Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan vyvíjí motor bez škrtící klapky

Japonská automobilka Nissan vyvíjí novou generaci ventilového rozvodu, který bude řídit chod spalovacího motoru proměnným zdvihem ventilů. Podobnou techniku používá například BMW u vybraných motorů vybavených systémem Valvetronic.
Zpět na článek
12. 6. 2006 13:21
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
12. 6. 2006 13:45
neregistrovaný "Leftie"
12. 6. 2006 13:26
neregistrovaný "manitou"
12. 6. 2006 15:53
neregistrovaný "misoo"
12. 6. 2006 17:13
neregistrovaný "Snehulak"
12. 6. 2006 23:52
neregistrovaný "fikfik"
13. 6. 2006 08:56
neregistrovaný "briza"
12. 6. 2006 15:42
neregistrovaný "Bestdrifter"
12. 6. 2006 16:08
neregistrovaný "Libas"
12. 6. 2006 16:39
neregistrovaný "sepo"
12. 6. 2006 17:07
neregistrovaný "Mr. Motor"
12. 6. 2006 19:24
neregistrovaný "pepa"
12. 6. 2006 20:14
neregistrovaný "benQ"
12. 6. 2006 20:25
neregistrovaný "Alessio"
12. 6. 2006 22:34
neregistrovaný "GermanCarFan"
13. 6. 2006 10:36
neregistrovaný "Alessio"
14. 6. 2006 20:40
neregistrovaný "Ace2"
12. 6. 2006 20:42
neregistrovaný "jozef77"
13. 6. 2006 12:13
neregistrovaný "Fitipaldi"
13. 6. 2006 17:57
neregistrovaný "VanJ"
19. 10. 2006 22:37
neregistrovaný "Tom"
12. 6. 2006 23:10
neregistrovaný "Whirlwind"
13. 6. 2006 18:00
neregistrovaný "VanJ"
13. 6. 2006 22:11
neregistrovaný "Alesi"
14. 6. 2006 14:39
neregistrovaný "vitas"
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
12. 6. 2006 13:21
Básník
Já vyvíjím kolo bez šlapky >:-[] >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Leftie"
12. 6. 2006 13:45
Re: Básník
Radšej auto aj so šlapkou :-! >:D
neregistrovaný "manitou"
12. 6. 2006 13:26
KDYBY
Jo kdyby raději uvedli po krásné Micře, praktickém Note konečně něco za Almeru a Primeru. ;-) PS: jinak za vývoj :yes:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "misoo"
12. 6. 2006 15:53
Re: KDYBY
moja rec, v nizsej a strednej nissan ziadna slava... 8-s
neregistrovaný "Snehulak"
12. 6. 2006 17:13
Re: KDYBY
No, on Nissan by i ve stredni tride neco mel - treba Nissan Altima kterej se prodava v USA je dost pekny auto. Bohuzel do Evropy se nedovazi, tak jako treba Nissan Wingroad, kterej se zas dela jen pro Japonsko. Bohuzel se obavam ze prave fuze Renault-Nissan byla pro Nissan (nebo pro Nissanisty) spatna zprava ohledne Evropy - nekde jsem cetl, ze Nissan v Evrope se ma soustredit na SUV/Off-roady, zbytek ma milostive prenechat francouzum ...
neregistrovaný "fikfik"
12. 6. 2006 23:52
Re: KDYBY
... co je prave skoda, pretoze nissan lafesta na podvozku scenicu je urcite praktickejsie vozitko, nez "tatinek". i ked ten francuzky sarm nema (ale ten nema ani dlhy scenic)
neregistrovaný "briza"
13. 6. 2006 08:56
Re: KDYBY
Altima by se v Evrope nechytla (muj soukromy nazor) - s jednou karosarskou verzi (notabene sedanem) tezko. Ze Nissan prenechava klasicke kategorie Renaultu je asi skoda ovsem pokud by se dale ubirali cestou takovych prodejnich propadaku jako soucasna Primera tak to neni skoda az tak velka.
neregistrovaný "Bestdrifter"
12. 6. 2006 15:42
HMM...
... tomu nerozumim, ale asi to bude dobrý.
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Libas"
12. 6. 2006 16:08
Re: HMM...
Taky jsem nerozuměl, když BMW udělalo Valvetronic, ale pak jsem pochopil, navíc je to hodně podobný způsob, dá se říci obšlehnuté, ale jsou to Japonci a ty já prostě můžu a ve velkých dávkách >:D
neregistrovaný "sepo"
12. 6. 2006 16:39
Re: HMM...
inac aj diky tomuto ma BMW furt tytul motor roku :-!
neregistrovaný "Mr. Motor"
12. 6. 2006 17:07
Re: HMM...
