Nissan: Stále zkoumáme myšlenku malého sportovního auta
Tak si představte, že už to jsou více než tři roky, co Nissan představil krásné koncepty retro zadokolky IDx. Auto vyvolalo velké pozdvižení a už se sním víceméně počítalo jako s dalším konkurentem Toyoty GT86 a Mazdy MX-5, představitelé automobilky naznačovali vcelku jednoznačně. Jenže už po půl roce se objevily zpochybňující zvěsti a nakonec bylo oficiálně oznámeno, že projekt IDx končí. Ale opravdu skončil?
Šéfdesignér Nissanu Shiro Nakamura se asi dal na punk, protože na detroitském autosalonu v rozhovoru pro australský Motoring řekl, že automobilka stále zvažuje možnosti produkční verze, což je poněkud v rozporu s tím, co jsme posledního dva a půl roku od představitelů značky slýchali. Tedy přesněji řečeno sdělil: "Je to hezké auto a hezký design. Nic víc o tom nemohu říci. Zvažujeme spoustu možností toto je jedna z nich." Celý projekt tedy ještě není úplně mrtvý, což ale neznamená ani to, že je živý.
Jenže pokud můžeme věřit bývalým top manažerům Nissanu, respektive Infiniti de Nysschenovi a Palmerovi, Japonci v současnosti nejsou naladěni na dostatečně sportovní notu, momentálně jsou těžce zamilovaní do svých elektrických projektů a sportovní auta se setkávají s nezájmem a nepochopením současného vysokého managementu. Pokud by na IDx došlo, byl by to tedy nejspíš malý zázrak, tím spíš, že Nissan chce příští generaci modelu Z zmenšit.
Původní ideou IDx bylo postavit malé sportovní auto s atmosférickou patnáctistovkou o výkonu kolem 150 koní, tedy s podobnou filozofií, jako MX-5 v Japonsku. Je ovšem otázkou, co zbytek světa - dostal by býval něco silnějšího?