Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan v nejbližších 12 měsících uvede na trh 5 nových motorů

Dariusz Szynder
Diskuze (22)
Nissan představil novou řadu motorů, které bude během následujících 12 měsíců postupně uvádět v jednotlivých modelech. Jednotky byly vyvíjeny s důrazem na dva základní pilíře – nízké emise a čistý provoz.

Nově se u Nissanu objeví 3 a 4válcové spalovací motory, stejně jako hybridní technologie, které byly vyvinuty s důrazem na snížení emisí a čistý provoz. Jednotky jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi, které tento záměr pomáhají plnit. Nechybí zdokonalená bezestupňová převodovka CVT, technologie Clean Diesel, systém stop-start nebo hybridní technologie.

Nový 3válec pro Micru

Tříválcový motor HR12DE se objeví pod kapotou nové generace Nissanu Micra. Jednotka o objemu 1,2 litru je spojena s modernizovanou převodovkou XTRONIC CVT s plynule měnitelným převodem. Výrobce slibuje nízkou spotřebou na úrovni 3,8 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Větší účinnosti bylo dosaženo jednodušší konstrukcí ve srovnání s běžnými 4válcovými motory. Tření se snížilo o 20 %, vyvažovací hřídel pak eliminuje vibrace a nadměrný hluk.

Převodovka XTRONIC CVT je o 10 % menší a o 13 % lehčí než dosud dodávané ústrojí. Tření se snížilo o zásadních 30 %. Ekonomiku provozu zlepšuje také větší stálý převod 7,3 (pro CVT je běžný 6,0).

Převodovka obsahuje systém stop-start spolupracující s uzávěrkou planetárního ústrojí. Díky této uzávěrce může byt motor znovu nastartován, aniž by došlo k couvnutí auta při zastavení v kopci. Snížil se také čas potřebný k opětovnému nastartování motoru.

X-Trail s čistým dieslem a automatem

Ještě tento měsíc Nissan uvede na japonský trhu model X-Trail vybavený čistým dieslem spřaženým s automatickou převodovkou. Technologie Clean Diesel zajišťuje, že motor plní nejpřísnější světové emisní normy.

X-Trail Clean Diesel jako první vůz v nabídce Nissanu používá nový typ katalyzátoru. Ušlechtilé kovy jsou v něm rozmělněny na mikročástice a efektivněji uspořádané, což umožňuje lépe eliminovat škodlivé plyny NOx. Nová technologie dovolila zmenšit množství použitých ušlechtilých kovů a zároveň umožnila stabilní účinnost katalyzátoru.

Katalyzátor bude vyráběn v továrně Nissanu v Yokohamě.

Vysoce účinný hybridní systém

Nissan vyvinul unikátní paralelní hybridní systém s úsporným motorem a dvouspojkovou převodovkou umístěnou mezi spalovacím motorem, elektrickým motorem a poháněnými koly. Hybridní systém snižuje tření díky své schopnosti odpojit spalovací motor od systému v době, kdy je auto poháněno elektrickým motorem nebo zpomaluje.

Během jízdy se zapnutým spalovacím motorem jsou nabíjeny baterie, při brzdění pak dochází k rekuperaci kinetické energie od kol. Ke skladování energie jsou využívány výkonné lithium-iontové baterie.

Testy v městském provozu ukázaly, že skoro 50 % provozního času lze jezdit pouze na elektřinu.

Nový hybridní systém se v posledním čtvrtletí tohoto roku představí v Infiniti M.

Jedna-pětka s dvojitými vstřikovači

Dalším úsporným motorem, který se v nejbližších měsících představí bude jednotka HR15DE o objemu 1,5 l vybavená dvojitými vstřikovači pro každý válec. Tato technologie má zajistit lepší plnění spalovacích komor zmenšením částic vstřikované směsi zhruba o 60 %. Ve spojení s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů (CVTC) bylo dosaženo snížení spotřeby o 4 % a lepších tepelných vlastností motoru. Podařilo se také redukovat uhlovodíky ve výfukových plynech a snížit množství ušlechtilých kovů potřebných ke snížení množství vypouštěných škodlivin. Motor je od června dostupný na japonském trhu v modelu Nissan Juke.

Přímovstřikový turbomotor pro Juke

Downsizing v praxi předvádí Nissan s nově vyvinutým přeplňovaným 4válcovým motorem MR16DDT o objemu 1,6 l využívajícím technologie přímého vstřikování. Turbodmychadlo ve spojení s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů (CVTC) nebo technologiemi snižujícími tření dovolily z malého obsahu vydolovat vysoký výkon při nízké spotřebě paliva.

Výkon motoru MR16DDT je srovnatelný s jednotkami o objemu 2,5 l, v oblasti spotřeby paliva však konkuruje motorům o objemu 1,8 l. Motor se objeví pod kapotou Nissanu Juke v první polovině příštího roku.

Dariusz Szynder
Diskuze (22)
Avatar - pelikoš
17. 7. 2010 10:22
Re: hmmm
neházel bych flintu do žita,dají tam diesl,co dávají do infiniti a je to ;-)
16. 7. 2010 16:05
Re: Úpadek
Dodám jen to, že Nissan zatím letos roste v Evropě o 32%. Pro porovnání ti dám i jiné značky.
Značky v mínusu
VW -2%
Škoda -4%
Ford -5.1%
Opel -4,7%
Fiat -10,9%
Toyota -13,1%
Honda -21,9%
Mazda -6,7%
Suzuki -21,9%
Mitsubishi -15,4%
Pár co se jich dostalo do plusu
KIA +12,4
Hyundai +10
Peugeot +8,6
Citroen +4,7
Největší růsty hned po Nissanu mají jeho alianční partneři.
Renault +20,6
Dacia +17,9

Z toho je jasné, že Nissan má v Evropě nejvyšší růst a asi ví co dělá. Proto mě to evropské pohřbívání Nissanu přišlo zcela mimo. Nissan je po Toyotě druhým největším neevropským prodejcem v Evropě s dvojnásobnými prodeji oproti Mazdě nebo Hondě.
16. 7. 2010 15:25
hmmm
stejně je škoda že se nissan vykašlal prodávat nový patrol v ekologisticky poblázněné eu :-(
Avatar - iudex
16. 7. 2010 13:38
Re: Úpadek
A to pri automobilke velkosti Nissanu a s jeho modelovým portfóliom, históriou atd. v porovnaní so Skodou povazujes za úspech? Ja nie.
Samozrejme primárne hodnotím to, co vidím, t.j. nase trhy. A na SK je Nissan v polovici roka na 16. mieste, pricom jeho predaje sú silne zalozené na 2 modeloch: Qashqai a Note, ostatné modely sú v rámci statistickej odchýlky. Je len symptomatické pre situáciu Nissanu, ze predaj v celoeurópsky najsilnejsej triede: nizsej strednej (Tiida) robí 17 ks (!) za pol roka, pricom GT-R sa predalo 8. Co chces k tomu dodat?
Avatar - pelikoš
16. 7. 2010 09:14
Re: parádní počin
lépe bych to nenapsal ;-)