Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Tiida: evropská premiéra bude v Bratislavě

Ondřej Láník
Diskuze (73)
Společnost Nissan Sales Central&Eastern Europe oznámila, že první oficiální prezentace modelu Tiida v Evropě se uskuteční na tiskovém dni Autosalónu Bratislava dne 17. dubna 2007.

Jde o vůbec první evropskou premiéru v sedmnáctileté historii této výstavy. Vozidlo slavnostně odhalí Brian Carolin, Senior Viceprezident Nissan Europe, zodpovědný za prodej a marketing na tiskové konferenci na stánku Nissan, 17. dubna 2007 v 9.10 hod.

Od června letošního roku se na vybraných evropských trzích začne postupně prodávat Nissan Tiida. Nástupce stárnoucí Almery bude dodáván s karoseriemi sedan a hatchback se dvěma benzinovými a jedním naftovým motorem. Tisková zpráva přidává také výklad neobvyklého názvu: v japonštině znamená „nestálý příliv“. Snad to nebude mít vliv na další vývoj značky na evropských trzích.

Nissan Europe oznámil, že v červnu 2007 zahájí v Evropě prodej vozu Tiida. Tiida, nejnovější přírůstek současné evropské modelové řady Nissan, přichází krátce po uvedení posledního modelu Qashqai, cross-overu v segmentu C.

V rámci prodejní strategie vozu Tiida Nissan pečlivě prozkoumal individuální evropské trhy s cílem určit země, v nichž se soustřeďují loajální zákazníci vozů Almera a Primera, kteří by v budoucnu mohli uvažovat o koupi podobného modelu.

Vůz Tiida bude proto distribuován na trhy, na nichž existuje velká poptávka po tomto typu vozu. Mezi ně patří: pobaltské státy, Bulharsko, Chorvatsko, Kypr, Česká republika, Finsko, Řecko, Maďarsko, Irsko, Malta, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko a Ukrajina. Je možné, že Nissan později přehodnotí tuto strategii a představí model Tiida i na dalších evropských trzích.

Název Tiida je odvozen od slova, které v japonském dialektu znamená „nestálý příliv“ a z hlediska ceny se řadí mezi modely Note a Qashqai. Zaujme zákazníka, který hledá konvenčnější typ vozu a klade důraz na tradiční hodnoty jako pohodlí, vnitřní prostor a snadné ovládání.

Tento model již zaznamenal prodejní úspěchy v Japonsku a Spojených státech, kde je prezentován pod názvem Versa. Očekává se, že prodeje v Evropě dosáhnou v průměru 30 000 kusů za rok. Vůz bude vyráběn v závodě Civac v Mexiku.

Japonská Tiida s vnějšími rozměry 4205 x 1695 x 1535 mm a rozvorem 2600 mm má základní zavazadlový prostor pouhých 289 l, to však lze změnit posunutím zadní řady sedadel vpřed o 24 cm, takže pak je v hatchbacku celých 463 l základního zavazadlového prostoru. Koeficient odporu vzduchu se podařilo stlačit na cx=0,29. Do Evropy se dostanou motory 1,6 l (80 kW), 1,8 l (94 kW) a 1,5 dCi (78 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (73)
18. 4. 2007 14:44
Re: Další ve třídě...
A to je ještě ohlášený Hyundai i30... I když to je v podstatě totéž co cee´d ;-)
16. 4. 2007 10:18
Re: ACH JO
Ano...ale to by mohli povedat (a hovoria to) aj fanuskovia Hondy (vo vztahu k City). Lenze fakt je ten, ze Nissan (i Honda) oznacili tento trhovy segment ako dost zaujimavy na to, aby ho obsadili. U Nissanu to asi nebolo najlahsie rozhodnutie (a to presvedcenie asi nie je uplne a iste). Svedci o tom jednak ten odstup 3 rokov od uvedenia Tiidy v Japonsku (co je nezvykle vela)...jednak to, ze to uvadzaju iba na niektorych trhoch, a pre klucove EU trhy (D, F, GB) si stale nechavaju otvorene zadne dvere...
16. 4. 2007 10:12
Re: ACH JO
Ospravedlnujem sa ze reagujem az tak neskoro. Ono to podla mna nie je az tak zly pristup ani od vyrobcu (....urcite je pragmaticky). V prvom rade: to auto nie je urcene pre "hole zadky z vychodu". Cenovo orientovany zakaznik ma X dovodov. To, ze ma obmedzene financne zdroje, je iba jeden z nich (paradoxne, najmenej dolezity - pretoze tato skupina ludi si auto nekupuje,.... alebo kupuje ojazdene). Ja poznam rodinu umelcov, ktora postavila supervilu v najlukrativnejsej stvrti BA, a jazdia Fabiou Junior. Evidentne im auto nehovori nic viac, ako to, ze ide o dopravny prostriedok. Takychto ludi, ktori vrazia peniaze do niecoho ineho je spusta. Potom mas ludi, ktori su svojim zalozenim "sporovlivi". Musia najst u vsetko vyhodny pomer: cena vs. uzitkova hodnota. Dalej Tiida bude v predaji aj na niektorych trhoch "starej EU". Napriklad si zoberme Finsko. Ludia tam zijuci maju vo zvyku cestovat na dovolenky castejsie a dlhsie ako obyvatelia kontinentu (Co je dane "podnebnymi" podmienkami) - takze je tam ista skupina, ktora da prednost investicii do rodinneho vyletu na Mallorcu, pred pokracujucimi investiciami do super-auta. Bude im tak stacit kvalitne, ale nijak vynimocne auto. /// No a teraz sa dostavame k tomu, ze Nissan uz neponuka klasicke auta, ale drahsie crossovery. Na niektorych trhoch su ale ludia, ktori z roznych pricin nechcu zaplatit za auto viac, ako je treba (vid vyssie - kazdy relevantny trh pre Tiidu bol "vytipovany" na zaklade analyz nejakych dovodov). Tym Nissan "vrati" do ponuky trosku konvencnejsi model. Podchyti si tento trh (a moze s nim dalej pracovat) a zaroven vygeneruje nejake dalsie zisky. Nijak to ale nemeni to, ze hlavna strtegia Nissanu su crossovery (a SUV). Na silnych (bohatych) trhoch EU preo budu zatial pokracovat v tejto linii. Tiidu by tam priviedli, len ak by sa ukazala byt na teraz vybranych trhoch extremne uspesnou ponukou. (O com ja pochybujem...). Btw. podobnu strategiu (aj ked geograficky uzsie zameranu) ma Honda so svojim "medzi recou uvedenym" modelom City... ;-)
16. 4. 2007 06:11
Re: No vida...
THANK YOU VERY MUCH ;-)
13. 4. 2007 21:57
Re: Tak hlavně..
Vel Satisi, to už tu diagnostikoval kdysi geniálně kolega Lowkick svou nezapomenutelnou větou, volně cituji: "Jasně, evropští milionáři jezdí zásadně v Renaultech"... 8-s >:D :yes: