Rád bych se zeptal, proč v článku uvádíte, že nejprodávanější je kupodivu Almera. Domnívám se, že pro každou automobilku je nosným produktem právě vůz nižší střední třídy - a to kvůli dostupnosti pro širokou skupinu obyvatelstva. Je sice pravda, že Almera bude omlazena, ale jedná se o cenově velmi výhodné auto, s velkou výbavou - obzvláště nově faceliftovaná verze.
Četl jsem též Váš článek o Primeře 2,2. K tomu bych měl dotaz, za co bylo uděleno pouze 8 bodů v části týkající se dílenského zpracování interiéru. To samé i u prostoru na zadních sedadlech. Dtto u přenosu hluku do interiéru. Která konkrétní vozidla sloužila pro srovnání s tímto vozem včetně motorizace? V článku se totiž obecně uvádí, že je srovnáváno s konkurenty. Osobně mám zkušenost s třemi posledními verzemi VW Passat a podle mého názoru jde o srovnatelný vůz. Včetně hluku do interiéru, což si myslím, že je velmi dobré, protože současný VW Passat hodnotím za velmi dobrý vůz. Aniž bych se teď díval do tabulky, napadá mě, že VW Passat má větší rozvor. Jinak kvalita je u Nissanu Primera příkladná.
Děkuji za odpověď.
jsem vlastnikem nissanu primera, s tim dilenskym zpracovanim to opravdu neni zas tak dobre.Nekolikacenitmetrova fuka mezi plasty se jen tak nevidi. Co se tyka mista vzadu tak je tam o neco mene mista jak v passatu. Motor nemuzu posoudit mam 2l benzin s bezestupnovou prevodovkou.
Dobré ráno a díky za reakci.
Ad Almera: Slovo kupodivu je namístě ze dvou důvodů: V českých zemích je obvyklá větší míra zájmu o auta ze třídy malých vozů, čemuž odpovídají i statistiky SDA. Konkrétnějším důvodem je pak očekávání, které měl dovozce loni spojeno s novou Microu. Nemám vůbec nic proti Almeře a Vaše hodnocení o výhodnosti kritéria "value for money" u tohoto vozu sdílím.
Ad Primera: Jistě jde o srovnatelný vůz a to ve všech kritériích která uvádíte. Obecně zle říci, že každé kritérium se vztahuje na porovnatelné parametry všech dostupných vozů dané třídy/karoserie, motorizace...
Nicméně samotné hodnocení je v mnoha kritériích z podstaty nutně subjektivní a právě na jeho realističnosti stojí a padá důvěryhodnost každého motoristického media. Na přidělování bodů každému vozu se v AUTO.CZ navíc podílí minimálně dva nezávisle pracující redaktoři, čímž se snažíme vyloučit ty největší odchylky.
Ale zpátky k Vaší připomínce: 8 bodů v naší stupnici je sice dva body pod vrcholem, ale vzhledem ke konkurenci to neznamená nic dramatického. Vámi uváděný VW Passat dostal ve stejných kritériích také 8-9 bodů, takže oba vozy můžeme v těchto oblastech řadit mezi mírný nadstandard.
Každopádně díky za podnět a zůstaňte nám věrný.
Jel jsem ve dvou předváděcích Primerách (sedan a kombi). Místa na zadních sedadlech není mnoho. Když se spolujezdec pohodlně usadí, budete se osoba sedící vzadu minimálně dotýkat koleny opěráku sedadla před vámi.
Kvalita zpracování mi také nepřišla dostatečná. U jednoho z vozů bylo odchlíplé obložení střechy v délce asi 10 cm! Celkový dojem z interiéru podle mě neodpovídal ceně cca 800 tKč.
Příjemně překvapen jsem byl odhlučněním a kultivivaností motoru 2.2 TD.
Všechny dojmy mám poze ze dvou relativně krátkých testovacích projížděk v rozsahu 10 km.
dovoluji si vstoupit do diskuze na výše uvedená témata
ad rozměry: myslím si, že jsou dostatečné a odpovídající rozvoru 2680mm, příklad mám 185cm po seřízení předního sedáku a sednutí si do zadu za sedadlo se nedotýkám předního sedadla
ad kvalita: po 6-ti měsícech provozu nemám problém, pouze při studeném vnitřku auta do doby ohřátí interiéru vrže jeden plast
ad bodování-stačí si porovnat předcházející testy s minitestem a v bodování tam zjistíme drobné rozdíly-je to věc subjektivního hodnocení redaktorů a pokud to nejsou pohledy naprosto rozdílné tak je to dle mého pohledu normální
Závěrem si myslím , že kvalita,ve srovnání s konkurencí, odpovídá ceně a mohu /bez motoru 1,8-slabý pro toto auto/ doporučit všem.
Přeji všem mnoho štastných km.
Já s tímto souhlasím, protože Primeru znám také velmi dobře, právě v motorizaci 2,2. Děkuji za tento názor. V celém voze je velmi komfortní prostor a měřím také 185 cm. Jen, moje zkušenosti jsou takové, že mi nevrže žádný plast ani za studena.
