Nissan představil novou řadu motorů, které bude během následujících 12 měsíců postupně uvádět v jednotlivých modelech. Jednotky byly vyvíjeny s důrazem na dva základní pilíře – nízké emise a čistý provoz.
Nissan si stále kope evropský hrob. Kromě Notu nemá prakticky nic zajímavého k nabídnutí v běžné modelové produkci.
Trh si žádá malé turbo motory a Nissan přijde s tříválcem.
Jedna-pětka s dvojitými vstřikovači se sníženou spotřebou o 4%... to si radši ztiším rádio a ušetřím víc.
Nevím kam s tímhle chtějí dospět.
Je pravda, že jim chybí silný model v nižší střední (Almera) nebo i ve střední (Primera). Maximu myslím v EU vůbec nenabízejí, což je docela škoda, momentální verze z US je docela fešák :yes:
Navara je velká užitková krabice, kterou potkám jednou za měsíc tzn. nepovažuji to za běžnou třídu.
Micra je malá a drahá, prodeje minimální. Nový model je navíc i ošklivý.
Sunny, Almera, Primera, Maxima ... to je to co tu chybí. Pakůň Tiida tomu neprospívá.
PS: americká Altima, Maxima moc oslnivá teda neni.
No u nás Nissan boduje iba Quashquaiom a Tiidou. Kaskaj je jediný prijatelný model Nissanu, osobitne co do vzhladu a pouzitelnosti ako malé mestské SUV za prijatelnú cenu. Ohava Note sa predáva len kvoli prudkým zlavám, inak vizuálne nemoze presvedcit snád nikoho, kto má menej, ako 5 dioptrií. Kazdopádne SUV ci mini-MPV sú velmi marginálne segmenty. Co má Nissan v najbeznejsích tiredach? Mini: dosluhujúca Micra, aktuálne nahradená snád este skaredsou novinkou, ktorá sa naviac este nepredáva, v nizsej strednej bezkonkurencne háji titul "najskaredsie auto triedy" Tiida a na strednú triedu rezignoval Nissan úplne.Zdá sa mi, ze Nissan mieni dobrovolne skrachovat (teda co sa Európy týka). 8-s
Nissan zatím letos prodal V Evropě stejně aut jako Škoda. Nevím jestli je to cesta ke krachu. Před vynášením těchto závěrů bych doporučoval zjistit si základní info.
A to pri automobilke velkosti Nissanu a s jeho modelovým portfóliom, históriou atd. v porovnaní so Skodou povazujes za úspech? Ja nie.
Samozrejme primárne hodnotím to, co vidím, t.j. nase trhy. A na SK je Nissan v polovici roka na 16. mieste, pricom jeho predaje sú silne zalozené na 2 modeloch: Qashqai a Note, ostatné modely sú v rámci statistickej odchýlky. Je len symptomatické pre situáciu Nissanu, ze predaj v celoeurópsky najsilnejsej triede: nizsej strednej (Tiida) robí 17 ks (!) za pol roka, pricom GT-R sa predalo 8. Co chces k tomu dodat?
Dodám jen to, že Nissan zatím letos roste v Evropě o 32%. Pro porovnání ti dám i jiné značky.
Značky v mínusu
VW -2%
Škoda -4%
Ford -5.1%
Opel -4,7%
Fiat -10,9%
Toyota -13,1%
Honda -21,9%
Mazda -6,7%
Suzuki -21,9%
Mitsubishi -15,4%
Pár co se jich dostalo do plusu
KIA +12,4
Hyundai +10
Peugeot +8,6
Citroen +4,7
Největší růsty hned po Nissanu mají jeho alianční partneři.
Renault +20,6
Dacia +17,9
Z toho je jasné, že Nissan má v Evropě nejvyšší růst a asi ví co dělá. Proto mě to evropské pohřbívání Nissanu přišlo zcela mimo. Nissan je po Toyotě druhým největším neevropským prodejcem v Evropě s dvojnásobnými prodeji oproti Mazdě nebo Hondě.
píše se to QASHQAI...qashqai a qashqai+2 po faceliftu,novinka juke,x-trail bude po faceliftu(podzim),murano,micra(fakt je ten,že z ní taky nepadám na zadek),note,cube,pathfinder,navara,a hlavně Zetko a GT-R...[odkaz] [odkaz]
Měl bys mu v tom kopání pomoci, protože pořád to nějak nejde a nejde. Nissan prodává stejně dobře jako Škoda, znamená to, že i Škoda si kope evropský hrob?
Trh si žádá... pokud dovedou motoráři Nissanu vytvořit dobrý atmosférický motor, pošlou tím do háje malé turbomotory a ještě je to vyjde levněji.
Mimochodem, máš docela zajímavé rádio. V nějaké běžné hlasitosti spotřeba kolem 200W, to jde. Nebo jezdíš jako megahypertuner s basákem trvale na plné pecky, okny dole a hustovýrazem v xichtě?
Kam chce Nissan dospět? Co třeba jako výrobce "něčeho jiného", než dělají tuctové evropské automobilky? V poslední době je mi z evropské produkce spíše smutno, jako by designově usínala. Nissany jsou příjemným zpestřením a nezdá se, že by je lidi nekupovali.