No pokud by to tak bylo, tak jenom dobře. Almery obou generací byla a jestě jsou poctivá a spolehlivá auta. Rozvor 2700 mm vypadá královsky, otazníkem zatím zůstávají ostatni rozměry, ale vizuálně to vypadá, že snad nebude trpět jezevčíkovostí:))
Celkový desingn budu hodnotit až naživo, ale vidím tam určitý odkaz na Almeru N16, což osobně hodnotím kladně :-)
Samozřejmě bude taky torzka. Ale u Nissanu bude mít dvouplášťové tlumiče a další systémy, které zlepší komfort a odskakování. Nepůjde o levné řešení jako najdeš v Golfu nebo P308.
Jo jde o stejné dvoupístkové tlumiče DPS.
Něco z testu.
"... Zatímco vpředu jsou opět vzpěry McPherson, víceprvkové závěsy jsou nyní vyhrazeny pouze pro čtyřkolku. Nicméně vlečená zadní ramena neznamenají žádné zhoršení jízdních vlastností, komfortu pérování ani akustického hluku od kol. Ba právě naopak, se složitější nápravou se nám zdálo pérování s 19“ koly, jež jsou v ceně nejvyšší výbavy Tekna, dokonce o něco tvrdší než u qashqaie s torzní příčkou. I tak ale zůstává vzhledem k velikosti disků, na nichž jsou obuty pláště o rozměru 225/45, jízdní komfort pořád ještě vysoce nadprůměrný. Velkou měrou se na tom podílí tuhá karoserie, hlavně ale dvoupístkové tlumiče DPS (Double Piston Shock), jež Nissan používá u svých prémiových modelů Infiniti. Tento tlumič má dva písty, hlavní tlumí nízkofrekvenční nerovnosti, druhý vysokofrekvenční....
Když jsem toto poprvé četl, říkal jsem si, jestli ty tlumiče nemají něco společného s těmi v aktuálním Cliu R.S. - tam jsou taky dvoupístové (ač jim teda říkají úplně jinak) a fungují skvěle.
U Clia RS jsou tlumiče s hydraulickými dorazy. Jde o patent Renaultu vyvinutý RenaultSportem pro závodní auta. Na běžném autě se poprvé použily právě u Clia RS. Ty z Infiniti, které jsou použity na nové alianční platformě CMF budou jiné, ale funkce bude asi podobná.
Ačkoliv Nissanu držím pěsti, tak tomuto říkám NE. Boční linie je otřesná, linka vylézající v předního blatníků propojená do zadních světel je nepěkná - nefunguje ani s bratrském Renaultu (Laguna).
Konkurent Golfu? Leda tak na papíře. Vnitřek a vnějšek je tak 10 let nazpět. :no:
Príjemný dizajn, na môj vkus až príliš konzervatívny. Som čakal, že sa v Nissane trochu viac odviažu. Totiž to auto nepôsobí ako novinka, ale ako auto ktoré už pár rokov za sebou má. Ale zas na druhej strane, Nissan asi vie čo v konzervatívnej Európe funguje. Samozrejme...uvidí sa naživo.
Jj, podoba s Aurisem tu je. Jako celek se mi líbí, ale některé partie vypadají jako Qashqai těsně po návratu z koncentráku... >:-[] No nic, z prvních fotek ten výsledný dojem není skoro nikdy zrovna stoprocentní.
- silny zakladny motor,
- bezp. vybava asi od 2. vybavy ako v "Kaškaji",
- vela vnutorneho priestoru,
- pravdepodobne dobra spolahlivost.
Hlavnou otazkou zostava cena, kedze u Note to nevychadza najlepsie. Dizajn je O.K., ale ziadny zazrak, ale zase ani neurazi. Z mojho pohladu velke plus, ze bezp. technologie zacina Nissan ponukat ako normalny prvok, nie ako superluxus pre superbohatych a ze uz zakladny motor je postacujuci a nie je xy variantov motorov naviazanych na rozne stupne vybavy...
Predovšetkým pochváľme, že Nissan dostal rozum a uvedomil si, že nižšia stredná trieda je aspoň v Európe základ a bez zástupcu v tejto triede sa nedá fungovať. Skrátka toto sú najpredávanejšie autá a nemožno ich nahradiť crossovermi či malými SUV.