Jazdim asi piatym (siestym?) Nissanom: troma almerami, dvomami primerami a X-trailom. Momentalne mam firemnu Primeru 1,8 sedan - predtym som mal P11 s tym istym motorom ako Comfort Plus. Na to auto doteraz nedam dopustit - motor v zasade stacil, podvozok bol fantasticky a maximalka vybava. V novej P12 je uz 1,8 malo, ale da sa na nu zvyknut. Teraz by som siel urcite do 2,2dCi, aj ked diesle v osobakoch nemusim. A zenuske som po narodeni druheho potomka kupil X-trial 2,2 Sport. Dve deti, kocik pripadne pes a ide sa - do lesa do mesta ci na dlhsi trip, vsetko v poho. A vzdy okolo 7,5l. Je to vlastne ideal pre rodinu. A co sa kvality tyka, pokial si pamatam, tak len dva problemy - na Almere som v Alpach zvlnil kotuce a na P11 ako funglovke bolo treba vymenit riadiacu jednotku. Thats all (okrem rozbitych naraznikov, smeroviek ci blatnikov).
S P11 som mal trochu problem s image, teraz v poho vedla Passata ci Mondea. A btw, nedavno som presiel cca 500km za volantom Mondea a po chvili som mal pocit ze sedim vo svojom aute. Cakal som viac.:)
To se hned pozná Slovák!!! U vás stačí si koupit drahý auto a hned jseš největší frajer na okrese, že jo? Nemámě co do huby, ale v o to dražších autech si vozíme zadek.
Nebo se pletu a zabíráš pracovní místo tady v Čechách nebo dokonce studuješ za naše daně??? Jen si tu vaši nezávislost vyžerte až do dna!
Obouvat se do člověka, protože hovoří slovensky, mi připadá nejen nevhodné, ale i ubohé.
Mimochodem, kde bude pracovat a jaké auta si bude kupovat, je jen jeho věcí.
A uvědomte si, že mezi oběma zeměmi i národy je velká tradice i široké obchodní, kulturní a jiné vztahy.
A jestli mu závidíte jeho finanční poměry, tak dělejte něco proto, abyste je měli podobné a nemuseli psát takové nesmysly. Pokud se ale budete stavět k lidem tímto způsobem, tak toho nikdy moc nedokážete!!!
Žádám server auto.cz, aby výše uvedené podpásové a nefér příspěvky Michala K. a Ladi smazal.
jo, mozna keca a mozna ne. ale v kazdem pripade pridal relevantne prispevky k teme. takze panove, klidek :-)
v nasi firme sme mali uz mnoho nissanu a v zasade su to dobry auta - pulsar, sunny, almera, micra, nova almera, primera '98 GT, a nova micra. zadne technicke zavady ale v kaznem aute se vyskytla nejaka chyba v spracovani - neco odstavalo atd.
Drahy Lado, drahy Michal K,
celkom som sa obavil na vasich prispevkoch. Len by ma zaujimalo, cim som vas tak nasr.l...?
"To se hned pozná Slovák!!! U vás stačí si koupit drahý auto a hned jseš největší frajer na okrese, že jo? Nemámě co do huby, ale v o to dražších autech si vozíme zadek.... nebo se pletu a zabíráš pracovní místo tady v Čechách nebo dokonce studuješ za naše daně??? Jen si tu vaši nezávislost vyžerte až do dna!" TO JE HUSTEEE!!!!!
Takze:
1. mam 33 a som CEO/MoB v investicnej spolocnosti. Co robim, robim rad a ze mi to dovoluje o.i. potesit sa vlastnym autom, povazujem za bonus
2. aby som to mohol robit, musel som trosku dlhsie vystudovat - jednu co ma bavila a jednu co som potreboval k praci A nebolo to v Cechach, je to mozne? A cuduj sa svete, pracujem na Slovensku!
3. btw, z tych aut, co som pisal boli moje len dve - prve a posledne - Almera a X-trail. Ostatne firemne.
4. nissany, na rozdiel od teba, nepovazujem za drahe auta, Michale K. Len hodnejsie svojich penazi ako povedzme VW - ale je to len moj nazor
4. medzi cechmi a moravakmi mam obrovsku kopu priatelov a znamych a ak nie ste z PH, poznam ju lepsie ako vy Tieto vase tupe narodnostne poznamky su dost prizemne a skor patria do V. cenovej medzi zakomplexovanych Cechackov, nez na partiu inteligentnych ludi, na ktorych som na auto.cz zvyknuty
Zatial tolkoto.
Tesim sa na Vase diskusne prispevky.
Btw, z niektorymi odtialto (auto.cz) sa uz poznam osobne, tak nevidim dovod, aby sme sa nestretli aj my a v klidku si to cele nevydiskutovali... Moj mail mate.
Souhlasím s Vámi, sám mám VŠ, také jsem dlouho studoval, abych zvládl dva doktoráty a jsem z PH. Svou fin. situaci jsem si musel doslova vydřít.
Jen bych chtěl vysvětlit, že jejich příspěvky nejsou produktem příslušnosti k jakémukoliv národu, nýbrž pouhé lidské zakomplexovanosti.