Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra nové generace v Abú Dhabí

Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra nové generace v Abú Dhabí

 
 

Nissan Patrol se vyrábí již šest desetiletí. Šestá generace Y61 byla na trhu více než dvanáct let, a tak je čas na změnu. Přichází v pořadí sedmý Patrol, tentokrát s kódem Y62.

Svědkem jeho premiéry je metropole Spojených arabských emirátů Abú Dhabí. Již předcházející provedení se trochu zakulatilo, nové jde však ještě dál a stává se luxusním terénním vozem, podobně jako jeho největší konkurent, Toyota Land Cruiser V8. Vývoji vozu šéfoval Takahashi Fukui a dvě stovky prototypů se testovaly na zkušebních tratích Nissanu v Motegi, Oppamě a Tochugi.

I nový Patrol má pod kapotou zážehový vidlicový osmiválec. Také proto má premiéru na Středním východě, místní šejkové si takové motory mohou dovolit živit. Agregát s označením VK56VD je zcela nový a nahrazuje předchozí řadový šestiválec s objemem 4,8 l (v Evropě byly ovšem v nabídce jen turbodiesely s objemem 2,8 l a později 3,0 l). Číslo 56 symbolizuje zaokrouhlený zdvihový objem, tedy 5,6 litru. Motor disponuje variabilním časováním ventilů VVEL a přímým vstřikováním DIG. Největší výkon leží na hranici 400 k (294 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Na všechna kola jej přenáší sedmistupňový automat.

Systém pohonu Nissan nazývá All Mode 4x4 a spíše než na ozubená kola se spoléhá na elektroniku. Na výběr jsou čtyři režimy: písek, silnice, sníh a skály. Doplňují je asistent při rozjezdech do kopce a naopak při sjezdech (HSA a HDC). Možnost proražení pneumatiky je v terénu poměrně vysoká, a tak má Patrol systém monitorování tlaku TPMS. Brzdit mu pomáhá čtveřice kotoučů, ty přední mají čtyři pístky a průměr 358 mm.

Zcela nové je nezávislé zavěšení všech čtyř kol, které nahrazuje klasické tuhé nápravy. Karoserie má snížené vibrace díky systému HBMC (Hydraulic Body Motion Control). Ten pomáhá hlavně v zatáčkách a při změnách směru, ale například i v písku.

Design exteriéru poněkud vyměkl. Tým návrhářů vedených Taijim Toyotou se nechal inspirovat činností, kterou vyvíjí každý živočich na naší planetě: dýcháním čerstvého vzduchu. Vnější linky se zaoblily, mohutné vystouplé blatníky předchůdců Y60 a Y61 jsou minulostí. V interiéru najde místo až sedm cestujících, prostor se všeobecně zvětšil.

Bezpečnostní výbavu zastupuje šest airbagů, komfortní pak například klimatizace s větracími otvory ve stropě nad okny, chlazená schránka ve středové konzole pojme šest lahví o objemu 600 ml, nezapomeňme ani na přehrávač DVD se dvěma sedmipalcovými obrazovkami v opěradlech předních sedadel.

Není pochyb o tom, že nový Patrol je kus auta, byť podrobnější údaje o rozměrech si zatím Nissan nechává pro sebe. O třídveřové verzi, stejně jako motorech pro Evropu také zatím není nic známo. V tiskových materiálech ovšem nezapomíná japonská automobilka připomenout, že Patrol byl v roce 1962 prvním vozidlem, které přejelo australskou Simpsonovu poušť.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Nissan Patrol ustavil nový Guinnessův rekord v tažení nejtěžšího letadla Nissan Patrol ustavil nový Guinnessův rekord v tažení nejtěžšího letadla

Sporťáky se honí za vteřinami na Nordschleife, silná SUV…

Video: Ohňostroj s Nissanem Patrol Video: Ohňostroj s Nissanem Patrol

Velký japonský off-road toho zvládne mnohem víc než jen…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…