Nissan Qashqai – jízdní dojmy a české ceny

Nissan Qashqai – jízdní dojmy a české ceny

 
 

Auto s nevyslovitelným jménem má nahradit Almeru a není nepodobné Muranu… Bude to trhák?

Tak především – na rozdíl od Dodge Caliber, které spadá do podobné kategorie crossover, má Qashqai skutečně možnost pohonu všech kol a zasahuje tedy spíše do revíru Sbaru Forester – Nissan to s okupováním každé myslitelné mezery v segmentu čtyřkolek zjevně myslí vážně.

Neuvěřitelné jméno je odvozeno od pouštního kočovného kmene žijícího nedaleko pohoří Zargos v jihozápadním Íránu. I když počáteční návrhy pocházejí z Japonska, auto dokončilo design centrum Europe v Londýně a Nissan Technical Center Europe v Grandfieldu. Auto se v severovýchodní Anglii i vyrábí. Zmenšené SUV, jak jej okamžitě překřtili někteří kolegové, nemá příliš výrazný design, ozvěny Murana jsou decentní a auto působí dotaženě, leč nenápadně. Exaktním srovnáním vychází najevo, že délka, šířka i rozvor zcela odpovídají C segmentu, narostla pouze výška.

A právě výška má, kromě lepší světlosti, zásadní vliv na pohodlí a prostor. Výrazný komfort umožňuje už při nastupování: i když jsou sedáky výše nad zemí, stále ještě umožňují posádce pocit osobního vozu. S prostorem na délku patří Qashqai k průměru, zejména na zadních sedadlech. Naopak výška interiéru, zejména na předních sedadlech, je příkladná – na klobouk to sice není, ale ani dlouhán se o kontakt se stropem bát nemusí. a příplatek lze objednat velkoplošně prosklenou střechu. Mimochodem – klimatizaci lze nastavit tak, aby směřovala chladný vzduch právě na toto okno a prostor se příliš neprohříval. Vyzkoušeli jsme a rýmu nemáme, tak to snad bude fungovat. Na palubě vládnou měkké plasty, přístroje jsou standardní, ovladače nezáludné a dosažitelné, takže nás překvapila jen dvojí barva podsvícení. Volant má sice trochu slabší věnec, ale je konečně seřiditelný v obou osách. Zavazadlový prostor o objemu 410 litrů je dobře přístupný a po sklopení zadních sedaček (není nutno vyjímat opěrky hlavy!) nabídne až 1513 litrů prostoru.

Vyzkoušeli jsme nejprve dvoulitrový benzinový motor s výkonem 104 kW v kombinaci s bezestupňovou převodovkou CVT. Specifické dynamické vlastnosti tohoto uspořádání jsme ocenili opravdu spíše v městském provozu, spotřeba se v takovém případě pohybovala okolo 10,5 l/100 km. Daleko lépe se nám jezdilo s dvoulitrovým turbodieselem v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem 4x4. Vyšší cena je vykoupena spotřebou jen okolo 7,5 litrů, potěšilo nás solidní odhlučnění motoru a tah od nízkých otáček.

Ještě před startem je potřeba si uvědomit, že opravdu nesedíme v běžném hatchbacku. Podvozek má světlou výšku 200 mm, lehce nadstandardní jsou i nájezdové úhly. Kromě běžného pohonu předních kol nabízí Nissan vůz i se systémem All Mode 4x4. K dispozici jsou v tom případě tři režimy: 2WD, tedy pohon pouze přední nápravy, pak automatický režim, kdy si auto čtyřkolku samo přiřazuje a odpojuje, a Lock, kdy se systém přepne do trvalého pohonu všech kol a rozdělí výkon 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Standardem je samozřejmě ESP.

Řízení je spíše komfortní než sportovní a neposkytuje řidiči mnoho zpětné vazby. Jinak docela rychlý podvozek se pochopitelně nemůže měřit se špičkovými hatchbacky, vzhledem k výšce se ale v zatáčkách chová způsobně a posádka náklony příliš nepociťuje. Neotáčivost je vozu, zvláště těžké naftové motorizaci vlastní, hranice smyku ale leží překvapivě daleko a byli jsme překvapeni, jak rychlé průjezdy zatáčkami vůz snáší.

Nejlevnější verze se zážehovým motorem 1.6/84 kW a pohonem předních kol bude i se solidní výbavou k dispozici od 531.000 Kč, turbodiesel 1.5 dci/78 kW pak od 576.900 Kč. Čtyřkolky jsou k dispozici jen s dvoulirovými motory, přičemž v kombinaci se zážehovým 2.0/104 kW stojí od 651.000 Kč a cena vrcholného turbodieselu zatím nebyla stanovena.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Qashqai – jízdní dojmy a české ceny







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku? Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku?

Modernizovaný Nissan Qashqai jsme si v Ženevě prohlédli…

Modernizovaný Nissan Qashqai umí jet po dálnici skoro sám Modernizovaný Nissan Qashqai umí jet po dálnici skoro sám

Populární crossover Qashqai od Nissanu dostal novou tvář.…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…