reklama


Nissan NV400 nastupuje v modernizované podobě

 

Velký užitkový Nissan pro Evropu je na trhu od roku 2011 a pro následující léta absolvoval modernizaci zaměřenou především na techniku.

Největší dodávkový model japonské značky pro vybrané evropské trhy vychází z Renaultu Master. Od svého francouzského příbuzného se Nissan NV400 stejně jako Opel Movano odlišuje díky designu předních partií, zatímco ostatní části karoserie a techniku v ní ukrytou s ním sdílí.

Na letošním IAA v Hannoveru se Nissan NV400 představuje v modernizovaném provedení s novými motory, rozšířenou bezpečnostní výbavou, větší nabídkou komfortu v kabině a řadou nových prvků výbavy.

Asi nevýraznější změny se odehrály pod kapotou, kde je uložen nový vznětový motor o objemu 2,3 litru, který bude k dispozici v jednom z pěti provedení. První dvě verze vybavené jedním turbodmychadlem disponují výkonem 74 kW, resp. 92 kW a točivým momentem 285 N.m, resp. 310 N.m.

Následuje dvojice nově vyvinutých motorů se dvěma turbodmychadly, jejichž výkon činí 99 kW a 340 N.m, resp. 121 kW a 360 N.m. Dostupná je také verze motoru o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m s jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Ta se dodává výhradně s robotizovanou poloautomatickou převodovkou.

Nové modely se dvěma turbodmychadly jsou považovány za ideální pohon pro dodávky a podvozky s kabinou určené pro vysoké pracovní zatížení nebo dlouhé trasy. Tato technologie využívá malé turbodmychadlo pro generování vyššího točivého momentu při nízkých otáčkách (do 1 500 min-1) pro razantnější akceleraci při městských rychlostech nebo při plném naložení.

Při vyšších otáčkách motoru převezme otěže větší turbodmychadlo, které poskytuje vyšší výkon a praktický širší rozsah točivého momentu, jenž oceníte zejména při dálničních rychlostech. Díky této zvýšené flexibilitě není nutno pro udržení tempa tolik řadit. Nejenže se tím snižuje únava řidiče, ale také omezuje spotřeba paliva.

Modely se dvěma turbodmychadly využívají také technologii Stop & Start a regenerační brzdění prostřednictvím nového systému Inteligentního řízení využití energie (ESM), který například verzi o výkonu 121 kW dovoluje dosahovat kombinované spotřeby 6,9 l nafty na 100 km. Po přepnutí do režimu ECO má díky úpravě průběhu točivého momentu, funkce topení a klimatizace dojít ke snížení spotřeby paliva o dalších 10 %.

Jízdní dojmy: Nissan NV400 - Na spotřebu

Spolu s novými motory nastupují i nové asistenční systémy. Součástí standardní výbavy pro všechny verze bude nová generace ESC spolu s asistentem rozjezdu ve svahu a systémem Extended Grip. Ten rozděluje točivý moment motoru mezi poháněná kola podle potřeby s rozdílem až 25 procent, aby pomohl s rozjezdem a udržením trakce na kluzkém povrchu.

. Na přání bude k dispozici systém Trailer Swing Assist, který v případě, že zaznamená kymácení přívěsu za vozidlem spustí střídavě přibrzďování a omezování přísunu točivého momentu k poháněným kolům, až dokud se kymácení nezastaví.

Pro všechny verze je připraveno nové širokoúhlé zpětné zrcátko, které je namontováno na sluneční cloně na straně spolujezdce a více než zdvojnásobuje zorný úhel směrem k odvrácené straně vozidla a pomáhá tak řidiči mít pod kontrolou tradiční mrtvé úhly.

Osobní verze NV400 budou vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách a všechna provedení mohou profitovat z vylepšeného audiosystému vybaveného novým digitálním rádie DAB s CD i MP3 přehrávačem, rozhraním Bluetooth, vstupy pro USB a iPod.

Stejně jako dříve zahrnuje nabídka vozu NV400 širokou řadu modelů a konfigurací. K dispozici jsou verze s pohonem předních i pohonem zadních kol, tři varianty rozvoru, čtyři různé délky a tři různé výšky, přičemž objem nákladového prostoru je v rozmezí 8 až 17 m3. Délka nákladového prostoru sahá od 2583 mm do 3733 mm u provedení s pohonem předních kol. Modely s pohonem zadních kol začínají na 3733 mm a nejdelší verze má délku úctyhodných 4 383 mm. Ta dokáže naložit až pět europalet.

Dostupné jsou také nejrůznější varianty karosérie. Vedle továrně vyráběných skříňových dodávek, verzí kombi a podvozků s kabinou určených výrobcům speciálních nástaveb nabídnou firmy provádějící přestavby také dodávky s prodlouženou kabinou, skříňové nástavby, sklápěče, valníky a minibusy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Americký dolar padá, Trump zklamal trhy Americký dolar padá, Trump zklamal trhy

Dokonce i britská libra sužovaná nejistotou z brexitu…

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama