Nissan vyvinul nový palivový článek, který je o třetinu levnější
Výrazné úspory výrobních nákladů bylo dosaženo především snížením obsahu platiny. Platina slouží jako katalyzátor při reakci vodíku a kyslíku, je však velmi drahá. Díky zvýšené odolnosti elektrod jí nyní stačí poloviční množství.
Struktura palivového článku je hustší, než tomu bylo u starších typů. Je to umožněno díky lepší vodivosti elektrolytu a novým kovovým separátorům. Separátory, pokud je to potřeba k regulaci reakce, oddělují vodík, kyslík a vodu sloužící ke chlazení. V současnosti se na jejich výrobu používá uhlík. Nissan vyvinul kovové separátory se speciální ochrannou vrstvou, která brání korozi a zvyšuje trvanlivost.
Těmito vylepšeními bylo dosaženo zdvojnásobení měrného výkonu. Velikost palivového článku tak mohla být snížena o 25 % z 90 na 68 l. Zároveň vzrostl 1,4násobně výkon z 90 na 130 kW. Testovací provoz nové generace palivových článků bude zahájen do konce letošního roku.