Japonská automobilka Nissan vyvíjí novou generaci ventilového rozvodu, který bude řídit chod spalovacího motoru proměnným zdvihem ventilů. Podobnou techniku používá například BMW u vybraných motorů vybavených systémem Valvetronic.
No, on Nissan by i ve stredni tride neco mel - treba Nissan Altima kterej se prodava v USA je dost pekny auto. Bohuzel do Evropy se nedovazi, tak jako treba Nissan Wingroad, kterej se zas dela jen pro Japonsko. Bohuzel se obavam ze prave fuze Renault-Nissan byla pro Nissan (nebo pro Nissanisty) spatna zprava ohledne Evropy - nekde jsem cetl, ze Nissan v Evrope se ma soustredit na SUV/Off-roady, zbytek ma milostive prenechat francouzum ...
... co je prave skoda, pretoze nissan lafesta na podvozku scenicu je urcite praktickejsie vozitko, nez "tatinek". i ked ten francuzky sarm nema (ale ten nema ani dlhy scenic)
Altima by se v Evrope nechytla (muj soukromy nazor) - s jednou karosarskou verzi (notabene sedanem) tezko. Ze Nissan prenechava klasicke kategorie Renaultu je asi skoda ovsem pokud by se dale ubirali cestou takovych prodejnich propadaku jako soucasna Primera tak to neni skoda az tak velka.
Taky jsem nerozuměl, když BMW udělalo Valvetronic, ale pak jsem pochopil, navíc je to hodně podobný způsob, dá se říci obšlehnuté, ale jsou to Japonci a ty já prostě můžu a ve velkých dávkách >:D
co jineho, pokud tam nezakoupili nejakeho amer. nebo evropskeho ing., tak asiate sami osobe nic kreativniho nedokazou. staci se podivat na sport nebo f1, kde pro toyotu jezdi i pracuji ne-asiate
Ty msíš byť z tých aziatov zakomplexovaný. Neviem, kde na to chodíš, že nič nevymysleli. Nechcem zachádzať do extrému, ale kto asi vymyslel koleso? Bez neho by neboli ani autá. :-!:yes:
Studoval jsem, jak je to u VVTLi u Toyoty a zjistil, že se nejedná o plynulé nastavení zdvihu, ale skokové, když se šlape plynu na krk, tak při určitých otáčkách se to přepne na vyšší zdvih. Údajně HONDA VVTi, to má podobně jako BMW, čili plynule.
Neviem sice co je Honda VVTi, ale i-VTEC ma skokove nastavenie zdvihu ventilu (vlastne celeho profilu vacky) a plynule nastavenie casovania. Valvetronic (BMW) ma plynule nastavenie casovania (VANOS) a plynule nastavenie zdvihu v rozmedzi 0 - 9,7 mm.
VANOS je nastavovani "predstihu" vacky pro sani a vyfuku, cili spravne musi byt Doppel-VANOS, Valvetronic je rizeni zdvihu ventilu. Kazdy BMW benzin ma oboje, a to uz od 2001 ...
Nejen japonci nyni pracují na tomto řešení a co se týče kopírování, tak poprvé jsem tuto myšlenku zaregistroval v 70. letech u Alfy Romeo, kde zdvih ventilu měnili čistě mechanicky.
Zajimalo by mne, jak to ty japonci udelali, ze nepotrebuji skrtici klapku. Prece existuje par rezimu motoru, pri nichz je skrtici klapka nutna, at je za ni Valvetronic nebo ne.
Sam jsem chvili pracobval u BMW v Mnichove a hovoril s tvurci Valvetronicu. Skrtici klapku musi pouzivat i Valvetronic.
Vysvetli mi redakce, proc ji Nissan nepotrebuje?
System Valvetronik nebo tento obdobny system od Nissanu je jen reklamni tah na zakaznika. Ve skutecnosti vubec nic neprinasi, naopak cely rozvodovy system nabere na slozitosti. Navic BMW v motorech skrtici klapku stejne ma pro pripad poruchy.
Tento system jen prenese skrceni z mista skrtici klapky do sedla ventilu. Zadny skrtici ztraty se neodstrani. A prinos vetsiho rozvireni naplne valce je u benzinovych motoru diskutabilni.
Proste to sou vyhozeny prachy a ten kdo si takovej motor koupi neziska vubec nic co by starsi motor neumel.