Nissan Tiida: evropská premiéra bude v Bratislavě
Jde o vůbec první evropskou premiéru v sedmnáctileté historii této výstavy. Vozidlo slavnostně odhalí Brian Carolin, Senior Viceprezident Nissan Europe, zodpovědný za prodej a marketing na tiskové konferenci na stánku Nissan, 17. dubna 2007 v 9.10 hod.
Od června letošního roku se na vybraných evropských trzích začne postupně prodávat Nissan Tiida. Nástupce stárnoucí Almery bude dodáván s karoseriemi sedan a hatchback se dvěma benzinovými a jedním naftovým motorem. Tisková zpráva přidává také výklad neobvyklého názvu: v japonštině znamená „nestálý příliv“. Snad to nebude mít vliv na další vývoj značky na evropských trzích.
Nissan Europe oznámil, že v červnu 2007 zahájí v Evropě prodej vozu Tiida. Tiida, nejnovější přírůstek současné evropské modelové řady Nissan, přichází krátce po uvedení posledního modelu Qashqai, cross-overu v segmentu C.
V rámci prodejní strategie vozu Tiida Nissan pečlivě prozkoumal individuální evropské trhy s cílem určit země, v nichž se soustřeďují loajální zákazníci vozů Almera a Primera, kteří by v budoucnu mohli uvažovat o koupi podobného modelu.
Vůz Tiida bude proto distribuován na trhy, na nichž existuje velká poptávka po tomto typu vozu. Mezi ně patří: pobaltské státy, Bulharsko, Chorvatsko, Kypr, Česká republika, Finsko, Řecko, Maďarsko, Irsko, Malta, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko a Ukrajina. Je možné, že Nissan později přehodnotí tuto strategii a představí model Tiida i na dalších evropských trzích.
Název Tiida je odvozen od slova, které v japonském dialektu znamená „nestálý příliv“ a z hlediska ceny se řadí mezi modely Note a Qashqai. Zaujme zákazníka, který hledá konvenčnější typ vozu a klade důraz na tradiční hodnoty jako pohodlí, vnitřní prostor a snadné ovládání.
Tento model již zaznamenal prodejní úspěchy v Japonsku a Spojených státech, kde je prezentován pod názvem Versa. Očekává se, že prodeje v Evropě dosáhnou v průměru 30 000 kusů za rok. Vůz bude vyráběn v závodě Civac v Mexiku.
Japonská Tiida s vnějšími rozměry 4205 x 1695 x 1535 mm a rozvorem 2600 mm má základní zavazadlový prostor pouhých 289 l, to však lze změnit posunutím zadní řady sedadel vpřed o 24 cm, takže pak je v hatchbacku celých 463 l základního zavazadlového prostoru. Koeficient odporu vzduchu se podařilo stlačit na cx=0,29. Do Evropy se dostanou motory 1,6 l (80 kW), 1,8 l (94 kW) a 1,5 dCi (78 kW).