Nissan Patrol GR 3,0 Di - Polem nepolem (03/2003)

Nissan Patrol GR 3,0 Di - Polem nepolem (03/2003)

 
 

Jistě se dá jet i do divadla, na obchodní schůzku či na nákupy. Ti, kteří si z velkých off-roadů vyberou právě Patrol GR, mají ale o využití auta i jiné představy. Takže: jak se jezdí s jedním z největších offroadů na trhu, nyní těsně před faceliftem?

Jistě se dá jet i do divadla, na obchodní schůzku či na nákupy. Ti, kteří si z velkých off-roadů vyberou právě Patrol GR, mají ale o využití auta i jiné představy. Takže: jak se jezdí s jedním z největších offroadů na trhu, nyní těsně před faceliftem?

Vnější rozměry a až schválně na odiv stavěná robustnost - tím se liší Patrol od konkurence. Více než pětimetrová délka masivní oko v zadním nárazníku a majestátní kryt motoru jsou neklamným znakem přítomnosti těžké váhy. Design sice za těch několik let od představení poslední verze poněkud zestárl, příznivci značky ale vědí, že přidaná hodnota vozu této kategorie má jiné priority. Patrol je tedy stále typický mohutnými rozšířenými blatníky, nízkým čelním sklem s malými stěrači nebo třeba asymetricky dělenými zadními dveřmi s tradičním náhradním kolem.

Pro až sedmičlennou posádku je zde lehký nadbytek prostoru a stále velmi solidní komfort. Zatímco přední sedadla jsou všestranně nastavitelná a prostřední řada má také přiměřeně místa, na zadních sedačkách s extrémně vysokými opěrkami se pohodlně usadí jen menší lidé - a tím nemyslím jen děti. Interiér odpovídá druhé polovině devadesátých let: vše je dostatečně přehledné, jen ovládání automatické klimatizace je trochu utopeno v palubní desce. Poměrně malý přístrojový panel je velmi dobře čitelný. Středový tunel, ukrývající v testovaném voze volič automatické převodovky, obsahuje dostatek odkládacích prostor a všichni kromě cestujícího uprostřed druhé řady sedadel mají také k dispozici masivní rohová madla. Celkový dojem robustnosti podtrhují masivní dveře zavazadlového prostoru, který přes svou relativně velkou výšku podlahy umožňuje v pětimístném uspořádání přepravu odpovídajícího množství zavazadel. Čtyři airbagy jsou samozřejmostí...

Srdcem Patrola je moderní řadový čtyřválcový turbodiesel, který poskytuje maximální výkon 116 kW při 3600 ot/min. Daleko důležitějším údajem pro protažení těžkého vozu terénem je maximální točivý moment 354 Nm při 2000 otáčkách. Díky uložení motoru na modifikovaných silentblocích vzadu a kapalinových tlumičích vpředu jsou vibrace i při volnoběžných otáčkách jen mírné. Hlučněji se motor projevuje pouze ve vyšších rychlostech, ale ani tehdy není hladina hluku v kabině nepříjemná. Pouze čtyřstupňová automatická převodovka působí jako anachronismus, v praxi jsme byli ale spíš příjemně překvapeni pouze devítilitrovou průměrnou spotřebou. Slabinou jsou nejvyšší rychlosti, na čtvrtý stupeň jede vůz v maximálních otáčkách jen asi 150 km/h. Jediným handicapem vozu tak zůstaly sprinterské disciplíny - je ale třeba zdůraznit, že čtyřstupňový automat je schopen utáhnout až tříapůltunový přívěs...

Na silnici si, pokud odmyslíme jen o trochu pomalejší rozjezdy, počíná Patrol suverénně. V zatáčkách se dlouho vůbec nenaklání a tendenci k přetáčivému smyku jsme museli vyvolávat jen skutečně brutálním zacházením s plynovým pedálem. Drobné výmoly pro vůz se dvěma tuhými nápravami neexistují, naopak zpomalovací prahy si posádka vychutná do dna, či spíše do stropu... I přes značné rozměry jsme neměli významnější problémy s parkováním ani v centru města, slušný výhled a odhad v kombinaci s velkými zpětnými zrcátkynahradily i parkovací asistent.

Komfort Patrola spočívá v tom, že pro posádku zajišťuje nerozeznatelnost terénu od asfaltu. Mohutnost a dokonalé odpružení udělá z polní cesty průměrnou okresní silnici, což zvyšuje odvahu řidiče k dalším kouskům. K využití je sedmdesáticentimetrová brodivost, vypínatelný stabilizátor zadní nápravy, připojitelný pohon předních kol, redukční převodovka a uzamykatelný diferenciál zadní nápravy. Kombinací těchto lahůdek lze překonat vše, co dovolí relativně malý přechodový úhel a pohříchu i zadní nájezdový úhel. V zájmu zachování celistvosti vozu jsme extrémní manévry nezkoušeli do krajnosti, Patrolu však přiznáváme nezměrnou statečnost, zvláště v hlubokém sněhu.

Nezdolatelný a komfortní offroad, se kterým se není třeba bát do jakéhokoli terénu - to je Nissan Patrol GR. Právě kombinace pohodlí a až extrémní výdrže je hlavní devizou vozu, který se bude nepochybně dobře prodávat i po současném faceliftu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 444 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 459 000 Kč

Základní výbava:ABS, přední a boční airbagy, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, elektronický kompas, elektricky ovládaná skla bočních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + bederní opěrka, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, stěrač zadního okna s cyklovačem, chromovaná přední maska, boční stupačka, rozšířené blatníky v barvě vozu, kola z lehké slitiny, příprava na rádio + 6x repro, elektricky ovládaná anténa, kryt rezervního kola

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+15.000,-)

Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič

Na stavebním projektu se podílí mnoho různých účastníků…

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 116 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 354 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 9 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 668 / 2287
Objem nádrže (l):95
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2337 / 710
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5010
b) šířka (mm): 1930
c) výška (mm): 1855
d) rozvor (mm): 2970
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1625
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

 



Nissan Patrol s motorem ze Skyline má úžasný zvuk (video) Nissan Patrol s motorem ze Skyline má úžasný zvuk (video)

Nissan Patrol je pořádný offroad a o starších generacích…

Video: Nissan Patrol úspěšně vytáhl z bryndy mladšího bráchu Video: Nissan Patrol úspěšně vytáhl z bryndy mladšího bráchu

Dovádění v pořádném terénu je pro milovníky off-roadu…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Včera

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…