Odhliadnuc od uvedeného, ide o auto bez akýchkoľvek ambícií, ktoré nič nové neprináša, nikam neposúva hranice triedy, skrátka rodený štatista. Celkový vizuálny dojem je, že toto auto patrí tak 5 rokov dozadu, ako konkurent vtedajšej 308čke (ktorú trochu pripomína) a zrejme nebude mať potenciál patriť inde ako do zadnej časti poľa.
nesuhlasim s istymi vecami.... co noveho nam v triede prinasa taky golf alebo astra? Uz roky to iste .... Co vlastne auto nizsej strednj triedy ma nove svetu priniest? Ide snad o nejake hi-tech auta? Ved ide tu v prvom rade o dostupne rodinne hatchbacky za prijatelnu cenu urcene na masovy predaj .... co si cakal ze pulsar pride s vrtulou na streche a bude lietat? toto nie je DS4.... to auto ma za ciel predat a poctivo sluzit a nie uputat blbostami ..... nerozumiem co si cakal akoze ... ze bude mat 6 kolies, ze bude lietat alebo ze sa bude potapat ten pulsar.... ;-) ... fantazie sa medze nekladu ... otazne je co prinasa golf ... uz 40 rokov to iste... este aj kasna furt rovnaka...
Ten celkovy vizualny dojem je dobry, hodne dobry, pockajme si hlavne na realne fotky z nejakej prezentacie.... :yes:
praveze pravdepodobne prinasa: bezp. technologie Safety Shield/Safety Pack (mrtvy uhol, jazdne pruhy, monitorovanie objektov za vozidlom atd.) ako bezny volitelny prvok za par drobnych. Vsetci ostatni sa hraju na to, ze bezpecnost je luxus bud v najvyssej vybave, alebo vo vyssich a len pri urcitych konfiguraciach/motoroch.
Takze kombinacia maximalnej bezpecnosti a max. priestoru pri slusnom pohodli a motore moze byt zaujimava pre mnohych kupujucich. Kompakt je predsa len mnohoucelove auto, od mestskeho presuvadla cez rodinne auto po dialnicny expres a toto by mohol byt dobry mix... Koleso nanovo nevymysleli, ale za ten pristup k bezpecnosti som im dvacny...
Začnu od konce - s druhým odstavcem souhlasím, na žádnou revoluci to nevypadá, spíš takové auto do počtu.
A teď k větě nižšia stredná trieda je aspoň v Európe základ a bez zástupcu v tejto triede sa nedá fungovať. No, takhle kategoricky bych si to napsat netroufl. Srovnej si prodejní čísla Qahsqaie s veškerou japonskou konkurencí a musíš připustit, že Nissan bez kompaktu fungoval posledních pár let víc než slušně a jistě nelituje.
No vnímejme to jako rozšíření nabídky, jinak to ani nelze. Ne každý chce crossover, kvuli ceně, QQ moc levný není. Pokud to tedy Nissan nezabije cenou, tak by mohla být nabídka s 1.2TCe zajímavá ;-)
Přesně tak, jako doplnění nabídky to beru. Jen se podivuju nad tvrzením, že to bez kompaktu nejde... protože mám pocit, že Nissan posledních let je důkazem opaku.
