Muze mi nekdo vysvetlit, proc chce Nissan pouzit kompresor, kdyz turbodmychadlo zvysuje ucinnost motoru, kdezto kompresor ji snizuje? Navic u preplnovane micry Nissan udava nizsi spotrebu paliva nez u atmosfericke, coz me opravdu prekvapuje.
Bez hlbšieho skúmania mi napadá, že to bude zrejme priamym vstrekovaním, ktoré atmo verzia nemá.
Ostatne rovnako to má i Fabia, ktorá pri 1,2TSI vykazuje nižšiu spotrebu, ako pri 1,2 HTP.
To je prave ten rozdil a to, co mi rozum nebere. TSI ma turbodmychadlo, kompresor pohani turbina, ktera bere energii z vyfukovych plynu, ktere jsou za turbinou studenejsi (ma mensi entalpii), tj zvysuje ucinnost tepelneho stroje (zcasti ale brzdi motor pri vyfukovani tim, ze zvysuje protitlak). Mechanicky kompresor ale bere sproste energii z klikove hridele. Prime vstrikovani je fajn, ale nechapu duvod pouziti kompresoru.
Merna spotreba paliva se pridanim mechanickeho kompresoru normalne (vetsinou) zvysi.
podle mě to lépe využívá kroutící moment,takže se motor nemusí tolik vytáčet,může se i dříve řadit vyšší stupeň.to je ale jen můj názor ;-) a ve vyšších otáčkách se kompresor odpojí
307 000 za urcite dobry motor+automat+dobra vybava, prijemna cena, kde su casy ked micra stala v plnej vybave na SKK 620.000,- :-!
Teraz ma napada preco si niekto kupi fabiu, nic v zlom.
Minulá Micra se mi líbí víc a připadá mi jakoby "modernější", ale to je asi věc vkusu nebo nevkusu. Jinak ale sympatické vozidlo, i ten tříválec by mi vyhovoval.