Dle teto logiky jsou motory VVTL-i od Toyoty kopii?
neregistrovaný "pepa"
12. 6. 2006 19:24
Re: HMM...
co jineho, pokud tam nezakoupili nejakeho amer. nebo evropskeho ing., tak asiate sami osobe nic kreativniho nedokazou. staci se podivat na sport nebo f1, kde pro toyotu jezdi i pracuji ne-asiate
neregistrovaný "benQ"
12. 6. 2006 20:14
Re: HMM...
mozno nic nove nevymyslia ale vsetko dovedu k dokonalosti ;-) :yes:
neregistrovaný "Alessio"
12. 6. 2006 20:25
Re: HMM...
aha...šinkanzen, Seto-ohaši,gastrokamera,CD-ROM, nejdelší tunel světa...fakt nicky :no:
neregistrovaný "GermanCarFan"
12. 6. 2006 22:34
Re: HMM...
a suši a samurajskej meč.
neregistrovaný "Alessio"
13. 6. 2006 10:36
Re: HMM...
když už to smiňuješ...samurajskej meč je fakt umění udělat, protože tak přesně zakalit autenit na martenzit uměl jen málokdo
neregistrovaný "Ace2"
14. 6. 2006 20:40
Re: HMM...
tak spíš o to že Evropan takový meč nechtěl :-) myslím, že pan Siemens by takový meč zvládl vyvinout jistě také :-)
neregistrovaný "jozef77"
12. 6. 2006 20:42
Re: HMM...
Ty msíš byť z tých aziatov zakomplexovaný. Neviem, kde na to chodíš, že nič nevymysleli. Nechcem zachádzať do extrému, ale kto asi vymyslel koleso? Bez neho by neboli ani autá. :-! :yes:
neregistrovaný "Fitipaldi"
13. 6. 2006 12:13
Re: HMM...
Studoval jsem, jak je to u VVTLi u Toyoty a zjistil, že se nejedná o plynulé nastavení zdvihu, ale skokové, když se šlape plynu na krk, tak při určitých otáčkách se to přepne na vyšší zdvih. Údajně HONDA VVTi, to má podobně jako BMW, čili plynule.
neregistrovaný "VanJ"
13. 6. 2006 17:57
Re: HMM...
Neviem sice co je Honda VVTi, ale i-VTEC ma skokove nastavenie zdvihu ventilu (vlastne celeho profilu vacky) a plynule nastavenie casovania. Valvetronic (BMW) ma plynule nastavenie casovania (VANOS) a plynule nastavenie zdvihu v rozmedzi 0 - 9,7 mm.
neregistrovaný "Tom"
19. 10. 2006 22:37
Re: HMM...
VANOS je nastavovani "predstihu" vacky pro sani a vyfuku, cili spravne musi byt Doppel-VANOS, Valvetronic je rizeni zdvihu ventilu. Kazdy BMW benzin ma oboje, a to uz od 2001 ...
neregistrovaný "Whirlwind"
12. 6. 2006 23:10
Re: HMM...
Nejen japonci nyni pracují na tomto řešení a co se týče kopírování, tak poprvé jsem tuto myšlenku zaregistroval v 70. letech u Alfy Romeo, kde zdvih ventilu měnili čistě mechanicky.
neregistrovaný "VanJ"
13. 6. 2006 18:00
Re: HMM...
Experimenty v historii s ventilovym rozvodom robil kde kto. Otazne je kot to priviedol aj do realnej praxe vo velkych seriach.
neregistrovaný "Alesi"
13. 6. 2006 22:11
Dotaz do redakce
Zajimalo by mne, jak to ty japonci udelali, ze nepotrebuji skrtici klapku. Prece existuje par rezimu motoru, pri nichz je skrtici klapka nutna, at je za ni Valvetronic nebo ne.
Sam jsem chvili pracobval u BMW v Mnichove a hovoril s tvurci Valvetronicu. Skrtici klapku musi pouzivat i Valvetronic.
Vysvetli mi redakce, proc ji Nissan nepotrebuje?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vitas"
14. 6. 2006 14:39
Vyhozene penize..
System Valvetronik nebo tento obdobny system od Nissanu je jen reklamni tah na zakaznika. Ve skutecnosti vubec nic neprinasi, naopak cely rozvodovy system nabere na slozitosti. Navic BMW v motorech skrtici klapku stejne ma pro pripad poruchy.
Tento system jen prenese skrceni z mista skrtici klapky do sedla ventilu. Zadny skrtici ztraty se neodstrani. A prinos vetsiho rozvireni naplne valce je u benzinovych motoru diskutabilni.
Proste to sou vyhozeny prachy a ten kdo si takovej motor koupi neziska vubec nic co by starsi motor neumel.
Rozbalit vlákno
0