reklama


Nissan Primera 1,8 hatchback

Nissan Primera 1,8 hatchback

 
 

Nissan Primera prošel faceliftem a již se objevil i v našich autosalonech. Jaké změny pro nás technici Nissanu připravili si můžete přečíst v rubrice Představujeme. Dojmy z testu tohoto vozu vám nabízím v následujících řádcích.

Nissan Primera prošel důkladnou inovací, která v sobě nese na 600 vylepšení. Jak se zdá, zdaleka nešlo jen o kosmetické úpravy karoserie, ale o mimořádně důkladné přepracování celého vozu. Příkladů je dost. Například brzdová soustava je kromě sériového ABS osazena také dvoustupňovým posilovačem. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Dalším příkladem je výrazné omezení hluku v interiéru, zvláště při vyšších rychlostech nebo zcela nový zážehový motor 1,8 s proměnným časováním ventilů.

Opravdu významnou novinkou je převodovka CVT, kterou je možno si objednat s motorem 2,0. Navíc má možnost tzv. sekvenčního řazení 6 pseudostupňů. Jízda s touto převodovkou bude zcela jistě velmi zajímavá. Test Primery 2,0 s touto převodovkou chystáme.

Doménou Primery byly vždy jízdní vlastnosti především díky víceprvkové zadní nápravě. Ty byly optimalizovány a zůstaly na vysoké úrovni. Dobré je, že si Primera podržela i jistou dávku pohodlí a posádka není kvůli dobrým jízdním vlastnostem zbytečně otloukána. Brzdová soustava dostala kromě dvoustupňového posilovače i zvětšené kotouče o průměru 280 mm, které dosud měla jen Primera GT.

Zcela nová osmnáctistovka s proměnným časováním ventilů má výkon 84 kW a maximum točivého momentu 158 Nm dosahuje v překvapivě nízkých otáčkách (2800 ot/min). Přesto pro svižnější jízdu je nutné využít spíše otáčky nad 3500 ot/min. Motor i podvozek jsou výborně odhlučněny, takže není nutno při rozhovoru se spolucestujícími zvyšovat hlas. Průměrná spotřeba je podle oficiálních údajů prakticky stejná jako u slabší šestnáctistovky. Naše spotřeba v testu byla 7,8 l/100 km, což je vzhledem ke svižnější jízdě dobré.

Snad jediným problémovým místem vozu byla spojka. Šla velmi ztuha a navíc spínala až u podlahy . Spínání půjde zcela určitě seřídit, ale tuhost se asi nezmění, což může při delší jízdě vadit.

Interiér i přístrojová deska mají kvalitní zpracování. Potěšující je sériová montáž poloautomatické klimatizace, která sama udržuje zvolenou teplotu. Manuálně je nutno zvolit jen směr proudění vzduchu. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Velikost prostoru vzadu je v průměru. Místa nad hlavou by mohlo být o něco více.

Zavazadlový prostor má nadprůměrnou velikost 505 litrů. Navíc testované pětidveřové provedení má oproti sedanu své další praktické výhody.

Cena nové Primery začíná na 499 000 Kč. Cena testovaného vozu je 623 000 Kč. V každém případě je nový Nissan Primera zajímavý vůz, který si zaslouží pozornost.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 611 Kč Cena v testované výbavě: 623 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, poloautomatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla, posilovač řízení, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, 6x repro, dělená zadní opěradla, pylový filtr, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty + palubní počítač, ostřikovače světel, mlhová světla

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12 000,- Kč)

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1769
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 158 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.3
Emise CO2:177
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1357
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1250 / 490
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4522
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1454
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Nissan Primera (2001-2006) – První poslední Nissan Primera (2001-2006) – První poslední

Po dvou generacích typu Primera (P10 a P11) se…

Nissan Primera zůstane bez nástupce Nissan Primera zůstane bez nástupce

Nepříliš slavné prodeje Primery vedly Nissan k rozhodnutí…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama