Nissan použije nové CVT, myslí hlavně na spotřebu
Zatímco evropské automobilky dávají v případě automatů přednost dvouspojkovým převodovkám, ty japonské sázejí spíše na CVT. Ve vozech Nissan se objeví nově vyvinutá převodovka s proměnným převodem, na které japonská automobilka spolupracovala s výrobcem převodovek Jatco.
Převodovka Jatco CVT7 W/R je určena pro kompaktní automobily s pohonem předních kol. Jako první ji využije Nissan Lannia, což je nezvykle tvarovaný sedan primárně určený pro mladé Číňany.
Jatco CVT7 W/R je založena na bázi stávající převodovky Jatco CVT7. Ta byla představena v roce 2009, kdy se stala vůbec první převodovkou CVT s pomocnou převodovou skříní, která umožnila mnohem vyšší převodový poměr. Jatco CVT7 známe například z modelu Juke.
Převodovka byla navržena hlavně s ohledem na snížení spotřeby paliva, zároveň má ale pomáhat jízdním zážitkům. Do vínku tak dostala aktivní kontrolu prokluzu a Dynamic Step Shift, který „řadí“ předvolené převody a tím simuluje chování klasického automatu.
Nově vyvinuté jsou ocelové řemeny, řemenice byly vylepšeny. Navýšil se také převodový poměr, a to na rekordní hodnotu 8,7:1. Právě na něj odkazuje zkratka W/R v názvu převodovky (wide range). Zapracovalo se i na snížení tření, a to pomocí kompaktnějšího olejového čerpadla.
O výrobu převodovky Jatco CVT7 W/R se v tuto chvíli stará firma JATCO (Guangzhou) Automatic Transmission. Produkce byla zahájena v srpnu 2015.
Nové CVT je součástí plánů firmy Jatco být do roku 2020 největším producentem automatických převodovek na světě. Už nyní je Jatco jedničkou mezi CVT, 45 % všech vyrobených bezestupňových převodovek pochází právě od této společnosti.