Nissan Navara 2,5D – Kick-up

Nissan Navara 2,5D – Kick-up

 
 

O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala...

O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala kdejaká asfaltová silnice.

Zatímco standardní pracovní pick-up zůstává u Nissanu v nezměněné podobě, jeho luxusní derivát Navara se v Čechách prodává už půl roku v nové generaci.

obrázek [300 x 236] Skok je to vskutku generační – na klasickém žebřinovém rámu s neméně klasickými listovými pružinami vzadu najdeme prostornou čtyřdveřovou kabinu Double Cab, která pečlivé zpracování a dobrou ergonomii převzala z modelu Pathfinder (test zde). Oproti minulé generaci chválíme ovládání připojitelného pohonu přední nápravy i redukce jediným otočným spínačem, na rozdíl od Pathfinderu najdeme na středovém panelu i spínač uzávěry zadního diferenciálu. Všestranně seřiditelná a pohodlná přední sedadla doplňuje široká zadní lavice, na kterou se bez problémů vejdou tři dospělí lidé. Místa je dost ve všech směrech, výhled vynikající a nastupování i přes užší zadní dveře bezproblémové. Zadní sedadla i opěradla lze navíc i sklápět a vzniklý prostor tak může nahradit chybějící krytý zavazadelník.

Vnější dojem je impozantní: přes pět metrů délky a rozvor 3,2 metru ve spojení s mohutnou čelní maskou budí respekt. V praxi jsme pochopitelně žehrali na chybějící parkovací asistent, ale při manévrech v omezených prostorech pomáhají velká zpětná zrcátka i dostatečný rejd.

obrázek [300 x 237] Dvouapůllitrový čtyřválec common-rail s maximálním výkonem 128 kW je oproti předchozí generaci dvojkrokem vpřed. Mohutná tažná síla a nadstandardně tichý chod doplňuje námi dosažená průměrná spotřeba 8,6 l/100 km, přičemž jsme v drtivé většině jezdili s polovičním zatížením a vzhledem k povrchu vozovek i s trvale zapnutým pohonem 4x4. Motor táhne spolehlivě už od nízkých otáček a díky šestistupňové převodovce neobtěžuje hlukem ani při ustálené jízdě vysokými rychlostmi.

Na běžných silnicích se díky nadprůměrnému výkonu Navara směle měří se silnými osobními vozy, handicapem je pak vzhledem k stálému pohonu zadní nápravy náchylnost k přetáčivému smyku a citlivost zádě na náhlé nerovnosti. Na kluzkém povrchu pomůže přiřazení předního pohonu, které z přetáčivého mastodonta udělá poslušný off-road.

obrázek [300 x 240] I když je Navara ve třídě pick-upů luxusem, do terénu se řidič bát nemusí. Nájezdové úhly postačí i do velmi drsných podmínek, jediným limitem je dlouhý rozvor. Naopak světlá výška 233 mm a námi používané skvělé zimní pneumatiky dovolují prodrat se skutečně kalamitními situacemi se ctí. Redukční převodovku a uzávěr zadního diferenciálu jsme ani využívat nemuseli, naopak hojně jsme využívali značné brzdné síly motoru při sjíždění svahů.

Výčet výbavy je impozantní už u základní verze, za nejužitečnější doplněk ale považujeme plastový kryt dna a stěn nákladového prostoru. Mimochodem, Navara uveze „papírově“ přes 600 kg a zavěsit se za ni dá až třítunový přívěs.

První cena vozu644.538,- (2.5 D, King cab, XE)
První cena vozu s testovanou karoserií685.630,- (2.5 D, Double cab, XE)
Základní cena testovaného vozu839.412,- (2.5 D, Double cab, LE)
Cena testovaného vozu vč. příplatků849.496,- (2.5 D, Double cab, LE)
- ceny jsou bez DPH.

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • design
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor
  • optimální odpružení
  • cena a výbava

Minusy

  • ESP za příplatek
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Navara 2,5D

Cena v základní výbavě: 839 412 Kč Cena v testované výbavě: 849 496 Kč

Základní výbava:2 boční airbagy vpředu integrované do opěradel předních sedadel, 2 průběžné hlavové airbagy (pro všechny řady sedadel), Zatmavená skla zadních bočních oken a záďového okna, Střešní ližiny (trubkové) s příčníky (pouze D/C), Světlomety do mlhy vpředu, 17" litá kola, pneumatiky 255/65 R17, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloňováním proti oslnění, Systém samočinné aktivace světel, Stěrače s dešťovým senzorem a s automatickou aktivací, Autorádio s CD přehrávačem a zásobníkem na 6 CD disků, Tempovat, Ovládání tempomatu a autorádia na volantu, Palubní počítač, Kompas

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+10.084,-)

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky Nissan Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Nissan Navara 2,5D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2448
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 128 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 403 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 7.3 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1370
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 565
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5220
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 3200
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 7100 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Navara 2,5D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

Nissan uvádí limitovanou edici Navara Trek -1°. Jen pro Evropu Nissan uvádí limitovanou edici Navara Trek -1°. Jen pro Evropu

Nissan na autosalonu v belgickém Bruselu představil…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…