Nissan Primera 1,8 hatchback

Nissan Primera 1,8 hatchback

 
 

Nissan Primera prošel faceliftem a již se objevil i v našich autosalonech. Jaké změny pro nás technici Nissanu připravili si můžete přečíst v rubrice Představujeme. Dojmy z testu tohoto vozu vám nabízím v následujících řádcích.

Nissan Primera prošel důkladnou inovací, která v sobě nese na 600 vylepšení. Jak se zdá, zdaleka nešlo jen o kosmetické úpravy karoserie, ale o mimořádně důkladné přepracování celého vozu. Příkladů je dost. Například brzdová soustava je kromě sériového ABS osazena také dvoustupňovým posilovačem. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Dalším příkladem je výrazné omezení hluku v interiéru, zvláště při vyšších rychlostech nebo zcela nový zážehový motor 1,8 s proměnným časováním ventilů.

Opravdu významnou novinkou je převodovka CVT, kterou je možno si objednat s motorem 2,0. Navíc má možnost tzv. sekvenčního řazení 6 pseudostupňů. Jízda s touto převodovkou bude zcela jistě velmi zajímavá. Test Primery 2,0 s touto převodovkou chystáme.

Doménou Primery byly vždy jízdní vlastnosti především díky víceprvkové zadní nápravě. Ty byly optimalizovány a zůstaly na vysoké úrovni. Dobré je, že si Primera podržela i jistou dávku pohodlí a posádka není kvůli dobrým jízdním vlastnostem zbytečně otloukána. Brzdová soustava dostala kromě dvoustupňového posilovače i zvětšené kotouče o průměru 280 mm, které dosud měla jen Primera GT.

Zcela nová osmnáctistovka s proměnným časováním ventilů má výkon 84 kW a maximum točivého momentu 158 Nm dosahuje v překvapivě nízkých otáčkách (2800 ot/min). Přesto pro svižnější jízdu je nutné využít spíše otáčky nad 3500 ot/min. Motor i podvozek jsou výborně odhlučněny, takže není nutno při rozhovoru se spolucestujícími zvyšovat hlas. Průměrná spotřeba je podle oficiálních údajů prakticky stejná jako u slabší šestnáctistovky. Naše spotřeba v testu byla 7,8 l/100 km, což je vzhledem ke svižnější jízdě dobré.

Snad jediným problémovým místem vozu byla spojka. Šla velmi ztuha a navíc spínala až u podlahy . Spínání půjde zcela určitě seřídit, ale tuhost se asi nezmění, což může při delší jízdě vadit.

Interiér i přístrojová deska mají kvalitní zpracování. Potěšující je sériová montáž poloautomatické klimatizace, která sama udržuje zvolenou teplotu. Manuálně je nutno zvolit jen směr proudění vzduchu. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Velikost prostoru vzadu je v průměru. Místa nad hlavou by mohlo být o něco více.

Zavazadlový prostor má nadprůměrnou velikost 505 litrů. Navíc testované pětidveřové provedení má oproti sedanu své další praktické výhody.

Cena nové Primery začíná na 499 000 Kč. Cena testovaného vozu je 623 000 Kč. V každém případě je nový Nissan Primera zajímavý vůz, který si zaslouží pozornost.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 611 Kč Cena v testované výbavě: 623 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, poloautomatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený a výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, vyhřívaná přední sedadla, posilovač řízení, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, 6x repro, dělená zadní opěradla, pylový filtr, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty + palubní počítač, ostřikovače světel, mlhová světla

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12 000,- Kč)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1769
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 158 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.3
Emise CO2:177
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1357
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1250 / 490
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4522
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1454
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Nissan Primera (2001-2006) – První poslední Nissan Primera (2001-2006) – První poslední

Po dvou generacích typu Primera (P10 a P11) se…

Nissan Primera zůstane bez nástupce Nissan Primera zůstane bez nástupce

Nepříliš slavné prodeje Primery vedly Nissan k rozhodnutí…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

 

iSport.cz

Nejoblíbenější člověk v Brémách! Střelec Gebre rozskákal stadion

Nejoblíbenější člověk v Brémách! Střelec Gebre…

Zbývaly poslední vteřiny zápasu. „Řekl jsem si, že teď, nebo nikdy,“ vyprávěl po zápase Theodor Gebre Selassie…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…