Nissan Patrol GR 3,0 Di - Polem nepolem (03/2003)

Nissan Patrol GR 3,0 Di - Polem nepolem (03/2003)

 
 

Jistě se dá jet i do divadla, na obchodní schůzku či na nákupy. Ti, kteří si z velkých off-roadů vyberou právě Patrol GR, mají ale o využití auta i jiné představy. Takže: jak se jezdí s jedním z největších offroadů na trhu, nyní těsně před faceliftem?

Jistě se dá jet i do divadla, na obchodní schůzku či na nákupy. Ti, kteří si z velkých off-roadů vyberou právě Patrol GR, mají ale o využití auta i jiné představy. Takže: jak se jezdí s jedním z největších offroadů na trhu, nyní těsně před faceliftem?

Vnější rozměry a až schválně na odiv stavěná robustnost - tím se liší Patrol od konkurence. Více než pětimetrová délka masivní oko v zadním nárazníku a majestátní kryt motoru jsou neklamným znakem přítomnosti těžké váhy. Design sice za těch několik let od představení poslední verze poněkud zestárl, příznivci značky ale vědí, že přidaná hodnota vozu této kategorie má jiné priority. Patrol je tedy stále typický mohutnými rozšířenými blatníky, nízkým čelním sklem s malými stěrači nebo třeba asymetricky dělenými zadními dveřmi s tradičním náhradním kolem.

Pro až sedmičlennou posádku je zde lehký nadbytek prostoru a stále velmi solidní komfort. Zatímco přední sedadla jsou všestranně nastavitelná a prostřední řada má také přiměřeně místa, na zadních sedačkách s extrémně vysokými opěrkami se pohodlně usadí jen menší lidé - a tím nemyslím jen děti. Interiér odpovídá druhé polovině devadesátých let: vše je dostatečně přehledné, jen ovládání automatické klimatizace je trochu utopeno v palubní desce. Poměrně malý přístrojový panel je velmi dobře čitelný. Středový tunel, ukrývající v testovaném voze volič automatické převodovky, obsahuje dostatek odkládacích prostor a všichni kromě cestujícího uprostřed druhé řady sedadel mají také k dispozici masivní rohová madla. Celkový dojem robustnosti podtrhují masivní dveře zavazadlového prostoru, který přes svou relativně velkou výšku podlahy umožňuje v pětimístném uspořádání přepravu odpovídajícího množství zavazadel. Čtyři airbagy jsou samozřejmostí...

Srdcem Patrola je moderní řadový čtyřválcový turbodiesel, který poskytuje maximální výkon 116 kW při 3600 ot/min. Daleko důležitějším údajem pro protažení těžkého vozu terénem je maximální točivý moment 354 Nm při 2000 otáčkách. Díky uložení motoru na modifikovaných silentblocích vzadu a kapalinových tlumičích vpředu jsou vibrace i při volnoběžných otáčkách jen mírné. Hlučněji se motor projevuje pouze ve vyšších rychlostech, ale ani tehdy není hladina hluku v kabině nepříjemná. Pouze čtyřstupňová automatická převodovka působí jako anachronismus, v praxi jsme byli ale spíš příjemně překvapeni pouze devítilitrovou průměrnou spotřebou. Slabinou jsou nejvyšší rychlosti, na čtvrtý stupeň jede vůz v maximálních otáčkách jen asi 150 km/h. Jediným handicapem vozu tak zůstaly sprinterské disciplíny - je ale třeba zdůraznit, že čtyřstupňový automat je schopen utáhnout až tříapůltunový přívěs...

Na silnici si, pokud odmyslíme jen o trochu pomalejší rozjezdy, počíná Patrol suverénně. V zatáčkách se dlouho vůbec nenaklání a tendenci k přetáčivému smyku jsme museli vyvolávat jen skutečně brutálním zacházením s plynovým pedálem. Drobné výmoly pro vůz se dvěma tuhými nápravami neexistují, naopak zpomalovací prahy si posádka vychutná do dna, či spíše do stropu... I přes značné rozměry jsme neměli významnější problémy s parkováním ani v centru města, slušný výhled a odhad v kombinaci s velkými zpětnými zrcátkynahradily i parkovací asistent.

Komfort Patrola spočívá v tom, že pro posádku zajišťuje nerozeznatelnost terénu od asfaltu. Mohutnost a dokonalé odpružení udělá z polní cesty průměrnou okresní silnici, což zvyšuje odvahu řidiče k dalším kouskům. K využití je sedmdesáticentimetrová brodivost, vypínatelný stabilizátor zadní nápravy, připojitelný pohon předních kol, redukční převodovka a uzamykatelný diferenciál zadní nápravy. Kombinací těchto lahůdek lze překonat vše, co dovolí relativně malý přechodový úhel a pohříchu i zadní nájezdový úhel. V zájmu zachování celistvosti vozu jsme extrémní manévry nezkoušeli do krajnosti, Patrolu však přiznáváme nezměrnou statečnost, zvláště v hlubokém sněhu.

Nezdolatelný a komfortní offroad, se kterým se není třeba bát do jakéhokoli terénu - to je Nissan Patrol GR. Právě kombinace pohodlí a až extrémní výdrže je hlavní devizou vozu, který se bude nepochybně dobře prodávat i po současném faceliftu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 444 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 459 000 Kč

Základní výbava:ABS, přední a boční airbagy, automatická klimatizace, ukazatel venkovní teploty, elektronický kompas, elektricky ovládaná skla bočních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + bederní opěrka, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, stěrač zadního okna s cyklovačem, chromovaná přední maska, boční stupačka, rozšířené blatníky v barvě vozu, kola z lehké slitiny, příprava na rádio + 6x repro, elektricky ovládaná anténa, kryt rezervního kola

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+15.000,-)

Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů

Microsoft v posledních letech prošel hlubokou organizační…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 116 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 354 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 9 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 668 / 2287
Objem nádrže (l):95
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2337 / 710
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5010
b) šířka (mm): 1930
c) výška (mm): 1855
d) rozvor (mm): 2970
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1625
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Nissan Patrol s motorem ze Skyline má úžasný zvuk (video) Nissan Patrol s motorem ze Skyline má úžasný zvuk (video)

Nissan Patrol je pořádný offroad a o starších generacích…

Video: Nissan Patrol úspěšně vytáhl z bryndy mladšího bráchu Video: Nissan Patrol úspěšně vytáhl z bryndy mladšího bráchu

Dovádění v pořádném terénu je pro milovníky off-roadu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy? Střídají se u ní hokejista a miliardářský synek

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy?…

Dveře v domě Romana Vojtka (44), který stále obývá jeho exmanželka, se netrhnou. Ač Tereza Vojtková (35) randí s…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu dělá radost

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu…

Nadaný obránce Jakub Zbořil je obrovskou českou defenzivní nadějí. A měl by v budoucnu mít i stabilní místo v…

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně budou i v extralize

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně…

Žádné šmidlání puku u mantinelů, kudrlinky na velkém prostoru. Dva, tři rychlé kroky a šup ho na branku. Takhle…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…