Nissan Navara 2,5D – Kick-up

Nissan Navara 2,5D – Kick-up

 
 

O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala...

O tom, že nová Navara bude mít hodně společného s úspěšným Pathfinderem, se spekulovalo dlouho. Výsledek je v České republice už nějakou dobu v prodeji, ale my jsme si test nechali na dobu, kdy zemi ovládl sníh a terénem se stala kdejaká asfaltová silnice.

Zatímco standardní pracovní pick-up zůstává u Nissanu v nezměněné podobě, jeho luxusní derivát Navara se v Čechách prodává už půl roku v nové generaci.

obrázek [300 x 236] Skok je to vskutku generační – na klasickém žebřinovém rámu s neméně klasickými listovými pružinami vzadu najdeme prostornou čtyřdveřovou kabinu Double Cab, která pečlivé zpracování a dobrou ergonomii převzala z modelu Pathfinder (test zde). Oproti minulé generaci chválíme ovládání připojitelného pohonu přední nápravy i redukce jediným otočným spínačem, na rozdíl od Pathfinderu najdeme na středovém panelu i spínač uzávěry zadního diferenciálu. Všestranně seřiditelná a pohodlná přední sedadla doplňuje široká zadní lavice, na kterou se bez problémů vejdou tři dospělí lidé. Místa je dost ve všech směrech, výhled vynikající a nastupování i přes užší zadní dveře bezproblémové. Zadní sedadla i opěradla lze navíc i sklápět a vzniklý prostor tak může nahradit chybějící krytý zavazadelník.

Vnější dojem je impozantní: přes pět metrů délky a rozvor 3,2 metru ve spojení s mohutnou čelní maskou budí respekt. V praxi jsme pochopitelně žehrali na chybějící parkovací asistent, ale při manévrech v omezených prostorech pomáhají velká zpětná zrcátka i dostatečný rejd.

obrázek [300 x 237] Dvouapůllitrový čtyřválec common-rail s maximálním výkonem 128 kW je oproti předchozí generaci dvojkrokem vpřed. Mohutná tažná síla a nadstandardně tichý chod doplňuje námi dosažená průměrná spotřeba 8,6 l/100 km, přičemž jsme v drtivé většině jezdili s polovičním zatížením a vzhledem k povrchu vozovek i s trvale zapnutým pohonem 4x4. Motor táhne spolehlivě už od nízkých otáček a díky šestistupňové převodovce neobtěžuje hlukem ani při ustálené jízdě vysokými rychlostmi.

Na běžných silnicích se díky nadprůměrnému výkonu Navara směle měří se silnými osobními vozy, handicapem je pak vzhledem k stálému pohonu zadní nápravy náchylnost k přetáčivému smyku a citlivost zádě na náhlé nerovnosti. Na kluzkém povrchu pomůže přiřazení předního pohonu, které z přetáčivého mastodonta udělá poslušný off-road.

obrázek [300 x 240] I když je Navara ve třídě pick-upů luxusem, do terénu se řidič bát nemusí. Nájezdové úhly postačí i do velmi drsných podmínek, jediným limitem je dlouhý rozvor. Naopak světlá výška 233 mm a námi používané skvělé zimní pneumatiky dovolují prodrat se skutečně kalamitními situacemi se ctí. Redukční převodovku a uzávěr zadního diferenciálu jsme ani využívat nemuseli, naopak hojně jsme využívali značné brzdné síly motoru při sjíždění svahů.

Výčet výbavy je impozantní už u základní verze, za nejužitečnější doplněk ale považujeme plastový kryt dna a stěn nákladového prostoru. Mimochodem, Navara uveze „papírově“ přes 600 kg a zavěsit se za ni dá až třítunový přívěs.

První cena vozu644.538,- (2.5 D, King cab, XE)
První cena vozu s testovanou karoserií685.630,- (2.5 D, Double cab, XE)
Základní cena testovaného vozu839.412,- (2.5 D, Double cab, LE)
Cena testovaného vozu vč. příplatků849.496,- (2.5 D, Double cab, LE)
- ceny jsou bez DPH.

Plusy:

  • jízdní vlastnosti
  • design
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor
  • optimální odpružení
  • cena a výbava

Minusy

  • ESP za příplatek
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Navara 2,5D

Cena v základní výbavě: 839 412 Kč Cena v testované výbavě: 849 496 Kč

Základní výbava:2 boční airbagy vpředu integrované do opěradel předních sedadel, 2 průběžné hlavové airbagy (pro všechny řady sedadel), Zatmavená skla zadních bočních oken a záďového okna, Střešní ližiny (trubkové) s příčníky (pouze D/C), Světlomety do mlhy vpředu, 17" litá kola, pneumatiky 255/65 R17, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloňováním proti oslnění, Systém samočinné aktivace světel, Stěrače s dešťovým senzorem a s automatickou aktivací, Autorádio s CD přehrávačem a zásobníkem na 6 CD disků, Tempovat, Ovládání tempomatu a autorádia na volantu, Palubní počítač, Kompas

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+10.084,-)

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor Nissan Navara 2,5D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2448
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 128 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 403 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 7.3 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1370
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 565
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5220
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 3200
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 7100 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Nissan Navara 2,5D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

Nissan uvádí limitovanou edici Navara Trek -1°. Jen pro Evropu Nissan uvádí limitovanou edici Navara Trek -1°. Jen pro Evropu

Nissan na autosalonu v belgickém Bruselu představil…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…