vyzera to na dostojneho nastupcu almery... ktora svojho casu bola najpredavanejsim japoncom v europe a porazala v predajoch aj maleho yariska ;-)
Tak sme sa konecne dockali, vyse 10 rokov to trvalo ale doslo k tomu co som predpokladal uz par rokov dozadu a o com som neraz pisal.... ze kaskaj nemoze plnohodnotne nahradit almeru.... a ze raz sa hatch od nissana v nizsej strednej triede urcite ale urcite vrati... som rad ze som mal dobre tusenie :yes:
Zaroven som rad ze to na mna spredu neposobi ako zmenseny kaskaj aj ked tvarovo som cakal mozno odvaznesjsie predne partie , zadne partie su hodne odvazne ale nemam problem s nimi. Nieco podobne uz predvadzal davnejsie hyundai.... je to o zvyku, predsa len 10 rokov sme nissan v tejto triede nemali.... musime si na noveho pulsara zvyknut :yes:
Palec hore, auto ma zaujalo, prekvapilo a vzhladovo neskalmalo, nissan pochvala :yes:
Uf, no obával som sa ako to dopadne. Ale môže byť. Páči sa mi ako zaoblili predné svetlá, maska tak vyzerá fakt dobre. K tej farbe by som mal výhrady, lebo mám pocit, že len na silu vymýšľali takú aby sa to nikomu nespájalo s iným autom, ale nevyzerá moc dobre. V svetlejšej to bude príjemny kompakt. Neeurópske korene ale cítiť, taký Peugeot 308 pôsobí na prvý pohľad o niečo solídnejšie, ale tak uvidíme aké bude prvé stretnutie naživo. :-) Držím Pulsaru palce. :yes:
Vzhled je zklamanim a opravdu pusobi zastarale. A vzhledem k tomu že se u Pulsara snaži klast duraz na prostor tak moc nevěřim že se jizdně vrati ke kořenum Almery. Snad se ale pletu.
Uvidíme v reálu, ale zatím to vypadá jako povedený facelift Toyoty Auris (na novinku nic moc). Pro tuhle třídu to chce dobrý benzíny, což do příchodu 1.6 DIG, to přejmenovaný postarší Renaulťácký 1,2TCe moc nevytrhne. Tipuji, že případné prodeje Nissan pro jistotu přidusí vysokou cenou jako u Notu a za použitelnou 1,6 s dizly budou chtít balík. Velmi rád se budu mýlit, ale zatím to vypadá na novou šedou myš segmentu, což je škoda... :'-(
ja som sa uz nenormalne tesil na hatch od nissana..... ved je to mozno uz 10 rokov co odisla almera... este by ma potesil navrat primery a maximy QX ... nissan mal kedysi pekne portfolio aj terenne terrano mi velmi chyba.... tu reinkarnaciu na baze dusteru nepovazujem za serioznu nahradu....
ale za navrat hatchu velka pochvala pre nissan.. dokonca aj ten nazov pulsar sa mi paci .... je to uz nieco nove... almera uz moze teda pokojne odpocivat :-)
vyzera to na priestranny rodinny prijemny hatch.... co viac si priat :yes:
Nissan snad konečně pochopil, že jakkoliv s QQ předběhl dobu a byl to skvělý tah, tak bez klasického HB v nižší střední to prostě nejde. Stejně jako bez sedanu a kombi v té střední.
Z našeho trhu odešla před sedmi lety, ale na některých trzích se sedan v mírně modifikovaná verze prodává dosud (tuším ze v jižní Americe).
Pokud by měl Pulsar navázat na tradice Almer, tak by musel splnit tři základní podmínky: spolehlivost, kvalitní motory a jízdní vlastnosti. Design nikdy nebyl to co by z Almer dělalo špičku třídy.
Primera byla úplně jiná kategorie (kromě té poslední) tam jsou jízdní vlastnosti špičkové dodnes i ve srovnání s novějšími auty stejné velikosti
to je samozřejmě nesmysl, ostatně snažit se konkurovat VW s motorem od rendlíku je pěkná blbost. Na druhou stranu je třeba připsat Hnissanu kladné body za ruční brzdu!
fabia I tiez mohla niest nazov felicia.... mozno by jej sedel este viac ..... clovek si ale casom zvykol a dnes uz to berieme normalne... takisto uz si aj na rapida ako nazov zvykame
popravde pulsar sa mi ako nazov paci viac ako almera
Felicia byla symbolem starých pořádků, vůz neměl dobré jméno, byl koncepčně zastaralý. Almera byla v Evropě velmi populární a rozhodně se neměla za co stydět.
Navíc Nissan navazuje na díru ve výrobním programu, jméno Almera by jasně ukázalo, kam se vrací.
Príde, poteší, odíde, zabudneme. Pulsar prichádza z nutnosti, ako Iudex správne pripomenul, bez nižšej strednej to v Európe skrátka nejde.
