Diskuse

Nissan prodá jeden elektrický Leaf každých 12 minut. Může se stát evropským rekordmanem

8.3.2018

Byť prodeje elektromobilů rostou hodně pozvolna, mezi evropskými zákazníky je o nový Nissan Leaf velký zájem. Pokud neopadne, mohl by z toho být i nový rekord.

 

  • 22 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 08.03.  20:01

    Neviem ako v iných mestách...

    ...ale v Bratislave Leafy vidno celkom dosť, hneď po nich malý elektický BMW i3. Dnes som stretol Nissan NV200 na elektrinu a jednu elektrickú Kiu Soul. Prakticky vždy, keď idem do mesta, tak niektoré z týchto áut stretnem. Malé Renaulty ani Mitsubishi a iné ale nie.
    • 23 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.03.  22:22

      « Re: Neviem ako v iných mestách...

      u nas ma sused biely leaf .. predtym mal vw boru ;-) .... okrem ineho ma este aj jedno japonske SUV

      trend je jasny.... hybridy a elektro :yes:

      velmi sikovne vyzera novy auris v hybride ... samozrejme cena cena cena...
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 09.03.  09:09

      « Re: Neviem ako v iných mestách...

      U nás v Prešove behajú 2x Leaf ako taxíky a ešte zopár ich má tuším VSD. Ako súkromné auto som Leafa ešte nestretol. Zato tu behajú minimálne dve Tesly S a jedna X. Ale v KE som stretol zase 2x i3. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 09.03.  09:16

        « Re: Re: Neviem ako v iných mestách...

        Já nejčastěji vídám i3, iOn a Fiat 500e. V tomto pořadí (Praha).
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 09.03.  09:19

          « Re: Re: Re: Neviem ako v iných mestách...

          U nás v malém středočeském městě už jezdí tři Leafy a iOn. Celkově dost pozoruju trend, kdy se tahle auta začínají zabydlovat spíš v satelitních městečkách kolem velkých měst.
          • 02 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 09.03.  09:36

            « Re: Re: Re: Re: Neviem ako v iných mestách...

            Protože to má logiku.
            Dojede do práce, na nákup a zpátky na jeden šťouch, má bez problémů každý den po ruce zásuvku, režim kousek do města a pak pocukávat v zácpě je jednoznačně ekonomičtější než s fosílí.

            A aby urval hypotéku, stejně jinam ani jet nemůže. >:D Raději si nevybere ani dovolenou, aby nedostal náhodou bodlo.
  • 25 Reagovat !

    foto Joky

    Joky 08.03.  20:19

    o tom se může emisoleváckému

    koncernu jen zdát....
    • 02 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 08.03.  20:42

      « Re: o tom se může emisoleváckému

      Tak elektrický Golf aj Up! sú známe, ale priznám sa, na ulici som nemal šťastie ešte ani na jedno z nich. Tu a tam ešte zahliadnem nejakú tú Teslu S, X-ko som videl len v Alze...
      • 32 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 08.03.  20:57

        « Re: Re: o tom se může emisoleváckému

        Ale zajímavý je, že polovina prodaných EV v ČR za leden-únor 2018 je VW.
        Něco vám kluci nesedí.
        Jinak - udivuje mě to taky.
        • 33 Reagovat !

          foto Joky

          Joky 08.03.  21:08

          « Re: Re: Re: o tom se může emisoleváckému

          tady se taky nic nepíše o směšně málem Českém trhu , který globálně opravdu nikoho nezajímá....
      • 40 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 08.03.  23:59

        « Re: Re: o tom se může emisoleváckému

        Já je oba vídám relativně často, e-up! i e-Golf. Vzhledem k velmi vysokým cenám při sotva průměrných výkonech mě to překvapuje.
        • 03 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 09.03.  07:45

          « Re: Re: Re: o tom se může emisoleváckému

          Závisí to možno od lokality, keď si niekto kúpi Leaf, je možné, že časom si ho kúpi niekto v okolí tiež, keď niekde zase fičia elektrické Golfy, môžu tam byť iné značky v menšine... Každopádne áut na elektrinu jednoznačne pribúda.
  • 30 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 08.03.  20:58

    Nissan nebo Renault

    je to jedna aliance a v EV má slušně našlápnuto.
    Mám samozřejmě radši VW (ahoj Joky, starej brachu) ale musím uznat, že kontruje zatím jenom plnou hubou keců. 8-s
    • 12 Reagovat !

