Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan na nové GT-R nespěchá, současné má stále potenciál

Jan Mička
Diskuze (3)
Nissan GT-R platí za jedno z nejrychlejších sériových aut. Současná generace si na trhu proto ještě chvíli pobude.

Po internetu už řadu měsíců kolují informace o novém Nissanu GT-R. Ukázat se má zhruba v roce 2018, zůstane zachována koncepce s motorem uloženým vpředu a konfigurací kabiny 2+2, a pravděpodobně půjde o hybrid s elektromotorem fungujícím na bázi systému KERS. Dny stávající generace ale ještě rozhodně nejsou sečteny.

O uplynulém víkendu se jel další ročník čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, čehož magazín CarAdvice využil k rozhovoru s kreativním šéfem Nissanu Shirem Nakamurou. Podle něj je v současnosti lepší držet se stávající generace a nepřinášet něco zcela nového. Společnost ještě takříkajíc experimentuje s hnacím ústrojím nového vozu a nic se nesmí uspěchat.

Nissan si je nicméně vědom toho, že pokud nové GT-R dorazí až za několik let, nemůže to stávající zůstat beze změny. Současný model má prý potenciál být ještě lepší, nehovoří se však o možnosti zvýšení výkonu, který aktuálně u verze Nismo dosahuje 600 koní, spíše by se ale mohla zlepšit ovladatelnost.

Jan Mička
Diskuze (3)
Avatar - pelikoš
16. 6. 2015 21:25
Re: prodeje
nevím o tom, že se r-34 prodávala v čr, potažmo eu. možná v uk.

a to strašení s hybridem mně taky přijde mimo mísu...
16. 6. 2015 19:35
Re: prodeje
Pamatuji R34, která v CZ v roce 2000 stála 3,4 mil, takže ta cena není mimo, pravda je, že díky krizi a konkurenci GT-R v roce 2008-2009 stálo pod 1,9mil, bohužel s každou modernizací se zvedla o něco cena ( i propad Eura/Koruny tomu neprospěl). Nejlevnější auta bohužel byla 2-4 roky zpět, od té doby se i v mainstreamu ceny po troškách zvedají.

Navíc prodeje GT-R se docela drží, ono i strašení s hybridem prospívá prodejům aktuální generace.
GT-R moc změn nepotřebuje, jen nějakou ostrou verzi ala Porche GT3 RS, kdy byšla hmotnost cca o 200 Kg dolu.
16. 6. 2015 18:20
prodeje
Pokud jsou stabilní prodeje tak se jim vyplatí současný typ držet co nejdýl a piplat jenom detaily. Nicméně cena verze nismo mi příjde dost přes čáru. Zajímaly by mě prodeje této verze. Nissan asi testuje kolik lidí tu cenu za "nissan" ještě sežere. Stačilo by shodit 300kg a zase by to bylo terno. Nová verze prý s třílitrem bude stát kolem 4 mega. Nechápu, proč chcou nahrazovat tak dobrej 3,8 V6.