Z mojej strany trochu sklamanie z dizajnu, už teraz je opozeraný, čo za pár rokov - interiér je úplná šeď a nuda. Uvidíme, jak sa ujme, rozmermi šplhá k strednej triede, tak ich vnútorný priestor hádam ospravedlní... Hlavne som zvedavý na jazdné vlastnosti a spoľahlivosť.
Posledná Primera bola kus nádherného auta, hlavne sedan bol nezvyklým, ale oku lahodiacim javom na cestách - holt poruchovosť a pomerne vysoká cena ho stopli. Kedy sakriš sa im podarí auto, ktoré bude fajn vo všetkých ohľadoch bez nutných kompromisov?
priznam sa ze ja neviem co vsetci od tohto auta ocakavaju a ocakavali ;-) .. mozno sa cakalo ze bude toauto jazdit na vodu boh vie.... alebo ze bude lietat.... alebo ze prekvapi niecim ... fakt uz neviem cim.....
nissan jednoducho spravil klasicky hatch.... co bolo aj cielom...... cim sa konecne opat vrati do nizsej strednej triedy ..... nic viac nic nemej... nema to byt premozitel golfa ani etalon ani ziadny supersport a ani ziadny noblesny chram na kolesach..... pojde o normalny hatch akych je v triede spusta ( i30, astra, golf, ceed, leon, auris, civic a podobne ) ... neviem mozno som divny ale cakal som presne nieco taketo ako vidim na fotkach... necakal som ziaden extrem po ziadnej stranke... ani po stranke sportovosti ani po stranke noblesy alebo stranke rozmerov.... takze ja nie som sklamany...... chapem ze po tych 10 rokoch po navrate ma clovek tendenciu ocakavat velke veci.... ale nissan nesiel robit helikopteru ale auto... auto v nisej strednej triede rodinne auto pre ludi za slusne peniaze s komfortnym zameranim pre beznu klientelu..... a podarilo sa mu to myslim so ctou a na urovni.....
ked sme uz pri tom opozeranom dizajne.... pozrime sa na novy kaskaj... ten kazdy chvalil kazdemu sa paci.... pritom si porovnajme obe auta... pulsar a kaskaj.... az take velke rozdiely v dizajne tam nie su.... spredu dost velka podoba.... zahada ze pulsar je zastaraly ale kaskaj je uzasny a nadherny.... niektorym ludom proste nissan nevyhovie aj keby sa japonskou katanou rozkrajal
za mna jednoznacne pochvala..... cakal som nieco take ako vidim na foto , je to parada
nissan je v kurze :yes:
PS: ak toto nazyvas kus nadherneho auta [odkaz] tak pulsar je potom najkrajsie auto sveta :yes: takze asi tak je to s tym pulsarom.... samozrejme kazdemu sa pacit nemoze... ale voci primere na fotke je o hodny kus dalej krasou a eleganciou ;-)
Tady někdo žije v roce 2000 :-) Pulsar má 4385mm, mrkněme tedy na konkurenci.
Alfa Giulietta - 4351 mm
Audi A3 - 4237 mm
BMW 1 - 4324 mm
Citroen C4 - 4329 mm
Fiat Bravo - 4336 mm
Ford Focus - 4358 mm
Honda Civic - 4315 mm
Hyundai i30 - 4300 mm
Kia Ceed - 4310 mm
Mazda 3 - 4460 mm
Mercedes A - 4292 mm
Mitsubishi Lancer - 4585 mm
Opel Astra - 4419 mm
Peugeot 308 - 4253 mm
Renault Megane - 4302 mm
Seat Leon - 4263 mm
Škoda Octavia - 4659 mm
Toyota Auris - 4275 mm
VW Golf - 4255 mm
Takže průměr nižší střední třídy v 5D verzi je 4349 mm. Že by 3,5 cm délky navíc znamenalo, že se blíží střední třídě? No, já bych si tím tak jist nebyl. I pokud odečteš takového obra, jako je Octavia, která to tím liftbackem trochu kazí (ostatní jsou hatche), je průměr 4331 mm. 5 cm navíc určitě není důvod psát, že se blíží ke střední třídě, jejíž průměr bude dnes zhruba okolo 4,7 metru. Delší než Pulsar je např. Mazda 3, Mitsubishi Lancer, Opel Astra nebo již zmíněná Octavie, velmi podobné rozměry má i Focus, Guilietta nebo už hodně staré Bravo.