      foto Joky

      Joky 08.03.  21:12

      « Re: Nissan nebo Renault

      plná huba keců , na to jsou oni kádři již od 20.let minulého století...
  • 14 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 08.03.  21:08

    Cim vic tim lip

    Kazdy prodany EV dobry. Zmena pristupu uz je znat. :-)
    • 32 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 08.03.  21:16

      « Re: Cim vic tim lip

      JJ, pomalu, zatím pokrouceně dotacemi, a jen pro určité použití ...ale začíná to dávat smysl.
      Jak fostek psal dávno. Plně konkurebceschopné a masově rozšířené...kolem 2030.
      Ten čas letí!!!
      Teď ještě zlepšit ten náš energetický mix. Aby ty tvoji EV miláčci nejezdili na hnědý uhlí (Tušimice, Prunéřov a podobná monstra mě děsí mnohem víc, než čiplý EGRoff-TDI)
      • 10 Reagovat !

        foto Pekelna-Micinka

        Pekelná Micinka 09.03.  03:18

        « Re: Cim vic tim lip

        Kéž by to stálo jen na tom, co si vyrobíme doma... Může se stát řada věcí. [odkaz]
      • 23 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.03.  07:42

        « Re: Re: Cim vic tim lip

        To hnedé uhlie sa bude páliť rovnako bez ohľadu na to, kde sa vyrobená energia použije. Napriek tomu je to čistejší proces, ako výroba palív a ich následné spaľovanie. Ak bude treba stavať nové elektrárne, treba dohliadnuť najmä na ich ekologické aspekty. Tie staré pôjdu ďalej do konca svojej životnosti tak či tak.
      • 02 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 09.03.  13:17

        « Re: Re: Cim vic tim lip

        Ahoj fousku.

        Tepelne elektrarny v Cechach jsou problem predevsim co se tyce CO2.

        Viz priklad nize, tebou uvadene Tusimice, ktere te desi. Byl jsi nekdy v tepelne elektrarne? Vis vubec, co jde z komina?

        Co se tyce lokalnich emisi (v tomto pripade v Kadani), nemyslim si ze mas pravdu s tim Golfem. A to ho ani nemusis cipovat, ten uz je stejne ciplej tovarne ;-)
        V Britanii tvori 1/2 emisi nox doprava.
        [odkaz]
        Citace:
        However transport still accounts for 49 per cent of UK NOx emissions in 2016 and
        the rate of reduction from this sector has slowed down due to the increased
        contribution from diesel vehicles. ;-)

        Tusimice:
        [odkaz]
        Citace:
        Nyní je připraveno plnit ty nejpřísnější limity v oblasti vypouštění emisí po roce 2016. Emise oxidů dusíku se podařilo snížit o 70 %, emise oxidu siřičitého o 79 % a emise tuhých znečišťujících látek o 87 %. (První ekologizací však již elektrárna prošla v devadesátých letech, kdy se v první vlně snížily její emise o více než 90 procent!) Vedlejší energetické produkty (popílek, struska a deponát) vznikající v Elektrárně Tušimice II jsou certifikovanými výrobky. Deponát slouží k revitalizaci krajiny po důlní činnosti, certifikovaná struska je využívána k asanaci bývalého složiště Tušimice a popílek se prodává pro využití ve stavebnictví.

        PS Nejsem zastancem tepelnych elektraren. Jen tvrdim, ze je to porad vyrazne lepsi reseni nez diesel.
  • 32 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 09.03.  06:57

    Někteří mají představu, že vyrobit auto

    s elektrickým pohonem je problém jako by neznali akuvrtačku. Problém jsou baterky a ty nebudou lepší ani dalších 10 let.
    • 24 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 09.03.  07:43

      « Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

      Aký si ty múdry... Študoval si vysokú baterkovú?
      • 22 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 09.03.  08:17

        « Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

        Asi něco neznám, tak mi řekni, jaká je nová reálná technologie. Brzy budou baterky HE3DA, jsou bezpečnější, nemusí se tak chladit, ale kapacitu mají podobnou jako konkurence. Navíc mi připadá mnohem rozumnější, mít na střeše fotovoltaiku a nabíjet baterku, kterou pokryješ spotřebu a ne vozit po světě půl tuny baterek nabíjených pomocí hnědého uhlí.
        • 00 Reagovat !

          foto Cuba66

          Cuba66 09.03.  08:43

          « Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

          No tak pokud by si chtěl mít na střeše fotovoltaický panel, který pokryje spotřebu provozu normálního elektromobilu velikosti Leafu, tak by ta střecha asi musela mít plochu dvou fotbalových stadiónů (nepočítal jsem, jen odhaduji) :-)
          • 11 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 09.03.  08:56

            « Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

            Možná.
            Já jsem ale KANKUNENův poslední příspěvek pochopil jako ve smyslu, že když chce někdo něco udělat pro ekologii, tak je dnes rozumnější fotovoltaika na domě než elektroauto.

