No konečně, děkujeme odejděte. Nepamatuju v motorsportu projekt, který by byl v posledních letech větším propadákem. V kombinaci s velkohubými prohlášeními a tím, jak se tým bil do prsou a tvrdil, že budou vyhrávat je to úplný výsměch. Bezedná jáma na peníze, mizerná koncepce a pohon, nedávná historie Nissanu s jejich alternativními hrůzami jako Delta Wing a ZEOD, to nemohlo dopadnout jinak. Divák, který zažil posměch a pískání naživo v letošním Le Mans při každém průjezdu si při vzpomínce na tuhle pitomost vždycky zaťuká na čelo, jak jen něco takového mohla tak velká značka vypustit a podporovat.
Porsche a Audi si jelo svou vlastní ligu, Toyota byla o třídu horší a Nissan byl rád, že se udržel LMP2jek. V jistých momentech a v určitých pasážích ho vykleplo i GTčko...
Byl jsem na místě osobně a podle reakcí lidí se můžeš vsadit, že na tu hrůzu co Nissan předvedl nikdo nezapomene a budou kolovat anekdoty ještě pěkných pár let. Oni měli dokonce ve svém stánku odhalenou verzi, kde se tím Frankensteinem chlubili >:D O pár hodin později po zahájení závodu už ho nenápadně přikrývali >:D
Já na místě nebyl, LM24 mě zajímá okrajově, ale nepřeháněl bych to, už za pár dní si na to, podle mě, nikdo na ten jejich nezdar nevzpomene, děláš z toho, s prominutím, jadernou katastrofu.
Byl to bizar, ale počítal jsem, že se do toho zakousnou, zvlášť s ohledem na to, jak velké promo tomu dělali - absence aerodynamických omezení v přední části LMP1 a další řečičky. Jsem trošku zklamaný, čekal jsem, že zabojují. :-(
Petrohead - já teda nikde nečetl velkohubý prohlášení o tom, že budou vyhrávat, vím jen, že tomu docela věřili. Nadávat někomu, kdo se pokusí jít "proti proudu" mi připadá projevem malosti autora tohoto příspěvku a na tom nic nemění fakt, že se ten projekt nepovedl. DeltaWing alternativní hrůzou nebyl, co si pamatuju, tak sklidil obdiv a uznání, záběry, jak bylo "sestřeleno" a pilot se do poslední chvíle snažil auto rozchodit, obletěly svět.
Z výše uvedeného příspěvku, je až moc cítit, že uznáváš jen evropská auta a zbytek je pro tebe "šunt". Tvoje škoda.
Nissan se kasal a machroval v čele s Bowlbym jak ostatním natrhne triko a jak vyhrají Le Mans ještě před představením vozu. Kdyby se jednalo o první vlaštovku a Nissan by chtěl zkusit neotřelou koncepci pohonu i podvozku, řeknu proč ne. Oni ale mají s podobnými faily už větší historii. Ať už to byl ZEOD, který v LM odstoupil téměř okamžitě, DeltaWing, který nebyl konkurenceschopný vůbec a bylo to jen o tom dojet jakkoliv závod (sestřelení Toyotou byla spíš rána z milosti), nebo staré R89C, které bylo válcováno ve velkém konkurencí. Oni museli tušit (pokud nenajal Nissan uklízečky a knihovníky), že to auto nebude jednak pořádně fungovat a hlavně museli mít dost informací a dat na to, aby si zjistili, zda budou vůbec konkurenceschopní. Každý si ťukal na čelo ještě před závodní premiérou a oprávněně. To, co letos předvedli byl neomluvitelný propadák a všechnu tu ostudu si plně zaslouží. Vážně nevidím umění v tom, jít za každou cenu proti proudu a úplně překopat osvědčený, zajetý model a koncepci, o které se ví, že léta funguje nejlépe. Každý chce u svého auta eliminovat nedotáčivost, chytání kolejí, těžkost předku, špatnou trakci, nervozitu na nerovnostech a obrubnících, ať už u sériových či závodních aut. LMP1čka Nissanu měla všechny tyhle neduhy a Nissan musel při svých zdrojích vědět, že k tomu dojde, navíc od čeho byly testy...přesto vypustili do masových médiích masáž o tom, jaká je jejich auto revoluce. No a v Le Mans dostali zasloužený pískot, protože to co předvedli byla amatérská fušeřina, zvlášť po těch slibech a siláckých řečích.
A evropská auta u mě drtivě vedou to ano, je logické uznávat to co je na úrovni a Evropa vede ať už v produkci spotřebních/exkluzivních sériových aut, tak v motorsportu na závodních okruzích. Historicky a současně. Nikde ale nepíšu, že bych neměl oblíbené kousky např. z Japonska.
Četl jsem pár článků, machrování je silné slovo. Když se dozvěděli, že jim nedojde ten hybrid a pojede to jen na jednu nápravu, mohli se na to vykašlat a žádný auto nestavět, určitě dobře věděli, že nemají šanci. Oni to udělali, vypili si kalich hořkosti do dna. Testování ukazovalo, že když by vše fungovalo, je to auto 100% konkurenceschopný, to je zkrátka fakt.
Co se týče DeltaWingu, jel mimo kategorii, byl to experiment, jezdil vcelku slušný časy, , takže bych o ráně z milosti vůbec nemluvil.
Jak jsem napsal, šli jinou cestou, testy dopadly dobře, vlastní závod ne, proč to dopadlo zle je jasný, bez pohonu a hybridu byli odsouzeni k porážce, fušeřina to nebyla a dodávají skvělý motory do LMP2.
Podle mě je pitomec každej, kdo rozděluje auta podle světadílů, já je dělím na ta dobrá a horší, znám *** z EU i z JPN, jen o zemi to vůbec přece není. Jinak Toyota je největší výrobce aut a evropská auta vyhrávají v Evropě, v Japonsku si často ani nešrktnou (platí to i obráceně) a ani pořádně nevíme, co vše v JPN mají a naopak, oni mají taky velkej výběr a často nevědí, že my tady nějaký auta vyrábíme. Moc nás, jako Evropu, přeceňuješ a to se týče i historie, nejsme o nic lepší ani horší, navíc si svět nedovedu představit bez GT-R, 350Z, MX5, Skyline, S2000, Subaru STI ,Mitsubishi EVO atd.atd.
note s pulsarom vo wrc? ... pride mi ze vajcoidne MPVecka tam moc nefrcia ;-) .... nissan nech radsej zapracuje na novej micre.... a spravi nieco poriadne v aj v nizsej strednej triede... ten pokus s pulsarom sa fakticky ani nerata .. to je uplne slabota predajne na chvoste segmentu v eu ( ja to auto nikde nevidim ) ... rovnako nejaka nova primera by potesila... sport teraz fakt pre nissan nie je piorita..
Pulsar je docela dost hrůza a jako příznivec Nissanu nejsem v poslední době vůbec nadšen politikou této automobilky, mimo GT-R nic perfektního nemají, 370Z taky není extra fajn, bohužel :'-(