Tak celou dobu jsi hovořil o délce, tak proč najednou vytahuješ rozvor? Ale dobrá, když už, tak už.
Alfa Giulietta - 2634 mm
Audi A3 - 2601 mm
BMW 1 - 2690 mm
Citroen C4 - 2608 mm
Fiat Bravo - 2600 mm
Ford Focus - 2648 mm
Honda Civic - 2595 mm
Hyundai i30 - 2650 mm
Kia Ceed - 2650 mm
Mazda 3 - 2700 mm
Mercedes A - 2699 mm
Mitsubishi Lancer - 2635 mm
Opel Astra - 2685 mm
Peugeot 308 - 2620 mm
Renault Megane - 2641 mm
Seat Leon - 2636 mm
Škoda Octavia - 2686 mm
Toyota Auris - 2600 mm
VW Golf - 2637 mm
Průměr 2643 mm
Audi A4 - 2808 mm
BMW 3 - 2810 mm
Citroen C5 - 2815 mm
Ford Mondeo - 2850 mm
Honda Accord - 2705 mm
Hyundai i40 - 2770 mm
Infiniti Q50 - 2815 mm
Kia Optima - 2795 mm
Lexus IS - 2800 mm
Mazda 6 - 2830 mm
Mercedes C - 2840 mm
Opel Insignia - 2737 mm
Peugeot 508 - 2817 mm
Renault Laguna - 2756 mm
Suzuki Kizashi - 2700 mm
Škoda Superb - 2761 mm
Toyota Avensis - 2700 mm
VW Passat - 2712 mm
Volvo S60 - 2776 mm
Průměr 2779 mm, a to jsem ti tam započítal už i takové výběhové staré modely jako je Kizashi, Accord a ani Passat rozhodně není nejnovější.
Mezitřídní rozdíl v průměru činí zhruba 13,5 cm. Na průměr střední třídy chybí cca 8 cm, nad průměr nižší střední má navíc cca 5,5 cm. Přitom Mazda 3 a Mercedes A mají v podstatě také 2,7 metru a velmi blízko je také BMW 1 (-1cm), Opel Astra (-1,5cm) a Škoda Octavia (-1,4 cm). BTW. takový Civic 7G měl už v roce 2001 rozvor 2,68 metru, takže 2,7 metru není v nižší střední žádný superzázrak, který by deklasoval vše, co bylo doposud vyrobeno.
Poslední Primera rozhodně nebylo "kus nádherného auta" ale kus neuvěřitelného hnusu. Dodnes vzpomínám na tvar zadního okna verze liftback, neodbytně připomínající záchodové prkénko >:D A naprosto neuvěřitelně zbabraná přístrojová deska a ovládací prvky to korunovaly, nemluvě o tragicky nepohodlných sedačkách (osobně jsem bohužel vyzkoušel při cestě do Paříže a zpátky) a celkově naprosto ošizené zpracování, ztráta sportovních jízdních vlastnotí atd. atd. Poslední generace Primery byl prostě automobilový vejbuch minimálně desetiletí a mezi Japonci snad vůbec největší za posledních 30 let (mezi modely, které přišly do Evropy). Takto pohřbít skvělé emage vybudované dvěma předchozími generacemi, to se jen tak nevidí. Jenom doufám, že člověka zodpovědného za tuto megakatastrofu šéf Nissanu na hodinu vyhodil! 8-s
Přijde mi jako šedá myš už na promo fotkách, zadní blatníky divně zploštělé a tato plocha vytažená až do nárazníku působí jako by designer otesal nějaký normální základ flexou, čtvercové víčko nádrže divně nepasuje k zadním lampám ani C sloupku, archaická anténa pak zadní pohled korunuje. Boční linie rychle padá k A sloupku jakoby se zde auto zlomilo k zemi a pak je linie znovu obloukem vytažená nahoru nad kola, což působí jako když někdo na snižující se čumák nahodil peřinu. Přední pohled nemá nic výrazně negativního, ale ani nic co by zaujalo. Interiér je pak doslova bez jakéhokoliv nápadu a elegance.