            Jako pokrýt "elektro-čistou" technologií zatím raději dům a ne auto.

            Ne, že si budeš elekroauto nabíjet sám doma, abys vyvezl baterky na vejlet. :-)
            • 11 Reagovat !

              foto KANKUNEN

              KANKUNEN 09.03.  09:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

              Jj, tak to myslím. Do malého auta benzín, do velkého nafta, topit plynem a domů baterky.
              • 11 Reagovat !

                foto WinDiesel

                WinDiesel 09.03.  12:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                Ne všichni tě tady pochopí jak vidno.
                Já už si objednávám nové Éčko s plug-in diesel hybridem.
                Nevím proč bych měl pořád řešit dojezdy a baterky, když mohu mít plug.in dojezd 90 km a potom k tomu 1500 km na diesel-hybrid.
                A když nebude se kde napíchnout, tak nebude. Diesel má nízkou spotřebu a s hybridem bude ještě nižší.
              • 01 Reagovat !

                foto DonVito

                DonVito 09.03.  12:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                No souhlasim s tebou jen s tema baterkama domu :-)
                Tve reseni je popis minulosti, maximalne soucasnosti.

                Jinak lepsi reseni podle me:
                Male auto EV
                Velke auto hybrid
                [odkaz] (titulek ADAC ;-) je treba brat s rezervou)
                Topit tepelnym cerpadlem

                Pokroku zdar
          • 02 Reagovat !

            foto Mino21

            Mino21 09.03.  15:09

            « Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

            Když jsi to nepočítal, proč tvrdíš takové nesmysly? Na pokrytí roční spotřeby elektřiny pro auto velikosti Leaf by ti stačilo asi okolo 15-25 m2. Jen středový kruh by těch elektromobilů nabil asi 10.
            • 00 Reagovat !

              foto DonVito

              DonVito 09.03.  15:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

              Ty jsi to pocital?

              Docela by me to zajimalo. Jaky jsi pocital denni najezd?
              Jakou spotrebu? Jaky vykon solaru (z m2, kolik hodin..)?
              Mas vlastni zkusenost (data) se solary?
              Jestli ta cisla mas, sem s nimi ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto Mino21

                Mino21 09.03.  19:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                Tak kdybych to nepočítal, tak to tu asi nepíšu, ne?

                Průměrný nájezd auta v ČR je 14 tisíc km za rok, průměrná spotřeba Leafu je dle SM 16,7 kWh na 100 km, ale počítejme raději více (ztráty nabíjením, samovybíjením...), řekněme 20 kWh na 100 km. Jednoduchá matematika, 14000/100*20 = 2800 kWh = 2,8 MWh za rok.

                8-10m2 solárních panelů ti dá ročně asi 1 MWh ([odkaz] Jednoduchá metamatika, na 2,8 MWh potřebujeme 22,4-28 m2. Jiná kalkulačka ([odkaz] zase říká, že na 2,8 MWh potřebujeme okolo 20 m2.

                A aj selským výpočtem se k tomu dostaneme. Panely mají cca 16-17% účinnost, na zem v ČR dopadne za rok asi 1000 kWh/m2 (to už je výsledek, tedy se započítáním mraků, úhlu svitu...), tedy dostaneme 160-170 kWh na m2 za rok. To je někde okolo 17 m2.

                Pořád se pohybujeme kolem 20 m2. Takže dvě malá fotbalová hřiště s celkovou plochou 8000 m2 by nabila za rok 400 elektromobilů. Být to velké fotbalové hřiště, tak těch elektromobilů nabiješ 1000. I kdybychom potřebovali o pár metrů více, třeba 25, stále to jsou stovky elektromobilů.

                Vlastní zkušenost se soláry nemám, ale data se dají dohledat a aspoň nějak odhadnout a poznat, co je totální blbost a co ne.
                • 00 Reagovat !

                  foto DonVito

                  DonVito 09.03.  20:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                  Proto jsem se ptal.

                  Dik za cisla. I ten druhy odkaz (ten prvni nefunguje).

