslil jeho pravděpodobnou podobu.

Na první hranatou řadu K10 už se pomalu zapomnělo. Druhá oblá zaujala natolik, že coby první japonský vůz získala titul evropského Automobilu roku. To bylo před dvaadvaceti lety. Třetí generace K12 nabídla extravagantní design s vyboulenými předními světlomety, poněkud zvláštní kupé-kabriolet dokonce i ostrou verzi 160 SR. Čtvrtá se globálním baculatým designem vrátila ke K11 a přišla o třídveřové provedení, které tvořilo zlomek prodejů. Ačkoli soupeři dávno narostli přes čtyři metry, Micra je pořád skutečným malým vozem, vždyť měří jen 3,78 m. To je na ní velmi sympatické.

To, že Nissan chystá v jejím životopise tvarovou revoluci, naznačil konceptem Sway nedávno v Ženevě, Netajil se tím, že studie má šanci na sériovou výrobu a základní tvary zdědí právě nová Micra. To, že by japonská automobilka zariskovala a změnila tradiční název, je velmi nepravděpodobné. Doma v Japonsku se supermini říká od začátku produkce March.

Theophilus Chin za pomoci svého počítače a programového vybavení nakreslil spekulativní render. Vlastně Sway pro sériovou výrobu jen trochu zcivilizoval. Zmizel dvoubarevný lak, příď je méně agresivní, orámování masky nezasahuje až pod diodová světla, ale končí zhruba na jejich úrovni. Nárazník dostal konvenčnější tvary, lízátko na jeho spodní hraně má nad sebou ještě větrací mřížku. Chin nabízí pouze přední boční pohled, ze kterého je patrné, že i kliky dveří jsou běžné, koncept měl ty zadní schované. A to je vlastně vše... Samozřejmě není jisté, zda si Micra K14 zachová tolik, nebo jenom některé linky, ale rozhodně se máme na co těšit. Doufejme, že i rozměry předních sedadel budou konečně odpovídat tělnatějším evropským postavám. Tahle autíčka totiž neřídí jen štíhlé drobné ženy, jak by se mohlo na první pohled zdát...

Výroba Micry pro evropské trhy se příští rok přesune do francouzské továrny Renaultu ve Flins nedaleko Paříže. To už víme od dubna 2013, tedy skoro dva roky. V plánu je 132 tisíc aut ročně, což není malé číslo. Podvozky ale budou vznikat v Le Mans, alianční partner Nissanu zde proinvestuje 7 milionů eur (přes 192 milionů korun). Momentálně se auta pro starý kontinent rodí v indickém Čennaj, kde lokální produkce určitě zůstane. Současná Micra vyjíždí také ze závodů v Číně, Thajsku, Indonésii a Mexiku. V Evropě se vyráběla naposledy generace s pořadovým číslem III, konkrétně v britském Sunderlandu.

JAKE.AUTO.CZ: Nissan Micra K13 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí? Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí?

Česká koruna posílila na úrovně, které jsme naposledy…

Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

 
Zdroj: TheophilusChin.com, Wiki, WCF

Štítky Nissan Design Malé vozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí? Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?

S novinkami mezi malými vozy se letos roztrhl pytel a…

Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři

Každý z našich dnešních vozů přistupuje k revoluci po…

 



 
Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Dnes 16:51

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.




Blesk.cz

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…