Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan ve Frankfurtu: Micra C+C, Micra 160SR a hlavně Note!

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Debutem NOTE, netradičního nového malého rodinného automobilu, Micry C+C, elegantního kupé/kabrioletu a nové sportovní Micry 160SR využívá Nissan frankfurtský autosalon pro předvedení posílené řady svých malých automobilů.

Debutem NOTE, netradičního nového malého rodinného automobilu, Micry C+C, elegantního kupé/kabrioletu a nové sportovní Micry 160SR využívá Nissan frankfurtský autosalon pro předvedení posílené řady svých malých automobilů.

Note

Nový Nissan Note je prostorný pětidveřový hatchback, který spojuje styl a praktičnost se silným sportovním laděním. Je určen rodičům, kteří potřebují auto hodící se k jejich zaměstnanému životu, ale kteří se nechtějí vzdát pocitu požitku z řízení.

Note má dynamický postoj a charakteristické stylové rysy, což osloví ty zákazníky, kteří při výběru auta považují design za důležitou vlastnost. Ale hezký styl a zábava při řízení neznamená, že by Note nemohl splňovat potřeby rodin s omezeným rozpočtem.

Uvnitř je díky rozvoru 2600mm (větší než u VW Golf) obrovské množství prostoru, který se dá ještě zvětšit díky sklápěným zadním sedadlům a posuvné zadní přepážce. Dodávat se začne na jaře 2006.

K dispozici budou čtyři motorizace: 2 dieselové motory o objemu 1,5 s přímým vstřikem s výkonem 50 resp. 63 kW a dva benzinové agregáty - 1,4 l 65kW - známý už ze současné Micry a nový zážehový čtyřválec o objemu 1,6 a výkonu 81 kW, který pohání také novou Micru 160SR nebo C+C.

Micra C+C

Debutem Micry C+C na frankfurtském autosalónu je Nissan připraven začít nejnovější kapitolu příběhu úspěchu Micry. Díky své sklápěcí střeše nabízí Micra C+C svým majitelům to nejlepší z obou světů: čerstvý vzduch za dobrého počasí a ochranu pevné střechy v případě nevlídného počasí.

Micra C+C ale do této směsi vnáší ještě další ingredienci. Takovou, která je ve své třídě unikátem - střecha je celá skleněná, takže poskytuje požitek z přírodních živlů dokonce i uprostřed zimy.

Micra C+C je nižší a delší, než Micra hatchback. Obrys střechy, určený ostře skoseným čelním sklem, je o 110 mm nižší než u konvenčního auta, zatímco celkově je tato Micra o 90 mm delší než běžná auta. Přidaná délka je celá využita vzadu, kde poskytuje prostor potřebný pro uložení snímatelné střechy za zadními sedadly.

Snímatelná střecha samotná je uměleckým dílem. S jednodotykovým ovládáním a automatickým skládáním a rozkládáním trvá jen 22 vteřin lasturovitě složit střechu pod sklopné víko kufru. Se složenou střechou má zavazadlový prostor ve své třídě výborných 225 litrů, které se rozrostou na 457 litrů, když je střecha nahoře.

Micra C+C je poháněna motory o objemu 1,4 a 1,6 l.Dodávat se začne letos v listopadu.

Micra 160SR

Dvouletý vývoj vlajkové lodi řady, který řadě Micra dodává koření a dynamičnost, je nová Micra 160SR.

Určujícím pro charakter 160SR je zcela nový šestnáctiventilový čtyřválec 1,6 l, který vyvine 81 kW a 153 Nm točivého momentu. Motor dává 160SR ve své třídě nejlepší výkon s potenciálem maximální rychlosti 183km/h. Akcelerace umožňuje 160SR dosáhnout 100km/h z klidu za 9,8 sekundy.

Pro dosažení ostřejšího a sportovnějšího ovládání bylo ztuženo zavěšení kol a posilovač řízení upraven tak, aby kladl větší odpor a dával lepší pocit z řízení. Navíc se standardním prvkem stalo elektronické řízení stability.

Filtr pevných částic pro dieselové motory

Společnost Nissan v současné době připravuje zavedení filtru pevných částic pro dieselové motory a zároveň s ním také systém jejich údržby pro dealery. Tyto nové filtry by měly být k dispozici v Německu pro modely Pahtfinder a X-Trail před koncem roku 2005.

Ondřej Láník
Diskuze (5)