A ma nekdo tu 1.6 realne? Kdyz jsem se byl podivat na Pulsar a chtel vedet cenu s timhle motorem, tak do me cpali, jak 1.2 staci, jak je super atd. Nakonec z nich vypadlo, ze to nikdo nekupuje a dodaci lhuta byla pul roku... Treba to ma QQ jinak, ale spis v nem cekam diesel, ze zvyku kupcu.
Nove uz snad nastavia tak, aby to aspon zaruku vydrzalo :-) Napr. 2.0 Hdi v Peugeote sa pokazil presne na 200 014 km. Co je myslim presne, na kolko sa da predlzit zaruka. Cize zavisi od nastavenia vyrobcu.
1,6 nikto nekupoval, lebo nebola na salóne. Keby tam bola a nechali ľudí povoziť, hneď by sa predávala.
My sme kúpili 1,2(Pulsar) lebo sme nemali možnosť skúsiť 1,6. Po roku nám ho dali ako náhradu počas servisnej prehliadky, vtedy sme pochopili o čo sme prišli.
U QQ detto.
len skoda ze opat tu nenajdeme v benzine 4kolku... pritom 500X aj renegade so svojimi podobne vykonnymi novymi 1,3 turbami to vedia aj v 4kolke ... skoda no... ale chapem... snad novy kaskaj v r 2020 ktory pride uz aj ako hybrid ponukne uz rovno hybridnu ( benzinovu ) 4kolku... :yes:
...že bude kvalitnější než 1,2DIG-T (1,2TCe), kterou mám čerstvě vyměněnou za novou (na záruku). První motor vydržel 75 tisíc km a začal vykazovat známky LSPI a ztratil kompresi. Zase ale záruka a výměna proběhla rychle a za týden a půl už jsem jezdil... :-)
No, to je nedělení, pátral si, jestli to byl náhodný jev, nebo u těchto motorů pravidlo ? Je nový motor už upraven , aby se to neopakovalo ? Protože se nabízí otázka, až najedes dalších 75 tisíc, co se stane pak, hlavně to bude s velkou pravděpodobností po záruce.. ....
Mám taky zkušenost s výměnou motoru v záruce a jelikož mi bylo sděleno, že nový motor není nijak upraven a náhoda to rozhodně nebyla a záruka tento rok skončila, tak se desim , co může nastat
Ne, motor nijak upraven není a sem tam se to někomu stane. O efektu LSPI najdeš vše na Googlu, tak jen ve zkratce jde o to, že se uvolní karbon usazený na sacím ventilu a "vletí" do válce. Poté se ve fázi komprese zahřeje tak, že zapálí směs právě ještě ve fázi komprese, což vede k enormnímu nárůstu tlaku ve válci a může vést až k prasknutí pístu nebo kroužku. Provázeno je to zacinkáním, zacukáním a hlavně oblakem hnědého dýmu z výfuku :-) .
Řešením jsou oleje s aditivy na bázi magnésia místo na bázi vápníku, Opel měl tento problém taky u 1,4 Turbo v Astře K a řešili to olejem. Problém je, že jsou to oleje specifikace API SN Plus (u GM je to Dexos 1 Gen.2) a ty pro motor 1,2DIG-T nejsou schváleny. Takže si dopisuji s importem a hledám řešení jak tomu předejít.