Ve srovnání s designem evropské konkurence je podle mého názoru design Nissanu velmi ponurý až depresivní.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Bez kompaktu to v Evropě "nejde"? Jak se pozná že to nejde??
Qashqai má roční prodeje někde na úrovni 200.000... a to prosím těsně před generační obměnou. To by mu stačilo na třetí příčku v kompaktech, za Focusem a před Astrou. Nejprodávanější japonské auto (Auris v nové generaci) je na 114.000, o Civicu nebo Ma3 v rámci zachování diskusního klidu pomlčím... co by za to dali, kdyby jim to taky tak nešlo ;-)
PS: že je kromě toho možné prodat ještě nějaké Pulsary je věc jiná... sjel jsem galerii a mně se to auto vcelku líbí, jako Almera je to jednoduché a poměrně evropsky elegantní.
Mozna by stalo za to najmout do prislusneho oddeleni vyvoje lidi a nenechat vzhled auta navrhovat robota. Ano, robot udela neco, co neurazi, ale priznejte se, kdo z vas by u podobneho auta zvolnil krok, aby si mohl vychutnat dokonalost tvaru? Ja se obavam, ze vetsina odvrati zrak a zrychli... Dvema slovy: promarnena prilezitost. U Nissanu zadne prkvapeni ovsem, staci se podivat na US produkci.
zglobalizovaný eintopf. :-!
"Nejzajímavější" na designu pulsaru je otázka, jak moc podobný mu bude nový megane.
Věty jako "konkurence golfu", v kontextu informací v článku jak o technice tak designu nemůžou znít než komicky. Jak psal výše kolega iudex, je fajn, že si nissan uvědomil důležitost nižší střední a zkouší pulsarem vrátit "almeru". V kombinaci s image a dostatečným povědomím trhu o kvašce se mu ten návrat může i podařit, tedy podařit tak, aby pulsary byly na evropských silnicích jevem nad prahem zaznamenatelnosti.
...rozeznat na obrázku Kvašku od X-Traila jsem se dodnes nenaučil, teď nám přibyl Pulsar. Nedá se napsat, že by byl nelíbivý, ale asi takovým způsobem jako obě generace Almery. Možná to na někoho může působit, důležitější bude, jak si poradí s Ma3 nebo Aurisem. Horko těžko se bude prodejně prokousávat přes korejskou konkurenci, který je tvarově velmi blízko.
Teď půjde o základní konfigiurovatelnost...bude se dát koupit navi, parking senzory a vyhřívaný křesla, aniž bych musel objednávat nejvyšší specifikaci? Jak to bude s různými asistenty apod... Struktura výbav a alespoň základní konfigurovatelnost je pro evropský trh velmi důležitá. Ví to Nissan od Renaultu?
První generaci Almery jsem měl a tak pro ni mám možná trošku slabost... v sedanu s 1.6 74kW to bylo docela dospělé auto :-) . Tohle už takové charisma nemá.
Souhlas, to je bohužel hodně kontrastní. Evropská elegance a asijská "křečovitost". Přitom se zřejmě paradoxně jedná o dva v Evropě navržené i vyráběné vozy.
Na druhou stranu, s interiérem už by to tak jednoduché rozhodování asi nebylo. :-)
Doufal jsem, že po excelentním designovém nástupu nového Qashqaie přijde i neméně dobrá Almera. Leč nestalo se a máme tu opravdu jen tuctový euroasijský eintopf :-(
Nabídka prostoru bude jistě velmi dobrá a jízdní vlastnosti asi taky, ale problémem by mohl být design. Ten zadek je typicky japonský a vzhled toho vozu vypadá už teď jaksi "časově unaveně", nemluvě o interiéru. Musím ale velmi pochválit přítomnost poctivé mechanické parkovací brzdy! :-):yes::yes::yes:
Čo to majú všetci s tými zadnými svetlami. Pulsar, auris, focus, megane, to všetko relatívne konzervatívne autá v ostatných partiách a keď sa dostanú k zadným svetlám, tak zrazu výčnelky, výbežky, chobotnice. A mohlo to byť celkom vyvážené a pekné auto.