Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan: Nástupce Micry uvidíme v Ženevě, dostane nový tříválec 1,2 l a nové CVT

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Japonský Nissan letos na jaře zažije novinkové žně. Vedle nového crossoveru Juke, totiž do Ženevy přiveze nástupce Micry, evropskou premiéru elektromobilu Leaf, modernizovaný Qashqai a roadster 370Z.

Nissan uvolnil první skici chystané čtvrté generace modelu Micra už loni na podzim, nyní, když se premiéra přiblížila, následují nové podrobnosti. Ani teď není jisté, zda malý model Nissanu v Evropě ponese nadále označení Micra. Japonská automobilka o nástupci Micry oficiálně hovoří jako o globálním automobilu, případně používá zkratku NGCC (New Global Compact Car).

Nová generace si zřejmě zachová sympatické kulaté tvary, které se líbí zejména ženám. Skici ovšem naznačují, že na rozdíl od vystouplých světlometů současné Micry bude u budoucího provedení dominantní kapota a maska chladiče. Spodní boční linie oken bude stoupat mírně vzhůru, jak velí současný trend.

Pod mladistvými tvary je nová technika. Platforma V je zcela nová a je připravena pro osazení motory s točivým momentem do 200 Nm. Klíčovou novinkou má být vystřídání malých zážehových čtyřválců novým tříválcem 1,2 l. V malém Nissanu najde své místo i zcela nová samočinná převodovka CVT, která se bude chlubit velkým převodovým rozsahem 7,3. Díky němu by se měly i na dálnici držet otáčky malého motoru relativně nízko.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/6J1vFzDKtPY&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Micra (na domácím japonském trhu March) je v historii Nissanu velmi úspěšným modelem. První hranatá generace K10 není v české kotlině příliš známá, i když se vyráběla deset let (1982-1992) a a na našich silnicích ji lze občas potkat. Druhá K11 je na tom o dost lépe i díky prestižnímu titulu evropského Automobilu roku 1993. Z bran několika továren Nissanu vyjížděla také celou dekádu (1992-2002), během které prošla dvěma modernizacemi.

Stále aktuální generace K12 se v Evropě prodává od jara 2003 a pod kapotou jí klape i turbodiesel od Renaultu. V roce 2007 prošla drobnou modernizací a změnilo se označení na K12C.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
17. 2. 2010 07:45
Re: Tříválec
1.4 TDI sa nevydarili jedine z hľadiska hluku a kultúry chodu. Ale ak pozeráš na to, ako vie potiahnuť a na spotrebu, je to fajn motor. Vo firme máme vo Fabiách HTP, 1.4 benzín aj trojvalec TDI - najlepšia aj najobľúbenejšia je práve tá naftová.
Avatar - KANKUNEN
17. 2. 2010 07:24
Re: Tříválec
Wartburg prodává jednu licenci za druhou. >:D
16. 2. 2010 18:40
Tříválec
Jsem zvědav na tu diskuzi všech odborníků (a OdBoRnIc), kteří tu vykřikovali o tom, že tříválce jsou slepá cesta, kterou šel jen VW a nikdo ji nebude následovat. >:D