Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra nové generace v Abú Dhabí

Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra nové generace v Abú Dhabí

 
 

Nissan Patrol se vyrábí již šest desetiletí. Šestá generace Y61 byla na trhu více než dvanáct let, a tak je čas na změnu. Přichází v pořadí sedmý Patrol, tentokrát s kódem Y62.

Svědkem jeho premiéry je metropole Spojených arabských emirátů Abú Dhabí. Již předcházející provedení se trochu zakulatilo, nové jde však ještě dál a stává se luxusním terénním vozem, podobně jako jeho největší konkurent, Toyota Land Cruiser V8. Vývoji vozu šéfoval Takahashi Fukui a dvě stovky prototypů se testovaly na zkušebních tratích Nissanu v Motegi, Oppamě a Tochugi.

I nový Patrol má pod kapotou zážehový vidlicový osmiválec. Také proto má premiéru na Středním východě, místní šejkové si takové motory mohou dovolit živit. Agregát s označením VK56VD je zcela nový a nahrazuje předchozí řadový šestiválec s objemem 4,8 l (v Evropě byly ovšem v nabídce jen turbodiesely s objemem 2,8 l a později 3,0 l). Číslo 56 symbolizuje zaokrouhlený zdvihový objem, tedy 5,6 litru. Motor disponuje variabilním časováním ventilů VVEL a přímým vstřikováním DIG. Největší výkon leží na hranici 400 k (294 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Na všechna kola jej přenáší sedmistupňový automat.

Systém pohonu Nissan nazývá All Mode 4x4 a spíše než na ozubená kola se spoléhá na elektroniku. Na výběr jsou čtyři režimy: písek, silnice, sníh a skály. Doplňují je asistent při rozjezdech do kopce a naopak při sjezdech (HSA a HDC). Možnost proražení pneumatiky je v terénu poměrně vysoká, a tak má Patrol systém monitorování tlaku TPMS. Brzdit mu pomáhá čtveřice kotoučů, ty přední mají čtyři pístky a průměr 358 mm.

Zcela nové je nezávislé zavěšení všech čtyř kol, které nahrazuje klasické tuhé nápravy. Karoserie má snížené vibrace díky systému HBMC (Hydraulic Body Motion Control). Ten pomáhá hlavně v zatáčkách a při změnách směru, ale například i v písku.

Design exteriéru poněkud vyměkl. Tým návrhářů vedených Taijim Toyotou se nechal inspirovat činností, kterou vyvíjí každý živočich na naší planetě: dýcháním čerstvého vzduchu. Vnější linky se zaoblily, mohutné vystouplé blatníky předchůdců Y60 a Y61 jsou minulostí. V interiéru najde místo až sedm cestujících, prostor se všeobecně zvětšil.

Bezpečnostní výbavu zastupuje šest airbagů, komfortní pak například klimatizace s větracími otvory ve stropě nad okny, chlazená schránka ve středové konzole pojme šest lahví o objemu 600 ml, nezapomeňme ani na přehrávač DVD se dvěma sedmipalcovými obrazovkami v opěradlech předních sedadel.

Není pochyb o tom, že nový Patrol je kus auta, byť podrobnější údaje o rozměrech si zatím Nissan nechává pro sebe. O třídveřové verzi, stejně jako motorech pro Evropu také zatím není nic známo. V tiskových materiálech ovšem nezapomíná japonská automobilka připomenout, že Patrol byl v roce 1962 prvním vozidlem, které přejelo australskou Simpsonovu poušť.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Nissan Patrol ustavil nový Guinnessův rekord v tažení nejtěžšího letadla Nissan Patrol ustavil nový Guinnessův rekord v tažení nejtěžšího letadla

Sporťáky se honí za vteřinami na Nordschleife, silná SUV…

Video: Ohňostroj s Nissanem Patrol Video: Ohňostroj s Nissanem Patrol

Velký japonský off-road toho zvládne mnohem víc než jen…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…