Nissan Primera 1,8 hatchback

Nissan Primera 1,8 hatchback

 
 

Nissan Primera prošel faceliftem a již se objevil i v našich autosalonech. Jaké změny pro nás technici Nissanu připravili si můžete přečíst v rubrice Představujeme. Dojmy z testu tohoto vozu vám nabízím v následujících řádcích.

Nissan Primera prošel důkladnou inovací, která v sobě nese na 600 vylepšení. Jak se zdá, zdaleka nešlo jen o kosmetické úpravy karoserie, ale o mimořádně důkladné přepracování celého vozu. Příkladů je dost. Například brzdová soustava je kromě sériového ABS osazena také dvoustupňovým posilovačem. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Dalším příkladem je výrazné omezení hluku v interiéru, zvláště při vyšších rychlostech nebo zcela nový zážehový motor 1,8 s proměnným časováním ventilů.

Opravdu významnou novinkou je převodovka CVT, kterou je možno si objednat s motorem 2,0. Navíc má možnost tzv. sekvenčního řazení 6 pseudostupňů. Jízda s touto převodovkou bude zcela jistě velmi zajímavá. Test Primery 2,0 s touto převodovkou chystáme.

Doménou Primery byly vždy jízdní vlastnosti především díky víceprvkové zadní nápravě. Ty byly optimalizovány a zůstaly na vysoké úrovni. Dobré je, že si Primera podržela i jistou dávku pohodlí a posádka není kvůli dobrým jízdním vlastnostem zbytečně otloukána. Brzdová soustava dostala kromě dvoustupňového posilovače i zvětšené kotouče o průměru 280 mm, které dosud měla jen Primera GT.

Zcela nová osmnáctistovka s proměnným časováním ventilů má výkon 84 kW a maximum točivého momentu 158 Nm dosahuje v překvapivě nízkých otáčkách (2800 ot/min). Přesto pro svižnější jízdu je nutné využít spíše otáčky nad 3500 ot/min. Motor i podvozek jsou výborně odhlučněny, takže není nutno při rozhovoru se spolucestujícími zvyšovat hlas. Průměrná spotřeba je podle oficiálních údajů prakticky stejná jako u slabší šestnáctistovky. Naše spotřeba v testu byla 7,8 l/100 km, což je vzhledem ke svižnější jízdě dobré.

Snad jediným problémovým místem vozu byla spojka. Šla velmi ztuha a navíc spínala až u podlahy . Spínání půjde zcela určitě seřídit, ale tuhost se asi nezmění, což může při delší jízdě vadit.

Interiér i přístrojová deska mají kvalitní zpracování. Potěšující je sériová montáž poloautomatické klimatizace, která sama udržuje zvolenou teplotu. Manuálně je nutno zvolit jen směr proudění vzduchu. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Velikost prostoru vzadu je v průměru. Místa nad hlavou by mohlo být o něco více.

Zavazadlový prostor má nadprůměrnou velikost 505 litrů. Navíc testované pětidveřové provedení má oproti sedanu své další praktické výhody.

Cena nové Primery začíná na 499 000 Kč. Cena testovaného vozu je 623 000 Kč. V každém případě je nový Nissan Primera zajímavý vůz, který si zaslouží pozornost.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 611 Kč Cena v testované výbavě: 623 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, poloautomatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla, posilovač řízení, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, 6x repro, dělená zadní opěradla, pylový filtr, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty + palubní počítač, ostřikovače světel, mlhová světla

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12 000,- Kč)

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1769
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 158 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.3
Emise CO2:177
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1357
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1250 / 490
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4522
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1454
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Nissan Primera (2001-2006) – První poslední Nissan Primera (2001-2006) – První poslední

Po dvou generacích typu Primera (P10 a P11) se…

Nissan Primera zůstane bez nástupce Nissan Primera zůstane bez nástupce

Nepříliš slavné prodeje Primery vedly Nissan k rozhodnutí…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…