Nissan vyvíjí motor bez škrtící klapky

Nissan vyvíjí motor bez škrtící klapky

 

Japonská automobilka Nissan vyvíjí novou generaci ventilového rozvodu, který bude řídit chod spalovacího motoru proměnným zdvihem ventilů. Podobnou techniku používá například BMW u vybraných motorů vybavených systémem Valvetronic.

Japonská automobilka Nissan vyvíjí novou generaci ventilového rozvodu, který bude řídit chod spalovacího motoru proměnným zdvihem ventilů. Podobnou techniku používá například BMW u vybraných motorů vybavených systémem Valvetronic.

Nový systém ventilového rozvodu s proměnným zdvihem Nissan nazývá Variable Valve Event & Lift System (VEL). Jeho prostřednictvím bude Nissan schopen nabídnout vyšší točivé momenty při nižších emisích než u motorů s konvenčním rozvodem. Novinkou pod kapotou Nissanu má totiž být regulace chodu motoru pomocí zdvihu ventilů, umožňující vypuštění škrtící klapky ze sacího traktu. Snížením škrtících ztrát se při částečném zatížení (tj. po většinu doby chodu motoru) sníží spotřeba paliva až o 13 %. Podobný systém již několik let používá automobilka BMW ve svých motorech se systémem Valvetronic.

Nissan bude měnit výšku zdvihu sacích ventilů od 2 do 8 mm, což je také jediný prvek, který bude řídit množství nasávané směsi. Odpadnout tak ztráty, které u konvenčních spalovacích motorů vznikají tím, že je mezi začátkem sacího potrubí a sacím ventilem umítěna ještě škrtící klapka. Ta při částečných zatíženích zmenšuje průřez sacího potrubí a tak v podstatě brání motoru pracovat na plný výkon, kdykoli není tento výkon třeba. Nově tedy není množství pracovní směsi ve válci závislé na stupni otevření škrtící klapky, ale jen na velikosti zdvihu a délce otevření ventilu.

Výhodou takového řešení je například situace, kdy je při volnoběžných otáčkách vyžadováno pro optimální práci motoru maximální víření ve spalovacím prostoru, aby byly připraveny podmínky pro vytvoření homogenní směsi. Ventily se otevřenou jen velmi málo a činným průřezem otevřeného ventilu tak proudí vzduch do spalovacího prostoru většími rychlostmi, podporující snadné odpaření kapalného paliva. To s sebou nese příznivější emise při nízkých zatíženích, kde jinak často dochází nedokonalému spalování.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…