Paříž živě: Nissan Nuvu – Elektrická bublina
Nuvu znamená New View, tedy nový pohled. Do třímetrového vozítka s rozvorem 1.980 mm se vejdou kromě řidiče ještě další dva cestující. 1700 mm široký a 1550 mm vysoký automobil je plně funkční, elektřina si totiž má nalézt cestu do sériových modelů japonské automobilky již za dva roky. Nuvu je vlastně takovou výzkumnou pojízdnou laboratoří, která má ověřit techniku i nové technologie v praxi.
Elektromotor je umístěn vzadu a pohání pochopitelně zadní kola. Lithium-iontové baterie údajně dokáží ujet až 125 km na jedno nabití, přičemž vůz dosáhne největší rychlosti 120 km/h. Mimochodem, rychlé nabití trvá maximálně 20 minut, plné pak 3-4 hodiny, samozřejmě z běžné elektrické sítě o napětí 220 V. Žádné další údaje, jako například výkon či točivý moment pohonné jednotky, výrobce nezveřejnil.
Kompletně prosklená střecha připomíná svým tvarem bublinu. Jsou na ní umístěny solární panely, které napájejí baterie. V interiéru jsou použity přírodní, organické a recyklované materiály. Na podlaze najdeme dřevo, sedadla mají pryžové části.
Řízení, brzdy, převodovka i akcelerace jsou ovládány bez přímé vazby na mechanické části vozu. Automobil má ovšem dva pedály – plynový a brzdový. Místo zpětných zrcátek má dvě kamery, obraz z nich je zobrazován na displejích na přístrojové desce.
Svými kompaktními rozměry je Nuvu předurčen zejména do města – poloměr otáčení je pouhých 3,7 m! Přední i zadní světla jsou tvořena světelnými diodami.
Vůz vyvinulo designérské centrum Creative Box Inc., jehož stoprocentním vlastníkem je Nissan. Baterie dostali na starosti vývojáři z AESC, což je společný podnik japonské automobilky a NEC Group.
Nuvu není přímým předobrazem sériového elektromobilu, který se představí příští rok na autosalonu v Tokiu a k japonským a americkým zákazníkům se dostane v následujícím roce. S tímto vozem ale sdílí část střev, která se v sériové produkci objeví.