                  Necekal bych, ze staci tak malo..
                  • 10 Reagovat !

                    foto Mino21

                    Mino21 09.03.  21:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                    Omlouvám se za ten podrážděný tón, byl nepatřičný. U toho prvního odmaž závorku s čárkou, bude to fungovat. resp. tady to je snad v pořádku: [odkaz]

                    Ono se pořád vykládá, jak ta elektromobilita totálně rozhodí síť a že budeme muset postavit desítky obrovských elektráren, jenže když si to spočítáš, že potřebuješ 2,8 MWh ročně (viz výše), tak to máš 2800 kWh / 365 = 7,7 kWh denně, což je 7,7 / 24 = 0,32 kWh za hodinu. Tedy jeden elektromobil znamená v průměru trvalý odběr 320 W. Takže pokud to někdo nabíjí třeba 22 kW (což není malý odběr), zároveň to znamená, že dalších 70 lidí nenabíjí.

                    Problémem jsou u EV rozhodně baterky, elektřina je mnohem snáz řešitelná.
                    • 00 Reagovat !

                      foto DonVito

                      DonVito 09.03.  23:46

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                      :yes:

                      I ten odkaz uz funguje.
                • 00 Reagovat !

                  foto marekhr

                  marekhr 11.03.  05:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

                  Tak ja mám už rok Mitsubishi Outlander PHEV ktorý má kapacitu batérie 12 kWh, nabíja sa do plna 5 hodín z 230V 10A, za rok som najazdil cca 8500km, slúži väčšinou ako auto do mesta a okolí do 15km výnimočne pár jázd za rok max 50km až 100km, EV jazda ukazuje väčšinou 99%. Spotreba elektrickej energie podľa výrobcu [Wh/km] 134, dojazd by mal byť vyše 50km ale reálne v lete max 40km v zime možno len 30km, záleží aj od štýlu jazdy samozrejme a spotreba slimačím tempom sa dá aj 140 ale reálne 250 aj viac. A teraz k tým panelom na strechu, zvažujem ich keď sa podarí dotácia ale k ním by trebalo aj batériu, lebo v mojom prípade keby som chcel nabíjať auto v noci tak to by už bez batérie k panelom sa nenabilo auto vôbec z tých panelov. Ďalšia vec je veľký rozdiel medzi letom a zimou, kedy tie panely majú oveľa menšiu účinnosť. Skúsenosti s autom rozpíšem niekedy.
        • 10 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 09.03.  13:35

          « Re: Re: Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

          Asi tie baterky zrovna nesleduješ. Vývoj pokračuje, kapacita ide hore, objem a hmotnosť dolu, cena pomaličky tiež, parametre okolo cyklov nabíjania a vybíjania sa tiež postupne zlepšujú. Alebo podľa teba má zmysel len nejaký boom, ktorý 10 x zrýchli nabíjanie aj kapacitu a stiahne cenu o 90%? Kde si teda vzal to presvedčenie, že za 10 rokov nebudú baterky lepšie?
    • 11 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 09.03.  12:42

      « Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto

      Ahoj KANKUNENE.

      Z jakeho duvodu si myslis, ze baterie nebudou lepsi za deset let?

      Ze ustane vyvoj?

      Tady nejaky odkaz z australsky vysoky baterkovy :-)
      [odkaz]

      Pro jistotu preklad:
      [odkaz]

      A citace k obrazku ;-) :
      Rychle klesající náklady na baterie pro elektrické vozy..
  • 00 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 09.03.  17:50

    Tesla Model 3

    Tesla vyrabela v prosinci 1000 aut tydne. Tzn. Kazdych 10 minut auto..
    Samozrejme jen pro US trh.
    Na konci brezna by mela byt na dvojnasobku.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní přestal bavit přítel. Byla opilá a zdrogovaná

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní…

Keylie Barker (†28) byla nalezena oběšená v poli poté, co se s ní její partner přestal bavit. Naštvaná a…

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o přežití, řekl 109. Sagan

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o…

V boji o zelený trikot na Tour de France už Peterovi Saganovi nezbyl téměř žádný soupeř. Brutální výšlap na Alpe…

Rosický zpátky v Arsenalu! Zahraje si proti Realu, stojí na něm kampaň

Rosický zpátky v Arsenalu! Zahraje si proti Realu,…

Jeden z nejlepších českých fotbalistů historie se dočká mimořádného zážitku. Arsenal oznámil, že Tomáš Rosický…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…